Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Köszönöm akkor átolvasom figyelmesen.
Szia! Hasonlóan jártam egy olasz cdi-vel (a képek) de nem én vettem kezelésbe bontásnál hanem a gazdija és hát ez lett belőle. Minden esetre menthető lett volna ez a darab is ha kellő körültekintéssel történik a bontás. Csak javasolni tudnám, hogy tiszta benzinben kellene áztatni a kiöntött oldalt és megnézni mikor oldja fel kocsonyásra a kiöntést a fólia oldalon. A feloldást (ha feloldja egyáltalán a benzin) elő lehet segíteni a fényes felület felérdesítésével, megkaparásával tapétavágó késsel. A nitro és észter hígítók is valamilyen szinten oldják a műgyanta származékokat csak idő kell hozzá. A kromofag (festékmaró) is bevethető de azt már kellően lebutították a régi mivoltához képest. Szerintem nincs mit veszíteni ha már azzal az egységgel vannak a problémák. Ha a beépített "kapcsoló elem" ment tönkre azt könnyebben be lehet azonosítani ha majd mérhető állapotba kerül.
Sziasztok.
Segitseget szeretnek kerni. Vasaroltam egy gyujtas hibas Yamaha yz 125 89-es evjaratu motort. Mint kiderult hazi keszitesu gyujtas elektronika van benne, es sajnos az is kiderult hogy ehez a tipushoz nem konnyu talalni gyujtas elektronikat. Tudna valaki tanacsot, vagy tippet adni mi szokott ezekben tonkre menni. Arra gondoltam valahogy kibanyaszom a nyaklapot belole, es kicserelem az osszes alkatreszt ujra. Segitsegeteket elore is koszonom. Udv Ervin.
Üdv!
A motoromon nincs szikra és szeretném valahogyan kimérni, hogy melyik alkatrész rossz, ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni. A felépítése a következő: A gyújtásalapon, a lendkerékmágnesnél, (a világító tekercsen kívül) csak egy tekercs van, aminek a kivezetései közvetlenül a CDI elektronikára csatlakoznak. Ennek az elektronikának a kimenetére csatlakozik rá, a gyújtótrafó, majd ez után a gyertya és kész. Semmi más, ha kell lerajzolom. Nem találtam olyan leírást, ahol nincs külön jeladó tekercs, így infókat sem találtam róla. Amiket eddig mértem: gyújtótekercs ellenállása 300 ohm, a gyújtótrafó primer oldala 0,5ohm, a szekunder pedig 4,2kohm. Ezek az értékek nagyságrendileg megegyeznek simson alkatrészek értékeivel, így szerintem ez rendben van. Terhelés alatt szeretnék feszültséget mérni, hátha úgy átmegy valami menetzárlatba. Tehát megpróbálom beindítani a motort és közben mérek. Viszont nem tudom kb mi a megfelelő, így a hibát sem tudom megállapítani. Valahol olvastam, hogy a trafó kimenő oldalán 10k-20k feszültség a normális. (ezt mérni nem tudom, de úgyis látnám, ha lenne szikra. Ebből az értékből kiindulva a bemenő oldalán csak 1-2 voltos impulzust kap a cdi-ről. (Ezt kimérni nem tudom, mert túl rövid az időtartama, de azért megpróbálom), de akkor a cdi bemenő oldalán is nagyjából ekkora nagyságú, de váltakozó feszültséget kell mérnem, ezzel kizárhatnám a gyújtásalap hibáját. Maradna a CDI vagy a trafó. (gyertyát, pipát, kábelt is lehúztam úgy néztem a szikrát, így azokat már kizártam) Rendben van ez az elképzelés vagy teljesen rossz úton járok?
Idézet: Itt kicsit mellélőttél, ugyanis itt is előfordul párszáz volt, és a cdi is ekkora feszültséget kap, váltót. De ezt nem lehet simán multival mérni. Olvass vissza, mert leírtuk mit hogyan lehet mérni, meg beszéltünk a jeladó nélküli CDIről is „Ebből az értékből kiindulva a bemenő oldalán csak 1-2 voltos impulzust kap a cdi-ről.”
Akkor nem értem, de mindegy is, visszapörgetek, aztán ha valamit nem világos akkor kérdezek.
Köszi!
Helló! Na kipróbáltam most már (ideje volt), de semmi változás. Most is ugyanaddig pörög. Ugyanakkor kipróbáltam egy robogónak a cdi-jével is. Azzal is pörgött, persze nem nyél gázig, hanem kb. úgy ahogy fix előgyújtással. Alul veszi a fordulatot rendesen, de ahogy kéne növelni, úgy elkezd durrogni, és olykor le is áll. Most már szerintem csak a PIC újra programozása segíthet, vagy nem tudom. Esetleg egy másik kapcsolás?
Üdv. Zalán
Eskü több mint 5x elolvastam a hsz-edet de nem jött át az infó.
Az biztos hogy normál cdi-vel jól beállított gyújtással ki kell pörögnie normálisan, tuning cdi-vel sem fog sokkal ( szinte semmivel) tovább pörögni, csak nyomatékosabb lesz a felső tartományban.
Visszaolvastam, bár mind a 160 oldalt nem nyálaztam át. Csúcsegyenirányítás az amit én keresek, igaz? Bár konkrét, szájbarágós leírást nem találtam, úgy gondolom, hogy 1N4007-es dióda (van pár a fiókomban) és 1mikrós, 400V-os fóliakondi kell, hogy tudjam multival is mérni.
Remélem így már helyesek az elképzeléseim. Multival egyébként azért nem lehet mérni, mert nem szinuszos a váltófesz?
Jó irányba vagy, de kondiból elég pár nano is bőven, mert csak a műszer belső ellenállása terheli. A cdi-k nagy többsége vágja a negatív félhullámot egy diódával, ezért csak félszinusz van jelen és az is igen torz a kondi töltése miatt, ezt egy sima multi nem tudja rendesen mérni, se váltóba se egyenbe. Legjobban szkóppal lehetne megnézni, de mivel nekünk elég tudni a csúcsfeszt, ezért nem érdemes belebonyolódni.
Értem. Amint tudok, neki is látok méregetni.
Köszönöm a segítséget!
Sziasztok .
Segitséget szeretnék kérni .Lecseréltem az AM3 asom AM6 ra, de ennek másmilyen a gyujtása . Ilyen volt ( 5 tekercses ) , és ilyen lett (8 tekercses ) ezt kéne összehoznom a gyujtó trafoval . A szinkódok sajnos nem játszanak . Annyit tudok a trafoba már be van kötve 1 szál ( szvsz a gyujtásleálitó , a stophoz ) Szerintetek hogy kössem be ? További bonyodalom hogy a régi alaplaprol jött még 1 sárga szál is, az ment a fesszabályzóba . most ilyen szál nincs . Segitsetek már légyszíves , a sportmotorosok nem tudtak .
Hali!
Ez már alapjaiban véve is nem házasítható plusz kiegészítők nélkül. A régi gyújtásodon volt egy nagyfesz tekercs ami a gyújtásod energiáját szolgáltatta, és valószínűleg egy (talán 2?) világító tekercsed. Az újon pedig ha jól látom van egy világító és egy töltő tekercs, tehát mind a 2 12V-os tekercs (gondolom 12V rendszerű). Hibádzik a nagyfesz tekercs, így nem lesz gyújtás, kell egy inverter, vagy valami 12V-os gyújtás, ilyet még nem láttam, ilyen állórészt nem, de hogy gyárilag hogy oldják meg a gyújtást, azt nem.
Hm... Remélem nincs igazad .
Ezt csak arra alapozom hogy 1 ,igy kaptam , mint gyujtással Az más kérdés hogy sérülten érkezett P.röl és 2 tekercset át kellett tekertetnem . 2,amiket láttam webshopok csak ezt a 2 egységet hozták gyujtás alkatrészként ( mámint 2 fajta alaplapot és 1 fajta trafót ) , semmi + tekercset . Apró megjegyzés : a mérömüszerrel haragba vagyunk ezért lámpával néztem azt a testelés kérdést tehát a kézirajzos sémám , nem biztos hogy megállja a helyét. És 1 kis öröm : TALÁN fel tudom rakni a 3 as alaplapját , csavarhelyek stimmelnek , valószinü a lendkerék is jó lesz az öninditohoz is . Csak ha már annyit javitottak a bokkon , modernizáltak , akkor gondoltam az ujj gyujtása is jobb lehet mint a régié . De , azért köszönöm a véleményed .
Az 5 tekercseshez jó az a trafó amit mutatsz, a 8 tekercses, az akkumulátoros, tehát az összes tekercs az akkut tölti és onnan megy a világítás és a gyujtás is.
Értem . Köszönöm . mondjuk az enyémbe van aksi is, igy használtam 2 éve utoljára .
Mondjuk, ha már kénytelen leszek berakni a régi alaplapot az sziiivás . AM6 os blokkfélhez néztem a furatokat , és generic blokk van benn . Véletlenül sincsenek ott a furatok ahol lenniük kéne . Még szerencse hogy a helye ott van . Csak ha véletlenül elcsuszik 1 mm -t luk ill menetfurásnál , akkor hogy fogom beállitani a gyujtást ? Vélemény ?
Megprobáltam belerakni a régi gyujtást . Több problémába ütköztem ( fogaskoszoru tul mélyen van , levágva is szorul valamin a lendkerék . Eléggé esélytelen . Természetesen szikra 1 szál se .
Csak örülnék ha valaki a 8 tekercses bekötését el tudná mondani .
Van az AM6 hoz is 5 tekercses,Bővebben: Link,ehhez nem kéne DC-CDi,megnézném helyedben.
Igen . Ez volt a 3 as gyujtása . Itt van . Tegnap éjjel furtam még 1 lukat az a tartó lapjába .Csakhogy: az ujj lendkerékkel semmit nem produkált , a régin pedig utban volt a fogaskoszoru , emiatt leszedtem róla .Nem is értem zetyere 2010ben hogy tudta megoldani , mert nekem még fel sincs huzatva teljesen a lendkerék ,már akad valamiben . Annyira hogy megmozditani sem tudom . Van 1 tartalék tartólapom , holnap megprobálok 2 mm-t leesztergáltatni belöle hogy az állórész közelebb kerülhessen a blokkhoz . igy tán nem akad a lendkerékben .
Pgabi999!Írtam neked emailt!
Keress ha nem boldogulsz!
Üdv Mindenkinek!
Olyan gondom akadt. hogy hoznak egy thomson 4LE-s csónakmotort, gyújtás nélkül. Két ütemű a motor és gyárilag tirisztoros cdi gyujtása volna, egy műgyanta kockába a trafóval együtt. Ezt akarom kiváltani egy saját építésű gyújtásra és ehhez kérnek egy kis segítséget. Előreis Köszönöm!
Mérd fel a gyujtást, van e külön jeladója, ha van hány Ohm, van e külön gyújtótekercse ha igen hány Ohm.
Sziasztok!
Egy AM6-os gyújtást terveztem Danuvia blokkra. Új alaplap készült, és a forgásirány ellentétes, ezért az összejelölés nem működik. Hogy tudom meghatározni, így hol van a gyújtás időpontja? A lendkerékben a mágnes illesztést látom. Az új lendkerékagyat kell összeszegecselnem, és ezért kellene tudnom hol ad szikrát, álló motorral. Pontosan majd stroboszkópos beállítással már menni fog, járó motorral. Köszönöm a segítséget!
Megmérem amint van rá lehetőségem. Még nincs nálam a motor, úgyhogy addig várat magára. Istenigazából engem az érdekelne, hogy van egy elképzelésem és hogy működik-e? A gond annyi a gyárival, hogy nem olcsó és nem javítható. Ezért szeretnék összedobni egy saját készítésűt, amit bármikor lehet javítani az évek során, nem kell rajta idegeskedni, hogy honnan szerezzek be gyújtásvezérlőt. A másik kérdés a trafó. Milyenek szoktak lenni a trafók az ilyen kis motoroknál? A gyári gyújtásba benne van a trafó is a gyantakupacba.
Ilyesmire gondoltam, hogy megépítem...
Előre kár gondolkodni, mérd fel előbb a gyujtást, és ahhoz kell nézni elektronikát, trafónak valami olcsó robogó trafó jó lesz. Pl: Bővebben: Link
Kiderült, hogy nem tudja elhozni a motort, mert mittudom én kinél van és az meg nincs itthon meg...
Azt kiderítettem, hogy 12V-os a rendszer és 4 tekercses.
Szétbarmoltam a rossz gyárit és ugyanazok az alkatrészek vannak benne, mint a linkelt kapcsolásban. Ma kipróbálom a trafót, hátha az jó még.
Szeretném megköszönni a segitséget sok embernek . most már müködik a gyujtásom ( ugy néz ki ) , Külön megköszönve zetyerének ki a legtöbbet segített .
Mellékesen , a CDI volt a ludas .
Üdv!
Megoldottam a problémámat, de még most jutottam el idáig, hogy írjak. Köszönöm azért a segítséget, bár igazából nem volt időm beszélgetni itt, de megnéztem a tekercseket és a lényeg az volt, hogy 8db kis tekercs volt meg egy jeladó tekercs. kb. 12V-os a rendszer, így azonnal összedobtam próbapanelon egy CDi-t, hogy mit muzsikál. A végeredmény az lett amit belinkeltem fentebb is, apró értékmódosításokkal így azt most nem teszem megint fel, csak pár képet az elkészült paripáról. Hibátlanul működik, leteszteltem rendesen, így nem lesz vele gond. A gyújtótrafó az eredeti, csak a bontáskor sérült a tekercs, amit kijavítottam, majd beletettem egy kicsi dugasztáp dobozába és kiöntöttem, hogy ne sérüljön. Teszek fel pár képet, hátha valaki kedvet kap a megépítéshez és hasznára válik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |