Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   100 / 276
(#) jofy válasza szendi001 hozzászólására (») Nov 9, 2012 /
 
Szia! Raktam fel képeket. Az a fehér az egy ellenállás, a gyári fekvő volt, de nem volt kéznél más csak álló és annak az egyik lábára van forrasztva az a sárga vezeték.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv.!
(#) szendi001 válasza jofy hozzászólására (») Nov 10, 2012 /
 
Nagyon jó! Azt kellene csinálni, hogy 2 az egyben kirajzolni kockás lapra a fólia rajzot (fémnyásolóval nagyíthatod duplájára, esetleg szenner). Erre a rajzra jól elkülöníthetően fel kell rajzolni az alkatrészeket. Ebből vissza lehet fejteni a kapcsolási rajzot, amiben nem sok különbség lesz egy átlagos motorvezérlőtől.
Az alábbi javítási metódussal próbálkoznék:
1. Primer fesz rendben. Kapcsolók rendben, primer hővédelem, áramvédelem rendben.
2. Szekunder váltó fesz megjelenik.
3. Fő diódák mindegyik rendben. Ha erről ment a motorvezérlő akkor egy dióda áthúzás simán kinyírhatta a nyák darabjait.
4. Pisztoly kapocsoló átad, vezérlő jel megjelenik, kábel nem szakadt, kontaktos. Ez nagyon gyakori hiba, csengőt kell rákötni és rángatni fel alá a kábelt. Ebből látszik ha kontaktos.
5. Na, ha idáig minden fain, és mért értékel egy jegyzőkönyvben arra mutatnak, hogy a nyák az, akkor:

6. Betáp fesz váltó megjelenik. A graezt hídon DC megjelenik.
7. Hidegen ( tranzisztorok Bétája jó)
8. Hidegen ( összes dióda diódaként vislekedik)
10. IC csere, poti csere , összes kisáramú dióda csere, tranzisztor csere egyszerre..... De méréskor ki kellene jönni melyik a rossz, kivéve az IC.
11. Ennyi méréssel mennie kell. Nézd végig az összes kisjelű vezetéket, csatlakozót, egyesével a periféria elemeket.

Kitartás meglesz az! Mindenképp zárd ki a nem nyákon lévő hibákat!
(#) szendi001 válasza szendi001 hozzászólására (») Nov 10, 2012 /
 
Nem látom hogy műveleti erősítő e az IC, vagy 555 tehát impulzus generátor, de ha a kondik pukkantak, akkor az tuti meghalt! Ha impulzus adó, akkor egy hangszórót 300 ohmon keresztül rákötve sípolnia kellene. ( szkóp helyet)
(#) jofy hozzászólása Nov 10, 2012 /
 
Sziasztok!
Először is köszönöm a hozzászólásokat!
Egyenlőre úgy néz ki, hogy csak hétfő este tudok vele foglalkozni. Az egy 555-ös. Amit eddig cseréltem:
2db nagy tranzisztor, nagy ellenállat, Bc182-es tranyó,555-ös, Opto csatoló(kis fehér), triak. Ezek, ahogy méregettem mind hibásak voltak.

Üdv.
(#) szendi001 válasza jofy hozzászólására (») Nov 11, 2012 /
 
Akkor meg a diodak ellenorizendoek. Javaslom a tranyok tipusanak ellenorzeset; nehogy mas legyen az eredeti labkiosztasa. Mas baja nem maradhatott... a vezetekezest es a nyakcsatit is vizualisan vizsgald! Jo munkat!
(#) kisgaja hozzászólása Nov 11, 2012 /
 
Elvégeztem az átalakítást,szuper kis barkácsgép lett (ahhoz képest,milyen volt).Továbbra is veri a kis megszakítót, 6-os fokozatban,pedig csak éppen benyomom a pisztolyon a gombot .Kipróbáltam T.....gazdaságos 25 m hosszabbítóval (narancssárga) azzal tökéletesen működik,játszhatok a gombbal akár százszor is nyomhatom,nem veri a kis megszakítót.Valahol olvastam mpisti ajánlotta ezt a tesztet, de nem emlékszem már mi is volt a probléma.
(#) szendi001 válasza kisgaja hozzászólására (») Nov 11, 2012 /
 
A hosszabbito aramkorlatkent mukodik; megnoveli a halozat belo ellenallasat.
(#) pingvin23 hozzászólása Nov 11, 2012 /
 
Sziasztok!Lenne egy nagy kérdésem!Az lenne a bajom hogy kaptam egy trafót a kimenete 42volt alapjáraton elég morbid a kivitelezése mert ez házilag készült külön csatlakozók vannak a trafón és ki be dugogatással lehet szabályozni a hegesztőáramot 4 fokozatban.Nekem az lenne a kérdésem hogy valaki esetleg egy olyan potis megoldást nem tudna mondani hogy tudjam könnyebben szabályozni ezt a monstrumot?
(#) Animus1724 hozzászólása Nov 11, 2012 /
 
Hali!

Nekem is előtolás bajom van! Egy MIG158P alapjáraton adja a huzalt, nem reagál a potira, a poti jó.

Mi lehet a baja? Van valakinek rajza a vezérlőről?
(#) mpisti válasza Animus1724 hozzászólására (») Nov 12, 2012 /
 
Egy fotó jó lenne a tolásszabályzó kártyáról.
(#) Animus1724 hozzászólása Nov 12, 2012 /
 
Nem fér be a gép a "műhelyembe", nem a gép a nagy!! De a gyerek szobájába igen, még jó hogy nincs itthon, hogy fog örülni ha megjön!

Szóval küzdök, igyekszem és fotózok. Jó ha holnapra meglesz.

Egyébként kösz a gyors választ.

(#) loveiJ hozzászólása Nov 12, 2012 /
 
Üdv Mindenkinek! Szeretném megköszönni mindenkinek a leírtakat, amiknek elolvasása után, passzív olvasóként is sikeresen el tudtam végezni egy gagyi Einhell mig140 átalakítását! Mpistinek külön köszönet a jól érthető, lényegre törő magyarázataiért! A géppel sokkal jobban lehet, azaz már lehet dolgokat meghegeszteni, mint előtte. Külön trafó, gázszelep, kondik, euro aljzat, munkakábel....
Szeretnék építeni egy komolyabb gépet 220v16A-ra amihez a hozzávalókat már részben összegyűjtöttem.
A képeken mellékelt 380-as ívhegesztő trafójából szeretném kivitelezni a rajta található szövetszigetelésű aluminium huzalokból, ha segítene valaki a pontos számításban. Sem a tesla értékét nem tudom a vasmagnak sem azt, hány voltot adott le fénykorában. A vasmagkeresztmetszet 65x85mm. A primer átmérő 2mm(szövet lekaparása után mérve). A szekunder 7mm átmérő(szintén lekaparás utáni méret). Kérem a tisztelt szakembereket javasoljanak némi gyakorlati útmutatót, a többi része menni fog. 16 amperes automatáról és 220v-ról szeretném használni nem sínvasak hegesztésére....A vasmagnak még nem estem neki ezért a középső nyulvány "bediffundálása " a mágneses térbe még nem világos számomra. Előre is köszönöm mindenki segítségét!
(#) mpisti válasza loveiJ hozzászólására (») Nov 12, 2012 /
 
Szervusz János!
Bevallom, ilyen trafót még nem láttam,de egész pofás darabnak néz ki.
Ha jól értem az általad leírtakat,akkor ezt a trafót szánod donornak az elkészítendő gépedhez. A trafó üresjárási feszültsége jelenleg is ugyanannyi,mint fénykorában volt, hacsak nincs benne menetzárlat. Tehát a primernek adsz 230V-ot, és a szekunder kivezetésein feszültséget mérsz. A kiálló tekercsrészen látható szerkezet egy fokozatkapcsoló akar lenni? Ha igen, akkor a kiálló tekercs menetszámaival lehetett beállítani a hegesztőáramot. Ez egy igen ötletes megoldás volt hajdanán. De ez a megoldás a te esetedben nem járható út,mivel a Co trafónak nem jó a szórótrafó.
Tehát először feszültséget mérsz a szekunderen minden fokozatban, és feljegyzed a mért értékeket. Ne zavarjon,hogy a trafó 380V-ra készült, 230V-nál is értékelhetőek lesznek a mérési eredmények.Miután megtörtént a mérés, elkezded bontani a trafót. Először a kiálló tekercset bontod le, és pontosan feljegyzed a fokozatok menetszámait,mert ez később jól jöhet a méretezésnél. Majd szétbontod a vasat,és a belső tekercsek következnek. Letekerés, jegyzetelés.Ha mindez megvan, akkor a mérési adatokat és a menetszámokat felteszed ide a fórumra, és innen folytatjuk.
(#) loveiJ válasza mpisti hozzászólására (») Nov 12, 2012 /
 
Szervusz István! Köszönöm a gyors választ! Donornak ezt szeretném, mert nincs más. A felső tekercsen egy fokozatkapcsoló. A dobozból úgy egyben húztam ki, hogy anatómiailag egyben maradjon. Elvégzem az általad leírtakat és írom a fejleményeket rövidesen. Készítettem már néhány apróságot többnyire hozzáértők tervei alapján, de a tervezéshez nem értek, és az ipari elektronika is kimaradt az életemből. Előre is köszönöm a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2012
(#) Animus1724 válasza mpisti hozzászólására (») Nov 12, 2012 /
 
Küldöm a fotókat zipben.

Mig158.zip
    
(#) mpisti válasza Animus1724 hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Szervusz András!
Jól gondolom hogy ez egy inverteres Co hegesztő?
Mert akkor annyira nem egyszerű a helyzeted. A hiba nagy valószínűséggel az általad fotózott kártyán van, de csak valószínűleg. Ha a fordulat beállítás enkóderes,akkor akár az enkóder vagy a kártyája is lehet rossz. Ahhoz hogy a hiba teljes bizonyossággal behatárolható legyen,a gépet komplett látni kellene.
(#) loveiJ válasza mpisti hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Üdv ismét! Ma szét is szedtem a szörnyeteget. A vasmag I alakú darabokból áll, ahogy a képen látható. A nyugalmi áramfelvétele 0,6 A. Hangja beüzemeléskor egyáltalán nem volt, először azt hittem szakadt, mert a gyári hetrámnak is van trafó hangja, de feszültség méréskor kiderült, hogy működik. Csévetest nincs, de a drótot meglehetősen precizen helyezték el. Soronkénti szigetelés nem volt, és a tekercsek lakkozva sem voltak. A huzalon valami éghetetlen szövet szerűség van szigetelés gyanánt, de a gázlángtól meg se barnult és bicskával lekaparni is elég. Az alsó két tekercs közé mágneses sönt volt beékelve. Kiváncsian várom a véleményed és az instrukcióid. Mellékeltem a menet adatokat, és a rajzát. Szerintem két fázisról mehetett mert ez nem valódi 3 fázis ha nem tévedek? Előre is köszönöm a választ!
(#) mpisti válasza loveiJ hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
A tafód üvegselyem szigetelésű huzallal készült, ami az egyik legmagasabb hőtűrésű szigeteláanyag. ha finoman tekered le, és a letekeréskor valami nagyobb átmérőjű dobra csévéleg, újból felhasználható lesz. A méréssel valami sántít,mert ekkora áttételváltozásnak sokkal nagyobb feszültségváltozást kellett volna produkálni. No mindegy,majd visszaszámoljuk. Sajnos most el kell menjek dolgozni egy kicsit,ha hazajöttem akkor visszatérünk a dologra.
(#) Animus1724 válasza mpisti hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Hali!

Igen ez egy invereters co, az áramszabályozás talán valamit emel a drót sebességén, csak az előtolás potira nem reagál. Az elektronikában rendelkezem alapvető jártassággal, de sajnos a hegesztéstechnikában nem, számomra az is meglepetés hogy az áramszabályozás kihat az előtolásra. Ma este kezdem kirajzolni a panelt.

Körül fotóztam az egészet mellékletben küldöm.

Mig158 B.zip
    
(#) mpisti válasza Animus1724 hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Mindhárom poti ugyanarra a kártyára megy,
vagy csak az előtolásszabályzó megy az ominózus kártyára?
(#) mpisti válasza loveiJ hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
No, megérkeztem.
Valami nem stimmel a méréssel, ugyanis a legkisebb és a legnagyobb menetszám aránya 2:1-nél is nagyobb,azaz a feszültségváltozásnak is ennek megfelelően kellett volna megtörténnie. A legerősebb fokozatban a feszültség jó közelítéssel stimmel, de a leggyengébb fokozatban csak 14V környékén lehetett volna a feszültség a megadott menetszámokkal. maga a vas és a huzal bőven alkalmas Co építésére,de ebben a vasban rejlő lehetőséget közel sem fogod tudni kivenni ha 16 A-es az automatád. A vasad hasznos keresztmetszete 50cm2 környékén van, ebből jó kis 180A-es gépet lehetne csinálni, de ahhoz kevés a 16A. Ha pl. megelégedsz a 140-150A-al, akkor lehet hogy beleférsz a 16A-ba.
(#) mpisti válasza Animus1724 hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Ha az áramszabályzó poti befolyásolja a huzalsebességet akkor a szabályozás a szinergikushoz hasonló. Ebben az esetben viszont a kártyák együtt dolgoznak.
(#) Animus1724 válasza mpisti hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Csak az 1K -os előtoló poti megy a panelra.
(#) mpisti válasza Animus1724 hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Egy csomó csati van azon a kártyán. Igazából csak tápot kellene kapnia másik kártyáról, és a startjelet kellene neki biztosítani a power kártya felé. Valamint motorhoz és az eurócsatlakozóhoz kellene mennie onnan vezetéknek. Ezzel szemben elég sok csatlakozó szalad a kártyára. A másik lehetőség hogy bizonyos funkciókat megosztottak a kártyák közt,hogy semmilyen más típussal ne lehessen helyettesíteni őket.
(#) Animus1724 válasza mpisti hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Szinte leírtál mindent csak a gázt hagytad ki.

A kártya csatlakozói:

P1 Felső panel (power vezérlő?) 10 eres
P2 Start gomb 2 eres
P3 Üres (Poti helye?) 2 eres
P4 Gis / Wire kapcsoló 3 eres
P5 2s / 4s kapcsoló 2 eres
P6 Előtolás poti 1K 2 eres
P7 X Nincs beültetve
P8 Előtoló motor 2 eres
P9 Táp panel 8 eres, ebből 3 a motor tápja, meg van ott a 24 V? <-- 1. számú gyanúsított!
P10 Gáz szelep 2 eres


>
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2012
(#) mpisti válasza Animus1724 hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
"csak a gázt hagytad ki." Így igaz,az kimaradt. Doksi nélkül kissé macerás lesz a javítás, de nem lehetetlen.
(#) loveiJ válasza mpisti hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
A mérés stimmel, mert analóg(ganzuniv) és digitális(metex) multiméterrel is megmértem minden fokozatban, mielőtt szétszedtem. Az nem lehet, hogy a korabeli "alkotója" elszúrta a konstrukciót? Erre azért gondolok egyrészt mert egy trafón sem láttam még egy "púpnak" kivülről elhelyezett "másodprimert", továbbá a zárt vasmagon kivül elhelyezett tekercs(a képeken a fölső), vajon hogyan van ráhatással a vasmagon belül történő indukcióra és egyéb erőhatásokra? Mindezt csupán parasztlogikával gondolom, nem értek a transzformátorok erőátviteléhez. De ez a külső tekercs ha nem is a feszültségszintekre van ráhatással mindenesetre a jelek szerint a huzal ohmos ellenállása jelen lehetett a körben hisz pár volt eltérés volt a fokozattól függően....
(#) loveiJ válasza mpisti hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Sajnos csak 16A automatám van és elsősorban lemezmunkákra szeretném használni. Mióta láttam az Einhellemben a trafót, szeretnék egy megbízhatóbbat építeni ebből, ha tudnál a tekercseléssel kapcsolatban(és menetszámokban) némi gyakorlati instrukciókat adni nagyon nagy segítség volna.
Kétutas vagy greatz egyenirányítás a stabilabb? Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2012
(#) dobo válasza loveiJ hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Nagyon úgy tűnik hogy folytóként működik (működött) a felső része a trafónak .
Üresjárásban csak ohmos ellenállása van de terheléskor komoly reaktanciával (ellenállással) van jelen.
Minél nagyobb a terhelés annál nagyobb az ellenállása.
Érdekes megoldás !
De van egy ötletem miért így csinálta meg a konstruktőr!
Azért mert kicsi volt az ablakmérete a trafónak és nem fért el a sok primer huzal ezért hozzáépített egy primer folytót a trafó tetejére.
Szerintem.
(#) jofy hozzászólása Nov 14, 2012 /
 
Sziasztok! Megoldódott a Mig 240-es esete. A huzalmotor volt zárlatos és az verte el a panelt. Motor csere + a panelra egy új tranyó és müxik.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!
Következő: »»   100 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem