Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   154 / 206
(#) zoly15 válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Én úgy látom , hogy nem volt ott semmi, csak a vezetősáv.
(#) zosza18 válasza zoly15 hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Azért gondoltam valami alkatrészre( dióda ), mert a kaparásban látszik egy szabályos henger felének az alakja. Lehet nem jól látom, vagy gondolom, én csak feltételezem. Nem ismerem igazából ezeket a jeladókat, hozzám csak javításra került, ezért kérnék segítséget azoktól akik láttak már ilyet, vagy ismerik is esetleg. Beázott az egész kóceráj és amiatt égett le.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
(#) mex válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Emlékezetem szerint ott egy 15V feszültségű zenernek kell lennie, a hall ic-t védte a túlzottan nagy feszültségtüskéktől.
Lehet, hogy a hall is megsínylette a dolgot.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
(#) zosza18 válasza mex hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
A csatlakozókat meg tudnád mondani, hogy melyik micsoda? Akkor kipróbálnám egy zener-rel, hogy működik-e egyáltalán.
(#) mex válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Van egy alaplapom valahol, de nem tudom egyhamar előkeríteni... Nézz szét a hazai MZ fórumon, nagyobb eséllyel kapsz infót.
(#) Tonybacsi válasza aramis hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Sajna ilyen árak vannak .

Jobban jársz, ha megveszel egy gyárit, annak beépítésével biztos nem lesz gond.

Nagyon sok CDI gyújtás kapcsolás található, viszont ezekhez kellő szakértelem, hozzáértés, no meg sok-sok türelem szükségeltetik, és az eredmény sem garantált.

A legolcsóbb megoldás az, ha megjavítod a gyárit. Ehhez feltétlenül szükséges az áramkör bekötése, kapcsolási rajz ismerete, esetleg a tekercs (ek) induktivitása-ellenállása értéke.
(#) aramis válasza Tonybacsi hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Sajnos nem lehet javítani mert egy zárt egység az egész ki van öntve valami kőkemény műgyanta lehet még a fémfórész is lepattan róla,ugy hogy marad a garas gyűjtés és meg kell venni.
köszi a fáradozást
üdv
(#) pjg válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Lesz még több infó csak össze kell szedjem.

A Zener Z5,1
A HALL TLE 4905
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
(#) pjg válasza aramis hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Ugyan már!
(#) pjg válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Gyári hall jeladós gyújtás bekötése:
Gyújtás Jármű
Barna vezeték 31/test
Zöld vezeték 1/gyújtótrafó
Piros-Fekete vezeték 15/gyújtótrafó
Hall csatlakozás Motor-hall jeladó
Fehér vezeték 31g/test
Zöld vezeték 7/jel
Piros vezeték 15g/tápfeszültség


Hall jeladós elektronikus gyújtások

Ezeket a gyújtásokat csak ETZ típusokra készítették, a hiedelemmel ellentétben ezek nem tirisztoros (vagy tilisztoros, ahogy a magyar urban legend tartja – szerk.), hanem tranzisztoros gyújtások. Az imént bemutatott megszakító vezérelt gyújtás is tranzisztor végfokkal van ellátva. Léteznek még FET-es változatok is! Alapvetően ezeknek a gyújtásoknak két előnye van a megszakítóssal szemben:

1. A megszakítóssal ellentétben itt nincs kopó, súrlódó alkatrész, nincsen mi eltörjön, illetve megkopjon, nem kell ügyelni a megszakító hézagra, sem a gyújtókondenzátor állapotára. Ezáltal egy biztonságos gyújtást tudhatunk a motoron, ami nem hagy cserben bennünket megfelelő felszerelés és beállítás mellett (erre is kitérek a későbbiekben).

2. További előnye a megszakítós gyújtással szemben pedig az, hogy a gyújtótrafó primer áramkörét a gyújtásban lévő végtranzisztor szakítja meg, jóval gyorsabban és „tisztábban”, mint a megszakítónál, itt nincs szikrázás, sem beégés, sem áthúzás. A tranzisztor sebessége miatt, amely nanoszekundumokban mérhető, a szikra jóval nagyobb lesz, méghozzá bármely fordulaton.

A tranzisztoros elektronikus gyújtásoknak közel nem kell akkora feszültség a biztos üzemeléshez, mint egy normál megszakítós gyújtásnak. Nem teljesen lemerült akkumulátor esetén is van esélyünk arra, hogy ezen gyújtásokkal elindítsuk a motort, ellentétben a megszakítóssal. Nagy fordulaton a megszakítók a saját tehetetlenségüknél fogva már nem érintkeznek folyamatosan a megszakító bütyökkel, „repülnek”, emiatt a gyújtótrafó töltődési idejét még jobban lerövidítik, ami szintén a szikra energiáját csökkenti. Ez nagy fordulaton gyújtáskihagyást eredményezhet, ami a teljesítményt és végeredményben a motor végsebességét csökkenti. Ez a tranzisztoros gyújtás a motor maximális fordulatszámán is kellő erősségű szikrát ad ahhoz, hogy a motor minden egyes ütemet kihasználjon.
Az a tévhit, hogy egy tranzisztoros gyújtástól erősebb lesz a motor végeredményben megalapozott. A motor ugyan nem lesz erősebb, de a gyújtás révén kiaknázható belőle az a teljesítmény, amire a megszakítós gyújtás nem adott lehetőséget. A végeredmény pedig, hogy a motor kihagyás nélkül jár, jobban megy és kevesebbet fogyaszt.

Ezek a gyújtások 2 fő részből állnak, egy jeladóból (lásd 1-es ábra) és egy gyújtóegységből (fekete doboznak nevezik sokan), mely az akkumulátor mellett található gyárilag a jeladós gyújtással szerelt ETZ-ken (lásd 2-es ábra).

A jeladó a generátor forgórész végére van felcsavarozva egy M7x1-es imbusz csavarral, saját csapággyal és mágneses forgórésszel rendelkezik, erősen kopott főtengelycsapágyak mellett is egyenesen és precízen fut a saját csapágyazásának köszönhetően, így mindig pontos a gyújtásidőzítés, ellentétben a megszakítóssal, mert az ilyenkor be sem indul.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014

8.jpg

9.jpg
   
(#) pjg válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Cseréld ki mindkettő alkatrészt. Vésd ki nagyon óvatosan.
(#) pjg válasza pjg hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
(ellenőrizd le mindhárom vezetéket szakadásra!)
(#) zosza18 válasza pjg hozzászólására (») Jún 13, 2014 /
 
Köszönöm szépen ezt a részletes segítséget! Mostmár elboldogulok. Diódám van itthon, a HALL elem-et kell beszereznem most hirtelen valahonnan, mert az is zárlatos lett. Most kivéstem szépen az egészet tisztára, amint tudok szerezni alkatrészt, megcsinálom és jelentkezem. Köszönöm addig is a segítséged! (a vezetékek jók, átnéztem. )
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
(#) zosza18 válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Nem kaptam alkatrészt hozzá, de sikerült kerítenem kölcsönbe egyet, mivel szikra azzal sem volt. Elhozták a "fekete dobozt" ami be volt ázva. Valami nem kóser még, mert nem működik. Most a fekete dobozt vizsgálgatom, hogy mi lehet a probléma. 3 alkatrészt nem tudok micsoda. A egyik az a fehér valami, ami úgy néz ki mint egy tárcsakondenzátor, a másik 2 pedig a kis fekete 2 lábú, amire az van írva, hogy 12 V6. Mik lennének ezek az alkatrészek?
(#) pjg válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Tegyél be egy jó fényképet.
A két fekete szerintem 12,6V-os zéner dióda lehet.
Alkatrész oldal.
A forrasztásoldalt fényképezd le. Ne vakuval. Vidd ki a naposra.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2014
(#) zosza18 válasza pjg hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Na sikerült lefényképeznem. Képek A BU-t meghajtó tranyót kicsréltem meg az elkó kondit. A tranyó szakadt volt, a kondinak meg a lába volt törött. Le is takarítottam az alját a panelnak, mert tiszta vízköves volt az egész.
(#) pjg válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Itt csak egy vörös pandát látok.
(#) zosza18 válasza pjg hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
A másik is az volt szerintem, csak lejött a lakkal együtt, mint a felirat.
(#) zosza18 válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Most méregettem és nem kap tápot a jeladó. Néztem a BU-t az jó, ha külső jelet kap akkor teszi a dolgát. A meghajtó tranyóját ha izgatom, akkor viszont nem csinál semmit. Kicseréltem pedig bontottra, de megint kicserélem, mert annak működnie kellene.
(#) pjg válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Nem látom a képeket!
(#) zosza18 válasza pjg hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Így már látod? (ha nem jó így se akkor felteszem ide őket. )
(#) pjg válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Most jó!
(#) pjg válasza nyemi hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Hogyan lehet letölteni?
(#) nyemi válasza pjg hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Mz doksi Lothar Egy kis segítség.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2014
(#) zosza18 válasza pjg hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Nekem sikerült letöltenem még az előbb, már tanulmányozom! Köszi!
(#) nyemi válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Szívesen
(#) zosza18 válasza nyemi hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Na a jeladó jól működik, következhet a "bele".
(#) pjg válasza nyemi hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Köszi.
(#) zosza18 válasza pjg hozzászólására (») Jún 14, 2014 / 1
 
A hiba elhárítva! Még az egyik 1,2k-s ellenállást kicseréltem, meg az egyik diódát( a 2lábú fekete kis barátomat) és már működik is! Örülök neki, sokat tanultam megint!
Köszönöm Neked pjg és Neked is nyemi, hogy segítettetek Nekem, lelket verni ebbe a gyújtásba!
(#) uralogus hozzászólása Jún 15, 2014 /
 
Jó estét mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni, lendkerekes-megszakítós motorgyújtás, CDI-re alakításához. A motorom egy 1978-as Honda CB50-es. 4 ütemű, 50 ccm-es. Gyárilag, nyitottan 6,25 LE-s, 11500 fordulat/percen. DE! Nyugat-európában lefojtva forgalmazták 2 LE/6000 ford./p.) Többek között a gyújtás fordítva működik: 6000 környékén nem hogy előgyújtást adna, hanem ellenkezőleg, holtponti gyújtásra fordítja a megszakító bütyköt. Így elvéve még az alapelőgyújtást is. A gyújtása megy akku nélkül is, 4 db, egyenlően elosztott, egyforma alakú mágnes van a lendkerékben, É-DÉ-DÉ-DÉ-D pólusokkal összefordítva. Alaplapon két, egymással párhuzamos tekercs. Az egyik, megcsapolt tekercselésű, csak a 6 voltos világítást/akkutöltést szolgálja. A másik meg egyedül a gyújtást.
Ötlet: Az interneten, vannak ehhez a kapcsoláshoz megszóllalásig hasonló, kínai 4T, CDI-s gyújtások. Pl: Loncin LF-125 pitbike. Szerintem egy fordulatszám limiter nélküli verzióval elmenne az én gépem is! A 6V-os világítás maradhatna, ehhez nem nyúlnék, csak a megszakítót szeretném kiváltani, és jó irányú, előgyújtás szabályzást kiépíteni. A töltőtekercse ott van ahol a Hondának a gyújtást tápláló tekercse. De van egy külső, gondolom jeladó tekercse, amit egy, a lendkerék külső palástján lévő kidudorodás vezérel. Meg van egy CDI.
Problémák: Vajon a CDI mekkora feszültséget igényel? Az eredeti Hondát, a primer oldalon, kb. 1000 fordulaton (Berugáskor, mert ezen nincs önindító) meg tudnám mérni, vajon az elég lenne-e a CDI-nek?
A lendkeréken lévő kidudorodás, miből van (mágnes?) és hogyan funkcionál? (Ha "csak" acélból van, el tudnám készíteni, és rögzíteni a lendkeréken.)
Valamint ötleteket szeretnék kérni az előgyújtás megoldására is, lehetőleg gyári (kínai) CDI-vel, mivel nem túl drágák, és építgetni nem tudok kapcsolásokat...
Következő: »»   154 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem