Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2630 / 3601
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 28, 2016 / 1
 
Már hogy záródhatna? Először is, az erre érzékeny elektromos dolgok vagy közvetlenül az akku negatívon vannak, vagy az akku-motortömb után. Ha mondjuk a kipufogó hátsó dob van hegedülve az elég messze van ettől, tehát ezt a potenciált ha akarja sem tudja megemelni. A földhöz képest tudná emelni, de attól még az ott nem fog változni.
Másodszor, a hegesztés a kipufogó 2 adott pontján okoz potenciálkülönbséget, ami távolról sem szólhat bele az autó villamos hálózatába, nyilván ha van annyi esze az illetőnek hogy a hegesztő testjét is a hegesztendő darabra (kipufogóra) köti, és nem máshova.
Sosem értettem ezt a dolgot, mert az enyémen kívül nem egy autót láttam így hegeszteni, és egyiknek sem lett semmi baja, pedig az enyémnél újabbak is voltak köztük, ECU-val, satöbbivel.
(#) nagym6 válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 28, 2016 / 1
 
Lehet egy nem látható repedés, korrózió miatt nincs tökéletes, csak gyengébb kapcsolat a testcsatlakozás és a hegesztendő pont között, akkor valahol egy kábelen keresztül megy az áram, az már el is égett. Elvileg jó lenne a test ponton a hegesztés, de ördög sosem alszik.
Meg lehet nézni szkóppal mi keletkezik hegesztéskor még innen távoli helyeken is bizonyos esetekben, illetve inkább ne, mert még a szkópot is agyonvágja.
ESD védelemmel küszködünk, ehhez képest a hegesztés atombomba lehet egyes esetekben.
Egypárszor megúsza az autó a villanyhegesztést, nem biztos, hogy minden más esetben is így lesz. Mai autók tele vannak érzékeny elektronikákkal, jellemző, hogy ezeknek nincs semmi komolyabb védelmük.
(#) kameleon2 válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 28, 2016 /
 
Annyit molyoltok ezen a kérdésen. Lánggal kell hegeszteni és meg van oldva.
(#) nagym6 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 28, 2016 / 1
 
Vagy leszerelni az alkatrészt -pld. kipufogót- és úgy mehet villanyhegesztővel.
(#) Ricsi89 válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 28, 2016 / 1
 
Ez olyan, mint a villám. Nem biztos, hogy becsap, de attól még tönkretehet eszközöket az ívkisülés. A legnagyobb gond, hogy az ív kialakulásakor feszültségtüskék kerülhetnek a hálózatra, amik az érzékeny vezérlők bemenetét tönkretehetik. Ezért szokták vagy levenni az akkusarut, vagy túlfeszvédőt raknak az akkura.
(#) Stewe válasza Petyaa hozzászólására (») Aug 28, 2016 / 1
 
Mindenképpen MINDENT meg kell tenni, hogy a gépjármű villamos berendezésén átfolyjon a hegesztőáram, vagy a testként szolgáló karosszérialemeken árfolyó áram feszültségesése megjelenjen. Az akkumulátor lekötése egy dolog, testkapcsoló kinyomása egy másik.... mind szükséges lehet, de egyik sem mindenható.

Magánvélemény: A kikötés káros is lehet, mert az indítóakkumulátor nagyon durva áram és feszültségviszonyok között tudja elnyelni nem szándékolt árambevitelt, és hacsak nem közvetlenül egy hegesztő trafó kimenetét kötjük rá a pozitív pólusre, hanem csak valami kerülő tévúton jut oda, meg is védheti a rendszert.
A savas ólomakkumulátornak a sérülékenysége is a legkisebb az egész rendszerben, csak sokkal érzékenyebb egységeket tudnék sorolni.
(#) Buvarruha válasza Stewe hozzászólására (») Aug 28, 2016 / 1
 
Rövidre kell zárni a leszedett sarukat és a védelem még jobb is, mint aksival.
(#) Stewe válasza Buvarruha hozzászólására (») Aug 28, 2016 / 1
 
Természetes, ha a két saru össze van csavarozva, a maximális védelmet adja. A sima kikötés szerintem sokat nem ér....

Ívhegesztésnél a legfontosabb, hogy a testelést a fémtisztára csiszolt hegesztendő alkatrészre közvetlenül kell csatlakoztatni, és meg kell előzni, hogy az elektródával, vagy a markolattal másik alkatrészhez közel is kerüljünk. így nem lehet gond.

Ami viszont tény: igényes varrat előkészítése (tisztítás gyökölés) egyébként is nagyon nehezen kivitelezhető helyére szerelve, a legjobb a hegeszteni kívánt alkatrész leszerelése.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2016
(#) Ge Lee válasza Stewe hozzászólására (») Aug 28, 2016 / 1
 
Aki próbált már tizenéves autóról kipufogót levenni az többször nem nagyon fog próbálkozni, hanem inkább meghegedüli a helyén.
(#) Petyaa válasza Buvarruha hozzászólására (») Aug 28, 2016 / 1
 
Eszembe jutott egy mégjobb ötlet, a saját akkujával hegesztem meg
(#) BarnaPili válasza Petyaa hozzászólására (») Aug 28, 2016 /
 
Kiváló ötlet... Mc Gyver hajtókart hegesztett akkuval és pénzérmével.
(#) Petyaa válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 28, 2016 /
 
Egy szaki tanárom mondta hogy akár egy szeggel is lehetne hegeszteni ha már minden kötél szakad.
(#) pjg válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Azért lett később tábornok. O'Neil.
(#) pjg válasza Petyaa hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Kapanyéllel meg lőni. Ha már minden kötél szakad.
(#) BarnaPili hozzászólása Aug 29, 2016 /
 
Sziasztok!
A képen látható rágvány a padláson a gerendákon van,és éjjelente meg hajnalban percegés hallatszik fentről.
Jól sejtem,hogy szú lesz...
István
(#) Stadi válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Vagy rosszabb, cincér lárvája. Fenyő kéreg alatti részét nagyon szeretik, de mást is megrághatnak. Én is felfedeztem ma két helyen is rágó hangokat, és biztos nem darázs volt...
(#) BarnaPili válasza Stadi hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Most csend van,felszedtem a hőszigetelést,meg a hőtükör fóliát.Holnap szerzek valami ellenszert.
Remélem nem eszik le a tetőt fölüllünk.
Kabrióból csak az autók tetszenek
István
(#) pjg válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Éppen aktuális a cikk: Bővebben: Link
(#) Stadi válasza pjg hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Az a baj, hogy ez egy tetőszerkezet esetén nem járható út (nálam pl. gipszkarton alul, üveggyapot fölül, közötte a gerenda). Néha a rágásban is szünet van, tehát hallani se mindig lehet a kártevőt. Vaktában vasalózva meg legalább 2 nap lenne, mire minden falból kilógó részt átvasalnék. Marad a vegyszeres kezelés (a cincér nyilván a gerendák végeinél támad). Kérdés, hogy mi az, ami jól be tud szívódni a fába, úgy, hogy a lárva ételmérgezés hatására jobblétre szenderüljön. Ahogy a videóban is elhangzik, fontos lenne, hogy eleve már előkezelt fa kerüljön a tetőbe beépítésre, de a "mesterek" persze ezt nem forszírozzák (úgysem az övék lesz...). A hőkezelés viszont kevés, mert később attól még ugyanúgy belepetézik a cincér és kifejlődik a lárva.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2016
(#) pjg válasza Stadi hozzászólására (») Aug 30, 2016 /
 
Idézet:
„mi az, ami jól be tud szívódni a fába”

Semmi. Csak a felületbe.
(#) Gafly válasza Stadi hozzászólására (») Aug 30, 2016 / 1
 
Ami nekem bejött annó parketta esetében: Hangya/csótány irtó spray/hab. Csend lett...
Le is lehet takarni utána, akkor még jobb.
Nem mellesleg, ócska rádiónál, zacskóval kiegészitve végleges
(#) Stewe válasza Petyaa hozzászólására (») Aug 30, 2016 /
 
Az akkusarut is úgy szokás újraönteni....
(#) kaqkk válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 30, 2016 /
 
Nekem meg eszembe jutott hogy a szomszédomnak az arcába robbant az akksi egy ilyen akciónál ...
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 30, 2016 /
 
Mezőgazdaságban a hatalmas terménytárolókban lévő sok ezer tonna terményt is így bogármentesítik. Begázosítják a helységet valahány napig, eredmény tökéletes. Ott a nagy magtömeget a gáz lassan járja át, azért kell több nap.Természetesen a helyiség nyílásai lezárva -ajtók ablakok szellőzők stb..
(#) szamóca válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 31, 2016 /
 
Régen ciánozták, ma már tiltott. Silóknál Magtoxint használnak alapesetben, vagy üres tartálynál füstgázosítót. A kontakt mérgek kerültek előtérbe inkább napjainkban, mint pl. a K-Obiol.
(#) elektroncso hozzászólása Szept 1, 2016 / 2
 
Sziasztok.
Ma délelőtt zúgásra lettünk figyelmesek. Mint kiderült a városban lecserélik a közmegvilágítást LED-esre, és ma pont a mi utcánkat csinálták (az lényegtelen, hogy ma amúgy nálunk állami ünnep volt ("Szlovákia megalakulása"...). Erőst csóváltam a fejem, mert minden felől rossz híreket hallottam, hogy több helyen nem vált be a LED-es világítás. De az este rácáfolt a világítás, mert valami marha erős. Olyan helyekre is bevilágít, ahova az eddigi 250W-os higanygőz lámpa nem. Persze a mellékleteben kicsit csalt a fényképező, de akkor is jó a helyzet.
Most este meg még raktunk egy nyári szünet búcsúztató tábortüzet (illetve elégettük év közben a kertben felhalmozott ágakat), mert jövő hét hétfőn kezdődik az iskola. Én meg nem tudom eldönteni, hogy örülök-e vagy nem. A műhelynek örülök, mert új munkámat kezdem el építeni a következő Konstrukciós Versenyre, de a nyelvóráknak nagyon nem örülök (szlovák meg angol, még a hideg is kiráz )
(#) kameleon2 válasza elektroncso hozzászólására (») Szept 2, 2016 /
 
Nincs semmi baj a ledes közvilágítással. Nálunk is csak ott, ahol a nagyon olcsó megoldást kényszerítették rá nagyon drágán a településekre. Maga a technológia - jó. Nekünk is van saját 100W-os utcai lámpánk, ami nappali világosságot csinált és ez már vagy 7-8 éves technológiával készült. Az újak még energia-hatékonyabbak.
(#) Bakman válasza pjg hozzászólására (») Szept 2, 2016 /
 
Nem értek a fához, de ez a kijelentés igen furán hangzik. A felület mennyiben különbözik a többi résztől, hogy csak oda tud beszívódni bármi is?
(#) pjg válasza Bakman hozzászólására (») Szept 2, 2016 /
 
Ahhoz, hogy mélyen beszívódjon egy gerendába, vákumozni kell. Persze, ha úszik a lében akkor jó sok idő alatt átázik.
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2016
(#) nagym6 válasza pjg hozzászólására (») Szept 2, 2016 /
 
Régen a vasúti talpfákat fatelítőkben itatták át bitumen alapú valamivel, Dorogon voltam ilyen fatelítő üzemben. Ott forró lében volt nem tudom meddig, talán 1-2 napig a talpfa, annak a közepe is bitumenes volt. Nem ismerem a technológiát, csak érdekességként írom.
Következő: »»   2630 / 3601
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem