Fórum témák
» Több friss téma |
Az indítómotorok nem tartós üzemre, hanem rövid idejű nagy terhelésekre vannak méretezve. Nemhogy több óráig, de több percig sem ajánlott hajtani. Soros gerjesztésük miatt terhelés nélkül képesek olyan fordulatszámra kipörögni, míg mechanikailag is károsodnak, terhelve viszont nagyon nagy áramot vesznek fel. Helyettesítőjük nem nagyon van, de talán ha megmondanád, mit szeretnél hajtani, kaphatnál más ötleteket.
Egy speciális fúrógépet épít egy nettel nem rendelkező barátom és muszáj neki a 12V.
A gond, hogy horror áron adnának hasonló teljesítményű motort a forgalmazók. Már napok óta keregélek neki és nem hiszem el, hogy se külföldön, se belföldön nem találni DC 12V, vagy akár 24V-os motort, ami 500W-nál többet nem zabál, nyomatékos és forog minimum 500-at! Tippek?
Eszem a szíveteket gk hűtő ventillátor mocija ! tudod ott elöl a hűtőradiátornál találod Némelyik akár 30 ampert is eszik !
Eszem a szíved, de nagyon gyenge!!! 40-50W-osak csak!
De köszi a tippet!
Nemhiszem, hogy lehet 40-50W-al akkora légáramot csinálni, mint amit azok csinálnak. Szerintem legalább 250W-os egy olyan motor.
Földfúrásra menne a dolog. Ki lett próbálva ablaktörlő motor, ami lassú, a hűtőmotor pedig gyenge!!!
A mérce az, hogy ne tudd kézzel lefogni ))
üdv elektromos raklapemelö(béka)hajtómotorja vagy emelömotorja lenne a megfelelö lehet bontott is csak a gond hogy 24v os általában ,esetleg 2 db 12vakkuról üzemeltetve.
Köszönöma tippet!
Közben sikerült szerezni egy ablaktörlő motort egy Scania nyergesből. Az áttételes kihajtás mellett van a tengely másik végén is egy ékelt vég, úgyhogy megoldva a gond úgy néz ki. Nagyon bika és 3000körül forog is
Sziasztok!
Adott egy Renult Megane önindító (vagy indítómotor ki hogy szereti). Cserére szorul a behúzó tekercse. Szervizek, Online shoppok csak egyben adnak önndítót gyárit vagy felújítottat persze horror összegért. Vannak autó villamosági szakik akik felújítják ezeket. De gondolom ők is veszik valahol az alkatrészeket... Valaki tudna nekem segíteni hogy hol kaphatnék ilyesmit? Köszönöm előre is.
Ugyan nem segít, de ilyet se hallottam még, hogy behúzó tekercset kellene cserélni. Régebben még a kefe sem kopott el. Ez azért árulkodik az autógyártás mai színvonaláról...
Próbálj szétnézni bontókban. Nem hiszem, hogy ebből olyan sokféle létezne, szerintem bármelyik hasonló lökettérfogató Renault indítómotorja jó a helyére, sőt még szétnézhetsz a Dacia-hoz való alkatrészeknél is, ott szinte biztosan olcsóbb ugyanez (volt olyan, hogy Mondeohoz feleannyiba került valamit, mint Jaguar-hoz, pedig ugyanaz az alkatrész volt). Sőt, ha valami külső cég gyártja (Bosch és hasonlók), akkor még más autógyáraknál is előfordulhat ugyanilyen indítómotor.
Köszönöm a segítséget!
Közben körül néztem a vaterán is. 6000-től vannak önindítók. De az megint zsákbamacska... Ez enyémet már többször "szervizelték". Óó de nagy meló volt De most ! most aztán tényleg jó lesz (közben prüszkölve, homlokot törölgetve...). Persze levettek mint a kalapot elkocsikáztam de a hiba újra előjött. Gondoltam megcsinálom magam. Mert akkor biztos jó lesz. És ha már nekiállok akkor nem teszek bele használt alkatrészt... Körülnézek a XIII.ker ben. Remélem ott találok valamit. Köszi mégegyszer.
Itt biztosan találok alkatrészt. Másnak is jól jöhet: Kelle
Hali!
Nekem is lenne egy önindítós kérdésem, mégpedig egy kb 20 éves robogó alkatrészével kapcsolatban. Elég gyakran olyat csinál indítózásnál, hogy csak pörög az önindító, de nem hajtja a főtengelyt. Viszont néha pedig rendesen működik. Van olyan, hogy 2-3 ilyen alkalom után még egyet gyorsan ráindítózok, és akkor már rendesen teker. Az akksi új, alig van 2 hetes, és a töltöttsége is kitűnő. Mi okozhatja mégis ezt a jelenséget? Egy hasonló önindítót megpróbáltam szétszedni, de még az ütvecsavarozó (amire kalapáccsal kell ráütni, és úgy lazít, vagy húz) sem bírta megindítani a csavarokat. Emez is ugyanolyan idős, nem hinném, hogy könnyebben szét lehetne szedni... Krisz
Szia! Kőbányán, az Árpa utcában szoktam alkatrészt venni. Fervill Kft.
Helló! Tipikus olajozatlansági probléma. Csak többszöri indításra tud a tengelyen elmozdulni a blendix. A csapágyakat kellene az önindítóban megkenni. Üdv.:VIM
Ez érdekes, mert olajat bőségesen kap az önindító. Ez a robogó ugyanis nem variátoros, hanem 3 sebességes automata váltós, lánchajtás van a főtengelyen lévő röpsúlyok és a hátsó lamellás kuplung között, tehát ez az egész tér olajban fürdik, így az önindító is megkapja a váltóolajat.
Jópár hónapja volt egy felújítás a motoron, és akkor megnéztük az önindítót is, és könnyen mozgott a bendix. Mindenesetre újra ki fogom szedni, és meg fogom nézni, mert lehet, hogy tényleg kenés baja van, ahogyan mondod, vagy valami szorul. Köszi szépen! Krisz
Hát a szabadonfutó ha olajban lenne akkor nem igen tudna elindulni A működése olyan mint a régi hagyományos (kontrás) kerékpárban lévő szabadonfutó rész!Ha bezsírozod a görgőket vagy a kapaszkodó felületet akkor bizony elcsúszik (szalaszt)!Ez persze ha kopott akkor is előfordul mind az önindítónál mind a kerékpárnál mivel a működése teljesen megegyezik!
Na most ezt nem értem. Itt van egy fogaskoszorú (azt hiszem így hívják), ami a főtengelyhez kapcsolódik (ezen vannak aztán a röpsúlyok). Amikor behúz a bendix, akkor ehhez a koszorúhoz kapcsolódik az önindító fogaskereke.
És gondolom nagyrészt nem kapcsolódnak össze, és ezért csak önmagában forog az önindító...
Ha leszeded akkor javasolom,hogy keféket is cserélj benne a kefetartóval együtt!!Ez nagyon fontos mert a kefetartó bakelit és ha új kefét raksz bele nagy az esély rá,hogy el fog bent törni!(tapasztalat a saját 19-es renaultomon)A csapágyakat,áttételszerkezetet zsírozd jól meg!A kommutátort is ki kell mikázni és utánna finoman fecsiszolni!Ha ezt megteszed akkor min 10 év normál használatot kibír!
Az önindítóban van egy szabadonfutó is ami nem engedi a motornak az indítómotort visszapörgetni ha sokáig indítózol!Brendixnek hívják!Valószínű az csúszik el!Vagy a fogaskereke kopott és nem kap a helyére!
Ja, így már értem. Az önindítók belső lelki világával még nem vagyok teljesen tisztában, de ugye ami késik, nem múlik.
Akkor majd időt szakítok a szétszedésére, addig pedig inkább nem használom. Köszi!
Sziasztok.Van egy problémám R19 öninditoval kapcsolatban.Öninditozáskor gyors kattogást hallani.Szét lett szedve szénkefék jok,kilett pucolva belüröl,aksi jo,gyujtáskapcsolo jo,vezetékek jok.Öniditozáskor nem esik 10V alá a feszültség.Elakadtam.Hogyan tovább?Valaki segitsen.Elöre is köszi.
Biztos jó a gyujtáskapcsoló?? Tegyél egy próbalámpát (ne müszert) az indítómotorhz az indítószálra és testre! Ha villog a csattogás közben akkor az indító jó! Ha nem villog hanem folyamatosan világít akkor az indítómotoron behúzótekercst kell cserélni! Esetleg segíthet ha át van a forraszása melegítve! Szerintem az egyik behúzótekercs áramkör szakadt és pedíg az melyik a bentartást biztosítja így csak a kefén keresztül kap a másik behúzó tekercs áramot de ez ha a motor megindul akkor eltűnik mert egyenpotenciálra kerül a +12V-al!
az önindítódban van bolygóműves áttétel?
Mert abból is jöhet hang, lehet meg van sérülve, vagy még nagyobb baja lehet... Vagy esetleg az autó motorjának a fogaskoszorúja is megsérülhet, de ez nem gyakori dolog...
Ez a gyors kattogás akkor szokott előfordulni, ha nem kap rendes áramot az indító. Nem elég, hogy az aksi jó, meg kell nézni a sarukat, motortestet.
A másik, ami jóval ritkábban fordul elő, de szintén hasonló jelenséget okoz, az az, amit patexati leirt, szakadt a mágneskapcsoló benttartótekercse. Leszedve kipróbáltad?
Ja azt nem írtad el is indul e vele vagy csak kattog! A kattogás lehet attól is mit elöttem írtak ha indít rendesen de ha nem indít az a baj mit írtam!
Sziasztok,renault 19 öninditó test kábele hol van,mert én nem találom sehol,vagy máshogyan kapja a testet?
Az önindítóban belül a házára van kötve a negatív kivezetés, tehát oda direkt nem megy vezeték. Valahol viszont kell lennie egy vezetéknek a motorblokk és a karosszéria között is, azt is keresd meg és ellenőrizd le, illetve a karosszéria és az akku közöttit is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |