Fórum témák
» Több friss téma |
a gond állítólag a panel melynek tipúsa brahma cm31f 1,5 s ts 10 s horror az ára. nem lehet helyettesiteni? ötlet?
28.000.- - 30.000.-Ft-ba kerül.
A Brahma CM31 gyújtásvezérlőben a ventillátor csatlakozójánál égett meg a "bakelit". Annak van szaga. De lehet a váltószelep motor is gond, mert 3-4 év használat után, a tömszelence odaengedi a motorba a vizet!
Igen! Ha vissza olvasol a régebbiekre, ott írtuk a rendszer folyamatos oxidációját.
Meg rendelve a automata, hétfőre érkezik. Kérdésem az, hogy ez magától el romlik, vagy keresgéljünk, mert ez csak úgy nem romlik ég meg.? Azért lényeges kérdés mert ha csak úgy nem romlik el, akkor várható, hogy ujból igy járok?
Hibás a J2 csatlakozó forrasztása. Szerintem új korában - a beüzemelés előtt - meg kellene erősíteni!
Ezen a csatlakozón van a levegő pressostát és a ventillátor összes csatlakozása.
Köszönöm a tippet. Látatlanba meg mondtad, hol éget meg a panel. Hétfőn hozza a futár, a meg erősítést meg csináljuk. Ha ez gyári hibás nem lehet valami kártérítést kérni? Mert hiába az éves karbantartás, ezt az sem szűri ki.
"Látatlanba" írod. Igen, aki már "belefutott" ilyen hibába, annak örök emlék marad.
Karbantartáskor ez nem kiszűrhető, mivel csak folyamatos üzemelés közben jön be ez a hiba.
Ja nekünk is örök emlék. A lakásban sem fűtés sem meleg víz. Még jó hogy a nappaliban van egy kis kandalló, az egyik gyerek szobába meg be raktam egy hősugárzót. Egy élmény.
Sory, de üröm az örömben, hogy kint +7 fok C van!
Amikor szétszedtem kitakaritani az egészet , véletlenül eltekertem a baypass szelepet.tudsz benne segiteni hogy menyire kell álitani?
Zárd el teljesen, majd amikor fűtesz a radiátor szelepeket zárd le. A bayass szelepet lassan nyisd ki, hogy még működjön a kazán.
De úgy is jó, ha teljesen elzárva hagyod és egy radiátor (pl. fürdőszoba) teljesen nyitva marad. Azt nem írtad, működik rendesen.
Helló!
Colibri gázkazánunk van 6 éve. Ahogy a fórumokat olvasom már sajnálom magam, bár még csak egyszer volt hőcserélő csere benne . Még a nyáron észrevettem, hogy a fűtési rendszer nyomása lement 0-ra de a melegvíz szolgáltatást nem befolyásolta, hibajelzést nem volt. Gondoltam majd összel, ha jönnek a szokásos karbantartásra, majd megnézik mi a baj. A karbantartáskor hőcserőélő, gázfúvóka kiszerelve, tisztítva, a kiegyenlítőtartály nyomás beállítás (kellett bele fújni). Vízfeltöltés, nyomás 1 bar. Melegvízcsap kinyit, nyomás 0. Ismét feltölt, melegvízcsap kinyit akkor csak egy kicsit esik vissza, fűtés megy. Azt godoltam ezzel letudtuk a dolgot. De nem, egy két nap múlva a nyomás megint 0, de nincs hibajelzés. A szerelő mondta, figyeljem a kazánt. Ezeket a megfigyeléseimet írom most le (szerintem nem következetes esetek is vannak benne): Auto állásban a víz max kb 65 fok. Fűtés után amikor a víz lehül az elmenő és visszatérő csapok elzárása, kérdés megtartja-e a kazán a nyomást? első próbánál kb 1 bárról mire kihült 0 bar lett. Ezutan nem vártam a teljes kihülésig kb 35 C a nyomás még kb 0,8 volt elzártam. Reggelre még volt egy kis nyomás benne. Este teljesen hidegen feltöltöttem 1 barra, nyomást kvázi megtartotta. Ha 0 volt is a nyomás és a fütés elindul egy idő után akár 1 barra is felmegy ilyenkor. Vízcsepegés nem látszik. Ha feltöltöm 1 bárra melegvíz állásba és visszaváltom fűtésre, 0.4 bárt is csökken, de ha visszaváltom kvázi visszamegy. Mivel sokszor töltöttem fel a kazánt kb 1 bárra esetenként szerintem 1-2 dl-t és folyás nem látok, hova lehet a víz? Félek, nehogy túltöltsem és abból baj legyen. Mi lehet a probléma? Ha valakinek még szükséges más megfigyelés is szivesen megcsinálom, hátha meg lehetne oldani a dolgot. Mert lehet hőcserélő cserélni, de ha az nem jön be, tágulási tartályt, meg váltó szelepet..... Na ezeket akarom elkerülni, ha lehet. Elöre is köszönöm a hozzáértők válaszait. Üdv: Env
No. A Colibriben nincs váltószelep, mivel biternikus a hőcserélő,
Bal oldalán a meleg-hidegvíz csatlakozás, jobb oldalon a fűtés. Ha tágulási tartályt nem cseréltél a 6 év alatt, nagy valószínűséggel kilyukadt. Ha elindul a fűtés, lassan emelkedni kell a nyomásnak. Nincs ami ellen tartson a melegedő víz tágulásának és egy idő után (65-70 foknál) a biztonsági szelep kiold.
Én ebből arra gondolok, hogy a kiegyenlítőt 3 bar fölé fújták..
Néhány észrevétel a kazánoddal kapcsolatban.
Ha a víznyomás leesik nullára, akkor bizony a kazánnak le kéne állnia hibajelzéssel! Meg kellene nézni, hogy a víznyomáskapcsolót valaki , valamikor nem iktatta-e ki. A Colibri kazánteste bizony hajlamos a kilukadásra. Ez persze nem luk, hanem egy pici repedés, de ez téged nem boldogít. Szóval, ha ahogy írtad, karbantartáskor kiszedték a kazántestet, akkor azon látni kellett volna az esetleges vízszivárgás nyomát. Meg az látható az égőtér szigetelésen is......... Meg csupa rozsda a környéke......... Meg rácsöpög a váltószelep motorra, akkor az leég, oszt' elviszi magával a panelt........... Jah, most jegyezném meg, hogy a Colibri az nem bitermikus, abban van HMV hőcserélő. A bitermikus a CIAO. Nna, szóval egy Colibrit, ha már ki van szerelve a hőcserélő, akkor mindig megnyomatom levegővel. A sok rossz tapasztalat miatt. Leírásod alapján van esélye a tágtartály hibás légnyomásbeállításának is, reménykedj ebben. Abban teljesen igazad van, hogy nem következetesek a megfigyeléseid.
Tényleg nem kötözködésképpen, nehogy megharagudj.....!
De a Colibriben, régi Beretta szokás szerint, baloldalt a fűtési, jobboldalt a HMV csövek vannak!
Bocsi Andris!
A bitermikusért. Ok, látom, közben együtt írtunk!
Ja, most látom, hogy marhaságot írtam!
Bal oldalt a fűtés, jobb oldalt a HMV van! Még egyszer mea culpa (akit félrevezettem)!
Rossz passzban vagy.............
"szerviz" vagyok.....................
Kössz, a fáradtság!
No megyek pihizni! További szép estét mindenkinek!
Sziasztok!
Köszi az aktivitást! A szerelő azt mondta, hogy szerencsém van hogy még nem jukadt ki a hőcserélő (amikor karban tartotta). Én ott voltam, és tényleg nem látszott rajta rozsda, meg foltosodás. Ha lyukas lenne a kazán, akkor fütéskor fel tud menni 1 barrol akar 2 barig is a hőtágulás miatt, mert a höcseélő hőtágulása miatt a hajszálrepedés "eltűnik" amikor meg lehül kinyílik a repedés és a nyomás meg lassan elmegy a kijövő víz meg elpárolog mert alatta nem tapasztalok csöpögést Egyébként van benne külön HMV hőcserélő. Abból, hogy hideg fűtövíz esetén hmv állapotból fűtés+HMV állapotba kapcsoláskor a nyomás jól láthatóan csökken, nem lehet valamire következtetni? Általában ott voltam, amikor szerelték, nem rémlik hogy ilyen csináltak volna. Ha jól gondolom, ezt a panelon lehetne megcsinálni, vagy ez észrevehető egy laikus számára is, ha elmondják mit nézzen? A tartály légnyomásának mennyinek kell lenni, és milyen állapotban kell ezt mérni? fütőkör 0 nyomásánál? egyébként a kiegyenlítőtartályt úgy rögzítették, hogy ne lehessen hozzáférni a szelephez, ki kell csavarni 2 csavart és így kissé előrebillenthető. Ezt a szerelők bosszantására, vagy az illetéktelenek kizárására csinálták így? Egyéként amikor a szerelő visszajött az említett hiba miatt akkor is ellenőrizte a tartály nyomását. Nem láttam mennyit mutatott. Ezután mondta hogy "figyeljem" a kazánt. Ha előrébb visz a megoldáshoz mint írtam ha leírjátok mit figyeljek meg, zárjak el, nyissak ki megteszem. Mennyi lehet egy tágulási tartály ára kb. Na megint sokat írtam. Előre is köszi! Üdv: Env
Szia!
Általában 1 bár légnyomást állítunk és ehhez 1.2 bár víz nyomást, így helyes. Tehát, mivel egy egy rendszer követelményei lehetnek mások is az ökölszabály az, hogy a víz nyomás 0.2 tizeddel nagyobb legyen mint a beállított lég nyomás. Lehet hibás maga a tartály, de az is lehet, hogy csak szelepet kell cserélned. Végül az is elképzelhető, hogy alul méretezett a tartály a rendszerhez képest. A tartály ellenőrzése, levegővel feltöltése csak leürített rendszer esetén megvalósítható.
Köszi a választ!
Holnap megmérem és kiszámolom. Egyébként ez egy angol rendszerű lakás fsz+ 1 emelet 110 nm 11 radiátor (külömböző méretű) meg a 1/2 és 3/4-es csövek (ebből elég sok van) Régen fég kazán volt 6 éve cseréltük colibrire, a radalokat meg dupla lapradiátorokra (ha jól emlékszem DÉG) eddig nem volt ilyen baja. üdv: Env
1. Fűtés + HMV nincs együtt, vagy egyik vagy másik. A kazán 24 kW-os, nem tudja együtt a kettőt.
2. Fel tud menni a fűtőköri nyomás, mivel a tágulási tartály nem tart ellen. 2,5 Bar fölött megnyít a biztonsági szelep. Ha a rendszered koszos, a szelep felakadhat (a szeleptest és a ház közé ragad) és csöpögés megmarad 3. "Szervizes" írta, hogy elpárolog a minimális csepegés. 4. A tartály nyomását - a kazánkör vízmentes állapotában - tudod felpumpálni, 0,8 - 1,0 barra. Így csinálták meg, a szerelőnek is szenvedés a pumpálás. 5. A tartály 5 literes, ára változó - általában 12-15 eFt.
Ennyi radiátorral egészen kizöldülhet a hőcserélőd!
De a beépített 5 literes hőcserélő ennyi radiátorhoz biztos, hogy kicsi. A régi Fég kazánod - még valószínűleg - nyitott rendszerben üzemelt. Ha sok a vastag vascső a rendszerben és a radiátorok is vaslemezből vannak, érdemes átmosni a rendszert.
Üdv!
A problémám a következő a Berete kombi gázkazánunk úgy döntött hol ad melegvizet hol nem.A tavaszal ki lett savazva úgy hogy az nem lehet gond.Először csak egyszer egyszer csinálta de mostmár csak heti egyszer van olyan hogy tényleg meleg a víz. Ha előtte megy a fűtés akkor nagyobb az esély hogy lesz melegvíz de szerintem ez nem normális. Nagyon kellene a segítség S.O.S |
Bejelentkezés
Hirdetés |