Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Én úgy látom , hogy nem volt ott semmi, csak a vezetősáv.
Azért gondoltam valami alkatrészre( dióda ), mert a kaparásban látszik egy szabályos henger felének az alakja. Lehet nem jól látom, vagy gondolom, én csak feltételezem. Nem ismerem igazából ezeket a jeladókat, hozzám csak javításra került, ezért kérnék segítséget azoktól akik láttak már ilyet, vagy ismerik is esetleg. Beázott az egész kóceráj és amiatt égett le.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
Emlékezetem szerint ott egy 15V feszültségű zenernek kell lennie, a hall ic-t védte a túlzottan nagy feszültségtüskéktől.
Lehet, hogy a hall is megsínylette a dolgot. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
A csatlakozókat meg tudnád mondani, hogy melyik micsoda? Akkor kipróbálnám egy zener-rel, hogy működik-e egyáltalán.
Van egy alaplapom valahol, de nem tudom egyhamar előkeríteni... Nézz szét a hazai MZ fórumon, nagyobb eséllyel kapsz infót.
Sajna ilyen árak vannak .
Jobban jársz, ha megveszel egy gyárit, annak beépítésével biztos nem lesz gond. Nagyon sok CDI gyújtás kapcsolás található, viszont ezekhez kellő szakértelem, hozzáértés, no meg sok-sok türelem szükségeltetik, és az eredmény sem garantált. A legolcsóbb megoldás az, ha megjavítod a gyárit. Ehhez feltétlenül szükséges az áramkör bekötése, kapcsolási rajz ismerete, esetleg a tekercs (ek) induktivitása-ellenállása értéke.
Sajnos nem lehet javítani mert egy zárt egység az egész ki van öntve valami kőkemény műgyanta lehet még a fémfórész is lepattan róla,ugy hogy marad a garas gyűjtés és meg kell venni.
köszi a fáradozást üdv
Lesz még több infó csak össze kell szedjem.
A Zener Z5,1 A HALL TLE 4905 A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
Gyári hall jeladós gyújtás bekötése:
Gyújtás Jármű Barna vezeték 31/test Zöld vezeték 1/gyújtótrafó Piros-Fekete vezeték 15/gyújtótrafó Hall csatlakozás Motor-hall jeladó Fehér vezeték 31g/test Zöld vezeték 7/jel Piros vezeték 15g/tápfeszültség Hall jeladós elektronikus gyújtások Ezeket a gyújtásokat csak ETZ típusokra készítették, a hiedelemmel ellentétben ezek nem tirisztoros (vagy tilisztoros, ahogy a magyar urban legend tartja – szerk.), hanem tranzisztoros gyújtások. Az imént bemutatott megszakító vezérelt gyújtás is tranzisztor végfokkal van ellátva. Léteznek még FET-es változatok is! Alapvetően ezeknek a gyújtásoknak két előnye van a megszakítóssal szemben: 1. A megszakítóssal ellentétben itt nincs kopó, súrlódó alkatrész, nincsen mi eltörjön, illetve megkopjon, nem kell ügyelni a megszakító hézagra, sem a gyújtókondenzátor állapotára. Ezáltal egy biztonságos gyújtást tudhatunk a motoron, ami nem hagy cserben bennünket megfelelő felszerelés és beállítás mellett (erre is kitérek a későbbiekben). 2. További előnye a megszakítós gyújtással szemben pedig az, hogy a gyújtótrafó primer áramkörét a gyújtásban lévő végtranzisztor szakítja meg, jóval gyorsabban és „tisztábban”, mint a megszakítónál, itt nincs szikrázás, sem beégés, sem áthúzás. A tranzisztor sebessége miatt, amely nanoszekundumokban mérhető, a szikra jóval nagyobb lesz, méghozzá bármely fordulaton. A tranzisztoros elektronikus gyújtásoknak közel nem kell akkora feszültség a biztos üzemeléshez, mint egy normál megszakítós gyújtásnak. Nem teljesen lemerült akkumulátor esetén is van esélyünk arra, hogy ezen gyújtásokkal elindítsuk a motort, ellentétben a megszakítóssal. Nagy fordulaton a megszakítók a saját tehetetlenségüknél fogva már nem érintkeznek folyamatosan a megszakító bütyökkel, „repülnek”, emiatt a gyújtótrafó töltődési idejét még jobban lerövidítik, ami szintén a szikra energiáját csökkenti. Ez nagy fordulaton gyújtáskihagyást eredményezhet, ami a teljesítményt és végeredményben a motor végsebességét csökkenti. Ez a tranzisztoros gyújtás a motor maximális fordulatszámán is kellő erősségű szikrát ad ahhoz, hogy a motor minden egyes ütemet kihasználjon. Az a tévhit, hogy egy tranzisztoros gyújtástól erősebb lesz a motor végeredményben megalapozott. A motor ugyan nem lesz erősebb, de a gyújtás révén kiaknázható belőle az a teljesítmény, amire a megszakítós gyújtás nem adott lehetőséget. A végeredmény pedig, hogy a motor kihagyás nélkül jár, jobban megy és kevesebbet fogyaszt. Ezek a gyújtások 2 fő részből állnak, egy jeladóból (lásd 1-es ábra) és egy gyújtóegységből (fekete doboznak nevezik sokan), mely az akkumulátor mellett található gyárilag a jeladós gyújtással szerelt ETZ-ken (lásd 2-es ábra). A jeladó a generátor forgórész végére van felcsavarozva egy M7x1-es imbusz csavarral, saját csapággyal és mágneses forgórésszel rendelkezik, erősen kopott főtengelycsapágyak mellett is egyenesen és precízen fut a saját csapágyazásának köszönhetően, így mindig pontos a gyújtásidőzítés, ellentétben a megszakítóssal, mert az ilyenkor be sem indul. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
Cseréld ki mindkettő alkatrészt. Vésd ki nagyon óvatosan.
(ellenőrizd le mindhárom vezetéket szakadásra!)
Köszönöm szépen ezt a részletes segítséget! Mostmár elboldogulok. Diódám van itthon, a HALL elem-et kell beszereznem most hirtelen valahonnan, mert az is zárlatos lett. Most kivéstem szépen az egészet tisztára, amint tudok szerezni alkatrészt, megcsinálom és jelentkezem. Köszönöm addig is a segítséged! (a vezetékek jók, átnéztem. )
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
Nem kaptam alkatrészt hozzá, de sikerült kerítenem kölcsönbe egyet, mivel szikra azzal sem volt. Elhozták a "fekete dobozt" ami be volt ázva. Valami nem kóser még, mert nem működik. Most a fekete dobozt vizsgálgatom, hogy mi lehet a probléma. 3 alkatrészt nem tudok micsoda. A egyik az a fehér valami, ami úgy néz ki mint egy tárcsakondenzátor, a másik 2 pedig a kis fekete 2 lábú, amire az van írva, hogy 12 V6. Mik lennének ezek az alkatrészek?
Tegyél be egy jó fényképet.
A két fekete szerintem 12,6V-os zéner dióda lehet. Alkatrész oldal. A forrasztásoldalt fényképezd le. Ne vakuval. Vidd ki a naposra. A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2014
Na sikerült lefényképeznem. Képek A BU-t meghajtó tranyót kicsréltem meg az elkó kondit. A tranyó szakadt volt, a kondinak meg a lába volt törött. Le is takarítottam az alját a panelnak, mert tiszta vízköves volt az egész.
A másik is az volt szerintem, csak lejött a lakkal együtt, mint a felirat.
Most méregettem és nem kap tápot a jeladó. Néztem a BU-t az jó, ha külső jelet kap akkor teszi a dolgát. A meghajtó tranyóját ha izgatom, akkor viszont nem csinál semmit. Kicseréltem pedig bontottra, de megint kicserélem, mert annak működnie kellene.
Így már látod? (ha nem jó így se akkor felteszem ide őket. )
Mz doksi Lothar Egy kis segítség.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2014
Nekem sikerült letöltenem még az előbb, már tanulmányozom! Köszi!
Na a jeladó jól működik, következhet a "bele".
A hiba elhárítva! Még az egyik 1,2k-s ellenállást kicseréltem, meg az egyik diódát( a 2lábú fekete kis barátomat) és már működik is! Örülök neki, sokat tanultam megint!
Köszönöm Neked pjg és Neked is nyemi, hogy segítettetek Nekem, lelket verni ebbe a gyújtásba!
Jó estét mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni, lendkerekes-megszakítós motorgyújtás, CDI-re alakításához. A motorom egy 1978-as Honda CB50-es. 4 ütemű, 50 ccm-es. Gyárilag, nyitottan 6,25 LE-s, 11500 fordulat/percen. DE! Nyugat-európában lefojtva forgalmazták 2 LE/6000 ford./p.) Többek között a gyújtás fordítva működik: 6000 környékén nem hogy előgyújtást adna, hanem ellenkezőleg, holtponti gyújtásra fordítja a megszakító bütyköt. Így elvéve még az alapelőgyújtást is. A gyújtása megy akku nélkül is, 4 db, egyenlően elosztott, egyforma alakú mágnes van a lendkerékben, É-DÉ-DÉ-DÉ-D pólusokkal összefordítva. Alaplapon két, egymással párhuzamos tekercs. Az egyik, megcsapolt tekercselésű, csak a 6 voltos világítást/akkutöltést szolgálja. A másik meg egyedül a gyújtást.
Ötlet: Az interneten, vannak ehhez a kapcsoláshoz megszóllalásig hasonló, kínai 4T, CDI-s gyújtások. Pl: Loncin LF-125 pitbike. Szerintem egy fordulatszám limiter nélküli verzióval elmenne az én gépem is! A 6V-os világítás maradhatna, ehhez nem nyúlnék, csak a megszakítót szeretném kiváltani, és jó irányú, előgyújtás szabályzást kiépíteni. A töltőtekercse ott van ahol a Hondának a gyújtást tápláló tekercse. De van egy külső, gondolom jeladó tekercse, amit egy, a lendkerék külső palástján lévő kidudorodás vezérel. Meg van egy CDI. Problémák: Vajon a CDI mekkora feszültséget igényel? Az eredeti Hondát, a primer oldalon, kb. 1000 fordulaton (Berugáskor, mert ezen nincs önindító) meg tudnám mérni, vajon az elég lenne-e a CDI-nek? A lendkeréken lévő kidudorodás, miből van (mágnes?) és hogyan funkcionál? (Ha "csak" acélból van, el tudnám készíteni, és rögzíteni a lendkeréken.) Valamint ötleteket szeretnék kérni az előgyújtás megoldására is, lehetőleg gyári (kínai) CDI-vel, mivel nem túl drágák, és építgetni nem tudok kapcsolásokat... |
Bejelentkezés
Hirdetés |