Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Idézet: „Elsőnek ezt javasolnám, gyújtás tuningként.” Te ezt most komolyan gondolod?? Itt van egy pár másodperc alatt akármilyen karakterisztikára felkonfigolható elektronikus gyújtás, amit kb annyi idő összerakni mint, a gyújtás alaplap kiszerelése és szétfaragása. És te az utóbbit ajánlod?!? És pont azért kérdeztem rá a "terheléses esetre" mert a variátor megfogja a fordulatszám emelkedést. Mindenesetre kipiszkálom a Punyeszből a turbónyomásmérőt, és megnézem vele hogy alakul a vákuum különböző üzemállapotokban.
Idézet: „Itt van egy pár másodperc alatt akármilyen karakterisztikára felkonfigolható elektronikus gyújtás, amit kb annyi idő összerakni mint, a gyújtás alaplap kiszerelése és szétfaragása. És te az utóbbit ajánlod?!?” Jó igazad van, építsd meg. Én meg kíváncsian várom a fejleményeket. Az interneten rengeteg előgyújtás-vezérlő kapcsolás fellelhető. A 4t motor alkalmazásnál "nincsenek" is gondok. De a 2T teljesen más műfaj, rengeteg buktatóval. Idézet: „És pont azért kérdeztem rá a "terheléses esetre" mert a variátor megfogja a fordulatszám emelkedést.Mindenesetre kipiszkálom a Punyeszből a turbónyomásmérőt, és megnézem vele hogy alakul a vákuum különböző üzemállapotokban.” Hát igen így végig gondolva biztos hogy többet érne ha egy MAP szenzorral a vákuumot figyelve korrigálnánk az előgyújtást. Ha már úgy is megméred, az értéket közreadhatnád. Mert még lehet én is ráfanyalodok még egy kis program módosításra. Elbír még egy pár táblázatot 12f683 program memóriája, úgy is már 8MHz ketyeg 25uS algoritmus idővel, és ha ez felmegy 30-35-re még akkor is jobb mint 4MHz-es változat (50uS). Előre is köszönöm az értékeket.
2T-nél ne vákumoz! Nincs értelme a fogalomnak. (Ha csak nem membrános) Van amikor a levegőszűrőn át kifúj, nem pedig szív.
Mai robogók mind membránosak, ettől függetlenül kicsit visszadolgozik a karbiba az igaz.
De egy teszttel semmit nem vesztek.
Nem tudom, még nem láttam közelről robogót. Nekem Schwalbém van.
Ma felszereltem a 3kj elektronikát, beállítottam 18 fokra az előgyuszit, hogy fent is jó legyen amennyire lehet, de sajnos úgy tűnik olyan "fülre" 5-6000 körül egyszerűen elfogy a motor, ennek nem így kéne működni... Ezekben az egyszerű elektronikákban van valami tiltás szerűség? Vagy annak van jelentősége, hogy 50 ccm-hez való? Vagy az elektronika nem művel ilyet, és induljak a karbi fele?
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2014
A gyújtást be kell állítani. Stroboszkóppal. Másképpen nem lesz jó.
Be kellene. De hova állítsam? Mivel nem gyári lendkerék és gyújtás...A gyári lendkereke 10 fokon volt az első vezérlőjel 27 fokon a hátsó...
Meg kell állapítani a dugattyú felső holtpontját. A gyertyát kivéve, akár egy hurkapálcával, de pontosabban mérőórával. Ekkor egy jelölést teszel a blokkra is és a lendkerékre is. Ezután a stroboszkóppal látod a gyújtás helyzetét a felső holtponthoz viszonyítva.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2014
Ez oké, ezt értem de a gyújtás nem a felső holtponton történik hanem előtte x fokkal, amit nem tudok pontosan, hogy mennyi legyen...
Köszönöm a segítséget.
Az általam linkelt kapcsolást raktam össze, próba képen. nálam csak a blokk és a gyújtótekercs van. Fúró géppel meghajtva, kapom a "szikrát", hétvégén össze rakják és élesben is lesz próba.
Jaaaaa! Azt a motor gyári paramétereiben kell keresni. Milyen motorról van szó?
Idézet: „5-6000 körül egyszerűen elfogy a motor” Lehet hogy van benne tiltás, majd rákérdezek havertól. De végül is az PICes áramkört is rá lehet venni, hogy sima egyszerű CDIkén éljen, csak ki kell szedni a D3at, és a SW-t össze kell kötni (jumper).
Irányadó érték: 20 fok a felső holtpont előtt. Bővebben: Link
Hát ez egy 78-as leéghűtéses ts. Az enyém már vizes és tök más a hengere is. Ettől független tegyem 18-ról 20 ra?
Próba szerencse. Ha nincs pontos adat csak a próbák sorozata vezet eredményhez. Próbáld meg a google-n megkeresni a gyújtás időzítés adatait.
Suzuki TS 125X van szó , nem tsx -ről :Akkor 20° +_- 2° /6000 RPM
És ez az érték nem túl nagy indításkor, illetve alacsony fordulaton?
Mármint azt hittem valamilyen szinten van előgyújtás-vezérlés. Most 12 fokon van, akkor egyenlőre így is hagyom..
Idézet: .„Most 12 fokon van, akkor egyenlőre így is hagyom..” Bocsánat 18 fokon. Egyébként egy ilyen motor gyári cdi-je miben tér el mondjuk egy 3kj cdi-től, ha ebben sincs előgyuszi vezérlés? A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2014
Ha nincs fojtás a 3kj-ben akkor szinte semmiben!
Valahogyan meg kellene tudnom, hogy ebben van e fojtás. Ha nincs jó lessz egy ideig, de az igazi az a pic-es lessz. Egyébként egy ilyen robogó mennyit forog?
A fojtott befejezi az életét 6000 körül, mert nem mehet 40km/h-nál gyorsabban. A nagyon tuningos meg akár 14ezret is pöröghet.
Nincs. A Simsonokon 10 ezer fölé is hajtják.
Sziasztok! Rieju Toreo 50 4t robogó néha ad szikrát, néha eszébe sincsen. Természetesen vezetékeket megnézegettük, nem találunk törést. Ti merre kezdenétek a hiba keresést? Olyan mintha valami melegedne, mert ha leáll utánna "x" idő múlva újra ad szikrát. Cdi vagy esetleg gerjesztőtekercs? A tekercsen milyen ellenállást kellene mérnem?
Méregettem ma a robogón. A gyújtótekercsről rúgásra 70 v jön le. A gyújtótrafóra viszont nem megy áram.2 cdi-t kipróbáltunk, viszont a jeladó ellenállása 140 ohm, a mágnes elhaladására lemegy 100 ohm-ra. Ez elég jelnek? Az enyém 1 pillanatra leugri szinte 0-ra...
Elkészültem a 4 előgyújtás görbével (27°a Hall helye) amik között lépegetni lehet vagy akár egy vákuum kapcsoló is vezérelhet.
Véleményeteket , ötleteket várnák, hogy módosítsam. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2014
Feszkót kellene mérni, lehetőleg mutatós műszerrel, a jeladón is(váltó).
Egy kis műszaki segítségre lenne szükségem!
Ami érdekelne hogy a töltőtekercs így egyutas egyenirányításban mekkora feszültségre tölti az 1 mikrós kondit? Illetve mekkora kondit töltene max 20 voltra 10mA folyamatos terhelés mellett? Meg azon elmélkedem miért nem használnak feszültség kétszerezős egyenirányítást, úgy negyed kapacitású kondi is elég lenne. A másik hogy a negatív félperiódusnál egy diódával rövidrezárják a nagyfesztekercset (tiszta pazarlás), én ezt a félperiódust akarom használni a PIC táplálására. Ahhoz hogy ezt a feszültséget "átfordítsam" a pozitív oldalra, ahhoz kell egy pár alkatrész, ezért erről lemondtam. Aztán kitaláltam, hogy az egész PICes vezérlést átteszem a negatív oldalra. És igazából már ki is találtam hogyan fogom a tirisztor vezérelni, meg a jelet fogadni... Vélemények? Nyemi! Nem tudok hozzászólni a görbékhez, mert halvány lilám sincs, hogy milyen szög volna az ideális az adott fordulaton. Főleg hogy ez erősen konfig függő. |
Bejelentkezés
Hirdetés |