Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Rendben! Sok sikert, viszont lehet, hogy az áteresztő lezáró bázis-emitter ellenállását 100Ohmról le kell csökkenteni kb. a felére, ha nem működne megfelelően. Ezt legegyszerűbb úgy, ha a beültetett 100Ohm hátára ráforrasztasz párhuzamosan még egyet. De lehet, hogy az eredeti felállásban is jó lesz, majd meglátod.
Rendben,ha gond van azért azt jelzem a topicban,ha pedig működik akkor azt jelzem.
Ahogy scooby is írja. GeLee kapcsolása működik. Még nálam is. Van hozzá nyákterv amit kedvedre mókolhatsz a meglévő alkatrészeid szerint.
aki nem akar szívni felejtős az alkotó nyák. Jópofa, meg szép, csak a poziciószámozáson kéne még csiszolni....sokat
Ne haragudj, de most már abba kellene hagyni ezt a köpdösést! Itt mindenki azt tesz fel, ami szíve-joga, és Alkotó terveit nagyon sokan utánépítettük, minden probléma nélkül. Persze, az utánépítéssel is dolgozni kell, és illik valami tudással is rendelkezni!
Ha úgy gondolod, hogy jobb, és jobban dokumentált készüléket publikálsz, szívesen látjuk!
Hidd már el, hogy nincsen semmi gond azzal a pozíciószámozással, Neked nehéz a felfogásod az elektrotechnikához alapvetően. Egyrészt. Másrészt, Alkotó kicsit régebben érkezett erre a fórumra mint Te, kicsit több dolgot letett az asztalra, többet segített már, mint bármelyikünk ezen a fórumon, úgyhogy nem is értem, hogy Te, mint viszonylag új delikvens akinek egy alkatrészlista összeírása több órás problémába torkollik, milyen módon ócsárolod az Ő munkáit főleg úgy, hogy mások gond nélkül építik az Ő áramköreit többszörösen elismerve? Magadat járatod le. Hidd már el, hogy nem Alkotóval van a probléma, hanem alapvetően a Te hozzáállásoddal. Olvasd a fórumot, és önállósodj, írj magadnak alkatrészlistát ha arra van szükséged, mert eddig SENKINEK nem volt szüksége ilyesmire, ezért nem is készült, mert mások megoldják maguknak és hidd el, hogy ez után se lesz divat, hogy mindent tálcán kínálunk fel füttyentésre, mert feltételezzük, hogy nem analfabéta az, aki áramkörépítésre adja a fejét. Tervezz magadnak nyákot úgy ahogy akarsz, olyan pozícionálással ahogy akarod ha azt jobbnak érzed, de Alkotó alternatíváit TE ne szidd, mert szerintem az egyedüli vagy, aki ellene beszélsz.
Kedves csak1andris szerintem már látod, hogy nem kellett volna felelőtlenül, lustán, negatívan hozzáállni az általad véleményezett Alkotó fórumtárs munkáját.... Mutass már fel valamit légy szíves amit TE terveztél, TE építettél, és tökéletesen működik.. Hidd el mi is véleményezni fogjuk a te munkádat......
Ez pontosan így van ahogy a kolléga mondja. Egyébként nem tudom hogy miért pont ezt a nyákot választottad van itt Alkotó kollégától másik is de ez a Te dolgod. És még valami ahogy a kolléga is írta Alkotó fórumtársunk olyan tervet NEM publikál amit először Ő maga meg nem épít és nem állítja hogy működik biztosan. De ha csak egy kis időt is szánnál rá hogy megnézd Alkotó összes tervét amit készített és publikált akkor láthatnád, hogy minden publikáció gondosan megírva és szájbarágósan elmagyarázva mi miért van. Amúgy szerintem ha megkerested volna privátban (ahelyett hogy minősíted) biztos hogy segített volna Neked is mint ahogy itt más sok fórumtársunknak. Alkotó már nem egy munkát publikált sokunk örömére amit csak úgy jófejségből közzé is tett gondos dokumentáció keretei között. Nem bántásként kérdezem de Neked van ilyen munkád?
Kedves Szabolcs! Nem nézted el a címzettet véletlenül?
De igen most nézem. csak1andrisnak ment volna.
Sziasztok. Volna egy kérdésem. Ezen kapcsolási rajz egy boltban vásárolt labor tápé. Ez komplett van. Csak a problémám vele hogy csak 150ma-os maximummal bir. Hogy kellene modosítanom hogy erősebb legyen kellene nekem legalább 3 amper. A kérdésem az hogy elég ha a trafót cserélem vagy még cserélni kell e benne valamit hogy birja? Az eladó azt mondta hogy csak erőssebb trafó kell hozzá. Nézétek meg legyetek kedvesek!
Hello! Gondolod, hogy hússzor nagyobb terheléshez, csak egy trafót kel cserélni? Már a kapcsolás sem megfelelő hozzá,de a trafó feszültsége sem, mivel feszültség kétszerező van benne. De élek a gyanúval, a nagyobb trafó sem megy a dobozába. És az egész kapcsolást máshogyan kell felépíteni. Nem beszélve a hűtésről. De találsz itt olyan kapcsolást, ami tudja ezt a teljesítményt 723-al.
Először azt kellene kideríteni hogy mekkora áramot bír a trafód. Utána visszalapozol kettőt, és találsz olyan rajzot a 723-hoz amit érdemes megépíteni. Aztán hogy a trafód 24V-os graetz-el egyenirányítva vagy 12V-os feszkétszerező egyenirányítással az már lényegtelen, de utóbbi jobb megoldás ha szeretnéd egyszerűen felezni is néha a bemenő DC-t.
Szia! Maradjunk annyiban, hogy ez egy stabilizált tápegység - de messze nem labortáp. Keress más, megépített, kiforrott konstrukciót. Akár itt a fórumon is.
Én csak a kapcsolási rajzban gyönyörködtem. Ha meghagyod ezt a tápot annak ami, és építesz erősebbet (ha veszed, akkor az erős trafó és a hűtőborda lesz úgyis a költség min. 70-80 %-a), de ebben valami apróságot változtatni akarsz, akkor nagyon nézd meg, hogy ez a kapcsolási rajz egyezik-e a táppal. Pl. a 723-as lábkiosztása elég furcsa, hogy úgy jön ki baloldalt csak páratlan lábak, jobb oldalt meg csak páros lábak vannak. Olyat is ritkán látni, hogy egy vezeték elmegy egy kondi két fegyverzete között, amihez semmi köze, illetve egy vezeték alulról megtámasztja az IC-t, hogy le ne csússzon a rajzról.
Köszönöm a gyors válaszokat. Akkor meghafyom annak ami és meg csinálom. Aztán keresek valami mást. Csak mivel az eladó azt mondta hogy elég a trafót cserélbi azért gondoltam erre. Azért köszönöm a segitségeteket.
Sziasztok!
Ennek a labortápnak mekkora hűtőborda kell max áramnál? A beállított értéket terhelés változására mennyire tartja pontosan? Pl. ha 4.20V-ot állítok be akkor mennyit fog elmászni kb. 2A és 0.5A terhelés esetén?
Ahol a 10K és 270 ohm feszültségosztó van, ott kötelessége a tápnak a feszültséget tartania, amennyire csak tudja (1% vagy pontosabb, hőmérséklet befolyásolja), ezután nyák vezetősáv, csatlakozók és vezetékek jönnek. Ezeken pedig esni fog feszültség, minél vastagabb a keresztmetszet, vagyis kisebb az ellenállása, annál kisebb a veszteség. Sok rosszat lehet olvasni erről az IC-s tápról, nem tudom, igaz-e, de Alkotó vagy Proli007 tápjával biztosan jobban járnál.
Nekem az Alkotó 1.4.2-es van szimmetrikus kivitelben. Teljesen tökéletes, és stabil labortáp. Minden tekintetben csak ajánlani tudom.
Ajjaj. Pedig bíztam benne, hogy jó lesz, mert többen is ajánlották, bár valóban igaz, hogy más helyeken meg azt olvastam, hogy már túl régi ez az ic. Proli007 tápjához tudsz linket adni mert azt nem találom.
Lehet tobben nem pont erre a tapra gondolnak, de ez is Proli007 tap, es nalam jol muzsikal.
Írd már le légyszíves hogy hol olvastad azt a sok rosszat róla. Ha visszaolvasol kb. másfél évet, ott van egy labortáp teszt (Attiláék csinálták) ahol elsősorban a dinamikus viselkedésben lettek összehasonlítva különféle labortápok, és ez (amelyikről annyi rosszat olvastál) volt a legjobb mind közül, nem csak az alkotós de gyári labortápoknál is jobban viselkedett. Ráadásul úgy, hogy az aktuális nyáktervben (conrad-os kit) még némi tervezési hiba is van. Szóval csak ennyire rossz.
Persze ez ebben a formában nem korrekt összehasonlítás, mert olyan akkor lett volna ha mind az összes ugyanarról a trafóról és ugyanarról a pufferelt feszültségről üzemelt volna.
Olyanod nem nagyon lehet, mert olyat nem láttam még szimmetrikus kivitelben. Olyanod lehet, hogy 2db egyforma, amiket aztán sorba kötsz. Én nagyon régen megcsináltam azt a fajta tápot szimmetrikusra, de nem igazán lett jó, mert a negatív oldal áramhatárolása nem mindig működött korrektül, és bármit csináltam vele, a műveleti erősítő hajlamos volt a reteszelődésre.
A legegyszerűbb labortápot azzal a 723-as kapcsolással tudod megépíteni, és nem fogsz benne csalódni sem. Én már vagy 15 éve nem használtam analóg labortápot ebben a formában, de ebből építettem magamnak is kettőt.
Kell, hogy legyen olyan, aki máshogy gondolja, ez így rendben is van. Támogatom a 723 megépítését is, viszont nekem az Alkotós jött be, neked meg pont vele volt problémád, és 723 tetszik. Így legalább nehezebb lesz döntenie a felhasználónak!
Mekkora áramerőséggel használod és mekkora hűtőbordája van? Aktív a hűtés vagy passzív?
Nekem ez olyan hirtelen összedobott, adott dobozhoz illeszkedő, fiókban lévő alkatrészekből megépített táp volt, szóval költeni nem akartam rá egy fillért sem. Na jó, muszáj volt, mert egy potit azért kellett vennem.
Nálam 2,5A a vége, 2db BD245 van benne, és mivel csak 12V-osban találtam olyan trafót a fiókban ami a kellő áramot is tudta és a dobozban is kényelmesen elfért, ezért feszültségkétszerező egyenirányítás van, így lett olyan 30V körül a vége. Több nem is lehet, mert a műszerem is adott volt (ebay-es step down-ról bontva) és az csak 30V/5A-ig mér. A passzív hűtést én egy életre elfelejtettem. PC bontóban pár száz Ft-ért adnak használt nagyméretű coolert, ami többet ér mint egy 20-30cm-es mezei hűtőborda. Nagyjából még önmagában is, hagy pörög a cooler akkor meg pláne. Aztán hogy annak a fordulatát hogy szabályozod, vagy szabályozod-e egyáltalán az már részlet kérdés. Szóval az enyémen egy sima alumínium procihűtő van. Persze ehhez a nyákot is a szokványostól eltérő módon kellett megtervezni, mert a cooler sem fért be a dobozba állítva csak fekve, és ugye a tranyók alul vannak rá felcsavarozva, ahol eredetileg a proci feküdt.
Ha az áramlimitet nagyon lekorlátozod akkor akár 0V-ig is le tud esni a kimeneti feszültség?
Nem leesik, hanem nullára is leszabályozható. De ha visszaolvasol akkor nem kell minden héten leírnom újra ugyanazt, leírtam sok mindent, tettem fel egy nyáktervet is, ami szintén módosítható egyéni igény szerint.
Nyilván az itt épített tápok egyike sem hiper-szuper precíziós, arra házi körülmények között nincs is szükség, bár a 723-asról az adatlapja azt írja. Meg azt is írja hogy a belső referencia diódája hőfok kompenzált, aztán van olyan példány amelyiknek igen, meg olyan is amelyiké nem nagyon tűnik annak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |