Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Ez nem lesz így jó, nincs sem TT sem Skori logó
Esetleg próbáld ki az alábbiakat és meglátod mi néz ki jobban: - -DC OUTPUT+ helyett csak -OUTPUT+ és akkor a polaritás a csatlakozó fölé esne - Feliratnak 120V/15A DC Power Supply vagy 600W DC Power Supply és az első esetben a kis max. feliratok nem is kellenek. - A felső fehér gombok körül a keret helyett alternatív megoldás: A függőleges vonalak menjenek a gombig és esetleg a függőleges vonalak helyett amolyan T alakok, jó széles vízszintes vonallal. - A wifi gomb kerete is lehetne akkora mint a két encoder-é A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2021
Frappáns ötletek, át is variáltam ezek alapján picit.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2021
Talán a T felett hagynék 1mm-t, de így jobb lett szerintem.
Szerintem is jobb lett.
Az anglománkodáson felülemelkedve, zavart okoz bennem a "Volts" és "Amps" felirat. Ezek az adott jellemző mértékegységei. Olyan mintha "frekvencia" helyett "Hertz"-et írnál. Tehát a "feszültség" és az "áram-maximum" felirat lenne helyes (vagy ha ragaszkodsz hozzá akkor ezek idegen nyelvű megfelelői "Voltage" és "Current-max."). Sőt ha rövidet akarsz, akár az "Uki" és az "Imax" is helyes felirat lenne.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2021
Nem feliratozás, de ergonómia témában egy kérdés: ha használod a sense csatlakozókat, akkor kényelmesen tudod tekergetni a potikat (vagy encoder, mindegy)?
Az én szememet dizájn szempontjából az a divatját múlt billenőkapcsoló bántja
Szebbnél szebb kapcsolókat lehet ma már beszerezni, én biztosan nem hagynám ezt benne...
Kérlek linkelj egyet ami szebb és ennek a helyére bemegy! Megköszönném, nekem sem tetszik.
Igen, kipróbáltam.
Az LPSU labortápok hőfokfüggő ventilátor vezérlést is tartalmazó változataiból hiányzik egy visszacsatoló kondenzátor mert kifelejtettem (a tesztpéldány e nélkül is működött, de bizonytalan állapotok is kialakulhatnak). Ezt utólag pótolni szükséges. A TL071-es műveleti erősítő 2-es és 6-os lába közé be kell tenni egy 100 nF-os kondenzátort.
(Akik tőlem vásároltak panelt, azoknak külön küldtem egy rövid ajánlás a javításra.)
Ennek hiányában "beleng/leesik" a tápegység feszültsége a ventilátor elindulásakor. Bár ez lehet ventilátor függő is.
Mégegy észrevétel: a ventilátor vezérlőben az "alkalmazott/javasolt/előírt - kinek, hogy tetszik" LED piros. Nálam piros LED -el a venti "mocorogva" indult. Miután kicseréltem fehér LED -re az indulás "határozott" lett, olyan 6.2V -os feszültség mellett. Bár ez is lehet ventilátor függő. ( Én 2 féle ventivel próbáltam, mindkettő 2 vezetékes, feszültségtől függő fordulatú volt. )
A szerző részletesen leírja működését. Van róla cikk is.Bővebben: Link
Idézet: „A LED-nek alapvető feladata a feszültségszint eltolás, de fénye akár jelzésként is szolgálhat, mely a ventilátoros hűtés elindulását jelzi. A visszacsatolásban egy "közönséges" nagy fényerejű fehér LED-et alkalmaztam, melynek nyitófeszültsége kb.3,2V.” Idézet: „Természetesen a ventilátorra jutó feszültség a D1 LED-nek köszönhető eltolás miatt, nem 0..12V, hanem kb. 5..12V tartományban fog változni, ezzel biztosítva a motor kezdeti, biztos indulását.” Idézet: Szerintem itt a szerző C2 akart írni. „Az áramkörben a C1 kondenzátor frekvencia-függő visszacsatolásával biztosítja a szabályzó erősítő gerjedésmentességét.” Alkotó esetében C16.
Olvastam én is, ezért cseréltem ki a LED -et ...
Ettől függetlenül ventilátor és ventilátor közt is lehet különbség.
Véleményt szeretnék kérni a TR-9178 labortápokról.
Bolhapiacon láttam egyet, érdemes pénzt ölni bele? (természetesen az állapotáról semmit sem tudnak)
Csak akkor ha nem zavar, hogy marha nagy és nehéz, és persze akkor ha jól is működik.
Hibás példánnyal sok szívás lehet, a benne levő célIC-t nehéz beszerezni, ha az a baja.
Köszi. Én is pont ezeken agyaltam.
Talán a piacon el tudnám cipelni egy konnektorig egy gyors próbára. De tényleg nagyon sok helyet foglalna otthon.
Kiváltható, de annyi munkával, hogy nem éri meg a ráfordított időt.
Sziasztok!
Szeretnek egy kis segitseget kerni. A rajzon szereplő BSS elektronikas tapegyseget epitettem meg. Minden működik (áram és feszültség szabályozás). Egy furcsa anomália azonban van... ha az áram potméter minimum állásban van, a feszültség potméter pl 5V-os állásban (kimeneti feszültség) akkor a kimeneten kb 3V mérhető, ez független attól hogy a feszültség potméter állásától, ha 3V fölött van. Ez a feszültség nem terhelhető, már 1Kohm os ellenállással is leesik a feszültség 0V-ra. Miért lebeg a kimeneti feszültség kb 3V-on? Előre is köszönöm.
Továbbo kérdés, hogy a T1 az pontosan milyen feladatot lát el itt?
Ahogy nézem R5-T1-P3-R8 útvonalon össze is jöhet az általad leirt jelenség.
Szia!
A T1 egy áramgenerátor, ami ez a rajz szerint a p3 potira ( és a hozzá képest minimális r8-ra ) küld áramot. A led típusától függően ez az áram 1,.. mA, ami 1 k-s p3 poti állásban 1,... volt a CL-CS lábon és áramot határol rögtön. . Ha nincs kimenő áram sem, az r8-on tkp. nem esik semmi feszültség sem ( töredék mV ), így a p3 állástól függően a CL-CS lábon esik feszültség ( p3-r8 sorban ).
Még annyit a témához, hogy a helyedben a p3 potit átkötném egy akkora ellenállással ( sacc 1.5-1.8 k ), hogy 1-2 mA terhelő áramnál kezdjen el "határolni" végkitérésnél, ha kevesebb nem nagyon szükséges.
Így a p3 skálája is jobban ki lesz használva kis áramoknál. Ne felejtsd el, hogy a p3+r8 össz feszültsége adja a határolás szintjét, amit meg is mérhetsz üzem közben: a belső tranzisztor Ub-e nyitófeszültsége.
Szia
Ezért kérdeztem a T1-et, mert ha kivettem, akkor eltűnt a feszültség a kimenetről. Először az áteresztő és a meghajtó tranzisztorokat vettem ki, de nem azok eresztették át ezt a kis feszültséget.
Szia,
Köszönöm szépen a segítséget! Valóban megoldódott a probléma egy 3,6K Ohm -os ellenállással.
Koszonom meg egyszer, csatolok par képet a krealmanyrol.
Fem tokos, ha jol tudom, katonai tokozas.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |