Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Bizony az lesz. A két PIC-es, meg a körbeforgós LED óra, amihez Vicsys mester írt nekem programot. Köszönet érte! Kipróbáltam a többi LED-et és a kapcsolót és minden megy.
Ugye csak káprázik a szemem, hogy a PIC lábára forrasztottál??? :guluszem1:
De csak elképzelés .
Jó lenne az a lyukfúró megoldás én úgy csinálnám, ha tényleg ennyi darabról lenne szó , hogy mondjuk egy 8 as gömb anyag állványos fúróba befog ,ennek a végéré két anya közzé központba befogni a lyukfúrót , és a lyukfórú megvezetésére egy hüvelyt fogatnék a nyák elé nem tudom milyen átmérőjűek a kör nyákok , de néznék valamilyen cső darabot a magassága 2 -3 cm biztos elég , csak gyorsabban kireszelné a lyukfúró , és hát gondolom időbe neked nem mindegy.
Ugye, ugye? Milyen vakmerő vagyok? 1000Ft-os PIC-hez nm vettem 30Ft-os foglalatot. Elfelejtettem
tikitiki: Mondjuk, ha lyukfúrót használnék, akkor úgy tervezném a nyákot, hogy ott lehessen lyuk a közepén. Akkor megpróbálom majd így. 60mm-es lyukfúróig mindenem van. De az is lehet, hogy lombfűrésszel is ki lehetne, persze fémhez való szállal.
Azért írtam , hogy csak elképzelés , mert nem tudom , hogy viselkedne a lyukfúró ha éppen nem középen lenne megvezetve. De a másik , akkor még mindig nem fúrnám ki a nyák közepét emiatt ,hanem egy olyan átmérőjű nevezzük pogácsát tennék a nyákra mindegy csak nehéz legyen, amilyen átmérőjű a nyák , és akkor a pogácsa külső szélén vágná a lyukfúró ez is megvezetné.
Le Lehet törni a fúrót és akkor nem lesz lyuk a közepén, viszont akkor semmi nem vezeti meg.
Ha nagyritkán kör alakú nyákra van szükségem, akkor lemezollón durván kialakítom a kör kontúrját, aztán esztergán, csúccsal megtámasztva leforgácsolom a felesleget.
Eszterga hiányában, és ha lehetséges a lukfúrás a nyák közepébe, megpróbálkozhatsz fúrógépbe fogott csavarral is. Természetesen a nagyoló vágás a lemezollóval szükséges. De szóbajöhet még a sarokcsiszoló is, mint készremunkáló eszköz, talán még az lenne a legtermelékenyebb. A középen kifúrt nyákot egy csapra, tengelyre húzva, a csiszolót megfelelő távolságra tartva, kvázi leesztergálod a felesleget, és még szabályos is lesz, ha ügyes vagy. Sima csiszolópapíros tárcsával viszi mint a vajat. Ha a két utóbbi módszert kombinálod, akkor meg sorozatgyártásra is megérett "technológia" birtokában vagy.
Én lemez óllóval elöször kb 5-10 mm ráhagyással körbevágom, hogy a majdnem méretre vágásnál már ne legyen annyira merev a leeső rész és utánna körbereszelem.
Egyértelmű darabszám függvénye habár a flexet kihagynám , meg a sok egybe fogott tengelyre húzott nyákot , mert ha egymáson jó sokszor körbe forognak , hát tuti belemarnak egymásba az nem biztos , hogy már úgy jó lenne
Van rezgő csiszolóm, de olyan szivacsos cuccra kell tenni a csiszolópapírt és ha túl vékony dolgot csiszolok, akkor benyomódik. 4mm-es rétegelt lemez is gondot okozott. Minegyik rezgő ilyen? Ha leszedném a szivacsot meg is szűnne a baj?
Hát ezt már neked kell kipróbálnod , hogy melyik lesz jó
Kipróbálom majd, ha még csinálok. Mondjuk eddig most kellett először!
Idézet: „ha egymáson jó sokszor körbe forognak” Nagyon nem törvényszerű, hogy egymáson elcsússzanak, elforogjanak.. Némi mechanikai érzék nem árt, ezenkívül kettő jól megválasztott laposalátét (tudod az a nagyméretű, amit fához szoktak használni), és már jó is. Nincs kedvem rajzolni, de sarokcsiszolóval még ha nem is FLEX márkájú, nagyon szépen le lehet munkálni, csak mint előbb írtam, a nyákot egy központi furat és egy csap segítségével forgatni kell, és gondoskodni a gép biztos megvezetéséről. Akik sűrűbben használják, azoknak nem kell magyarázni, a többieknek is csak annyit: egy kézzel fogva, az alkart az asztalra támasztva már nyert ügyük van.Negatívum a nagymennyiségű por, de ez ellen lehet, és kell is védekezni. Roland! Ha a rezgőcsiszolót a korongra merőlegesen mozgatod, akkor menni fog azzal is. Mindenesetre a szivacs maradjon, anélkül nagyon randa zajok jönnek elő, és keményen fog rezonálni. Nade már egy kicsit túl is magyarázom a dolgot, több 10-20-50 stb nyák gyártásakor más módszert kell alkalmazni még háztájiban is.
Biztos ha te mondod egyébként a Flexet nem a márkára értettem hanem a sarokcsiszolót hívják másképp így hogy Flex , vagy még sem , vagy még is na most melyik is?
A FLEX a mai napig létező márka.Nagyon jó minőségű ipari szerszám, ennek megfelelő árazással.
Az építőiparban hasonló kvalitású márka a HILTI, a fakitermelésben pedig a Stihl. Az hogy flexnek nevezik a különféle gyártmányú sarokcsiszolókat, annak köszönhető, hogy ez a márka jelent meg először Magyarországon, és innentől kezdve minden sarokcsiszolót így hívtak. Jómagam a 70-es évek közepe táján kezdtem el használni, igazi megváltás volt a dögnehéz 3x42V-os kétkezes köszörűgép után.
A nyákot összeforrasztás után is betehetem higítóba oldott gyantába, hogy ne oxidálódjon vagy valamilyen baja lehet? Fenyőgyanta kell hozzá?
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni avval kapcsolatban, hogy szerintetek hagyhatom így a nyákon a távolságot a vezérlő áramkör és a 230V~ -os vezetékek közt vagy mindenképpen növeljem meg azt mert nem biztonságos? Köszi!
Mindenféleképp meg kell növelni!!
A hivatalos lábtávolsága a 230V-t fogadó sorkapocsnak 7.5mm kell, hogy legyen. A lábak közt nem mehet át fóliaszakasz. Miután a fentebb említett lábtávolságú sorkapcsot nehezebb beszerezni, szoktak 3-as kapcsot betervezni, amelyiknek a középső lábát nem kötik sehová. Természetesen a gnd, és egyéb más potenciálon lévő fólia a sorkapocs forrpontjait messziről kerülje el, de legalább 4mm távolságot hagyj oldalirányba is.
Sziasztok!
Nekem 5,08-as szabvány sorkapcsok vannak felrakva a panelemre egyetlen vezetősáv megy át relénként két relé lába között. Ez 12A-t tud 230 V-on. Lakkozni már ezt sem árt. Amit rajzoltál - tűz és belobbanás veszélyes. Főleg ha kap egy kis port is.
Nem javaslom. Inkább a NYÁK forrasztási oldalát ecseteld be vele. Igen, sima fenyőgyanta és oldószer szükségeltetik hozzá. (A forrasztást segítő gyanta tökéletes, és a szerves oldószerek megfelelnek a célnak.)
Arra ügyelj, hogy egyes nagyfrekvenciás áramkörök "nem szeretik" a gyantás kezelést!
Nem nagyhatod, ez a kivitel életveszélyes.
A 230V -os hálózattal összefüggő vezetékek és a leválasztott, megérinthető részek között nyomtatott panelen a legrövidebb irányban mérve minimum 7.5 mm fémmentes résznek kell lennie. Ha ez nincs meg, az egész berendezést a hálózattal összefüggőnek kell tekinteni, és hálózati alkalmazásra gyártott kezelőszervekkel kell felszerelni (230V -ra méretezett nyomógombok, kapcsolók, műanyagtengelyes potencióméterek), és a bemérésmél leválasztó transzformátort kötelező alkalmazni.
Köszi a választ mex-nek is! Sejtettem én ,hogy át kell tervezni a panelt miután kiderült, hogy a 24V-osnak indult vezetősáv 230V-os lesz...
Még annyit, ha találkoztál már pl. optocsatolós gyári áramkörrel, legtöbbször az optó alatt keresztben egy csíkban át van marva a panel. Ezzel is elválasztják a kis és nagyfeszültségű részt. Nagyobb a feszültség útja, jobb az elválasztás.
Megtaláltam a magam korlátait .
Mellékelek két képet is. Szerintem a lézernyomtató+laminátor kérdéskörnek ez a vége. Felhasznált anyagok: Xerox DocuPrint P8E nyomtató GMP Puch Laminator 17LSI papír: dekorosoktól kapott hulladék!!! Kipróbáltam mindent, de ez volt az egyetlen amivel 10mill környékére tudtam ereszkedni. A nyomtató és a laminátor teljesen gyári, nem buheráltam a hőfokokat. Egyedül a hengert vettem ki meg a vaslapot, hogy nehűtse vissza annyira. Ja és csak kétszer nyomtam át igaz a leglassabban. A papír a lényeg. A dekorosok használnak levonókat és annak az enyves, fényes papírjára nyomtatta. A műnyomó papír jó, de a tisztogatással ezek a vékony vonalak lejöttek. Még egyszer mindenkinek köszönöm a tippeket
pedig csatoltam
|
Bejelentkezés
Hirdetés |