Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
A kapcsolásról hiányoznak a hidegítő kondenzátorok, amik nélkül nem tervez egy hozzáértő áramkört (tudom, hogy nem te tervezted...).
Nem tudjuk milyen nyákot építettél, milyen vonalvezetéssel, milyen huzalozással, hidegítő kondik elhelyezésével, árnyékolással stb. ez nagyban befolyásolja a zavarézékenységet, ami magasabb fordulaton hatványozott lehet és járgánytól függően eltérő mértékű. Nem ismerjük, milyen forrásból és feszültséggel táplálod az áramkört és abban milyen zavarok vannak. A feszültség kritikus a szikra nagyságánál, a zavarjel az áramkör hibátlan működésénél fontos. A program, amit írtál szintén hibás működést okozhat magas fordulaton, ahol egyre rövidül a reakcióhoz szükséges idő. Érdemes lenne a hozzá adott programból kiindulni(ne adj Isten megérteni a C forrást!) és azt tovább fejleszteni, ha szükésges!
Köszönöm a választ.Mellékelem a nyáktervet.A táplálás a motor gerjesztőtekercséről történik,ahogy azt az említett oldalról lestem le.
Senkinek semmi ötlete a hibára,vagy olyan rossz a kapcsolás,hogy nem érdemes vele foglalkozni?Mielőtt írjátok,hogy már van működő cdi elektronika az oldalon,tudom,de én akarok csinálni,hogy megértsem a dolgok működését,és nem másolni akarok.Szóval ha valaki látja mi a hiba a kapcsolásban kérem szóljon és ha lehet mondja is el mi-miért nem jó.Előre is köszi!
Milyen program használja ezt a .LYT kiterjesztést. Megnézni sem tudom.
Ja, hogy töltsek le hozzá még egy Microsoft programot is? Na neeee. Egy féldecit szívesen, de motorral megyek dolgozni.
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2013
Oh.Elnézést,Ares fájl.Konvertáltam pdf-be az u1 az egy bt151.Proteus szimulációban a thyristor után össze vissza ugrál a jel.nem értem miért.
Sziasztok!Ezt építette már meg valaki?Esetleg valami tapasztalat vagy vélemény?Link
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni hogy, hogy tudnám kimérni ezt hogy jó e. Köszönöm.
Hát igen rájöttem én is, rugót kipróbálom köszi a tippet
Hengerfúró mondta, hogy úgy jobb, én nem vitatkozok vele, biztos jobban tudja, mint én.
Nem csoda szerkezet, hanem 28 km/h-val haladni képes 3 kerekű motorom, Simson váltó van benne, 160-s tárcsa fék.. stb, az elektromos 2db 36Ah, 500W motorral ment kemény 8km/h-t, nekem az lassú, a benzines meg csak jobban húz, 1.5l/100km olcsóbb mint a kocsi A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
Csak azt tudod kimérni, hogy szakadt-e, esetleg a primer(nagyfesz) rész zárlatos-e. Legalább is multiméterrel. Részleges menetzárlatot, vagy nagyfeszültségen való átütést nem tudod megnézni, ezért gyakorlatilag csak próbával lehet megállapítani, hogy jó -e. Asztalon lehet, hogy jónak tűnő szikrát tudsz készíteni, tesztáramkörrel, ami modellezi a CDI-t, de a szikra energiatartalmát, illetve a keletkező gyújtó feszültséget már nem tudod megállapítani szemmel és műszerrel se nagyon(nem ismerek erre műszert). Szóval nem egyszerű feladat kimérni, gyakorlatilag 100%-os jóságot csak a motorba szerelve lehet megállapítani.
Sziasztok! Ccfl inverterrel probalkozott mar valaki? Marmint azzal tolteni a kondit, amit aztan rasutunk a gyujtotekercsre? Mukodokepes lehet?
Persze. Ez már nem próba ez gyakorlatban élő dolog. Olvasd végig a topicot és prof. leszel.
Sziasztok! Valaki segítene nekem abban hogy vetne egy pillantást ERRE ?
Szia Nyemi!
Véleményed szerint ez a CDI működne egy 4 ütemű Liberty 125 Leader blokkon? Sajnos nem tudom hogy milyen pick up van benne. A CDI gyújtáselektronika topic-ba tettem közzé képet az eredetiről. Immobiliseres volt. De az engem nem érint. Csak működjön
Igen, de a teljesítménye a nagyobbaknak is csak 8 Watt körül van.
A tranzisztorokat is illő cserélni 2SC5707-re hogy a megbízhatóságot növeljük, és a szekundert is át kell tekercselni mert olyan 1000Voltot ad le terhelés nélkül az eredeti , (hogy a csövet begyújtsa) így a CDI gyújtás kondenzátorának töltésére alkalmatlan. Üdv nyemi
Nem egyszerű amit kérsz.
Mondanám hogy építsd meg "ZVS DC CDI"-t, csak az meg Hall jeladós. Bár egy külön kis panelon lehetne illeszteni hozzá az impulzus tekercset. De itt vannak kész projektek is: DC CDI16F628 v1.0 DC CDI16F628 v2.0 De a programok nem valami tökéletesek, főleg az alacsony fordulat tartományban, és persze lehet hogy nem is jók , mert a te motorod más szögeknél adja a gyújtás jelet. Ezért ha raknál fel egy fotót az impulzus adó helyzetéről ( hogy hány fokra van a holtpont előtt a felfutó és a lefutó él), az nagyban hozzájárulna a segítéshez. Üdv nyemi A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2013
Én gondoltam egy LCD invertert átalakitani, valami ilyesmit:
kép Ez indulásnak 1000V-ot ad, üzem közben kb 700-at, teljesitményben 10-20W, az szerintem használható lenne, nem? Meg van rajta dimmer funkció, az lehet a feszültséggel játszik, akkor lehetne még csökkenteni. Vélemény?
A dimmereléssel a teljesítmény csökken. Végső esetben nem erre a célra készült elektronika. Nem igen lesz jó.
Köszi! Délután bontom is szét a blokkot és fényképezek. Nagyon kíváncsi leszek hogy mi sül ki belőle.
Sziasztok!
Megépítettem a gompy féle előgyújtásvezérlős cdi-t (Ezt) Nagyon szépen működik,teszi a dolgát,csakhogy nincs benne tiltásvezérlés.Van valami ötletetek milyen módon tehetnék bele tiltást.Gondoltam rá hogy 8000 fordulatnál egyszerűen 180 fokos előgyújtással adok szikrát,amikor lent jár a dugattyú,de ez nagy veszélyeket rejt magában (dugó törés).Valamilyen módon szoftveresen,vagy akár hardveresen megoldható szerintetek a tiltás.Minden ötletet megköszönök!
Hú... Egy videót láthatnánk.Ha lehetne stroboszkóposat, hogy látni lehessen az előgyújtás állítás pontosságát. Mert nekem soha nem működött rendesen, nem bírtam bele írni a görbét.
Ilyesmire gondoltam. A leszabályzásra térve, nyugodtan adhatsz neki 180° előgyújtást nem fog a dugattyú eltörni, inkább a kipufogó fog felrobbanni az el nem éget üzemanyagtól. Persze csak akkor ha nem jönne vissza a gyújtás a fordulat csökkenéskor. Ez a program reagálási idejétől függ, ha gyors a program csak minden második szikra fog kimaradni. Valahogy így
Ok.Strobbal nem néztem meg.A videódon te is 180 fokos előgyújtást adtál??Van valami ötleted eme kapcsolás tökéletesítésére vagy nem jó ahogy van?Valahol olvastam hogy van rá írva másik program is meg cheesee nek is láttam videóját.Azt a programot le lehet tölteni valahonnan?Jó ehhez a kapcsoláshoz. Valászodat köszönöm!
Még olyan kérdésem is lenne hoy rezonátor helyett kristályt raktam a kapcsolásba,persze kondikkal.ez elvileg nem gond igaz?
Ja, és 125 ccm 4 ütemről beszélünk..akkor is jó a 180 fokos előgyújtás?meg merjem próbálni?
Idézet: „A videódon te is 180 fokos előgyújtást adtál?” Nem. Vizsgálom minden egyes kör időt, és ha egy adott érték alá csökken, akkor abban az egy fordulatban kimarad a szikra. A következőben meg megint lesz a lassulás miatt. Így nem tud veszélyes üzemanyag mennyiség kialakulni a kipufogóban. Idézet: „Van valami ötleted eme kapcsolás tökéletesítésére vagy nem jó ahogy van?” Program baj van ott, az ami a PIC-ben fut. (soros kommunikációval pontosan). 16f628-snak kicsit sok 38400 baud rate, 9600 bőven elég lenne. Idézet: „Még olyan kérdésem is lenne hoy rezonátor helyett kristályt raktam a kapcsolásba,persze kondikkal.ez elvileg nem gond igaz?” Ha jó lenne a program a rezgő quartz megfelelőbb. |
Bejelentkezés
Hirdetés |