Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Szia! Raktam fel képeket. Az a fehér az egy ellenállás, a gyári fekvő volt, de nem volt kéznél más csak álló és annak az egyik lábára van forrasztva az a sárga vezeték.
Előre is köszi a segítséget! Üdv.!
Nagyon jó! Azt kellene csinálni, hogy 2 az egyben kirajzolni kockás lapra a fólia rajzot (fémnyásolóval nagyíthatod duplájára, esetleg szenner). Erre a rajzra jól elkülöníthetően fel kell rajzolni az alkatrészeket. Ebből vissza lehet fejteni a kapcsolási rajzot, amiben nem sok különbség lesz egy átlagos motorvezérlőtől.
Az alábbi javítási metódussal próbálkoznék: 1. Primer fesz rendben. Kapcsolók rendben, primer hővédelem, áramvédelem rendben. 2. Szekunder váltó fesz megjelenik. 3. Fő diódák mindegyik rendben. Ha erről ment a motorvezérlő akkor egy dióda áthúzás simán kinyírhatta a nyák darabjait. 4. Pisztoly kapocsoló átad, vezérlő jel megjelenik, kábel nem szakadt, kontaktos. Ez nagyon gyakori hiba, csengőt kell rákötni és rángatni fel alá a kábelt. Ebből látszik ha kontaktos. 5. Na, ha idáig minden fain, és mért értékel egy jegyzőkönyvben arra mutatnak, hogy a nyák az, akkor: 6. Betáp fesz váltó megjelenik. A graezt hídon DC megjelenik. 7. Hidegen ( tranzisztorok Bétája jó) 8. Hidegen ( összes dióda diódaként vislekedik) 10. IC csere, poti csere , összes kisáramú dióda csere, tranzisztor csere egyszerre..... De méréskor ki kellene jönni melyik a rossz, kivéve az IC. 11. Ennyi méréssel mennie kell. Nézd végig az összes kisjelű vezetéket, csatlakozót, egyesével a periféria elemeket. Kitartás meglesz az! Mindenképp zárd ki a nem nyákon lévő hibákat!
Nem látom hogy műveleti erősítő e az IC, vagy 555 tehát impulzus generátor, de ha a kondik pukkantak, akkor az tuti meghalt! Ha impulzus adó, akkor egy hangszórót 300 ohmon keresztül rákötve sípolnia kellene. ( szkóp helyet)
Sziasztok!
Először is köszönöm a hozzászólásokat! Egyenlőre úgy néz ki, hogy csak hétfő este tudok vele foglalkozni. Az egy 555-ös. Amit eddig cseréltem: 2db nagy tranzisztor, nagy ellenállat, Bc182-es tranyó,555-ös, Opto csatoló(kis fehér), triak. Ezek, ahogy méregettem mind hibásak voltak. Üdv.
Akkor meg a diodak ellenorizendoek. Javaslom a tranyok tipusanak ellenorzeset; nehogy mas legyen az eredeti labkiosztasa. Mas baja nem maradhatott... a vezetekezest es a nyakcsatit is vizualisan vizsgald! Jo munkat!
Elvégeztem az átalakítást,szuper kis barkácsgép lett (ahhoz képest,milyen volt).Továbbra is veri a kis megszakítót, 6-os fokozatban,pedig csak éppen benyomom a pisztolyon a gombot .Kipróbáltam T.....gazdaságos 25 m hosszabbítóval (narancssárga) azzal tökéletesen működik,játszhatok a gombbal akár százszor is nyomhatom,nem veri a kis megszakítót.Valahol olvastam mpisti ajánlotta ezt a tesztet, de nem emlékszem már mi is volt a probléma.
A hosszabbito aramkorlatkent mukodik; megnoveli a halozat belo ellenallasat.
Sziasztok!Lenne egy nagy kérdésem!Az lenne a bajom hogy kaptam egy trafót a kimenete 42volt alapjáraton elég morbid a kivitelezése mert ez házilag készült külön csatlakozók vannak a trafón és ki be dugogatással lehet szabályozni a hegesztőáramot 4 fokozatban.Nekem az lenne a kérdésem hogy valaki esetleg egy olyan potis megoldást nem tudna mondani hogy tudjam könnyebben szabályozni ezt a monstrumot?
Hali!
Nekem is előtolás bajom van! Egy MIG158P alapjáraton adja a huzalt, nem reagál a potira, a poti jó. Mi lehet a baja? Van valakinek rajza a vezérlőről?
Egy fotó jó lenne a tolásszabályzó kártyáról.
Nem fér be a gép a "műhelyembe", nem a gép a nagy!! De a gyerek szobájába igen, még jó hogy nincs itthon, hogy fog örülni ha megjön!
Szóval küzdök, igyekszem és fotózok. Jó ha holnapra meglesz. Egyébként kösz a gyors választ.
Üdv Mindenkinek! Szeretném megköszönni mindenkinek a leírtakat, amiknek elolvasása után, passzív olvasóként is sikeresen el tudtam végezni egy gagyi Einhell mig140 átalakítását! Mpistinek külön köszönet a jól érthető, lényegre törő magyarázataiért! A géppel sokkal jobban lehet, azaz már lehet dolgokat meghegeszteni, mint előtte. Külön trafó, gázszelep, kondik, euro aljzat, munkakábel....
Szeretnék építeni egy komolyabb gépet 220v16A-ra amihez a hozzávalókat már részben összegyűjtöttem. A képeken mellékelt 380-as ívhegesztő trafójából szeretném kivitelezni a rajta található szövetszigetelésű aluminium huzalokból, ha segítene valaki a pontos számításban. Sem a tesla értékét nem tudom a vasmagnak sem azt, hány voltot adott le fénykorában. A vasmagkeresztmetszet 65x85mm. A primer átmérő 2mm(szövet lekaparása után mérve). A szekunder 7mm átmérő(szintén lekaparás utáni méret). Kérem a tisztelt szakembereket javasoljanak némi gyakorlati útmutatót, a többi része menni fog. 16 amperes automatáról és 220v-ról szeretném használni nem sínvasak hegesztésére....A vasmagnak még nem estem neki ezért a középső nyulvány "bediffundálása " a mágneses térbe még nem világos számomra. Előre is köszönöm mindenki segítségét!
Szervusz János!
Bevallom, ilyen trafót még nem láttam,de egész pofás darabnak néz ki. Ha jól értem az általad leírtakat,akkor ezt a trafót szánod donornak az elkészítendő gépedhez. A trafó üresjárási feszültsége jelenleg is ugyanannyi,mint fénykorában volt, hacsak nincs benne menetzárlat. Tehát a primernek adsz 230V-ot, és a szekunder kivezetésein feszültséget mérsz. A kiálló tekercsrészen látható szerkezet egy fokozatkapcsoló akar lenni? Ha igen, akkor a kiálló tekercs menetszámaival lehetett beállítani a hegesztőáramot. Ez egy igen ötletes megoldás volt hajdanán. De ez a megoldás a te esetedben nem járható út,mivel a Co trafónak nem jó a szórótrafó. Tehát először feszültséget mérsz a szekunderen minden fokozatban, és feljegyzed a mért értékeket. Ne zavarjon,hogy a trafó 380V-ra készült, 230V-nál is értékelhetőek lesznek a mérési eredmények.Miután megtörtént a mérés, elkezded bontani a trafót. Először a kiálló tekercset bontod le, és pontosan feljegyzed a fokozatok menetszámait,mert ez később jól jöhet a méretezésnél. Majd szétbontod a vasat,és a belső tekercsek következnek. Letekerés, jegyzetelés.Ha mindez megvan, akkor a mérési adatokat és a menetszámokat felteszed ide a fórumra, és innen folytatjuk.
Szervusz István! Köszönöm a gyors választ! Donornak ezt szeretném, mert nincs más. A felső tekercsen egy fokozatkapcsoló. A dobozból úgy egyben húztam ki, hogy anatómiailag egyben maradjon. Elvégzem az általad leírtakat és írom a fejleményeket rövidesen. Készítettem már néhány apróságot többnyire hozzáértők tervei alapján, de a tervezéshez nem értek, és az ipari elektronika is kimaradt az életemből. Előre is köszönöm a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2012
Szervusz András!
Jól gondolom hogy ez egy inverteres Co hegesztő? Mert akkor annyira nem egyszerű a helyzeted. A hiba nagy valószínűséggel az általad fotózott kártyán van, de csak valószínűleg. Ha a fordulat beállítás enkóderes,akkor akár az enkóder vagy a kártyája is lehet rossz. Ahhoz hogy a hiba teljes bizonyossággal behatárolható legyen,a gépet komplett látni kellene.
Üdv ismét! Ma szét is szedtem a szörnyeteget. A vasmag I alakú darabokból áll, ahogy a képen látható. A nyugalmi áramfelvétele 0,6 A. Hangja beüzemeléskor egyáltalán nem volt, először azt hittem szakadt, mert a gyári hetrámnak is van trafó hangja, de feszültség méréskor kiderült, hogy működik. Csévetest nincs, de a drótot meglehetősen precizen helyezték el. Soronkénti szigetelés nem volt, és a tekercsek lakkozva sem voltak. A huzalon valami éghetetlen szövet szerűség van szigetelés gyanánt, de a gázlángtól meg se barnult és bicskával lekaparni is elég. Az alsó két tekercs közé mágneses sönt volt beékelve. Kiváncsian várom a véleményed és az instrukcióid. Mellékeltem a menet adatokat, és a rajzát. Szerintem két fázisról mehetett mert ez nem valódi 3 fázis ha nem tévedek? Előre is köszönöm a választ!
A tafód üvegselyem szigetelésű huzallal készült, ami az egyik legmagasabb hőtűrésű szigeteláanyag. ha finoman tekered le, és a letekeréskor valami nagyobb átmérőjű dobra csévéleg, újból felhasználható lesz. A méréssel valami sántít,mert ekkora áttételváltozásnak sokkal nagyobb feszültségváltozást kellett volna produkálni. No mindegy,majd visszaszámoljuk. Sajnos most el kell menjek dolgozni egy kicsit,ha hazajöttem akkor visszatérünk a dologra.
Hali!
Igen ez egy invereters co, az áramszabályozás talán valamit emel a drót sebességén, csak az előtolás potira nem reagál. Az elektronikában rendelkezem alapvető jártassággal, de sajnos a hegesztéstechnikában nem, számomra az is meglepetés hogy az áramszabályozás kihat az előtolásra. Ma este kezdem kirajzolni a panelt. Körül fotóztam az egészet mellékletben küldöm.
Mindhárom poti ugyanarra a kártyára megy,
vagy csak az előtolásszabályzó megy az ominózus kártyára?
No, megérkeztem.
Valami nem stimmel a méréssel, ugyanis a legkisebb és a legnagyobb menetszám aránya 2:1-nél is nagyobb,azaz a feszültségváltozásnak is ennek megfelelően kellett volna megtörténnie. A legerősebb fokozatban a feszültség jó közelítéssel stimmel, de a leggyengébb fokozatban csak 14V környékén lehetett volna a feszültség a megadott menetszámokkal. maga a vas és a huzal bőven alkalmas Co építésére,de ebben a vasban rejlő lehetőséget közel sem fogod tudni kivenni ha 16 A-es az automatád. A vasad hasznos keresztmetszete 50cm2 környékén van, ebből jó kis 180A-es gépet lehetne csinálni, de ahhoz kevés a 16A. Ha pl. megelégedsz a 140-150A-al, akkor lehet hogy beleférsz a 16A-ba.
Ha az áramszabályzó poti befolyásolja a huzalsebességet akkor a szabályozás a szinergikushoz hasonló. Ebben az esetben viszont a kártyák együtt dolgoznak.
Csak az 1K -os előtoló poti megy a panelra.
Egy csomó csati van azon a kártyán. Igazából csak tápot kellene kapnia másik kártyáról, és a startjelet kellene neki biztosítani a power kártya felé. Valamint motorhoz és az eurócsatlakozóhoz kellene mennie onnan vezetéknek. Ezzel szemben elég sok csatlakozó szalad a kártyára. A másik lehetőség hogy bizonyos funkciókat megosztottak a kártyák közt,hogy semmilyen más típussal ne lehessen helyettesíteni őket.
Szinte leírtál mindent csak a gázt hagytad ki.
A kártya csatlakozói: P1 Felső panel (power vezérlő?) 10 eres P2 Start gomb 2 eres P3 Üres (Poti helye?) 2 eres P4 Gis / Wire kapcsoló 3 eres P5 2s / 4s kapcsoló 2 eres P6 Előtolás poti 1K 2 eres P7 X Nincs beültetve P8 Előtoló motor 2 eres P9 Táp panel 8 eres, ebből 3 a motor tápja, meg van ott a 24 V? <-- 1. számú gyanúsított! P10 Gáz szelep 2 eres > A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2012
"csak a gázt hagytad ki." Így igaz,az kimaradt. Doksi nélkül kissé macerás lesz a javítás, de nem lehetetlen.
A mérés stimmel, mert analóg(ganzuniv) és digitális(metex) multiméterrel is megmértem minden fokozatban, mielőtt szétszedtem. Az nem lehet, hogy a korabeli "alkotója" elszúrta a konstrukciót? Erre azért gondolok egyrészt mert egy trafón sem láttam még egy "púpnak" kivülről elhelyezett "másodprimert", továbbá a zárt vasmagon kivül elhelyezett tekercs(a képeken a fölső), vajon hogyan van ráhatással a vasmagon belül történő indukcióra és egyéb erőhatásokra? Mindezt csupán parasztlogikával gondolom, nem értek a transzformátorok erőátviteléhez. De ez a külső tekercs ha nem is a feszültségszintekre van ráhatással mindenesetre a jelek szerint a huzal ohmos ellenállása jelen lehetett a körben hisz pár volt eltérés volt a fokozattól függően....
Sajnos csak 16A automatám van és elsősorban lemezmunkákra szeretném használni. Mióta láttam az Einhellemben a trafót, szeretnék egy megbízhatóbbat építeni ebből, ha tudnál a tekercseléssel kapcsolatban(és menetszámokban) némi gyakorlati instrukciókat adni nagyon nagy segítség volna.
Kétutas vagy greatz egyenirányítás a stabilabb? Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2012
Nagyon úgy tűnik hogy folytóként működik (működött) a felső része a trafónak .
Üresjárásban csak ohmos ellenállása van de terheléskor komoly reaktanciával (ellenállással) van jelen. Minél nagyobb a terhelés annál nagyobb az ellenállása. Érdekes megoldás ! De van egy ötletem miért így csinálta meg a konstruktőr! Azért mert kicsi volt az ablakmérete a trafónak és nem fért el a sok primer huzal ezért hozzáépített egy primer folytót a trafó tetejére. Szerintem.
Sziasztok! Megoldódott a Mig 240-es esete. A huzalmotor volt zárlatos és az verte el a panelt. Motor csere + a panelra egy új tranyó és müxik.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást! |
Bejelentkezés
Hirdetés |