Fórum témák
» Több friss téma |
Igazad lehet,de akkor az én 5s 50A-esemre miért van írva:output:22-23 volt.
Mutasd meg, és kiderül. Mekkora árammal töltöd?
6 elemes maglite lámpába kellenek a cellák, párhuzamosan nem igen férnek el a cellák.
Ha egymás után, sorban helyezed el a cellákat a lámpatestben, attól még nyugodtan lehet őket párhuzamosan kötni. Vagy nem fér el már mellettük egy darab drót?
Most vettem,még a dobozban pihizik! Csak 2,5 A tudom tölteni,ennyit tud a labortápom,bár ha párhuzamosítom,mehet az 5 A.
Sziasztok.
Pont elöttem tették fe a kérdésem 1 részszét.5s packhoz ha veszek 1 24V 5A tápot és teszek közé 1 határolot,hogy 21V és 1.5A-nál több ne menjen át.Ez igy jó lenne?A cellákat kapacitástol függetlenül 1.5A kell tőlteni vagy a kapcitásnak megfelelöen bizonyos %-al?Elöre is köszönöm a válaszokat.Még kezdő vagyok.
Linkelheted is az oldalról, ahonnan vetted, nem muszáj lefényképezned.
5S-hez 21V-ot használnék. Rnagy77: 24V-ból nem biztos, hogy lesz szép, stabil 21V-od (éppen határon van, ha a vezetékezésen is esik feszültség, lassulni fog a töltés). Ha értesz hozzá, át lehetne alakítani a tápot egyből, hogy 21V-ot adjon 24V helyett. Sok tápon van egy poti, amivel a kimenő feszültséget lehet +-x%-ban állítani, lehet szerencséd lesz. Ha nem, akkor is csak a visszacsatolásban levő ellenállást kell átméretezni. Ahogy írtam, én 1C-vel töltenék. 2Ah-s akkupakkot 2A-rel, és így tovább. Ekkor kb. 1 óra lesz a töltési idő. Töltheted 0.5C-vel is, az kímélőbb, a töltési idő 2 óra lesz legalább, ez még nem annyira gond szerintem. Azért nem áram értéket mondok, mert pl. egy 7Ah-s pakkot ne 1A-rel tölts, mivel akkor legalább 7 óráig tartana mire feltöltődne, de a másik véglet sem jó, ha 4A-rel töltesz egy 1Ah-s akkupakkot (melegedhet töltés közben, károsodhat is). A gyengébb cellák (magas belső ellenállás) túlságosan fel tudnak forrósodni! A töltés hatásfoka is romlik, hiszen a bepumpált energia egy része csak melegíti a cellát.
Ezt a linkelést még sohasem csináltam,nem tudom hogyan kell. De az Ebay-on van:3s,4s,5s,50 A-es,balanszeres charger(BMS).
Bővebben: Link Gondolom ez? Itt jól írják a feszültségeket. 21V az 5S-hez.
Ez elég ötletes nyák, 3S-5S-ig konfigurálható. Tetszik. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2019
Igen,ez az,de a panelen írva vagyon:input 22-23 Volt.
Helló.
Lenne egy észrevételem. ImaxB6 töltő kapcsolási rajzát nézegettem, és feltűnt, hogy a balanszer legalsó kivezetése (BAL 0) össze van a készüléken belül a BATT minuszzal kötve (a kép jobb felső részén). Ezek szerint töltéskor arra is folyik áram. A műterhelésemnél is jártam így még a tesztfázisban. Beállítottam fix áramot, a készülék azt mérte és mutatta, én viszont nem... A balanszer vezetéken is folyt áram, amit a műszer mért, de én a multival nem. Az Imax B6-nál is ezt tapasztaltam, az akksival sorbakapcsolt árammérő kevesebb áramot mutatott (5-10%-kal), mint amit a B6. Eddig azt gondoltam, hogy rosszul van kalibrálva (vagy sehogy sincs). Holnap, ha lesz időm rá, megmérem, a balanszer vezetéken folyik-e az akksi felé áram. Felrakom a kapcsolási rajzot kép formátumban. Nem kellene a balanszer vezetéket a BATT negatívtól függetlennél tenni? Hiszen pont ez lenne a lényege: ne folyjon rajta töltéskor áram (csak balanszáláskor), és így lehetséges a cellák feszültségének a mérése. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2019
Megtörtént a mérés, nem folyik folyamatos áram a balanszer 0V vezetéken töltés alatt. Viszont másodpercenként többször egy pillanatra pici áram folyik. A tippem, hogy bekapcsolja a balanszer áramkört a töltő, amikor méri a cellák feszültségét, mert ha lebegne a műveleti erősítők bemenete, akkor a kimenetükön hamis feszültséget mérne. Így, hogy úgymond rövidre zárja a balanszer áramkörrel, eltűnik a hibásan mért feszültség azonnal. Ezt én is tapasztaltam, ugyan ezt az áramkör felépítést használom, és néhány lebegő bemeneten tudok feszültséget mérni, ha legalább egy bemenetre van feszültség adva.
Sziasztok!
Tegnap megérkezett ez a töltőm Kínából. Az átalakított akkus fúróm Li-ion akkuját szeretném vele tölteni. Az esti gyors tesztek alapján rendben működik, beállítottam terhelés nélkül 16,8 V-ra a kimenetét, majd beállítottam 1 A-re a rövidzárási áramát egy multiméterrel. Eddig jó! Rákötöttem a 4S BMS-en keresztül az akkukat (amit előtte félig lemerítettem), és egyszerre mértem az átfolyó áramot, és az akkufeszültséget. Az elején szépen zabálta az 1 A-t. Amikor kezdett csökkenni, akkor arra számítottam, hogy beáll a kapocsfeszültség 16,8 V-ra, de nem így történt. Nem is ez a problémám, ez inkább csak fura, hanem amikor már csak 100 mA-t vett fel az akkupakk, akkor a középső potit addig tekertem, amíg a töltést jelző LED ki nem aludt. Arra számítottam, hogy le fog állni a töltés, de nem történt semmi! Pedig direkt emiatt választottam a 3 potméteres modellt, mások (itt is és a youtube-on is) ajánlására. Tud erre valaki magyarázatot adni? Mert ha ez "ilyen", akkor nem lehet felügyelet nélkül hagyni a töltőt! Köszi!
Ez alapból ilyen. Nem kapcsol ki. Ez csak egy CC, CV step down konverter, amin van egy 3. poti, ami egy LED-et kapcsol bizonyos áramnál.
Azt megteheted, hogy felhasználva ezt a jelet, az IC FB lábára 1.5V-nál nagyobb feszültséget kapcsolsz, ekkor le fog kapcsolni a konverter, és ha nem szűnik meg ez a jel, akkor lekapcsolva is marad. A LED nem akkor világít, amikor az átfolyó áram kisebb, mint amit a potival beállítottál?
Úgy tapasztalom, hogy akkor alszik ki a középső led, amikor a potit az aktuális fogyasztás alá tekerem.
Melyik potit? A feszültség poti?
Régebben foglalkoztam ezzel a step down áramkörrel, nekem úgy rémlik, hogy azt jelzi, kész a töltés, ekkor világít az a LED. Kipróbálhatod, hogy raksz a kimenetre egy ellenállást, vagy bármi kis terhelést. Tekerd lefelé lassan a feszültséget, a töltés kész LED-nek pedig egy pontban állapotot kell váltania (szerintem nem világításból világításba vált). Ha emeled a feszültséged, ismét állapotot vált. Nálad magasabb feszültségnél világít, vagy alacsonyabbnál? Megtaláltam a hsz-om: Bővebben: Link Zavaros ez a step down, mert többféle nyák van belőle a piacon, a LED-ek neve is más, a kapcsolás is változhatott... Jelenthet a LED: "töltés folyamatban", vagy a "töltés kész"-t is... Ez kavar meg. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2019
A középső potira gondoltam, az lenne a töltés végét jelző áramerősség.
Nekem is a kék paneles van, a linkelt hozzászólásodban lévő fotó alapján ugyanaz a modell. Át kell majd alakítani, hogy lekapcsolja a töltést, ha végzett. Idézet: „...arra számítottam, hogy beáll a kapocsfeszültség 16,8 V-ra, de nem így történt.” Rájöttem erre is, az egyik multiméteremmel állítottam be a töltő 16,8 V-os kimenetét, majd a tesztek alatt a másik multiméteremmel mértem az akku feszültségét. Sajnos a gagyibb műszerem ezen a feszültségen már 0,3 V-al kevesebbet mutat
Egy ideje olvasgatom az adatlapját az LM2596-os IC-nek, nem lenne egyszerűbb, ha az 5. ON/OFF lábat tenném magas szintre? A doksi szerint 1,3 V felé.
Idézet: „Pulling this pin below a threshold voltage of approximately 1.3V turns the regulator on, and pulling this pin above 1.3V (up to a maximum of 25V) shuts the regulator down.”
Amelyik szimpatikus neked, azt használd. Sokszor nincs enable láb, olyankor a FB lábbal lehet játszani.
Üdv a csapatnak! Komoly kihívás elé tettem magam. Van két makita és két bosch akkus fúró-csavarozó gépem. A makita 7,4v a bosch 12v. Ezek akku pakkját szeretném fel újítani. De nem ni-cd aksikkal hanem lítium aksikkal. Teljesen kezdő vagyok ezen a téren. Már belevágtam a vásárlásba, és akkor éreztem, hogy nagy fába vágtam a fejszém amikor az akkukat akartam megrendelni. Nem tudom milyent. Li-io, vagy li-po, olvastam a leírásokban, hogy "memory effect". Szeretném tudni mivel mit, hogyan, meddig, milyen mértékben(A) lehet működtetni? Addig eljutottam, hogy rendeltem ni szalagot, és különböző töltőket, de belinkelem őket és kélek benneteket mondjátok meg mi mire jó. Tudom előbb rendeltem és aztán kérdeztem, de már ez van. Elbizonytalanodtam (értsd, pánik) amikor az akku rendeléshez értem. 1). 2). 3). 4). 5). 6). 7). És a pont hegesztőhöz ami mikróhullámú sütő trafóból lesz. 8). 9). Most, hogy így végig nézem a listát, lehet, hogy mégis előbb kérdeznem kellett volna mint vásárolni? Na már mindegy. Szeretném, ha valaki rendet vágna itt a kütyükben és a fejemben is. Előre is köszönöm.
Nagy bajt nem csináltál. A BMS-ek tudjanak jó sok Ampert, 15-20A-t. Lehet, hogy a 15A sem elég, ha nagy az induló áram. Nekem sikerült belefutnom olyan BMS-be is, ami túlterhelésnél letiltott, és tiltásban maradt, amíg nem adtam neki kívülről feszültséget. Ezt át kellett alakítanom... Balanszer áramkört vegyél, egyik BMS-ben sincs! A zsugorfólia jó, de ha kicsit túlmelegíted, akkor szakad. Nem a legjobb minőségű, de olcsó. Szerencsére 18650 cellát nem vettél Ebayről, szóval a legnagyobb hibát nem követted el .
Helló! Ezek egyik sem tudja a balanszot, hogyan keresek rá? Milyen akkukat ajánlsz és hol kapható? Mert a memória hatást elszeretném kerülni, az ebay-n viszonylag olcsón láttam. Szerinted a li-po jobb lenne?
Li-ion, Lipo mindkettő jó, egyiknek sincs memória effektusa. Cellát valami normális boltból szerezz, mondjuk Hestore. Vagy reszkírozhatsz bontott laptop akksikat is, ha a sok cella közül ki tudod (összes tudod) válogatni a megfelelő mennyiségűt. Csavarbehajtóba mindenféleképpen 2 párhuzamos cellát raknék valami normálisabból, és annyit sorosan, amennyi kiadja a megfelelő feszültséget. Így az én 12V-os Bosch-omban 6 cella van. Balanszer áramkör: balance balancer board ugyanúgy Ebay-en. Vagy veszel BMS-t, ami tud balanszálni is. Ez jobb, mert nem kell vezetékezni, és a feszültség szintek is egymáshoz vannak beállítva. Az Ebay-es olcsó li-ion-t felejtsd el! A Lipo-val már nehezebb mellé lőni, de onnan csak 2-5Ah-s 2S-3S lipo pakkot érdemes venni, jó sok pénzért, ezt viszont nem fogod az akku tartóba berakni a mérete miatt.
Én is a BSM-et keresgetem már vagy 3 napja.És ez szerintetek jo?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |