Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   132 / 206
(#) watt válasza mikroferi hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
A kapcsolásról hiányoznak a hidegítő kondenzátorok, amik nélkül nem tervez egy hozzáértő áramkört (tudom, hogy nem te tervezted...).
Nem tudjuk milyen nyákot építettél, milyen vonalvezetéssel, milyen huzalozással, hidegítő kondik elhelyezésével, árnyékolással stb. ez nagyban befolyásolja a zavarézékenységet, ami magasabb fordulaton hatványozott lehet és járgánytól függően eltérő mértékű.
Nem ismerjük, milyen forrásból és feszültséggel táplálod az áramkört és abban milyen zavarok vannak. A feszültség kritikus a szikra nagyságánál, a zavarjel az áramkör hibátlan működésénél fontos.
A program, amit írtál szintén hibás működést okozhat magas fordulaton, ahol egyre rövidül a reakcióhoz szükséges idő. Érdemes lenne a hozzá adott programból kiindulni(ne adj Isten megérteni a C forrást!) és azt tovább fejleszteni, ha szükésges!
(#) mikroferi válasza watt hozzászólására (») Jún 25, 2013 /
 
Köszönöm a választ.Mellékelem a nyáktervet.A táplálás a motor gerjesztőtekercséről történik,ahogy azt az említett oldalról lestem le.

cdi.LYT
    
(#) mikroferi hozzászólása Jún 27, 2013 /
 
Senkinek semmi ötlete a hibára,vagy olyan rossz a kapcsolás,hogy nem érdemes vele foglalkozni?Mielőtt írjátok,hogy már van működő cdi elektronika az oldalon,tudom,de én akarok csinálni,hogy megértsem a dolgok működését,és nem másolni akarok.Szóval ha valaki látja mi a hiba a kapcsolásban kérem szóljon és ha lehet mondja is el mi-miért nem jó.Előre is köszi!
(#) pjg válasza mikroferi hozzászólására (») Jún 27, 2013 /
 
Milyen program használja ezt a .LYT kiterjesztést. Megnézni sem tudom.
(#) pjg válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 27, 2013 /
 
Jaj ne már! Ilyen hajnalban ?
(#) pjg válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 27, 2013 /
 
Ja, hogy töltsek le hozzá még egy Microsoft programot is? Na neeee. Egy féldecit szívesen, de motorral megyek dolgozni.
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2013
(#) mikroferi hozzászólása Jún 27, 2013 /
 
Oh.Elnézést,Ares fájl.Konvertáltam pdf-be az u1 az egy bt151.Proteus szimulációban a thyristor után össze vissza ugrál a jel.nem értem miért.

1.pdf

2.pdf
   
(#) mikroferi hozzászólása Jún 28, 2013 /
 
Sziasztok!Ezt építette már meg valaki?Esetleg valami tapasztalat vagy vélemény?Link
(#) Hidi hozzászólása Jún 28, 2013 /
 
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni hogy, hogy tudnám kimérni ezt hogy jó e. Köszönöm.
(#) szabi83 válasza nightlife hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Hát igen rájöttem én is, rugót kipróbálom köszi a tippet
(#) szabi83 válasza accaboj hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Hengerfúró mondta, hogy úgy jobb, én nem vitatkozok vele, biztos jobban tudja, mint én.

Nem csoda szerkezet, hanem 28 km/h-val haladni képes 3 kerekű motorom, Simson váltó van benne, 160-s tárcsa fék.. stb, az elektromos 2db 36Ah, 500W motorral ment kemény 8km/h-t, nekem az lassú, a benzines meg csak jobban húz, 1.5l/100km olcsóbb mint a kocsi
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
(#) watt válasza Hidi hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Csak azt tudod kimérni, hogy szakadt-e, esetleg a primer(nagyfesz) rész zárlatos-e. Legalább is multiméterrel. Részleges menetzárlatot, vagy nagyfeszültségen való átütést nem tudod megnézni, ezért gyakorlatilag csak próbával lehet megállapítani, hogy jó -e. Asztalon lehet, hogy jónak tűnő szikrát tudsz készíteni, tesztáramkörrel, ami modellezi a CDI-t, de a szikra energiatartalmát, illetve a keletkező gyújtó feszültséget már nem tudod megállapítani szemmel és műszerrel se nagyon(nem ismerek erre műszert). Szóval nem egyszerű feladat kimérni, gyakorlatilag 100%-os jóságot csak a motorba szerelve lehet megállapítani.
(#) Hidi válasza watt hozzászólására (») Jún 29, 2013 /
 
Köszönöm.
(#) CheeseE hozzászólása Júl 2, 2013 /
 
Sziasztok! Ccfl inverterrel probalkozott mar valaki? Marmint azzal tolteni a kondit, amit aztan rasutunk a gyujtotekercsre? Mukodokepes lehet?
(#) pjg válasza CheeseE hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Persze. Ez már nem próba ez gyakorlatban élő dolog. Olvasd végig a topicot és prof. leszel.
(#) CheeseE hozzászólása Júl 2, 2013 /
 
Ooo koszonom, akkor atnyalazom a temat
(#) daniel.freeman hozzászólása Júl 2, 2013 /
 
Sziasztok! Valaki segítene nekem abban hogy vetne egy pillantást ERRE ?
(#) pjg válasza daniel.freeman hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
(#) daniel.freeman válasza nyemi hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Szia Nyemi!

Véleményed szerint ez a CDI működne egy 4 ütemű Liberty 125 Leader blokkon? Sajnos nem tudom hogy milyen pick up van benne. A CDI gyújtáselektronika topic-ba tettem közzé képet az eredetiről. Immobiliseres volt. De az engem nem érint. Csak működjön
(#) nyemi válasza CheeseE hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Igen, de a teljesítménye a nagyobbaknak is csak 8 Watt körül van.
A tranzisztorokat is illő cserélni 2SC5707-re hogy a megbízhatóságot növeljük,
és a szekundert is át kell tekercselni mert olyan 1000Voltot ad le terhelés nélkül az eredeti , (hogy a csövet begyújtsa) így a CDI gyújtás kondenzátorának töltésére alkalmatlan.

Üdv nyemi

ccfl.JPG
    
(#) nyemi válasza daniel.freeman hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Nem egyszerű amit kérsz.
Mondanám hogy építsd meg "ZVS DC CDI"-t, csak az meg Hall jeladós.
Bár egy külön kis panelon lehetne illeszteni hozzá az impulzus tekercset.
De itt vannak kész projektek is:
DC CDI16F628 v1.0
DC CDI16F628 v2.0

De a programok nem valami tökéletesek, főleg az alacsony fordulat tartományban,
és persze lehet hogy nem is jók , mert a te motorod más szögeknél adja a gyújtás jelet.
Ezért ha raknál fel egy fotót az impulzus adó helyzetéről ( hogy hány fokra van a holtpont előtt a felfutó és a lefutó él), az nagyban hozzájárulna a segítéshez.

Üdv nyemi
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2013
(#) CheeseE válasza nyemi hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Én gondoltam egy LCD invertert átalakitani, valami ilyesmit:
kép
Ez indulásnak 1000V-ot ad, üzem közben kb 700-at, teljesitményben 10-20W, az szerintem használható lenne, nem?
Meg van rajta dimmer funkció, az lehet a feszültséggel játszik, akkor lehetne még csökkenteni.
Vélemény?
(#) pjg válasza CheeseE hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
A dimmereléssel a teljesítmény csökken. Végső esetben nem erre a célra készült elektronika. Nem igen lesz jó.
(#) daniel.freeman válasza nyemi hozzászólására (») Júl 3, 2013 /
 
Köszi! Délután bontom is szét a blokkot és fényképezek. Nagyon kíváncsi leszek hogy mi sül ki belőle.
(#) mikroferi hozzászólása Júl 6, 2013 /
 
Sziasztok!

Megépítettem a gompy féle előgyújtásvezérlős cdi-t (Ezt)
Nagyon szépen működik,teszi a dolgát,csakhogy nincs benne tiltásvezérlés.Van valami ötletetek milyen módon tehetnék bele tiltást.Gondoltam rá hogy 8000 fordulatnál egyszerűen 180 fokos előgyújtással adok szikrát,amikor lent jár a dugattyú,de ez nagy veszélyeket rejt magában (dugó törés).Valamilyen módon szoftveresen,vagy akár hardveresen megoldható szerintetek a tiltás.Minden ötletet megköszönök!
(#) nyemi válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 6, 2013 /
 
Hú... Egy videót láthatnánk.Ha lehetne stroboszkóposat, hogy látni lehessen az előgyújtás állítás pontosságát. Mert nekem soha nem működött rendesen, nem bírtam bele írni a görbét.
Ilyesmire gondoltam.
A leszabályzásra térve, nyugodtan adhatsz neki 180° előgyújtást nem fog a dugattyú eltörni, inkább a kipufogó fog felrobbanni az el nem éget üzemanyagtól. Persze csak akkor ha nem jönne vissza a gyújtás a fordulat csökkenéskor.
Ez a program reagálási idejétől függ, ha gyors a program csak minden második szikra fog kimaradni.
Valahogy így
(#) mikroferi válasza nyemi hozzászólására (») Júl 6, 2013 /
 
Ok.Strobbal nem néztem meg.A videódon te is 180 fokos előgyújtást adtál??Van valami ötleted eme kapcsolás tökéletesítésére vagy nem jó ahogy van?Valahol olvastam hogy van rá írva másik program is meg cheesee nek is láttam videóját.Azt a programot le lehet tölteni valahonnan?Jó ehhez a kapcsoláshoz. Valászodat köszönöm!
(#) mikroferi hozzászólása Júl 6, 2013 /
 
Még olyan kérdésem is lenne hoy rezonátor helyett kristályt raktam a kapcsolásba,persze kondikkal.ez elvileg nem gond igaz?
(#) mikroferi hozzászólása Júl 6, 2013 /
 
Ja, és 125 ccm 4 ütemről beszélünk..akkor is jó a 180 fokos előgyújtás?meg merjem próbálni?
(#) nyemi válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 6, 2013 /
 
Idézet:
„A videódon te is 180 fokos előgyújtást adtál?”

Nem. Vizsgálom minden egyes kör időt, és ha egy adott érték alá csökken, akkor abban az egy fordulatban kimarad a szikra. A következőben meg megint lesz a lassulás miatt. Így nem tud veszélyes üzemanyag mennyiség kialakulni a kipufogóban.
Idézet:
„Van valami ötleted eme kapcsolás tökéletesítésére vagy nem jó ahogy van?”

Program baj van ott, az ami a PIC-ben fut. (soros kommunikációval pontosan).
16f628-snak kicsit sok 38400 baud rate, 9600 bőven elég lenne.
Idézet:
„Még olyan kérdésem is lenne hoy rezonátor helyett kristályt raktam a kapcsolásba,persze kondikkal.ez elvileg nem gond igaz?”

Ha jó lenne a program a rezgő quartz megfelelőbb.
Következő: »»   132 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem