Fórum témák
» Több friss téma |
Megmenekült a menet. Ma délután kimentem,megreszeltem kicsit,majd rátekertem először egy kinyalt menetes anyát,majd egy egészségeset. Mostmár kézzel szalad rá. Köszönöm a tippeket. Holnap csapágy vásárlás,aztán csak a lánchajtást kell felújítani.
Sziasztok!
Valakinek van infója, hogy egy ablaktörlő motor mennyit forog percenként? Gondolom típustól is függ de nagyjából mennyi lehet. Nekem olyan 600RPM fölötti motorra lenne szükségem minimum 4Nm nyomatékkal. Ötlet? Köszi:. Laci
Az áttétel előtti fordulata ennél nagyobb, körülbelül 2500-3000f/p, az áttétel utáni meg kisebb körülbelül 50-70f/p.
Kitakarítva.
Egy léptetőmotorral biztosan megoldható, de ahhoz megfelelő elektronika is kell. Esetleg egy aksis fúró motor+hajtóműve lehet hogy jó lenne neked.
Üdv. Egy olyan megoldás érdekelne engem amit mondjuk fából vagy fémből elő tudok állítani. Lényeg: Egy "gázpedálról" lenne szó,ami egy forgó potmétert működtet,persze a gázpedál felengedés után visszaáll az alap helyzetbe a potméterrel együtt. Esetleg valakinek volna valami megoldása erre a problémára? A válaszokat előre is köszönöm.
Nekem erről a varrógépek lábpedálja ugrik be.
Gondolom a varrógép pedál nem képes magában 300W-os indítókondenzátoros motor szabályzására sajnos. Ezért arra gondoltam építek egy hasonló pedált,csak triakos teljesítmény szabályzóval.
Szervusz! Vannak elektronikus pedálok is, bennük egy komplett triakos elektronikával. Ebben megfelelő tipusra cserélve a triakot, elérhető a megfelelő teljesitmény. A kérdés, hogy mért inditókondis (nem üzemi?) motort akarsz (gondolom ez van), mikor ennek nehéz a fordulatszabályozása.
Átmegyek a villanymotoros topicba mert ez itt már OFF.
Sziasztok!
Van egy régebben vásárolt Philips hajnyírógépem. Nagyon jól működött éveken keresztől, de a vezeték szakadt lett. Hol működik hol nem. A hiba javítása nem lenne egy bonyolult művelet, de sajnos nem bírom a gépet szétszedni. Link Pont így néz ki. Addig jutottam el, hogy leszedtem a távolságtartó műanyagot, leszedtem a vágófej részt és kiszedtem a rugót. (eddig tisztításkor is el szoktam jutni) Nem szedett szét valaki ilyet? Sajnos rajtam kifogott.... már ötletem sincs. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2016
Pont ilyenem van, és már kétszer is kurtítottam a kábelt 5-5 cm-el.
A fejet és a lemezt alatta ki kell venni. Alul van egy kis "ablak" ami egy csavart rejt, ezt is vedd ki. Utána pattintós a dolog, de jól össze van rakva. Nekem eddig sikerült szétszedni. Ettől sokkal nagyobb kihívás volt a törésgátlóban lévő vezetékdarabot kibányászni. Kihúztam a rezet, és a lyukat használva, borotva éles fúrával próbáltam kifúrni a szigetelést. Babra munka, de másodszor ezt már nem kell eljátszani.
Sziasztok!
Fogaskerekeket keresek, 56/16 fogszámmal, 3,5es áttétellel. (min. 8 pár de ha összejön a projekt több is kellhet) Van ötletetek hol lehet kapni így egyesével? Hajtástechnika boltban nyilván, de ott van is ára (1500-2000Ft). Ebayről csak készletben találtam amiben egy-egy darab van olyan ami nekem kell. Nem kell nagy nyomtékot átvinnem, potmétert forgatna, ezért műanyag is jó. A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2016
Sziasztok. Kérdésem a következő lenne: van olyan szaki aki jártas Hit And Miss típusú motorokban? Házilag készülök egy ilyen motort kivitelezni,és kíváncsi volnék,hogy mikre kell komolyabban ügyelnem még készítem a motort. Esetleg aki már készített ilyet annak hálásan fogadnám mechanikai ismereteit. Remélem lesz aki tud segíteni,és a válaszolónak előre is hálás köszönetem.
Erről beszélünk?
Modellezéssel foglalkozó oldalakon nézted már? Ott talán tudnának adni.
Igen pontosan erről a motorról.
Magyar nyelvű leírás nincs a működéséről? Mert amit a gugli fordít nem értem. Miben különbözik ez egy négyütemű Ottó motortól?
A szívó szelep nincs vezérelve,csak egy gyenge rugó tartja,és ha szívni akar a motor akkor abból az irányból tud. A kipufogó szelepet már erősebb rugó tartja. Na már most ha dolgozni akar a motor akkor a kipöff szelepet tudja nyitogatni,viszont ha elér egy fordulatot ,akkor automatikusan lenyomva tartja a kipufogó szelepet,és így nem tud egy fordulatnál gyorsabban forogni. Mindezt persze viszonylag alacsony fordulaton teszi.
Szerintem ez erősen rontja a hatásfokot. Persze játéknak jó. Például én is építettem gőzgépet.
Hát leginkább olyan tartományban korlátoz ahol még képes a motor a teljes nyomatékának leadására. Most egy kompresszorból átalakított változaton gondolkozok,lényegében csak a hengerfejet kéne lecserélni.
Négyütemű motorból könnyebb. Csak a rugót kell cserélni a szívószelepen és leköszörülni a bütyköt a szívószelep vezérléséről. No meg a lendkerék tömegét növelni többszörösre.
Kicsit félreérthető. A "lenyomva tartja" itt azt jelenti, hogy a kipufogó szelepet nyitva tartja (az üzemanyagot elzárja), a dugattyú szabadon mozog.
Elviekben így működik,ezáltal korlátozza a motor max fordulatát.
Világos, csak félreérthetően fogalmaztál. A "lenyomva tartja" érthető úgy is, hogy zárva tartja, nekem legalábbis ez ugrott be első pillanatra.
Elnézést a hibás fogalmazásért. Elviekben ha mondjuk egy briggs stabilmotor szelepeit használom fel szelepnek az jó lehet,viszont a szelepülés az lehet aluminium? Azt tudnék szerezni az könnyen megmunkálható.
Ennyire nem értek a lovakhoz de úgy gondolom, ha könnyen megmunkálható, könnyen el is kopik.
Én arra gondoltam hogy mivel puha így jobban belefekszik a szelepfej,és amúgy is autógyertyát akarok használni az hosszú menetes,így menetenként kisebb erő hat a gyertyára.
Sziasztok.
Egy UV szenzort szeretnék "bedobozolni". Milyen üveget, vagy plexit tegyek a szenzor elé? Ugye a csapadék elől védeni kéne, de az UV sugarakat teljesen át kéne engedni, hogy pontos legyen a mért érték. |
Bejelentkezés
Hirdetés |