Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma szervizelés, javítás
 
Témaindító: Atka15, idő: Júl 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   36 / 100
(#) kaqkk válasza gooombaa hozzászólására (») Jún 27, 2017 /
 
Nem tudom ezt olyantól kéne megkérdezni aki javít ilyen panelokat ..
(#) Broly94 hozzászólása Jún 27, 2017 /
 
Sajnos nem tudtam kölcsönkapni a kapacitásmérőt.van valakinek valami jó ötlete kondi mérésre?

Csatoltam képet
(#) kaqkk válasza Broly94 hozzászólására (») Jún 27, 2017 /
 
Ha mérés nélkül cseréled az sem lesz egy ökör ára de 80% az az esély hogy megjavul a gép , Nagyobb értékű kondit nem találtál benne ? Ez szerintem a ventillátor motor kondija a komp az legtöbbször 25-40 mikro közötti kondival van szerelve ..
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2017
(#) Broly94 válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 27, 2017 /
 
Ha jobban szétszedem, akkor lehet ott van, evvel találkoztam előszőr. De holnap belenézek jobban.
(#) bbalazs_ hozzászólása Jún 28, 2017 /
 
Sracok, autoklima radiator (condensator) gondom van (Renault laguna2 IDE 2.0)
A jelenseg, hogy egyre kevesbe birja a teljesitmenyt, nagy hofokkulonbseget mar nem tud letrehozni.
A radiator a rendes vizhuto elott van es elkezdtek belole kihullani azok a kis, hullamformara hajlitott aludarabkak. Van, hogy egy teljes sor egyben. Ez mitol lehet? Jelenleg kb a hutofelulet fele jo még, a tobbinel elkezdtek felvalni es beesni ezek. Vissza tudom valahogyan tenni, eroltetni, kello hokontakt mellett meg funkcionalnanak?

Ami kozottuk marad, azok vekony, erosebb anyagbol levo lemezeknek latszanak. De akkor hol aramlik a hutokozeg, aminek le kellene hutenie?
(#) kaqkk válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Azok a lemezek "csak" a hőcserélő felületének növelése miatt vannak benne a gáz a csövekben kering , visszarakni reménytelen vállalkozás ..
(#) dobo hozzászólása Jún 28, 2017 /
 
Sziasztok kérdezni szeretnék valamit. Ha használt klímát tudok szerezni amile van dugózva szakszerűen van leszerelve akkor az gond nélkül egy vákumolás után üzembe helyezhető.
Ennyit már megfejtettem a visszaolvasások után.
Szerencsére vákumszivattyum van csak egy csatlakozó kell meg egy csap és tudok vákumolni.
A kérdés az hogy a hűtőközeg visszaszivatásának mi a folyamata a kültéribe? Hogyan kell azt csinálni ha énnekem kell leszerelni a klímát a falról.
(#) bbalazs_ válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Talan rosszul fogalmaztam. A huto egesz vazszerkezete ugy nez ki, hogy vannak a be- es kimeno csovek az oldalanal, a ketto kozott pedig kicsit vastagabb, LAPOS lemezek (lehet, hogy bennuk van a gaz). Mintha egy letra vagy bordasfal lenne. Ezek KOZE vannak betolva es ott valahogyan rogzitve azok a hoatado felulet novelo kis lapocskak, de egysegenkent, tehat ki lehet huzni kozuluk es akkor teljesen atlatszo a 'letra', nem marad mogotte cso. Nem hasonlit a normalis hocserelok szerkezetehez, ahol tulajdonkeppen a csore vannak az alulemezek rapreselve.
Itt egy pelda, kozeli kepen latszik jol.
(#) bbalazs_ válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Hosszu gugizas utan mar latom, hogy azok a lapos 'lemezek' tulkepp egymas melle helyezett, parhuzamos csovecskek,mint egy szalagkabelben.

En azert megprobalom azokat a kiesett lamellakat kitisztitani es visszarakni, mert az alternativat (80e szervizben) meg akkor is valaszthatom, ha nem sikerul. Ketkompenensu kiesik, mert nem hoallo. Asszem akkor marad az FBS, bar az meg hoszigetelo, de talan olyan vekony retegben nem. Vagy vekony alulemezeket dugdosok mellejuk, az a hokontaktban is segit.
(#) Joe_001 válasza dobo hozzászólására (») Jún 30, 2017 /
 
Üdv!
A gyárilag benne lévő gáz kb 10 m csőhosszig elég. (Ökölszabály) Azért vákuumot mérő óra se árt, mert a tömörséget segít ellenőrizni.
A visszaszívatásról is írtak sokan, (Tán én is.) de még egyszer:
Áram alá helyezed a berendezést, bekapcs. Vársz egy keveset, hogy beinduljon a körfolyamat.
A gőz ágat tudod szívatni. (Vastag cső) A nyomó oldalt elzárod imbusz kulcs stb. .
Amikor a kompresszor hangja megváltozik a másik szelepet is elzárod.
Ennyi. innen szétszedhető a cső kötése, a kültéri leszerelhető.
Tehát ide vákuumszivattyú még nem kell. Ha nincs áramod, nem indul a kompresszor, lefejtő berendezés a lelke...
Jó munkát!
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2017
(#) Petyka79 hozzászólása Jún 30, 2017 /
 
Sziasztok! Olvastam régebbi hozzászólásokban, hogy on-off klíma ki-be kapcsolgat, mintha távirányítóval lenne kapcsolva, de magától csinálja. Ha még valakinek netán aktuális, én arra jutottam a tápkondik cseréje után, ami nem oldotta meg a problémát, hogy veszek egy univerzális panelt. Utolsó próbálozásként(ezt is itt olvastam lehetőségként) kiszedtem a panelból a mikrokapcsolót, amivel a beltérin lehet ki-be kapcsolni a készüléket. Azóta rendesen működik!!!!
(#) dobo válasza Joe_001 hozzászólására (») Jún 30, 2017 /
 
Köszönöm a kimerítő válaszodat. Így már menni fog a dolog.
Hétvégén megyek megnézni a még felszerelt berendezést. És ha meg tudok állapodni az eladóval akkor megveszem és leszerelem.
Ha nem akkor veszek egy újat
(#) Joe_001 válasza dobo hozzászólására (») Jún 30, 2017 /
 
Tehát nyomó oldal a vékony cső.
(#) gooombaa hozzászólása Júl 6, 2017 /
 
Hello!

Tudna nekem valaki adni egy linket illetve képet egy inverteres klíma kompresszor bekötéséről?
Mindenhol csak 2 vezetékest találok /valószínűleg on-off kompresszorra ahol a kompresszor mellet van egy üzemi kondenzátor/, de enyémbe 3 vezeték megy U/V/W jelölésű sorkapocsról és a kompreszor mellet /se a nyákon/ nincsen üzemi kondenzátor/.

Továbbá mágnesszelep se csak szenzorok.

Csak egy solenoid tekercs van /légmagos/ jó pár réz menettel és ennek az értelmét se látom.

Köszönöm!
(#) mugab válasza gooombaa hozzászólására (») Júl 6, 2017 /
 
Hát, ha jól tudom két iskola van, az egyenfeszültségű árammal vezérlés és a háromfázisú frekiváltós. A tied ez utóbbinak néz ki ha egyáltalán inverteres és nem csak sima háromfázisú...
(#) gooombaa válasza mugab hozzászólására (») Júl 7, 2017 /
 
Hello!

Típus vissza keresése alapján inverteres a klima.
Én meg pont arra jutottam hogy egyenáramú, bár nem értem a 3 vezetéket a kompreszor írányába.
(#) mugab válasza gooombaa hozzászólására (») Júl 7, 2017 /
 
Szerintem próbálj meg egy képet lőni róla, hátha a komolyabb szakik is ráugranak a válaszra...
Nálam a betűjelek miatt a 3f a nyerő...
(#) BarnaPili hozzászólása Júl 7, 2017 /
 
Folytatás
Sziasztok!
Folytatom a klíma javítását az Opelen.Megkaptam a kompresszort,szárítószűrőt,vettem rendszermosó folyadékot,továbbá PAG olajat.
A kondenzátort már átmostam,holnap jön az elpárologtató,és az exp.szelep.
A kérdéseim a következők: A környezeti hőmérsékleten lévő,nyomás és vákuummentes expanziós szelepnek nyitva kell lennie,vagy zárva? Ha benyomok nitrogént a bemenetére(elöl a csatlakozóponton,felszerelve még az elpárologtatóra természetesen),akkor a kimenetén sziszegnie kell,vagy nem?
A kompresszorba beletöltöm az előírt 150 ml olajat.Kell máshová is juttatni belőle(pl:exp.szelep,kondenzátor...) ?
Köszönöm!
István
(#) tibibalogh520 válasza BarnaPili hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
Szia!
Az expanziós szelepnek szobahőfokon nyitva kell lennie, hiszen az a feladata, hogy ekkor engedje áramolni a hűtőközeget!
Olajat csak is a kompresszorba tölts, hiszen a cirkuláció megindulásával majd ő hord magával akarom mondani a hűtőközeggel bőven.
(#) watt43 hozzászólása Júl 8, 2017 /
 
Tisztelt Sorstársak!
Van egy HAIER HSU-12 HT 03/8R2 DB klímám, amiben tönkrement a csatolt képeken látható tranzisztor (FET, MOSFET stb.) Sajnos nem tudom beazonosítani, mivel, pont a műanyag ház sérült, ahogy azt Ti is láthatjátok. A tranziosztor a hűtőbordára egy csavarral van felfogva (erről is mellékelek képet) Ha valaki tud segíteni, adja meg ennek a tranzisztornak a típusát, esetleg az azonosításhoz szükséges adatokat, illetve mivel helyettesíthető. Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2017
(#) BarnaPili válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
Köszönöm a választ!
Ma nem tudtam a kocsival foglalkozni,holnap viszont kiöblítem a maradék rendszert is.
Utána vákuum,majd mehet bele a klímagáz.
István
(#) rolie válasza watt43 hozzászólására (») Júl 9, 2017 /
 
Szia! Itt a szervizkönyve, ha jól nézem az alkatrészeket, akkor ez egy 2SC3150 tranzisztor a T1 pozícióban. Kapható például itt.
(#) watt43 válasza watt43 hozzászólására (») Júl 9, 2017 /
 
Elnézést kérek, csak most vettem észre, hogy a / jel mögé került egy 8-as is, az nem kell, nincs benne a tipusjelzésben
(#) kaqkk válasza watt43 hozzászólására (») Júl 9, 2017 / 1
 
Ha így "felrobbant" a tranyó annak oka van ! Ha cseréled derítsd fel miért történt , különben az új is durranni fog ...
(#) Firefighter1 hozzászólása Júl 12, 2017 /
 
Sziasztok!
Adott egy VOGEL klima.... az otthoniak elmondása alapjan tegnap a beltérin a bollogatást nem lehetett állitani, de annak ellenére bekapcsolt, hűtött.

Ma kapcsolták volna be , a klima nem indul. A beltérin az összes led villog és a léhterelő léptetölye berreg!
Kézzel elforgatom középre kikapcs bekapcs a légterelő elkezd becsukodni, De miután becsukodott még berreg a motor és hajtaná!
Légterelő lepattint... motor "szabadon forog" kikapcs bekapcs motor (szerintem berregve remegve) teker kb 30 másodpercig majd megáll és ugyanugy villog az összes led.
Motor leköt.... Semmit nem változtat
(#) Firefighter1 hozzászólása Júl 12, 2017 /
 
Ja amit elfelejtettem irni egy 24byj48 léptetőmotor a motor....

Na ezt a mondatot jol megirtam!!
Vajon a léptető halt meg? vagy a vezérlőpanel?
(#) Broly94 válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Üdv! Végre kerítettem időt! Szétszedtem, kicseréltem a 25mikros kondit. Elsőre járattam 40percet, majd összeszereltem. Most megint ugyanaz a jelenség. Előszőr 30percet megy, utána 10perc szünet majd 1perce beindul, és megint szünet. Ez a ciklus megy végig
(#) Joe_001 válasza Firefighter1 hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
Üdv!
Valószínűleg a fogaskerekek. Csere javasolt.
(#) Firefighter1 válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
Szia!
Na azota a házat szétkaptam mint foxi a lábtörlőt!
A motorra direktbe van téve a lamella!
Igy csak a motorra tudtam gyanakodni!
vettem egy ugyan olyat! viszont annak a lábkiosztása mintha nem az lenne!
Mert azonos motor de csak berreg de nem mozog!
Most totozok....
Itt Anyuméknál még egy multimeterem sincsen hogy a tekercseket kicsengessem!
(#) Joe_001 válasza Firefighter1 hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
Más pedig nemigen megy. Ha nincs benne a terelő attól még kibírja a beltéri. De nem ugyanolyat vettél, ha nem rakható bele. Vidd haza mindkettőt, másnap visszateszed.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2017
Következő: »»   36 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem