Fórum témák
» Több friss téma |
En meg mindig a D5 szerepen gondolkozok. Elvileg az oda nem kene, mivel a halozat polaritasanak valtozasakor az induktivitas arama(es a LED arama) nem szakad meg, csak nem a halozatbol, hanem a C3 kondibol fog folyni.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2013
A D5 lehet, hogy valójában tényleg nem csinál semmit, csupán biztonsági szerepből tettem be, hogyha esetleg rezonancia alakulna ki (van kb. 0,3V feszültséghullámzás), akkor az azt megfogja kb. fél voltnál.
Ez még egyelőre csak egy kísérleti példány volt, a végleges megépítés még sajnos várat magára (még nem tudom a pontos geometriai paramétereket, lehet, hogy végül tényleg sínre szerelhető jelzőfény jöhet csak szóba). Csak felraktam az elgondolást, hogy hátha valaki pont ezt tudja használni. Gondolkodok még azon is, hogy kétállású kapcsoló közös kivezetését a 220nF-ra, a másik kettő közül az egyiket pedig a hálózatra, a másikat pedig az 1Mohm-ra (ez ez esetben lehet 10k is.), így kikapcsoláskor teszi a dolgát, bekapcsolt állapotban pedig nem pocsékolja a drága áramot. A bemeti 100ohm jogos, bár a kütyü 0-24H fog üzemelni, így a ki-be kapcsolások száma minimális. Vagy lehet, hogy ezt is egy induktivitással váltanám ki amit a D6 elé tennék be. És ekkor talán az eredeti induktivitás szerepet vesztett, tehát elhagyható?? (Végülis még minimális szűrést végez.) Kezd testet ölteni egy újabb örökmozgó.
Forditsd at a D5-ot a LED-del ellenparhuzamosan, es akkor rezonancia eseten vilagitani fog a LED. Ezzel kevesbe lesz villogo.
Itt talaltam sinre szerelheto jelzofenyt. En azert hasznalok majd ilyet, mert ha be is tokozom a sajat LED-et, akkor mar dragabbra jon ki. Bar arra is gondoltam, hogy a C sin aljaba felragasztok egy 230-as piros ledszallagot A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2013
Kipróbáltam, látszólag semmi külömbség.
Ha nem fordítok rajta akkor pedig létre sem jöhet rezonancia, illetve az meg lesz fogva 0.6V-nál. Illetve ha átfordítottam, akkor már akár el is hagyhatnám, mivel ez a rezonancia elég nagy DC összetevővel rendelkezik ahoz, hogy a leden ne legyen ellenirányú feszültség. Egy picit utánnaszámoltam: frez = 1 / ( 2pi x ( C x L )0.5 ) frez = 1 / ( 6.28 x ( 10-3F x 3.3 x 10-4H )0.5 ) frez = 1 / ( 6.28 x ( 3.3 x 10-7s2 )0.5 ) frez = 1 / ( 3.61 x 10-3 s ) frez = 277Hz Ez 50Hz-en várhatóan nem fog számottevő rezonanciát produkálni. Az előregyártott jelzőfény nálam nem játszik, mivel nekem fontos a fehér fény, ami lehetőleg még irányított is. Dobozolást pedig majd jobb híjján szilikonba foglalással oldom meg. Esetleg egy darab levágott bergmann csőbe süllyesztem az egészet, vagy a felét (a HV kondi elég nagy, műanyag bevonatos, lehet, hogy annak a felső része majd kikandikál), a véget pedig melegítéssel, és összenyomással zárom le. A kilógó ledlábakra pedig zsugorcső, azt jóság van. Ha hosszú lezárást hagyok a csövön, akkor ott akár lehet rögzíteni is két apró csavarral. De lehet, hogy én is majd ledszalag mellet döntök. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2013
Sziasztok!
Elnézéseteket kérem, ha nagyon nagy h*lyeséget írok, most kezdek ismerkedni komolyabban az elektronikával. Megrajzoltam a bandi777 által feltöltött kép és a utána lévő hozzászólások alapján a kapcsolást Tina-ban, de a szimulációkor nem világít a LED. Én rontottam el valamit, vagy a szimuláció nem lehet helyes? Előre köszönöm a segítséget!
Szia! Váltakozó feszültséggel tápláld, ne egyennel.
En mondjuk nem szamoltam utana lustasagbol
Ha neked is DIN sinre megy, akkor lehet, hogy az a legegyszerubb, ha veszel negativ mintat egy kismegszakitorol es a LED-et a mintaba helyezve kiontod akrillal vagy valami hasonloval. Ha jol sikerul, meg fel is lehet pattintani a sinre. Termeszetesen a rugos pockot ra kell applikalni valahogy. A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2013
Vagy vesz egy gagyi kismegszakítót (400Ft), esetleg egy 1KE széles kismegszakító dobozt (5-600Ft), mert lehet készen kapni. A műgyanta sem lesz olcsóbb.
Sziasztok!
Mindenek előtt leszögezném, hogy teljesen laikus vagyok az elektronikában. Van néhány dimmelhető 220V-os 5W-os COB gu10-es LED lámpám, amiknek a fényerejét egy távirányítású dimmerrel vezérlem: Dimmer Amiért írok Nektek, az az alacsony fényerőn jelentkező vibrálás jelensége, ami olyan szembetűnő, hogy egyenesen zavaró mértékű. Teljes fényerőn semmi gond nincsen. Mit lehetne tenni ennek a kiküszöbölése érdekében? Maga a kapcsoló lehet a ludas?! Köszönettel, előre is...
Próbál egy hagyományos izzót párhuzamosan köti a LED lámpával. Ha megszűnik a jelenség, ekkor az a LED-lámpa nem dimmerelhető. Az leírás szerint nem nem alkalmas a Dimmer induktív terhelés szabályozására. ( Valószínűleg kapacitív terhelést sem. )
Szia! Halogénnel a következő a "gond" a fémhalogén folyamat egy bizonyos áramerősség alatt nem indul be. Ha csak 5W az izzód az gondot okozhat emiatt. Ugyanaz a dimmer gyanítom, nagyobb izzót gond nélkül tudna szabályozni. Én 20-30W alatt nem is szoktam erőlködni ilyesmivel, vagy ha igen, speciális dimmer kell. Ugyanúgy gond lehet, ha LED fényforrásod van, mert ha az nem dimmelhető változat, akkor a kapacitív feszültségosztója (emiatt olcsó) csúnya dolgokat művel. Márpedig a COB gu10 igencsak LED és a leírások alapján nem dimmelhető. Miért nem használsz olyan LED-es fényforrást, amihez adnak dimmert is? Már annyiba kerül, majdnem mint maga a fényforrás. Igaz nálunk még nem sok helyen láttam. Vagy cseréld legalább dimmelhetőre. Bár kérdés a dimmer típusa is, mert ökölszabály, hogy dimmert pontosan kell méretezni. Ha például egy 500W-os dimmerre akasztasz egy 5W-os fényforrást az sem jó, csak a baj lesz vele. Sokan azt hiszik túl kell méretezni, de az azért nem szerencsés, mert nagyon szépen tud énekelni... Én két évig dimmelgettem a világítást, aztán elkezdtem sima LED-ekre cserélni minden izzót és kivágtam a dimmert a fenébe Ha kell hangulatfény, beteszek egy szabályozható izzót és kész. Például ilyet..
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2013
Köszönöm a segítséget, nem tudtam írni ebben a pár napban. Váltakozó feszültséggel hogy tudom táplálni?
Nem lesz DIN sín, ha csak nem szerelek fel, de azért azt már egy kissé tulzásnak érzem, hogy egyetlen egy db led miatt berakjak egy ingaóra belsejébe egyet.
Amúgy a projekt egyelőre úgy tűnik, hogy befuccsolt.
Kalap sinre ez a legegyszerűbb megoldás:
http://shop.traconelectric.com/index.php/categories/05_05_05 Vagy az ETI-nél, 5. oldal. http://www.eti-hu.hu/cms/files/userfiles/ETI_HU/catalogue_2010/ETI_...VE.pdf
Sziasztok,
Asztali lámpámba szeretnék Power LED-ket építeni, de nem találtam áramgenerátor kapcsolást amely hálózati feszültségről üzemel. Pár darab 1 wattos diódát szeretnék vele meghajtani. Előre is köszönöm a segítséget. : )
Nem tudom érdemes-e vele görcsölni. Most vettem 750Ft-ért kínai LED izzókat leszállítva... Ez komplett termék. Van 3x2 3x3 és 4x3 Wattos változat is.
Az a 750Ft valóban nem sok.. Ebay-ről ilyen olcsó?
Sziasztok!
Találtam a neten egy nagyon egyszerű kapcsolást, aminek a működését szeretném jobban megérteni. Itt található a kapcsolás: http://bwir.de/images/english/led230v_s.gif Azt hiszem rájöttem a lényegére. A kondenzátor korlátozza az áramot azt értem, ki is számoltam az Xc-t ami 15KOhm lett. Vagyis 15mA ami átfolyik (minimális ingadozás van az ellenállások miatt az áramerősségben sztem). A másik ágon a dióda csak a LED-et (kondit) védi a fordított polaritás elől, számolásnál nem kell vele foglalkozni. Kondi előtt az ellenállás megakadályozza a hirtelen feltöltődést. Viszont a kondenzátor utáni 220ohm ellenállás mire való? Mennyire ingadozik az áramerősség (eltekintve a hőfokfüggéstől)? A terhelés (sorosan kapcsold LED-ek száma és feszültségigénye) mennyire befolyásoló tényező? Szeretném megérteni a működését jobban. A segítséget köszönöm előre is!
Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy lehetséges-e az AC feszültség frekvenciáját változtatni az előtét konci előtt. Ha ez menne akkor tized akkora kondi is elég lenne és olcsóbban kijönne a dolog. Persze a frekiátalakító lehet, hogy több lenne. Valakinek valami ötlet?
Hello!
- A 220ohm semmire sem való. Inkább a kondival párhuzamosan kell egy ellenállás, (pld. 1Mohm) hogy ha kihózos a hálózatból ne vágjon meg. - Több Led esetén az áram csökken, hiszen a kondira jutó feszültség is ezzel arányosan csökkenni fog. - Viszont így nem jó a kapcsolás, mert a Led-eken félhullámú áram folyik, így azok 50Hz-el villogni fognak. Szerintem néz körül a fórumon, van hozzá külön topik, valamint Skori honlapján találsz értelmesebb kapcsolást is. Nagyáramú Led-ekhez ne használd a kapcsolást, nagy kondi kell, számtalan hátránnyal. Kondinak X2 típusú és 250Vsc feszültségű kell, az egyenáramú kondik itt tűzveszélyesek lehetnek. Túl sok Led soros kapcsolása már nem célszerű, nő a meghibásodás veszélye.. üdv!
Szerintem szedj szét egy kínai LED- izzót. Trafót használnak, mert kicsi és olcsó előállítani nagy számban. Ha nem jó akkor használj erre célchipet, ami max 60mA-t bír. Ha drágább, használj kondit, de hamarabb tönkremegy. Van választék. Frekvenciaváltót használni erre a célra nyilván lehet, de már kicsit túlzásnak tűnik. Műszakilag lehet jó megoldás, de egy kondi miatt??? Az sem lesz kisebb szerintem.
Hello! Értelmetlen a dolog. Egy frekiátalakítót használnál a kondi miatt, miközben akkor tápegységet is készíthetnél helyette? üdv!
Akkor maradok az előtét kondis megoldásnál. Az esetleg menny baj, ha kihagyom az egyenirányítás után az elkót, viszont az előtét ellenállást nagyobbra veszem, olyan 100-150 ohm -ra. Így talán nélkülözhető lenne az elko. Köszi a válaszokat.
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2013
Hello! Ha az elkót kihagyod akkor esetleg zavarni fog a Led villogása. De kipróbálod, és eldöntöd, neked megfelelő-e. Másik feladata egy bizonyos szintű védelem a bekapcsoláskor. Mert majdnem biztos, hogy nem a nullpontban kapcsolod be. üdv!
Hello!
Abban az esetben, ha elérem a ledekkel 150-200V-ot, van valami alternatíva a kondin kívül? Mert oda már nagyon nagy kondi kell és a hely véges. Jobb, hogy ha az egyenirányítás után ellenállást használnék?
Ha véges a hely, akkor más megoldás nincs. Ha mást teszel be, a keletkező hő fogja fűteni az elektronikát.
szerinted elég 1 ellenállás / sor vagy inkább több ellenálláson érdemesebb elosztani a hőt?
itt 3*40 ledről lenne szó azaz 120V és 60mA és a 2 µF-os kondi már nem igen fér be, de főleg nem a 200V-os elkó ami 470 µF-os
Hello! Valami ilyen megoldás nem szimpatikus? Számításaim szerint kb. 5W hő keletkezik. 2W a tranyón, 3W az ellenálláson. Elkóból 22µF-os kell.. üdv!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |