Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm megnézem amiket írtál. A generátor is fel lett újítva. 15 volt körül tölt. A mágnes lapokra gondoltam még...mivel azok is ki lettek pucolva. Mivel a régi testkábel is felmelegedett indítózáskor, kicseréltem. De nem változott semmi.
Az nem túl jó, 14,4V a vége, a 15V akkugyilkos lesz.
Szia! Az ötletem a behúzómágnes volna, mert az a lelke az áramútnak. Az NE tévesszen meg, hogy behúz de a főérintkezők be lehetnek égve és nagy lehet az átmeneti ellenállás ami lassú tekerést eredményezhet és melegedést. Ha peremezett a behúzómágnes, azt is szét lehet szedni de ha eddig nem volt cserélve azt inkább felesleges volna javítani, persze meg lehet próbálni. nálam egy 35 éves ladában még mindig az eredeti orosz van és még csak 230 000km van benne. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a régi dolgok jól meg voltak csinálva
Sziasztok!
Olyan problémával, fordulok hozzátok, hogy idén januárban fel lett ujitva az önindító. Kb.fél év elteltével olyat produkált, hogy a kulcs elfordítása után nem történt semmi, se kattanás, se izók elhalványulása, semmien hang nem halattszott, majd második ,harmadik, vagy éppen hosszabb inditózva tartással beindult. Visszavittem, oda ahol felújjították, de ott semmijen hibát nem találtak, "30-bol 30-szor indított. Visszakaptam az autót és aztán nálam is hónapokig tökéletes volt. Most viszont ismét elkezdte. Az volna a kérdésem, hogy elképzelhető, hogy amikor lepróbálták nagy fordulaton beáltak a szénkefék, most pedig ismét felakadhatnak néha?
Szia! Talán gyújtáskapcsoló betét baja van a dolognak.
Szia! Én egy Valeo önindítóval jártam így (2002 1.4 16V Megane) . Indításnál se kattanás, se mocorgás semmi. Indított szépen. De ha megmakacsolta magát akkor az általad is említett hibát produkálta. Én is sokat szenvedtem vele. Szervízről szervízre jártam. Százezrnél is többet toltam bele. Ilyen-olyan diagnosztika. Csere ez csere az ugyan úgy rossz maradt. Nem is ragozom... A lényeg, hogy egy szaki 500 forintért megcsinálta. 3 éve hibátlan... Az alu és az acél érintkezési felületeket drótkoronggal meg kell tisztítani. Mert a kialakult oxidréteg miatt nem kap rendesen testet. Szóval kiszed, drótkorong és a hibád meg fog szűnni.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2015
Szia! Ez bizony nagyon is jogos felvetés! De hát mindenre a szerelőknek sem terjedhet ki a figyelmük. Azt gondolták, hogy a rögzítőcsavarok elvégzik mindezt?
Tehát, akkor, ha jól értem vegyem le az önindítóm, és kivül a házat drótkefével pucoljam meg?! Mondjuk annyit csinált utoljára a szerelőm, hogy az akkutol vezetett egy plusz vezetéket az önindítóra.
Azt a felületet kell letisztítani ahol az indítómotor felülete a motorblokk felületével érintkezik (mindkét oldalt). A pozitív oda vitele arra szolgált, hogy a behúzómágnest megtáplálva direktbe (nem a gyk.-n keresztül), ellenőrizhető az áramút probléma és tesztelni lehet a behúzómágnest is.
Az önindítót szét kell húzni. És a pirossal jelölt felületeket kell megtisztítani.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2015
Köszönöm, a tanácsot, minden képpen megfogadom, remélem megoldja a problémát, mégegyszer nagyon köszönöm nektek!
Jobb topikot nem találva a témához, itt kérdeznék.
Lehetne-e pl. egy tgk. öninditót dinamóként használni? Arra gondoltam, hogy ezek elég nagy áramokat vesznek fel tehát nagy árammal is terhelhetném ha sikerülne dinamó-módba kényszeríteni. Halva született ötlet vagy van némi realitása?
Elvileg lehetne, de egyrészt a csapágyazása nem folyamatos üzemre van kitalálva, másrészt a hűtése sem megoldott, így nagy áramot nem lehetne huzamosan kivenni belőle. Nem erre lett kitalálva, hanem a pár másodperces működésre.
SZia
Minden dc-motort tudsz dinamó ként használni,illetve a dinamót is tudod dc motorként. Viszont a hatásfoka elég gyengusz általában. Én mz dinamót forgattam meg akkuról és forgot ugyan,de nagyon lassan és gyengén. Általbán az indítómotorokkal az a nagy probléma,hogy szakaszos üzemre vannak méretezve. Tehát pl egy 5kw-os indtómotorból tartósan nem fogsz tudni 5kw-ot kiszedni. Mérni még nem mértük,mennyi az annyi. Másik hátrány ezek a mocik kefések, a kefének nagy a súrlódása. Még mondjuk egy csúszógyűrűnek töredéke. HA van kéznél,akkor kísérletezni jó,áramot fogsz kinyerni ez tuti. Viszont hatásfoka nem lesz jó ! Max ha átalakítod,akkor meg már egy generátorral jobban jársz.
Köszi a részletes összefoglalót meg Ricsi89-nek is a hozzászólást.
Még nincs semmi konkrét anyag összeállítva, csak az lenne az alapötlet, hogy van egy *ingyen* forgó gázüzemü motor (hőt termel) aminek a felesleges forgási energiáját fel lehetne használni áramtermelésre. A terhelése természetesen nem a maximális árammal lenne (sokkal kevesebb) így bőven túl lenne méretezve A csapágyazáson tényleg el kellene gondolkoznom. Még adott a kérdés, hogy egy 24 voltra méretezett önindítóból vajon mekkora feszültséget lehetne kinyerni pl. 1/3 terhelésnél?
Kiegészítés: az elképzelésemhez: 100-120 Volt DC-re lenne szükségem, 12 vagy 24 voltos generátorokkal nehezen jönne össze.
Szia! Azt mond, hogy mit szeretnél építeni ezzel a felállással. Hová kell az a sok amper? Mivel szeretnéd behajtani ezt az egyenáramú gépet?
Lásd: hozzászólás
ez miért az elötte lévő hozzászólásra ugrik? Szerintem jó linket adtam be. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2016
Nem értem ! Házi aggregátort egy külterületi részen ahol nincs villany? Konkrét felhasználást adj meg, hogy ki lehessen találni a megoldást erre a felvetésedre.
Mint említettem, semmi konkrét sincs, csak agyalok.
Az amúgy is üzemelő gázmotor fölös energiáját szeretném megcsapolni és például a Volt (hibrid autó) akkuját tölteni.
Üdvözletem! Nekem az lenne a problémám hogy néha amikor indítózok nem történik semmi, de ha fokozatba teszem a váltót és kicsit megtolom utánna indítózok rögtön elindul. Mi lehet a probléma? Az autó: wv golf 2 1.3.
Hello!
Az indítóban a bronzkefék megkoptak,vagy a portól fel vannak akdva. Szedd szét,és vizsgáld meg. István
Szia! A behúzómágnes be van rágódva vagy a kitolószerkezet tengelye kenetlen és nem tudja kimozdítani a bendixet a fogaskoszorú felé. Ha szerencséd van akkor csak meg kell kenni a tengelyt valami sprével amit "könnyen" be tudsz juttatni oda de ha mégsem akkor sajnos le kell venni és ha már levetted akkor már ráfér egy revízió ezekre a részekre. A keféknek legalább 8mm-nek lennie kell, ha ettől kevesebb, csere szükséges.
Ezeken kívül a lendkerék fogarásán is lehet kiverődés, mert a motor szinte mindig ugyanott áll meg. Esetleg az önindító csapágyazása is lehet kopott. Ki kell szerelni, megvizsgálni, kitakarítani a szükséges alkatrészeket cserélni és megy a verkli tovább.
SZiaztok KB MINDEN 20 . INDITÁSKOR CSINÁLJA HOGY CSAK KATTOG AZ ÖNINDITÓ MEG TOLOM UTÁNNA MEGINT JÓ EGY DARABIG MI LEHET A BAJ BEHUZÓ MÁGNES VAGY MI!!!!! SUZUKI 98 AS
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2016
Itt írtam. Ne kiabálj és egy kérdést lehetőleg csak egy helyre.
Üdv!
Adott egy 2006 os Ford Fiesta 1.3 8v motor. új az Akku. Olyan hibát produkál hogy ha többet van leállítva indítva akkor teker az önindító de nem húzz be. Viszont ha napi 1-2 indítás akkor tökéletes. Relé produkálhat ilyen hibát? vagy Bendix? Köszönettel Jetikusz
Szia! Kissé zavaros számomra ez a eseti leírás
Idézet: Talán az első két indításnál még rendesen működik de a többinél csak teker? Ha ez így van akkor a bendix szabadonfutója van tökre menve és az első néhány indításnál kibírja az erőltetést a többinél "megszalad". Ha pedig a behúzó mágnes miatt volna hasonló bendix probléma, mindenképpen mielőbb meg kellene javíttatni, mert a végén a fogaskoszorút is megrongálja ez az eset és az még több javítási idővel és kiadással jár majd. „hogy ha többet van leállítva indítva akkor teker az önindító de nem húzz be. Viszont ha napi 1-2 indítás akkor tökéletes.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |