Fórum témák
» Több friss téma |
Mi a baj az IP67-es tápokkal?
Nem olyan egyszerű azt a néhány tized voltot stabilizálni 5A-en.
A margóra: Mean Well MHB75-12S12, Traco Power TEN60-1212N.
Igazad van, és nincs is ezzel baj ha naponta töltögetni akarja az akksikat. Én direkt nem is kerestem. Mindenesetre a megfelelő kábellal a szomszédba is rakhatja a 230V-os tápot.
Ezt én sem értem. Ha szigetelt a LED szalag és a tápegység is, felesleges bonyolítani.
Miért ragaszkodsz a fix 12V feszültséghez? A LED szalag (fehér/kék) vígan elműködik 11V..14V feszültségről is.
Fém hordozóra ragaszd, több helyen, vagy középen megtáplálva. Ráadásul létezik 12V LDO is. Kihúzod a cirkót a konnektorból, ha fürdesz a kádban? Ha nem akkor ME.TRE-60.75312-2 Makrai 60VA trafó, Schottky egyenirányító, pufferkondenzátor 10mF, biztosíték és nem kell akkut tölteni. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2020
Hello! Azért óvatosan adjatok tanácsot kezdőnek! A víz/hálózat veszélyes üzem. Hiába a táp vagy trafó biztonsága, kivitel is van. A cirko be van kötve az EPH-ba, biztonságtechnikai papírja/engedélye van és még így is szokott érintésvédelmi probléma lenni. De itt és egy medencénél mi garantál mit?
Köszönöm a hozzászólásokat.
A szomszédom villanyszerelő (volt régen) és amikor meghallotta hogy mire készülök, azt mondta hogy nem biztos hogy ezt így kellene, merthogy sima telefontöltőtől is haltak már meg emberek a fürdőkádban... Ő mondta, hogy inkább akkuról kellene üzemeltetni, de nyilván sokkal-sokkal macerásabb az egész. Szóval szerintetek elsősorban hálózatról hogyan lehetne megoldani, hogy egy esetlegesen pl vezeték szakadás/törés esetén se legyen gond? A fix 12V pedig az RGB szalaghoz és vezérléséhez kellene.
A kapcsolóüzemű tápegységek nem nagyon tudnak úgy tönkremenni, hogy a hálózati fázis és/vagy nulla kijusson a kimenetre. Ha nagyon tutira akarsz menni, akkor a tápegység kimenetére raksz még egy DC/DC konvertert, pl. Mean Well MHB75-12S12 vagy Traco Power TEN60-1212N. Utóbbiak 1500 V-ig bírják a kiképzést. A LED szalag pedig garantáltan vízmentes legyen.
Értem.
Szerintetek ez megfelelő lenne ? Ezek a DC/DC konverterek eléggé megdobnák a költségeket... Egyébként mi történne, ha ez a 12V 5A valamilyen oknál fogva a vízbe kerülne?
Én nem tennék 230-as kapcsi tápot. A bennük lévő trafó nem funkcionál igazi "leválasztó trafóként". Inkább rendes vasmagos leválasztó trafó (12-15V környéki), és utána egy kapcsi dc/dc konverter/táp/áramgenerátor, igény szerint.
Amit linkeltél még csak nem is védőföldes... A 12V ha vízbe kerül nem hiszem hogy egyáltalán megéreznéd, gondolj egy pl egy 9V-os elemre amit gyerekkorunkban nyalogatva teszteltök jó-e De ha az a 12V bármilyen, pl akár kapacitív kapcsolatba kerül a 230-al, akkor az kellemetlen/veszélyes lesz, ezért írtam a leválasztó trafót.
Tönkre menés nélkül is ott a kimeneten egy-egy kondenzátoron keresztül a 230V. Ami medencénél már igencsak csípős lehet. Én is egy biztonsági transzformátorra szavaznék inkább, mint kapcsolóüzemű adapterre. A kapcsolóüzemű adapternél is a kimenet földelhető, de annak a biztonságossága megint csak a kivitelezésen múlik. ( A kapcsolóüzemű táp sem lesz nagy valószínűséggel életveszélyes, csak esetlegesen a vízbe lépéskor, kijövetelkor csípni fog a medence.)
Bocsánat, rosszul írtam, nem leválasztó, hanem biztonsági transzformátor !!!
Szóval akkor a legjobb az lenne, ha szereznék egy biztonsági transzformátort, majd pl egy ilyet raknék utána?
Ilyen trafót hol tudok venni normális áron?
Hello! Pld. itt..
Köszönöm!
Ezek a használtak esetleg szóba jöhetnek? 1, 2, 3, "medence", 5 A kimondottan medencéhez való a legszimpatikusabb, de az csak 14V és 4,16A.
Ezek is jók. Ha 24V-osat választasz, a trafót beltérre teszed és a váltó 24V-ot vezeted ki és kint a SteDown konverterrel készítesz belőle 12V-ot, akkor jársz vele a legjobban. Persze a DC/DC előtt egyenirányítani és szűrni is kell. Akkor a trafó utáni 24V veszélytelen, a kb. 2,5A áramot ki tudod vezetni egyszerűen és kint abból egyenirányítva 30..32V lesz. Abból a konverter már elkészíti a 12V/5A áramot. Egy 24V60VA-es trafó mér elégséges lesz. Egy biztonsági trafónak osztott cséveteste van, így biztosítja a kellő szigetelést.
Akkor megveszem az egyik 24V 60VA-es trafót, és ezt a DC/DC konvertert.
Az egyenirányításra és szűrésre létezik valami modul esetleg? Elnézést az amatőr kérdésekért
Én ezt igazából nem tudom, de egy 4A-es hídegyenirányító és egy 4700µF/50V kondi lenne az egész. De ezt egy univerzális nyákon össze tudod forrasztgatni.
Szóval akkor veszek egy biztonsági trafót, pl egy ilyennel egyenirányítom, majd egy ilyennel szűröm egy ilyen kapcsolásban, utána a DC/DC konverter és "ennyi" a biztonságos áramellátás?
Így van. A 230V-ot nem viszed ki a házból, csak a 24V váltót. A tápot pedig kint alakítod ki. ----hermetikusan zárt műanyag dobozban és egy szilikagél párnával.
A lemezek nincsenek eléggé összeszorítva. a 27V normális, terhelve leesik.
És ez, hogy nincsen eléggé összeszorítva, a hangot leszámítva gond ?
(a hang amúgy nem zavarna, úgysem vagyok mellette amikor üzemel) Csak mert ha ez így nem OK, akkor szólok annak akitől vettem... Vagy húzzam meg a 4 átmenő csavaron a 8 db anyát?
Megjött minden, összeraktam az egészet (63VA-es 24V-os biztonsági trafó, egyenirányító és egy ilyen DC/DC konverter 12,2V-ra beállítva), majd az 5 méteres RGB szalagot rákötve alig világít....
Rámértem, kb 1,55A-t vesz fel max a szalag. Mi lehet a baj?
A szalag másik végén mekkora feszültség van? És a betáplálási ponton?
A feszültségek (terhelten):
táp 228V trafó: 26,6V egyenirányítva: 32V DC/DC: 12,2V RGB elején: 11,7V RGB végén: 7,8 - 6,6 - 8 V
Nagyon vékony a vezeték (vagy rossz valamelyik kötés) a DC-DC átalakító és a szalag között. Milyen távolságra vannak egymástól?
A LED szalagot középen kösd be. |
Bejelentkezés
Hirdetés |