Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy önindító lehet attól gyenge (nem forog olyan gyorsan), hogy a szénkefe el van kopva? Előre is köszönöm a válaszokat!
Helló! A szénkefe jósága ne tévesszen meg! Ugyanis a komutáló felülete felkeményedik, megnő az ellenállása és az áramerősség nem tud érvényesülni. Tekerni, teker de teljesítményt nem ad le. Üdv.:VIM
A szén tartalmú kefék a felületen beégnek, bemattulnak, a bronz anyagúak felpatinásodnak vagy kopottságukból adódóan nem simulnak fel teljes felületükkel a komutátorra.
Öninditoban nem használnak szénkefét, bronzkefe van benne.
Az, hogy a kefe félig kopott már, önmagában nem lassitja az öninditot, de a kopásbol eredo vezetöképes por lerakodása igen. Ilyenkor sokat javithat egy kiados tisztitás. Persze más okozhatja a lassulást öninditon belül és kivül is.
Csak önindító problémám van, 4 darab bronzkefe van a műszerben és a takarítás már megvolt és gyenge szegénykém, akkor aztmondjátok, hogy cserélni kellene?
Több infoval is csak találgatni tudnék igy látatlanban.
Lehet tudni, milyen auto? Hidegen-melegen egyaránt lassu? Mennyire? Be sem indul? Aksi, töltés biztos jo? Kábelek rendben? Olaj nem tul sürü? Elögyujtás nem tul nagy? stb.
A kommutátort fel kell csiszolni ha nagyon ronda akkor esztergálni utánna a szeletek közt kimikázni,kefecsere ha szért van szedve,és a kefetartó pozitív elszigetelt részét is át kell mérni Mohmos méréshatárban! Nem vezethet át! Én egy 500Wos halogénnel szoktam terhelve megnézni,hogy jó e! A lényege,hogy az izzó áramkörét a kefetaró testjére rakom és a másikat a pozitív kefetartó elszigetelt részére érintem ekkor ha nem történik semmi akkor jó a kefetartó ha nekiáll füstölni izzani a szigetelése akkor már baj van,ha meg folyamatosan világít az izzó akkor teljesen zárlatos! A MÓDSZER ALKALMAZÁSÁT CSAK SZAKEMBEREKNEK JAVASLOM ÉS LEÁLASZTÓTRAFÓN KERESZTÜL MIVEL 230V-ON ÁRAMÜTÉS VESZÉLYE ÁLL FENT! MEGFELELŐ HOZZÁÉRTÉS SZAKTUDÁS HIÁNYA SÚLYOS ÁRAMÜTÉST,HALÁLT OKOZHAT!!!!
Sziasztok,volna egy olyan kérdésem hogy öninditózásnál nagyon hangos az öninditó milyen problémája lehet?
Többféle Korábbi ráindításoktól sérülhetett az indítómotor fogaskereke, vagy a lendítőkeréken a fogaskoszorú, ennek elég csúnya daráló hangja van (a jobbik lehetőség a fogaskoszorú sérülése, ha leszedhető, mert akkor meg lehet fordítani). Maga az indítómotor lehet csapágyas, sőt olyat is láttam már, ahol az elülső pajzs el volt repedve, és indításkor kicsit keresztbe tudott fordulni a tengelye, rettentően kattogó hangot eredményezve.
Mindenképp ki kellene szedni, és átnézni.
Egy váltócsere volt korábban,azelött nem csinálta csak a csere után.Ahogy mondod,olyan daráló hangja van.
Ha váltót cseréltek, elsőként megnézném, meg van-e egyáltalán húzva az indítómotor a helyén. Esetleg ha rálátsz a fogaskoszorúra valahonnan (pl. fordulatszám-jeladó helyén), bevilágítva, és a főtengelyt lassan körbeforgatva meg lehet nézni a koszorú fogait is.
Esetleg még ha az indítómotor tengelye a váltóházban lévő perselyben van megvezetve, akkor tönkrement, mérethibás, vagy nincs meg a persely az új váltó házában.
Köszönöm szépen a segitségedet,holnap rástartolok amiket irtálKöszi mégegyszer.
Renault-ban nem a váltoban van a persely, az VW-betegség.
Ha jol emlékszem, Renault-nál az egyik rögzitöcsavarnál van egy illesztöcsö, ha hiányzik, pár mm-rel arréb kerülhet az indito, ettöl is lehet hangos.
egyébként amit leirtak:perselyek, bendix, fogaskoszoru. Ha dizel, akkor áttételes indito van rajta, a nagy müanyag fogaskerék szokott eltörni.
Szinte az összes áttételes motor nem csak a diesel! Ha cserélsz bent forgórészt vagy az áttételben fogaskereket (mi álltalában fém) akkor fura hangja van egy darabig a különböző kopottság miatt! Ha a vátóval cserélnek fogaskoszorút is akkor az indító fogaskerekét is célszerő újra cserélni mivel az sem egyforma kopású! Ha meg használlt volt a váltó akkor ha megvan az eredeti indító annak a mechanikáját raknám rá!
Szia,megnéztem amit irtál tegnap,a fogaskoszorú fogai éppek,de viszont az öninditónál az egyik csavarnál nem találtam meg az illesztöcsapot.Gondolom ez lehet akkor a probléma.Ezt külön lehet kapni?Köszi
Nem biztos, de akár az is lehet. Esztergályos pár perc alatt csinál egyet. Én a helyedben már belenéztem volna az inditoba, ha le volt szedve.
Én ugy emlékszem, hogy a benzines R19-eseken nem áttételes francia indito van, a dizeleken meg 0 001 110-es Bosch (müanyag fogaskerékkel). Ez kopni nem nagyon szokott, inkább törni.
Ugyanez a helyzet a bendix-szel is, szinte soha nem a fogaskerék kopása miatt kell cserélni, hanem a szabadonfuto miatt. Az, hogy van némi hangja, az a bendix-fogaskoszoru párosnál is, meg a bolygomünél is természetes, lévén mind egyenes fogazásu fogaskerék, azok meg nem a zajtalanságrol hiresek.
Az r19-ben van áttétel mivel ezt onnét tudom mivel nekem is az van (benzines energie1,4 motoros) és kb egy éve javítottam! Bossot is csináltam abban sem láttam műanyag kereket Műanyag kerék inkább flex,fúrógép,stb kettős szigetelésű készülékben van és pedíg az a szerepe,hogy a forgórész tengelye is legyen eszigetelve galvanikusan az érintésvédelem miatt! Nem zárom kizártnak az önindítóban is lehet de még nem láttam ilyt Amúgy három fogaskerék van az áttételben!
De az a baj ha inditok,akkora hangja van hogy a tizediken is halják. durva daráló hang.
Sűrgősen vedd le és szedd szét! Ha a forgórész,áttétel minden oké akkor a fogaskerék "darál" leszedve járasd meg bikakábellek,hogy úgy milyen a hangja!
Na, majd holnap lefényképezek egyet-kettöt, ha el nem felejtem.
Hello! opel astra minden indítás után rövid csörgő hangot adott több alakalommal,majd megszünt ,1 nap nem indult az autó ,indításkor nem tekert az önindító semmilyen hangot nem adott , az aksival semmi gond ,szerelő kijött berántotta ,azóta indul minden indításkor,ki kell cserélni az önindítót ?
Kicserélni nem kell de le kell szedni kefétcserélni meg átnézni ha késöbb nem akarsz forgórészt is cserélni mi kb 20000Ft!!
A memoriámmal vannak problémák, de ami késik, nem mulik.
Az egyik Bosch, ilyen van a dizelen, a másik Valeo, ez szokott lenni egyes benzines franciákon. Mindkettöben müanyagbol van az a fogaskerek.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem R19-el kapcsolatban.Olyan problémám van,hogy a féltengely szimeringet akartam kicserélni azon a felén ahol a váltóból kijön a kis csonk.Mármost kiszedtem a régi szimeringet és vele együtt jött a nagy anya is ami mögötte van(gondolom letekeredett).Az volna a kérdésem hogy milyen kulcsal és hányassal kell meghúzni.Gondolom crowa fejjel,csak hányassal?Köszönöm a segitségeteket!
Talán rá kellene probálni arra az anyára, ha nincs szemmérték.
Mondjuk nem nagyon tudom, milyen anya lehet ott, de rönonál semmin sem csodálkozom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |