Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Laptop tápegység
sajna így sem megy és ha a le írtak szerint kötöm rá a tápfeszt akkor zárlatot csinál a tápnál ha meg fordítom csak akkor világít az alaplapon a led fordítva lenne a raj a tápon ?
Üdv! Tanácsot kérnék, rámértem egy acer laptop töltőjére és csatlakozáskor (hálózathoz) adta a 19V os feszt majd szépen elkezdett fokozatosan csökkeni a mérhető feszültség. Találkozott már valaki ilyennel, mi lehet a hiba? Vagy terhelés hiányában csökkentené és ez a természetes működése?
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adott egy Universal Notebook Adapter 70W - Automatic Volt Selection laptop töltő, melyet 12V-os LED szalag meghajtásához szeretnék használni. Mit javasoltok, hogy lenne a legyegyszerűbb "meg moddolni" (ha lehet olyat), hogy 12V-ot kapjak a kimeneten. Sajnos konkrét kapcsolási rajzot nem találtam hozzá... A "legparasztabb" módszer talán az lehetne, ha a kimenetre építenék egy pl. ilyen, "2 V-os 8A terhelhetőségű tápegység" szabályzást(?). Ha ismernénk a kapcsolási rajzot, szerintetek "házon belül" is megoldható lehetne a 12V-ra szabályzás? Előre is köszönöm a segítségetek! A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
Szerintem simán. Csak a visszacsatoláson kellene egy picit módosítani.
Szerintem ez olyan tápegység, amelyik a csatlakozó dugóba rakott ellenállással állítja be a kimeneti feszültséget (találkoztam már hasonló megoldással).
A helyedben azt csinálnám, hogy ellenállást mérnék a cserélhető dugóvégek csatlakozópontjai között. Megnézném, hogy adott feszültséghez tartozó dugóvégben mekkora ellenállás van, ezekből kiszámolnám, hogy 12V-hoz mekkora kell, majd akkora ellenállást tennék a megfelelő pontok közé.
Rámértem a csatlakozó fejekre és a következőket láttam:
15V - nem mérhető ellenállás 16V - 27kohm 18.5V - 6.5kohm 19V - 4.85kohm 19.5V - 4kohm Viszont, mivel az ellenállás nélküli fej adja az (alap) 15V-ot, ez alá (a szükséges 12V-ra), hogy menjek? A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2015
Köszönöm, még agyalok rajta. Közben egy másik topikban kaptam egy olyan tanácsot, hogy - mivel a tápegység vezérelhető a fejekbe integrált ellenállásokkal - azzal próbálkozzam. Csak éppen arra nem jöttem rá, hogy a 15V alá, hogy menjek. Ugyebár, ez lenne a "default" feszültség és az ellenállásokkal ettől csak felfelé lehet vezérelni a kimenetet, de alá már nem...
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
Sajnos akkor csak bonyolultabban, a tápegységbe belenyúlva oldható meg a dolog... Ahhoz viszont több ismeret kellene, aztán lehetne tanácsot adni.
Általánosságban a szabályozható feszültségű tápegységekben mindig van egy feszültségosztó, annak változtatásával változik a kimenőfeszültség. Valószínűleg jelen esetben a dugóban lévő ellenállások párhuzamosan kapcsolódnak az alsó taggal, annak csökkentésével növelhető a kimenőfeszültség. Meg kellene keresni a tápban azt az ellenállást, és annak növelésével valószínűleg lehetne csökkenteni a kimenőfeszültséget. De biztosat csak az áramkör feltérképezésével lehetne mondani...
Szia kendre256! Köszi az infót, megnéztem, lefotóztam. Azt látom, hogy a harmadik szálat, ami a szabályzásért felel, egy 4121 és 3001 jelölésű, sorbakötött SMD ellenálláson keresztül, levitték a negatív ágra.
* habár elég furcsa értékeket mértem ki az ellenállásokon: 4121 - 3.6 kOhm 3001 - 2.3 kOhm Erre gondoltál, hogy ezeket kellene módosítani (növelni?).
Cseréld meg a két ellenállást!
Igazából pontosan kellene látni a további vezetékeket is. (A fórumra általában felrakott képekhez képest ez egy tökéletes fotó, csak ugye mégsem a valóságos panel, nem lehet forgatni, hogy a fóliákat pontosan lássa az ember...)
Próbáld azt meg, hogy valamelyik ellenállásra ráforrasztasz egy 10 kOhm-os ellenállást és megnézed, hogyan változik a feszültség. Amelyikre forrasztva nő a kimenőfeszültség, azt az ellenállást kell nagyobbra cserélni. Lehet, hogy kicserélve egy másik szabványos értékre a feszültség kisebb lesz 12V-nál, akkor az ellenállás hátára rá kell forrasztani további ellenállásokat. Pl. lehet, hogy egy 4,7 kOhm sok lesz, akkor "felpúpozva" egy 22 kOhm-mal lehet hogy éppen jó lesz. Ezt ki kell kísérletezni. Az ne tévesszen meg, hogy rámérve az ellenállásokra más értéket kapsz, mint ami rá van írva, mert ilyenkor beleméred a panel többi alkatrészét is. Korrekt mérést csak kiforrasztva lehet végezni.
Hello!
Először is, köszi a tippeket. Ugyanakkor, az a véleményem, - azok értékeinek kimérése szempontjából - pont, hogy nem számít, az a két ellenállás ki van-e forrasztva vagy sem, hiszen (direkt azért rajzoltam be, mert nem felétlenül látszik jól a nyák), a VR pont a vezérlés, a harmadik szál, azaz/tehát most nincs itt "áramkör", az a vég csak "lebeg", így hát a mért ellenállás érték releváns. Illetve, mindegy az is, hogy megcserélem-e vagy sem, hiszen sorba vannak kötve (és közöttük nincs más félvezető se semmi - nem is értettem, hogy ez mire jó. Legfeljebb, ha spéci, nem szabvány értéket szeretnénk kapni és máslépp nem megoldható csak két ell. sorba kötésével vagy a teljesítmény (W) növelése. No, mindegy is, nem ez a lényeg, majd próbálkozom. Szerintem az első ellenállást kiforrasztom (a 4121-t) és helyére ideiglenesen teszek egy 10k-s potit majd megnézem, milyen feszültségeket lehet elérni vele (habár úgy gondolom, hogy ezen értékek (tehát a két ellenállás, ami fixen ott van) ALÁ kell menni, hiszen ha nincs a töltő csatlakozóban ellenállás, akkor kapjuk a minimális (default) 15V-ot. Azt a feszültséget már csak növelni lehet a további (csatlakozóba épített) ellenállásokkal (ahogy fentebb is írtam). Üdv A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
Ha egy nagyon pontos értékű ellenállás egyik vége bizonyos esetben sehova sincs kötve, az gyanús... Meg az is, ha a méréskor a ráírt értéktől nagyon eltérő értéket mérsz, miközben állítólag nincs áramkörben az ellenállás... Na majd meglátod. Mindenesetre kíváncsi vagyok az eredményre.
Azok nem sorban vannak, hanem párhuzamosan! Cseréld csak meg azt a két ellenállást, és lepődj meg! De ha ez nem megy, akkor forrasz az "R38"-ra mondjuk egy 47kohm-ot.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
Már ne haragudj, de két párhuzamosan kapcsolt ellenállást egymással felcserélni???
(Mondjuk ha sorosan vannak kapcsolva, akkor sem lenne semmi értelme...)
Ebben az esetben van, mert az egyik ellenállás az a feszültségosztó alsó tagja a másik pedig a vele párhuzamosan kapcsolt soros ellenállás egyik tagja. A soros ellenállás másik tagja meg a dugaszban lévő ellenállás. Nem tudom érted-e.
Remélem így már érthető!
Hát nem tudom ... de lehet picit lassan elbeszélünk egymás mellett (és mégsem sikerült olyan jól ábrázolni a képen a kapcsolást).
R38 nincs is (jelen esetben, számunkra) képben. Ami játszik: R40 és R25 és ezek sorba(!) vannak kötve. R40 egyik vége megy egyensen ki, a töltő kábelre (a harmadik vezeték, a vezérlés) és sehova máshova. R40 másik vége az R25 egyik végére (csak oda), R25 másik vége pedig a negatív ágra. Tehát megcserélni nincs értelme őket, hiszen, ahogy fentebb is "elemeztem" a kérdést: szerintem legfeljebb le(!) kell vinnem az összellenállás értékét, ha az alapértelmezett, 15V alát szeretnék menni (hiszen, ha "beiktatom a vezérlésbe" a csatlakozó fejekben található ellenállásokat, azaz ráteszem a csatlakozót, amelyikben van X ellenállás, 15V-tól csak nagyobb feszültségeket kapok (nem tudom mennyire megy ez így át, nem feltétlenül szakmai megfogalmazásban). Holnap igyekszem odakerülni és kipróbálom, addig is köszi mindenkinek
Kimértem, amit rajzoltál és tényleg úgy van kialakítva a referencia feszültség...
... közben elolvastam ezt a hozzászólást is és a csatolt kapcsolási rajzot, mint példát a 431-es zéner IC alkalmazására és azt hiszem, megértettem.
Mindenesetre, köszi nyitraitomi, délelőtt megszakértem a dolgokat jobban
helo topik
Korábban kértem itt help-et de csak most jutottam addig hogy a multimétert helyrehozzam. Kimértem a laptop tápban a "graetz" "izét" hidat? Nem értek hozzá.Tehát ezt a valamit. És nem folyik rajta áram. Lefényképeztem újra és azt is amit sikerült egy másik tápban találnom.A kérdés hogy betehetem e a helyére.a lábai nem olyan szélesek ezért ha vezetékkel lesz betéve az ugye nem probléma..? A nagyobbik a hibás. köszönöm.
És bele folyik váltóáram? Mert anélkül nem működhet. Egy ilyen alkatész használhatóságát a benne lévő diódák mérésével lehet megállapítani. Egyébként kicserélhetőek.
Úgyértem ahogyan itt javasolták működés közben a két legszélső lábán mértem és nem mutatott semmit a multiméter.Nem volt 300V de még 1V sem.
A képen látható tipussal kiválthatom?
Beletettem a másik Graetz egységet de semmi nem folyik a lábain.Tehát lehetséges hogy az előzőnek sincs baja de idáig nem jut el az áram.
Sajnos nem értek hozzá csak mint józan paraszt tudom lekövetni a lehetséges folyamatot. Első hozzászólásomból újraidézve a képeket tehát én 1db kondenzátort cseréltem ki(elvileg jó irányban áll)mert a régi meg volt repedve és fekete korom volt a Graetz lábáak környékén,látszik a fotón. Esetleg ha valaki ebből már sejti miféle hiba lehet ami ilyet csinál és hol keressem a hibás alkatrészt az elmondhatná,köszönöm. Van olyan vak tippem hogy a hálzati kábel felé van egy kis kék dobozszerű alkatrész,ami talán egy biztosíték,régebben lepattintottam egy hasonlónak a tetejét és 1db árva szakadható huzal volt belül.Ez is olyan lenne?Talán a képeken is látszik. kép1 kép2 kép3
Sziasztok! Van egy Fujitsu siemens laptop Esprimo mobile V5555 aminek tönkrement az univerzális töltője, füstölt!
Az akksia már régen halott. Az lenne a kérdésem, hogy a gépnek 20V 4,5A kell. Van egy trafóm ami 20V 50W és 20-25V 500W ha egyenirányítanám és kondival szűrném a 20V-os kimenetet akkor ki tudnám próbálni, hogy működik-e a laptop? Drága a töltő hozzá és ha sérült a gép is akkor feleslegesen nem venném meg. Előre is köszönöm a választ!
Csak akkor kell maximum 4A, ha a gep fullon megy, hdd,cd, max hattervili,izzaszto progi,stb. Es az akksija toltes alatt all.
Ha ez nem all fent, (nalad nem) akkor 2A boven eleg lesz. Ha csak 19V-os a tap (ez elterejedtebb), az sem baj. En a helyedben kolcsonkernek egyet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |