Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Tudod, kibicnek semmi se drága .
De a motornak nem lesz baja , csak esetleg vissza fog durrogni a karburátorba. Mert a szívási ütem végén is lesz egy szikra akkor. A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2013
És nem tudnál segíteni a programban?gondol neked van kész programod.
Nekem csak egy forrás fájlom van és excel táblázatom, amiben sok minden állítható ha valaki ért egy kicsit az assembler nyelvhez. De mert én nem tanultam a program írást külalakja kicsit riasztó.
De ezért azt kapod hogy nagyon gyors még 4MHz órajel mellet is (48-56uS meg. közelítőleg a fordulat és előgyújtás késleltetés lekezelése). Ez azt jelenti hogy nincs hozzá monitor program minden egyes görbénél szinte új programot kell "írni". Érdekel? PIC-nek is 12f683 használok belső órajellel a zavarok miatt. A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2013
Nagyon rendes vagy, hogy felajánlod, de mivel az asm-hez sem értek és a pic-em sem olyan,sajnos nem nagyon tudnék vele mit kezdeni.Nincs stroboszkópom azért nem tudtam megnézni,de akkor azt mondod ez a gompy féle dolog nem működik?Csak mert lelkes amatőrként de strobi hiányában ne küszködjek a dologgal ha úgysem jó...
Idézet: „de akkor azt mondod ez a gompy féle dolog nem működik?” Nekem nem működöt, meg úgy tudom hogy másoknak se. Bár CheeseE motorra is felszerelte , lehet hogy ő többet tud mondani a hibáiról. Amúgy meg Gompy-tól kértem a forrás fájlt (a PIC-ben levő hex-ét) hogy majd kijavítom (ez a hobbim ) de az mondja nincs meg neki. Így a hex-ből visszafejtet asm-t boncolgattam de beleuntam mert véleményem , hogy nem 16f628 PIC-re kellet volna írni a egész programot. Hanem valami komolyabb PIC-re. Idézet: „Nagyon rendes vagy, hogy felajánlod, de mivel az asm-hez sem értek és a pic-em sem olyan,sajnos nem nagyon tudnék vele mit kezdeni.” Ó pedig a "legegyszerűbb" nyelv, csak 35 szó (persze csak a kis-sebeknél). Ez nem is programozás. Csak hogy egy amerikai illető szavával éljek:" Te ne szólj bele mert te csak egy egyszerű hardver birizgáló vagy" Mondtam neki OK. De mégis C programja hibáját én javítottam ki. Az tán csend lett. De amúgy tényleg az . A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2013
Azt hiszem beszélek cheeseel,mert amit láttam a youtube-os videóját,talán ezzel a kapcsolással működött,aztán meglátjuk mi lesz belőle...Ha semmi féle -képpen nem megy és segítesz akkor még megkereslek ez ügyben...
Ok, de ha lehet a párbeszédet itt folytassátok, hogy én is tudjam hogy ő mire jutott.
Mert az tudom hogy írt hozzá egy új monitor programot de mást nem. Előre is köszönöm. Üdv nyemi.
Rendben,de közben hatalmas problémára jöttem rá.Gondoltam beadom neki a 180 fokos előgyújtást.Semmi nem történik.Azt gondoltam leveszem a pickup-nál található jumpert.Be sem indul.Tehát két fele megy a jel, és ami a pic fele megy,azt fel sem dolgozza a pic...Induktív jeladó van a motoron,szerintem ez nem hall,itt csak két vezeték van.Megnéznéd a kacsolást mi a gond vele?Előre is köszi!
Cseréld fel az impulzus tekercs kivezetéseit, ami a testre ment menjen a vezérlő bemenetére a másik meg a testre.
Mert a negatív impulzusnak kell előbb érkezni a Pic bemenetére. Amúgy nem muszáj neked Pic-es előgyújtás vezérlőt csinálni . Van erre egy jó analóg kapcsolásom. A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2013
Lehet hogy kell majd az analog kapcsolásod,de nekem az lenne élmény,ha ez beindulna és tenné a dolgát.Sajnos a tipped nem hozott eredményt.Csakis akkor indul be a motor ha marad a gyári kötés és rajta van a jumper...Van valami ötleted még?Vagy azon a rajzon az egy kapcsoló lenne amit nyomva kell tartani indításkor? Ez biztos butaság,de nem értem hogy azon az ágon miért megy és a pic ágán miért nem...
Szerintem csak a pic nem dolgozza fel a jelet!jó az a jel illesztés?
Elvágva a tirisztorhoz menő vezetéket és így beforrasztva egy led-et és ellenállást, ellenőrizheted a PIC kimenetét.
közben átnéztem és egy dióda fordítva került be.Holnap csere és meglátjuk...biztos ez a gond!
Közben kérdezném,hogy nincs meg valakinek cheesee programja a fentebb emlìtett kapcsoláshoz?
Jó reggelt mindenkinek!Megvolt a dióda csere,motor egyből indul,de elég "hülyén" jár és gázadásra lefullad!Nincs szkópom kimérni a jelet sajnos,valami tipp?Vagy most fordítsam meg a jeladó tekercs vezetékeit?Az okozhat ilyesmit?Lehet zavart szed a jel?
Kicsit nekem soknak tűnik alapból a 28 fokos előgyújtás.A mellékelt képeken a két vonal közt 28 fok van, de azt nem értem,hogyha az első vonalat vonalba rakom a tömbön lévő csíkkal,az induktív érzékelő és a mágnes közel sincs egy síkban,ahhoz még kell 10 fok.Most én értem félre vagy akkor tényleg nem az az előgyújtási szög.Ezt hogy lehet megállapítani?Azt tudom hogy a lendkerék kerülete 348 mm.Tehát 348/360 = 0.9666 mm,tehát ennyi mm 1 fok.Ha az érzékelőt és a mágnest pont egy síkba tekerem és megmérem a felső holtponti jel és a tömbön lévő jel közti hézagot és felszorzom,megkapom a fokot?Lehet nem is a kapcsolásom rossz hanem a 28 fokos előgyújtás nem is annyi?
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
Jó reggelt szia.
A lendkerék vezérlő ív milyen hosszú??
Szia!Először is szeretném megköszönni,hogy ilyen segítőkész vagy és nem küldesz el, hogy tanulj alapokat meg stb....A vezérlő jel egy kb 4mm (majd lemérem pontosan) átmérőjű kis kör,nem egy hosszú vonal!Egyébként azt akarom megtudni,hogy hány fokon van az előgyújtás alapból,mert ezt meg kell adni a windowsos programban,ugye ebből indul ki minden.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
Egy kis segítség. Kinyomtatod, felragasztod, stroboszkóppal megszemléled.
Csinálj egy LED-est. 1 ezresből kijön. Vagy régi, már nem használt vakuból.
Elektronikus gyújtást, de megmerem kockáztatni, hogy megszakítóst is csak stroboszkóppal érdemes vizsgálni. Nélküle csak tapogatózás. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
Tehát strobi nélkül nem lehet megállapítani,hogy alapból hány fokon van a motor gyújtása?Én nem menet közben akarom vizsgálni(egyenlőre),csak megtudni alapból hány fokon van a jel.
Álló motornál nem tudod pontosan mikor villan a szikra.
Amúgy gyertya ki, Helyére indikátor óra. Akkor megtudod a jel és a dugó helyének összefüggését. Azaz a felső holtponthoz való helyzetét. A motor dokumentációjában kell lennie utalásnak, hogy hány mm az hány fokot jelent. Minden más esetben dinamikus mérést alkalmazunk. Stroboszkóp, szögmérő.
Motor dokumentációm nincs,de megvan a felső holtpont,csak azt nem tudom hol a jel.Elméletileg akkor van jel ha az induktív tekercs és a lendkeréken lévő vezérlő bütyök pont egybeesik?Mert akkor megmérem a különbséget és kiszámolom a szöget.
Ezért mondom, hogy pontos értéket csak dinamikus méréssel kapsz.
Meddig tart összerakni egy strobit? Itt találsz infót. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
Találtam leírást,27 fok a gyári alapgyújtás időzítése.Na most a kérdés hogy milyen gyújtási görbét szoktak adni?Én adtam indításkor 5 fokot,aztán szépen lassan emeltem 20 fokról 8000-nél 36 fok.Nagyon nehezen indul, ha beindul ledurrog és fullad.Van valami útmutatás ezügyben?
Settingsben beállítottad a pickup positiont?
Csinálj egy print screent arról a görbéről légy szíves Ledurrog? A kipuffon durran nagyokat néha, vagy a karbi felé vissza?
Beállítottam a settingsben,27 fokon van.Azután csináltam egy olyan görbét,ahol nem változtattam semmit 27 fokra állítottam végig.Ezzel olyan mint a gyári cdi,nincs előgyújtásállítás.Beindul,jár egy darabig,aztán leáll,a gyertya meg lekormozódik rendesen.Ezek szerint ez a kapcsolás,ahogy írta nyemi is nem működőképes ebben a formában.Vagy neked ment?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |