Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Gratulálok! Most már 1000-rel lehet hobbi elektronikázni!
Gratulálok!
Nézd a strébert, mindenhol kitűnő!
Gratulálok, ez igen. Idézet: „mindenhol kitűnő” Ez honnan is jött? Nem vonom kétségbe a kolléga érdemeit, de...
Na jó, angolból csak "dícséretes", de az nem számít, (ahogy a gyerekem mondta)
Köszönöm mindenkinek!
Hát bizony idegeskedtem miatta éppen eleget. Főleg a matek és a szlovák volt az amitől féltem, de azért sikerült. Az írásbeli rész az ami rosszabbul sikerült, de ez érthető, ott minden kötött, míg a szóbelin azért "kidumálja" magát az ember. De a 92,9%-os magyar fogalmazásomra büszke vagyok.
Gratula független attól hogy a mi érettségink másképp nézett ki. Még a szakmai is. Ebből nem sokat értettem dehát ez van.
Köszönöm.
Nekünk az érettségink két részből áll. Egy külső és egy belső vizsgából. A külső vizsga egy a minisztérium által összeállított írásbeli teszt (idén először a szlovákot online írtuk, a többit -magyar, matek, angol- papíron). Ennek eredményei vannak a "%" oszlopban. A "percentil" én sem tudom, hogy pontosan mi. A belső vizsga három részre tagolódik, mivel szakiskolába jártam. Egy írásbeli részre (ez valójában fogalmazás így csak a nyelvekből van) egy szóbeli részre (ez a tulajdonképpeni szóbeli, ez volt múlt héten) és egy szakmai részre ahol építeni kell valami készüléket (az enyémet előbb töltöttem fel a Ki mit építettbe) és meg kell védeni pár szóban. A matek nem kötelező, de a főiskolai felvételihez nélkülözhetetlen így muszáj volt megcsinálnom. Mivel magyar nyelven folytattam a tanulmányaimat és a nemzetiségem is magyar így kétnyelvű bizonyítványt kaptam mindenről (kivéve a §21 villanyszerelő engedély, de ez amúgy is csak Szlovákiában érvényes). Ez azért előny, mert nem kell lefordíttatnom hivatalos fordítóval ahhoz, hogy be tudjam adni a főiskolához. A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2018
Idézet: „Ezzel önállóan még nem szerelhetek villanyt (hivatalosan), csak nálam magasabb villanyszerelői engedéllyel rendelkezők (§22, §23) ellenőrzése alatt.” Számomra érdekes ez a villanyszerelést engedélyező rendszer. Lehet Magyarországon is be kéne vezetni. A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2018
Papírforma szerint ez úgy néz ki, hogy négy szint van:
1. §21 - gyakorló villanyszerelő - önállóan csak villámhárítót telepíthet, minden más munkát csak felügyelet alatt ill. utólagosan ellenőrizve végezhet. 2. §22 - önálló villanyszerelő - önállóan szerelhet villanyt, megfelelő bővítmények birtokában feszültség alatt vagy speciális helyen is (bánya, robbanásveszélyes környezet...). 3. §23 - vezető villanyszerelő - ő is végezhet munkát önállóan, de ő vezethet §21, §22 engedéllyel rendelkezőket is. Speciális munka esetén az ő papírjainak is különböző bővítményekkel kell rendelkeznie. 4. §24 - revíziótechnikus (felülvizsgáló) - ő az aki átveszi a többiek munkáját. Érdekesség, hogy ha nem járta végig a szamárlétrát (lásd később) akkor nem szerelhet villanyt, csak ellenőrizhet. Ennél pontosabban is meg van határozva mindenkinek a munkaköre, de nem állok neki jobban kifejteni ha nem baj mert nem tudom fejből, fordítanom kéne a szlovák villanyszerelő könyvből). A szamárlétra úgy néz ki, hogy §21-ről indul és bizonyos számú szakmában töltött évnek kell lennie ahhoz, hogy egyel magasabb szintre lépjen. De lehet a §21-ről 24-re ugrani bizonyos év után, ez az az eset amikor nem szerelhet önállóan villanyt a felülvizsgáló). Hogy hány évnek kell eltelnie a vizsgafokozatok között azt nem tudom fejből, folyton változtatják, módosítják a követelményeket. Jelenleg annyit tudok, hogy 2 év múlva fejtágítóra kell mennem, ha azt akarom, hogy a §21 engedélyemet ne vonják vissza. A villanyszerelés szabályozása nálunk a daruk és gázüzemű berendezések közé tartozik törvénykönyvileg. De ez a szép elmélet. A gyakorlat meg az, hogy olyanok is megkapják az engedélyeket akiknek én vésőt sem adnék a kezébe nem hogy csavarhúzót. Édesapám amin volt legutóbb továbbképzésen semmit nem tudott meg az új szerelési normákról, csak azt magyarázták el, hogy milyen vétségért hány év letöltendő jár. Meg hogy hol lehet megvenni drága pénzért a szabványokat amik vagy csehül vagy angolul vannak nincsenek az állami nyelvre (szlovák) lefordítva... A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2018
Honnan tudod Te ezt olyan biztosan, talán voltál jó pap, vagy biztos helyről súgták, esetleg, sosem szerettél tanulni?
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2018
AZ érettségi után azt mondtam. ennyi volt. Soha többet egy sort se. Ahhoz képest.....
Én csak azt nem szeretem, amikor olyat sikerül megtanulnom, ami más dolgok megbánását rója ki penitenciának.
Jó látni olyan fiatalokat, akik akarnak az életükkel kezdeni valamit.
További sikereket kívánok! Elek
Köszönöm! Igyekszem.
Ha a kutyájának nem ízlik, küldje vissza. Majd mi megesszük.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2018
Ne is menjen tovább, merthogy a feneke mögött esetleg többezer ember utazik, mellesleg egy vasúti szerelvény is nehányszáz milla érték.
Ez nem egyszerű kérdés. A mozdonyvezetőktől éveken át elvárták a túlórát - amit nem fizettek túl. Mindegyik félnek van igazsága és az is igaz, ha én mentem volna a szerelvénnyel - végigviszem. De én hülye kötelességtudó vagyok.
Ennek nem így kellene működnie. A saját embereit nem várja be a vasút. Koppra ér a vonathoz, ha késik a masiniszta vonatja ami a szolgálati helyre viszi akkor az általa masinált vonat is késik. Vicc az egész. Totálisan igaza van. Anno mikor nekünk egy megbeszélésen mondták hogy ingyen jöjjünk a cég érdekében akkor felálltunk és kimentünk a szemben lévő üveges dohányzóba páran. Semmi nem érdekelte őket. Hogy masnak foglalt szállása , programja van . A dohányzóba nevettünk azon hogy mi repülünk. Repültünk is. De vidáman, felszabadultan. A válság közepén, 1 hétig voltam munkanélküli. Igaz az alkalmi volt de akkor is munka. Én ha azért mert kiakadt hagyta ott a vonatot teljesen megértem. Ha szabálykövetésből azt is.
Amúgy a volán ezerszer rosszabb. Minimum dupla utassal megy. A helyijáratot oda vissza verem kerékpárral, de azt meg csak a vasút viszi a volán nem szállít kerékpárt. Persze a vasúti kocsik állapota méhtelep előtti...
Közel 30 év alatt semmi nem változott. Én hibaelhárító műszerész voltam. Úgy, hogy 20kg-os műszerész táska + cserealkatrész (egy BEAG erősítő is az), mind gyalog kellett elvinni, szolgálati autó nem volt. Előfordult, hogy úgy kellett kimennem hibára, hogy Kelenföldön voltam és a Gyermekvasúton volt a hiba. BKV bérlet nem volt - a jegyet lehetett elszámolni. Nyilván hajnali 2-kor sok jegyet lehetett venni. De a főnökség mindig hülyére volt fizetve, ahogy most is. Ugyanaz, mint az ország csak kicsiben. Főnökök tele prémiummal, teljesítmény a béka feneke alatt, a dolgozó meg csak hülye lehet, elég neki az éhbér is. Most meg csodálkoznak, ha munkaerőhiány van. Az lesz a szép, amikor a mozdony nem a munkaidő miatt áll le, hanem végleg. Mert a magyar lelkiismeretes, kötelességtudó és nem konfrontálódik. Csak egyszerre tele lesz a hócipője és búcsút int. Örökre.
"Semmi nem érdekelte őket. Hogy masnak foglalt szállása , programja van . A dohányzóba nevettünk azon hogy mi repülünk. " Ezzel teljesen egyetértek.
Volt munkahelyem, ahol se túlra nem volt kifizetve, de még a csúsztatás is problémás volt (inkább be akarták nyelni). Amikor erre rádöbbentem, a hozzáállásom is megváltozott... Se túlóra, se hétvége, mindenre nemet mondtam. Nem is volt ebből nagy gond, de amikor nem volt szinte semmi munka a cégnél, legalább tudták, hogy ki az, aki "repül". Én erre fel voltam készülve, úgyhogy olyan nagy meglepetés nem ért. Olyan cégnél nem fogok dolgozni, ahol ingyen kell bent maradni, meg a napi plusz fél óra-óra munka ajándék. Egy héten 2-4 óra, plusz esetleg hétvége, hát én azt inkább a családommal töltöm... A kollégáim ezt a dolgot lopással kompenzálták, és a garázsában már hegyekben álltak a tekercs kábelek, de kérdem én: megéri? Valakinek igen (aki már sok éve ott van), a cégnek igen (úgy tűnik), nekem viszont nem. A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2018
Nálunk is van ilyen. Csak kisebbek a távok, így a menetidők is. Én még “csak” végállomáson hagytam ott a villamost, de volt olyan eset, hogy a kolléga a vonalon hagyta, utasokkal együtt. Egy konkrét esetben az élessarok előtt dekkolt le a kolléga, és a benzinkútra ment hosszas és sürgős dolgát intézni. Két vasútbiztonsági revizor oldotta meg a helyzetet, akik szirénázva érkeztek. Egyik a villamost vitte, a másik pedig dolga végeztével a kollégát a villamosa után.
Nem szabad keverni a dolgokat. A tulora nem azt jelenti, hogy a mozdonyvezetö vezethet is. Ez igy van minden modernebb vasutnál. A gond inkább ott van, hogy minden csucsra van racionalizálva a lehetö legkevesebb emberrel akarnak jobb szolgáltatást nyujtani, mint korábban. Ez csak addig müködik, amig minden láncszem a szervezetben tökéletesen müködik. A legkisebb hiba is ilyen reakciokhoz vezethet, nemcsak a hazai vasutnál.
Az alkalmazottaknak szinte minden ilyen üzemben éjjel nappal haptákban kell állniuk, várva a telefont, mikor hova kell menni, és egyben rettegni, ha nem ugy megy a munka, ahogy meg van irva, akkor szivatás, büntetés a vége. Azaz nem igen viheted végig a szerelvényt, ha dicséret helyett büntetés vár rád. Neked ott van a "nagy könyv" a fedélzeten és az szerint kell viselkedned. A magyarázkodás más ember feladata. Az nem a mozdonyvezetö gondja, ha nincs váltás. A vasut az mindig ilyen volt. Fiatal koromban gyakran utaztam barátaimmal mozdonyon. Volt néhány olyan "szolgálat" is, hogy 8 ora "munka" alatt 2-3 jelzöközzel ment tovább a tehervonat egy nagyobb gocpontban. Akkoriban még a mozdonyt sem volt szabad elhagyni - arra volt mindig elég revizor....és ott álltunk orák hosszat éjjel nappal a jelzö elött várva a szabadra. Rádio, telefon stb. nem volt. Még táskarádiot sem volt szabad hivatalosan felvinni a vezetöi állásba. Gondold el mit csinál a szegény mozdonyvezetö rossz idöben éjjel orákig ilyenkor a fedélzeten. A gözmozdonyon még legalább a tüzzel meg a fütövel el lehet szorakozni, a mai modern gépeken semmit nem csinálhatsz, egyedül vagy, aludni meg nem szabad. Az ablakos vonatokon van legalább egy többé kevésbé érvényes menetrend, a tehervonatokon nem mindig, illetve ott nem annyira fontos és kevesen fognak reklamálni. Manapság az ilyen rendszerek nem a kötelességtudáson alapulnak, hanem pontos, szigoru munkaleirásokon, aminek a be nem tartását büntetik, és csak vészhelyzetben engedik meg, hogy ettöl eltérj, de az is hosszu huzavonát von maga után. Igy az alkalmazott legfeljebb azt mérlegelheti, melyik a rosszabb - a baleseti huzavona vagy a szabályok megszegése utáni.
Azért a vonalon hagyós kollégànak gratulàlni tudok. Értem én, de azért gondolhatna azokra az emberekre is, akik mögötte utaznak, esetleg időre. Amikor elindult a végállomásról, nagyon jól tudta, hogy a vonalon ér véget a munkaidő, akkor minek indul el? Ilyenkor hol a közszolgálatisàga? Bezzeg amikor valami atrocitás éri, rögtön közfeladatot ellátó személlyé lép elő.
Utasként egy szolgáltatást szeretnék kapni, semmi közöm a belső problémákhoz.
A villamos, -busz vagy mozdonyvezető meg ott dögöljön meg, mi? Nem rajtuk kellene elverni port (utasként), hanem a cégvezetőkön (hogy feljebb ne nevesítsem), akik miatt ilyen a rendszer!
De hát kb. ennyi várható egy átlag magyartól. Sajnos volt szerencsétlenségem belelátni mindhárom nagy közszolgáltató rendszerébe.
Ezzel a tettével a bármilyen járművezető is az átlag magyar szintjén van. Ő ugyan miért is a szerencsétlen utasokon veri el a port? Tehetnek azok valamit a problémájáról?
Azért ne essünk már át a ló másik oldalára. Biztos abba döglik bele, ha éppen elviszi a szerelvényt a végàllomàsra. Ha meg ennyire nem képes, elmehet jegyellenőrnek, ott károkozás nélkül hazamehet.
Tenyérbemászó hozzáállás ilyen eseteknél magyarozni. Nem kell felülni minden szenzációhajhász firkász böfögésének. Ilyen eset a világon mindenhol előfordulhat. Ilyen esetek nélkül a hülye szabályok megmradnak.
Hasonló példákat Ausztriából és Németországból is tudok. Otthagytak minket a "kedves" helyi kollégák, mert lejárt a munkaidejük. Kb. egy órára voltunk a vége előtt, segítség nélkül lett belőle kettő. És nem, nálunk soha nem volt olyanról szó, hogy ne fizetnék ki a túlórát. A cégeknek mindig sokkal jobban megérte honorálni ezt, mint elhúzni a munkát.
Külföldön sem kolbászból van a kerítés, sőt... |
Bejelentkezés
Hirdetés |