Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NiMh akku-töltő
Köszi. Szóval azt fogom csinálni, hogy elkészítem a töltőt- átírom 3 cellára. Kiválogatom az akkukat hogy kb egyforma kapacitású kerüljön egy pakkba és csinálok valami szín jelölést ,hogy mindig együtt kezeljem öket.
(amúgy van balanszeres töltőm -imax b6- de az csak a li-po .. li-ion és vas akkukat tud kezelni )
Szerintem jó lesz.
Sziasztok!
Ismeri esetleg valaki ennek a töltőnek a belső "lelki világát"?:Töltő Szeretnék kicsit emelni a kimeneti feszültségen és áramon. Előre is köszi.
Ez a töltő egyesével is tud tölteni?
Nem, csak kettesével sorban. Elől és hátul is tud tölteni egyszerre két-két akkuk, normál és mikró ceruzát is. Az a bajom vele, hogyha a két akku soros feszültségét nézem, akkor nincs meg rajta a minimum 2,8 V. És mikor a teljesen feltöltött akkuk berakom a fényképezőbe, pár kattintás után már villog az akku fesz. jelző, hogy alacsony. Igaz attól tudok csinálni pár száz képet, de nem merül le normálisan, mert gondolom a fényképező csak a feszt. figyeli, hogy milyen szinten van. Mert hogy a kimeneti áram nincs meg a 250mA csak 231, az annyira nem gond, mert ahhoz viszonyítva átszámolom a töltési időt. Inkább az alacsonyabb fesz. a gond.
Szerintem inkább cseréld le egy rendes töltőre ez az akkugyilkost. Ha két sorbakötött akkut töltesz, akkor a kettő közül csak az egyik lesz teljesen feltöltve, a másik pedig így járt.
Olyan töltőt keress, amelyik cellánként figyeli és leállítja töltést. A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2014
Üdv! Vettem egy lrp s10 twister buggy rc autót aminek az akkupackja egy NiMh 6 cellás 7,2V 1600mAh. A mellékleten van a töltő amit szétszedtem nem tetszik nekem, hogy fél óra után fórró! Ami rá van írva az 9V 250mA ennek ellenére 14,3V 460mA jön rajta. Na most akkor ez mi? Mi az a kicsi meg nagy ellenálás a képen? Jobbá lehetne tenni? Mi legyen vele?? Help!
Hú, várjál kicsit, mert ez egy baromi bonyolult töltő! Ha 14V terhelten, jön ki belőle, s 460mA-t nyom az akksikba, akkor az nagyon durva! Tudnám javasolni arra a trafóra egy ilyen töltőmodult rákötni, s akkor nem csak megfőzi az akksikat! A kis ellenállás a LED soros ellenállása, a nagy pedig a töltőáramé "lenne".... Így magában, esetleg gépkocsi akksi csepptöltésére megfelelő lenne. Üdv: Mike
Köszi megoldottam. Dobtam kukába azt vettem egy multi töltőt 12K-ért.
Sziasztok!
Régóta használok egy Voltcraft IPC-1L töltőt. Sajnos sikerült egy másik töltő 12V-os adapterét beledugni és pár kijelző villogás után teljesen behalt. Ha esetleg valaki ismeri belülről ezt a töltőt, tudna nekem segíteni, hogy mi szállhatott el benne? Köszönöm előre is. A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2014
Nagy fekete paca van benne, nem javítható... Nekem a fele még működik, az első két töltörekesz. A másik kettő rég beadta a kulcsot. Esetleg ha garanciális, lehet bamba arccal próbálkozni.
Esetleg nem lehet, hogy nem a vezérlőchip ment tönkre, hanem valamelyik elem a táp és a chip között? (dióda, ellenállás, kondi, félvezető)?
Végülis bármi lehet, meg annak az ellenkezője is. A táp részre nem emlékszem, de a lényegi áramkör a fekete paca. Azt a négy kis csavart pillanatok alatt ki lehet venni, hogy megbizonyosodj a tényekről... Néhány elko van a kijelző alatt, ezek 10V-osak. Mellettük a diódák már a kimenetre csatlakoznak - ha jól látom. A kijelzőt nem vettem le, mert rá van gyógyulva a nyákra. Igazából nekem ehhez már nagyító kellene. Pár képet azért csináltam róla, hogy lásd, mire számíthatsz...
Köszönöm. Szétszedni, már szétszedtem tegnap, de látható nyoma nem volt a hibának, ezért kérdeztem, hogy esetleg valaki tudja, merre keresgéljek.
Szia, Ha a betápnál valamelyik üvegdióda Zener, akkor lehet valami esély rá, hogy van benne táp oldali védelem. A bemenetet kellene végigmérni, hogy direktben kapja-e a tápot? Sajnos a pár villogás erre utal.... Én is jártam már így, hogy a nagy kábelkötegből pont a másik csatlakozót dugtam be, az is 15V volt a hangfalé az 5v helyére. Nem tetszett neki.
Sziasztok!
Korábban bemutattam egy akkutöltőt a fórumon. Sanyo Eneloop akkumulátort szeretnék vele tölteni. A töltő negatív delta peak érzékelése alapján állítja le a töltést. A probléma az vele hogy a töltés nem áll le. Tapasztaltam már, hogy rendes aksikat feltölt hiba nélkül és alig meleg a töltés befejeztével, az eneloop aksik viszont tűz forróak. Különböző állapotú aksi sem lehet gond, mert az eneloop gyakorlatilag új, a hagyományos aksi pedig régebbi gyakran használt típus volt. Azt tudom, hogy eneloop aksik szerkezete egy kicsit másabb mint a hagyományosaké, vajon ez okozhatja a problémát, vagy az elektronikában keresendő a hiba?
Feszültséget mértél az akkumulátorokon? Azonos állapotúak?
Az, hogy fényképezőben párosával használod, nem jelent semmit, öregedés, gyártási szórás, csillagok állása befolyásolhatja ezt. A feszültségmérés természetesen terhelt állapotra vonatkozik. Mekkora árammal töltöd az akkumulátorokat?
Sorba kapcsolt akkumulátorokon 3,5V a feszültség töltés közben, 950mA-rel töltöm.
Nem a töltési, hanem a kisütési feszültség az érdekes. Töltéskor akkora a feszültség a cellákon, amekkorát a töltő ráenged. Mekkora a cellák feszültsége egyenként, a soros kapcsolásból eredően azonos árammal terhelve?
1,4A árammal terhelve az aksikat az egyiken 1,35V a másikon 1,36V mérhető. De az adatlapból nézem, hogy ahhoz, hogy megfelelően detektálható legyen a -delta peak 2000mA töltőáram kell? Esetleg az jó, ha kiegészítem a töltő hőmérséklet figyeléssel? Ha elér egy bizonyos hőmérsékletet az aksi lekapcsol és akkor biztos fel is van töltve.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2014
Ez jó hír, az akkuk jó állapotban vannak. NTC van az áramkörben? Ha nincs, jó lenne beletenni.
Tudtommal nem kell a 2A feszültségcsúcs detektálásához.
Szerintem sem kell 2A. A töltés végén a feszültség csúcs úgy keletkezik, hogy amikor elkezdődik a gázosodás, a depolarizátor anyag vezetni kezd, és ez csökkenti az akku feszültséget. 2 A töltőáram esetén ezt a visszaesést talán észre sem lehet venni. Ez sem visszafordítható folyamat, és minden ciklusnál egy kicsit tönkremegy ez az anyag. Ha elfogy, akkor vége az akkunak. Részemről meglehetősen drasztikus eljárásnak tartom az ilyen töltést, inkább ne legyen teljesen feltöltve, csak a csúcs cellafeszültségig, és legyen hőmérséklet figyelés. Ez sokkal jobb kíméletesebb, bár bonyolultabb, és feltehetőleg drágább is, mint a delta csúcs módszer, nem véletlenül alkalmazták anno a mobiltelefonokban is.
Az NTC már bele került. Hány fokos lehet az akku töltés közben?
Az adatlapban 50o szerepel, szerintem az LTC 45o körül maximálja.
Az LTC-nél szerintem beállítás kérdése, 45 fokra állítottam be, most már csak az a kérdés tudja-e megfelelően érzékelni a hőmérsékletet és nem jóval magasabb hőfokon kapcsol, ugyanis a hőkontakt nem túl jó, csepp alakú NTC-t kaptam.
Egyenlőre nem igazán jött össze az NTC-s megoldás. Nem sikerült megfelelő hőkontaktot teremteni az akku és az NTC között, és inkább érzékeli a hűtőborda hőmérsékletét mint az akkuét, idő előtt lekapcsol.
Sziasztok!
Van egy 7,2 voltos, 3000mAh-es NiMh akkupackom, amihez szeretnék egy töltő áramkört készíteni. Ha esetleg van valakinek ilyen kapcsolása, vagy ötlete hozzá, azt nagyon megköszönném!
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, hátha valaki már körbejárta, így nem kellene mégegyszer feltelálnom a spanyol-viaszt. vetten egy Canon, fényképezöt, mert az előző, Tecnika kínai, garancia lejárta után, átment állatovosi ló, effektusba. Annak saját 3,6Vos aku cellája volt és elég sokáig bírta. Most viszont elemek helyett 2db AA-s aksit használok, de zek csak 2,4V-ot adnak a 3V-os elem feszültséggel szemben. Ennek az a következménye, hogy a /szerintem/ 3/4-es töltöttség mellett, már alacsony akufeszt mutat, majd kikapcsol. Párszor vissza tudom még kapcsolni, csinálni pár képet, majd végleg kikapcsol. Cella-teszterrel nézve, még mindíg majdnem tele értéket mutat, viszont kénytelen vagyok tőltőbe rakni, ami kisüti, formálja, feltölti. van olyan fajta akumlátor, amivel nem kell ezt eljátszanom, és 8db-al indulni az egy napos kirándulásra?
Sajnos kevés megoldás létezik, garanciát egyikre sem vállalok. A felsorolt lehetőségek elméletiek, ezt előre leszögezem.
A NiZn akku talán jó lehet, bár a kapacitása folyamatosan csökken. Cserébe drága, és speciális töltő kell hozzá. Tapasztalatom csak a RAM (Accucell, Pure Energy) akkukkal van, azokkal vigyázni kell, egy-két év után tönkrement mind a nyolc darab, ráadásul kifolyt mindegyik. Elképzelhető még egy LiFePo 3,2V akku, amihez szintén külön töltő szükséges. Mivel egy cella kiadja a szükséges tápfeszültséget, a másik helyét rövidre kell zárni. A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2014
Üdv!
Nézz körül a beállításokban, hogy van e lehetőség az áramforrás típusának beállítására. Egy Canon-nak nem szabad ilyen keveset bírnia. Másrészt jófajta és direkt fotózásra kihegyezett akkut kell alkalmazni. Esetleg, ha nem külön-külön rekesze van a két akkunak, akkor létezhet hozzá Li-ion cella valami ilyesmi kivitelben. Az én Olympus gépemhez adott 1700mAh-s Olympus japán akkuk a mai napig jobban bírják, mint a 2300mAh-s VARTA, pedig egy idősek és olyan 10 éve vettem őket a géppel együtt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |