Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3036 / 3599
(#) micimacko válasza dani555 hozzászólására (») Máj 28, 2019 /
 
Megakadt a szemem a harci gázon, csak egy kis apróság:
Tudtommal foszfint (PH3) használtak, az égett nagyon. Levegővel érintkezve gyakorlatilag azonnal gyullad, mérgező, de azonnal elég, foszforsav keletkezik.
Harci gáznak nem használták, az a foszgén, amit használtak a csataereken...
(A történetet nagyjából így hallottam én is anno az BME-n)

Szép napot Mindenkinek
(#) Gafly hozzászólása Máj 28, 2019 /
 
(#) bbb válasza Gafly hozzászólására (») Máj 28, 2019 / 1
 
Egyrészt demagóg duma (miért nem lepődök meg?), másrészt dugig helyesírási hibákkal, harmadrészt kemény propaganda.
Örüljünk, hogy fizethetünk (már akinek futotta elektromos jószágra, engem jelenleg még sajnos nem érint a dolog)!
(#) Kovidivi válasza Gafly hozzászólására (») Máj 28, 2019 / 1
 
Én azon lepődök meg, amikor sorban állnak a teslák egymás mögött (2-3 autó), és várják, hogy valaki kész legyen, és tölthessenek (3 töltőállomás van, és péntek dél körül van a csúcsforgalom)! Ez azt jelenti, hogy bent ülhetsz a kocsiban minimum 2 órát, ahelyett, hogy hazamész, lefürdesz, beülsz a fotelbe, találkozol a családoddal. Ott ülhetsz a kocsiban, nézhetsz filmet! Szuper... Nyáron megy a klíma is gondolom, legalább még tovább tart a töltés! Vagy elmehetsz sétálni, de minek, amikor neked teslád van???
(#) szikorapéter válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 28, 2019 / 2
 
Elektromos istencsapása.
Inkább legyen benzines. Még élek nem váltok akkus vackokra.... ha nem lesz benzin, lesz olaj, ha nem lesz olaj lesz gáz, egy darabig még nem áldozott le a belsőégésű motoroknak. Pláne ha némelyik szuper új akkus kocsit straus aggregátról tölti a nagymenő az út szélén (Egerben láttam ).
(#) nagym6 válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 28, 2019 /
 
Idézet:
„Pláne ha némelyik szuper új akkus kocsit straus aggregátról tölti a nagymenő az út szélén”
Hát ez csúcs.
(#) szikorapéter válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 28, 2019 /
 
Maximum ha betiltják őket vagy valami (mármint a belső égésűeket) építek egy triciklit, de elektromosat inkább nem. Ha csak abba belegondolok hány TV és mobiltelefon megy tönkre nap mint nap , azért mert trehány a gyártási minősége a paneleknek/chipeknek, inkább nem bízom se az én sem a családom életét egy olyan járműre amiben kigyulladhat az akkumulátor, vagy épp nem tudom irányítani mert épp valami automata üzemmódban van. Inkább akkor egy volga mintsem hogy önmagától eldöntse mi jó neki.
(#) dani555 válasza micimacko hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Igen igen föleg foszgint használatak, meg szilánt. Utobbit a mai napig, elengedhetetlen a chipek gyártásában... Meg tudtommal különféle ún. nitrogén mustárokat is használtak anno még kisérletképp, ami a kén-mustárok (ennek egyik változata mustárgáz/yperit néven elég "szép" karriert futott be bö száz évvel ezelött a francia-német határon) közeli rokona. Ezért is irtam nem harci gázt, hanem azt, hogy "harci gáz komponenst is tartalmazo" Mindezt csak azért tettem hozzá zárojelben, mert ugy voltam vele, hogy ez egy tök érdekes téma, bár a MEV.es sztorihoz annyira nem kapcsolodik szorosan, viszont én ugy vélem sokan nem gondolták volna ezt pl.

Kellemes estét minden kedves forumlakonak!
(#) micimacko válasza dani555 hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Azt nem tudtam, hogy a MEV-ben is használtak mustárokat, de külföldi laborokban kísérleteztek vele, az biztos (gusztustalan egy szer, biológiai szempontból...). Érdekesek ezek a dolgok. Jó cuccokat is gyártottak. Szépek voltak a Ge-Li (lítiummal driftelt Germánium detektorok is, amiket folyékony nitrogénben kellett tartani, hogy működőképes maradjon: a lítium ne diffundáljon beljebb.
(#) Attila86 válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 29, 2019 / 3
 
Idézet:
„inkább nem bízom se az én sem a családom életét egy olyan járműre amiben kigyulladhat az akkumulátor”

Még jó hogy a benzin nem tud kigyulladni.
(#) Gafly válasza Attila86 hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Használj hidrogént
(#) lóri válasza dani555 hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Amit linkeltem cikkben, azt mondja Tiboru, hogy a lányát ki akarta hallgatni a biztosító, azért ment Angliába, csak hogy ne tudjon beszélni, öngyinek álcázott halálocska történt. Sok ilyen van, kiegyensúlyozott boldog emberek hirtelen öngyilkosok lesznek. Hahaha. Meg volt ez szervezve kérem.
(#) szikorapéter válasza Attila86 hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Ebből a szempontból inkább bízok egy mérnökök által tervezett motor és üzemanyag rendszerben mint egy kínaiak által összetákolt akkuban.
(#) Ge Lee válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 29, 2019 / 2
 
Az akku elvileg nem tud kigyulladni mert brutál erős házban van, ezt tesztelik is mielőtt forgalomba kerülne egy széria, plusz durva ütközéskor automatikusan leválasztja magát a kocsi az akkuról. Nem ezzel van a baj, hanem az adott térfogatban lévő csekély energiával, mára tény, hogy ahogy a benzinesnél úgy ezeknél is csak reklámadat a fogyasztás, azaz az egy töltéssel megtehető távolság. És még az is iszonyat kevés, ha fűteni vagy klímázni kell, nem tudsz végigmenni hosszában még az országban sem egy töltéssel, nagy eséllyel kétszer kell megállnod (de vajon hol?). És akkor ott van még az, hogy megveszed kétszer annyiért az autót, amik meg elérhető árban vannak azok kicsi, teljesen fapados vacakok, még normális kárpit sincs az ajtókon.
Meg ha a benzinesed megáll valahol, akkor szólsz a havernak hogy húzzon haza, azokat meg ugye vontatni sem lehet, marad a tréler horror áron.
Most jól belehajszolják a népet ebbe, aztán majd benyögik hogy bocsi, akkor maradjunk inkább a hibridnél, mert az mégiscsak egy épkézláb megoldás. Mert a szennyezést jelentősen csökkenti ha a villanymotor rásegít az elindulásokra és a gyorsításokra, meg szerintem belátható időn belül nem fog akkorát fejlődni a technológia, hogy feltaláljanak valami hiper szuper akkut ezekbe.
(#) t-dani válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
2 hete jöttünk vissza az országba, végig az M7-esen. Kerek 120-szal, tempomattal jöttünk a pályán, végig hibátlan 5,8-as átlaggal, egyszercsak elment mellettünk egy Tesla 140-150 körüli tempóval (mert hát nyilván siet, és amúgy is meg kell mutatni, meg nagyobb seb-nél a légellenállás is jobb, szerintük), aztán Budapestig, rá 45-50 percre mégegyszer ugyanaz a kocsi. Egy elektromos töltős kúton meg kellett álljon min. fél órára kényszerből, hogy bírja a kocsija a további utat. Természetesen, ezer km-es távokon a belsőégésűvel is meg-megáll az ember, ha jót akar magának, de ahhoz a mozgáshoz, felfrissítéshez elég 10 perc is. Egyszerűen, hosszútávon elveszik az az előnye az elektromosnak, amiért akár még jó is lehetne - ha bírná tovább egy töltéssel. Meg aztán nagyon sokat ér a lepadlózása is 1-1 előzésnél, menőzésnél, mert egyből durván szipkázza a megtehető km-eket, és úgy már nem biztos, hogy elérsz a kiszemelt e-töltőállomásra. Míg az út szélén szinte bárki segíthet, ha ottmaradsz a kiürült tankkal. Én egy tankolással 1000 km-t elmegyek, télen fűtéssel, nyáron klímával - ha nagyon szükséges, akár egyhuzamban - míg egy 20-30-szoros árba kerülő autó a fűtéssel vagy klímahasználattal együtt feleannyit, vagy az akkuk elhasználódásától függően még a felét se. Egyelőre azt érzem, hogy ezek az egekig hype-olt elektromos járgányok csak erősen a városokba hasznosak, de arra meg túl drágák - a hazai jelenlegi közlekedési morál, a mindennapi sunyi megzúzások, meghúzások, horzsolások virágzási idejének kellős közepébe. F...hosszabbításra, és -villogtatásra viszont - gondolom - tökéletes eszköz.

Szívesen olvasnék például egy-egy komoly diplomamunkát olyasmi témában, ahol a szerző kifejti, sok utánajárással, korrekt és erősen megközelítő számolgatással, hogy vajon az elektromos autók gyártástechnológiájához, alkatrészeihez és későbbi üzemeltetéséhez felhasznált energia hogyan aránylik egy belsőégésű motorral működő autó felépítéséhez és működtetéséhez, áraihoz. Létező és hihető műszaki adatokra, tényekre alapozva, marketing rizsáktól teljesen mentesen. Kíváncsi lennék az eredményre, bár szerintem mások is.
(#) pucuka válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Idézet:
„kínaiak által összetákolt akkuban”

Ezzel csak az a probléma, hogy a világ lithium jelenleg ismert készletének legnagyobb része Kínában van.
(#) pucuka válasza t-dani hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Nem kell ahhoz nagy tudomány, (ahogy előttem is írták) hogy megállapítsd az elektromos autók sok előnye mellett óriási hátránya az elektromos áram tárolásának nehézsége. Szerintem, ha lenne megoldás, már feltalálták volna.
Az elektromos áramból annyit kell előállítani, amennyit felhasználsz. Majd akkor lesz jobb a helyzet, ha lesznek mini hideg fúziós erőművek, amiket járműbe lehet építeni. Gondolom, erre még igencsak várni kell.
Az pedig, hogy versenyeznek az autósok, az sem újdonság, ez már megvolt a trabant-zsiguli korszakban is. A "versenyző" felragasztott néhány matricát az autójára, és már ő volt a menő.
Van azért ma is olyan autó (Bugatti Veyron) amivel egy tank benzinnel negyed órát lehet autózni, igaz teljes sebességgel. (400 km/h) Azért elég kevés hely létezik, ahol ezt elő lehet adni.
(#) tbarath válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 29, 2019 / 1
 
Van ahol az EV teljesen jó, pl. belvárosi szaladozáshoz baromi jó, és én annak is örülök, hogy legalább ezek nem füstölnek itt az orrom alá. És persze van, ahova - a jelenlegi akkutechnológia mellett - nem való, ilyen pl. a sokszáz kilométeres autózás.
(#) Kovidivi válasza tbarath hozzászólására (») Máj 29, 2019 / 1
 
Engem csak az zavar, hogy nem hallom, ha a közelemben van... Már megszokta az ember, hogy az autó hangos. Milyen is lenne egy olyan városban/helységben lakni, ahol nincs se zaj, se füst... Szuper lenne!
(#) Skori hozzászólása Máj 29, 2019 /
 
Van valaki az itteni csapatban, aki a Digi hétfőn indult mobilszolgáltatásához Bővebben: Link már kapott SIM kártyát és használja is? Az érdekelne, hogy az internet elérés mennyi idő után működött, és kellett-e beállítani valamit hozzá a telefonon. Nekem a telefonálás 1 órán belül működött, viszont az internet elérés még most sem megy.
(#) tbarath válasza Skori hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Valahol olvastam, hogy az APN beállítással kellett valamit játszani eleinte.
(#) kameleon2 válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 29, 2019 / 2
 
1.) Szeretem a hibrideket és az akkus autókat, azaz elfogult vagyok (I love CHR!)
Azonban beszéltem autószerelőkkel. Ha te összetörsz egy fémkasztnis akksis autót, van, hogy az autószerelők sem szívesen nyúlnak hozzá. Miért? Mert amikor deformálódik a karosszéria, a fém rá tud hajlani az akksikra, deflorálhatja a burkolatot. Lehet, hogy légmentesen zár, de ahogy elkezded a fémet eltávolítani és levegőt kap - lehet csúnya bumm. Leáramtalanítás - hahaha. Az akksi fő kapcsain igen, de ha belefúródik egy fémalkatrész, áramtalaníthatsz te akármit, attól sérül a pack. Miért tetszenek a hibridek?
1.) Elektromotorok hajtják direktben a kerekeket. Nagy a nyomaték, gyorsul mint a rakéta.
2.) A belsőégésű motort nem szélsőséges fordulatok között kell járatni, mint egy váltós megoldásnál 0-12000 rpm-ig mondjuk (üveghang). ami miatt magasabb lenne a fogyasztása, hanem mondjuk az optimális 1500rpm (diesel) , vagy 3000rpm (benzin) környékén, ahol a fogyasztása is az állandó fordulatszám tartomány miatt könnyebben leszorítható.
3.) Nem kell váltó.
4.) Az elektromotoros hajtás motorjait fék üzemmódban energia visszanyerésére is fel lehet használni - ezzel is csökkenthető a károsanyag kibocsájtás.
Hátrányok: Jelenleg magasabb bekerülési költség és az a bizonyos Damoklész kardja, hogy mire megengedheted magadnak a full elektromost, hogy örvendezz az ingyenes töltésnek, addigra jól meg fogják adóztatni - erre mérget vehetsz.
Műszakilag a hibrid hajtás nem újdonság, hiszen a vasúton már "Szergej" elvtárs is hibrid volt, pontosabban diesel-elektromos, azaz rendes nevén M62 (1965!!!) dieselmozdony. Az újdonság, hogy sikerült ezt már személyautó méretbe belepréselni. Jómagam nyakig vagyok egy fejlesztésben, ahol van megoldás jobb, olcsóbb akkumulátorok használatára, csak tőkét szeretnénk bevonni a megoldás teljes kiépítésére. Ez még "hibridebb", mert már nem a "hagyományos" Lítium az egyetlen komponense. Ezzel együtt igazat kell adjak autószerelő barátomnak, aki elmondta a maga tapasztalatait. "Ha már SUV, ha már ekkora karosszéria, akkor bizony legalább 1800-as diesel, vagy 2,2l benzinmotor. Mert bizony, elmegy az az 1200cm3-s motorral is, amíg nem klímázok, világítok, hifizek stb....." Azaz mindössze az optimális belsőégésű üzemeltetés és az energiavisszanyerés lesz az előny és a csendes működés, valamint a kisebb károsanyag kibocsájtás. De ezek az előnyök sem rosszak önmagukban.
(#) nagym6 válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 29, 2019 / 3
 
Idézet:
„a vasúton már "Szergej" elvtárs is hibrid volt, pontosabban diesel-elektromos,”
Még egy érdekesség, ebben kétütemű dízelmotor van.
(#) Kinka István válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Szia!
Az az M61 Nohab volt.
(#) mineral válasza Kinka István hozzászólására (») Máj 29, 2019 / 1
 
Szia! Az M62-ben is kétütemű dízelmotor volt eredetileg.1999-től cserélték bennük a motorokat. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2019
(#) nagym6 válasza Kinka István hozzászólására (») Máj 29, 2019 / 1
 
A Szergely nem? Mozdonyvezető ismerősöm járt Szergellyel, ő mondta, hogy kétütemű. Persze tévedhetett.
(#) Kinka István válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 29, 2019 / 1
 
Szia!
Eddig négyüteműnek ismertem, Te tudtad jól, az eredeti motor valóban kétütemű volt:
14D40-es típusszámú, V12-es, 151000cm^3 lökettérfogatú kétütemű feltöltéses dízelmotor.
2000 lóerős a Kolomna 14D40-es.
(Valószínűleg a cserélt motorok miatt maradt a négyütemű bennem.)
(#) nagym6 válasza Kinka István hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Mozdonyvezető ismerősöm 35-40 évvel ezelőtt vezette, időközbeni motorcserét meg mi nem tudtuk.
(#) Gafly válasza Kinka István hozzászólására (») Máj 30, 2019 /
 
A NOHAB is kétütemű
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2019
(#) Udvari Zsombor hozzászólása Máj 30, 2019 /
 
Szerintem kicsit nem stimmel hogy még május 30-án is 12-15°C-ot mérhetünk a tavasz legeslegvégén, pedig normál esetben még a pulcsit is le kellene tudnunk vetni! Ráadásul az addig rendben hogy "a májusi eső aranyat ér", viszont ennyi csapadék már szerintem kicsit túlzás!
Következő: »»   3036 / 3599
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem