Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 37
(#) kobold válasza SpeedTommy hozzászólására (») Márc 5, 2009 /
 
Az indítómotorok nem tartós üzemre, hanem rövid idejű nagy terhelésekre vannak méretezve. Nemhogy több óráig, de több percig sem ajánlott hajtani. Soros gerjesztésük miatt terhelés nélkül képesek olyan fordulatszámra kipörögni, míg mechanikailag is károsodnak, terhelve viszont nagyon nagy áramot vesznek fel. Helyettesítőjük nem nagyon van, de talán ha megmondanád, mit szeretnél hajtani, kaphatnál más ötleteket.
(#) SpeedTommy válasza kobold hozzászólására (») Márc 5, 2009 /
 
Egy speciális fúrógépet épít egy nettel nem rendelkező barátom és muszáj neki a 12V.
A gond, hogy horror áron adnának hasonló teljesítményű motort a forgalmazók.
Már napok óta keregélek neki és nem hiszem el, hogy se külföldön, se belföldön nem találni DC 12V, vagy akár 24V-os motort, ami 500W-nál többet nem zabál, nyomatékos és forog minimum 500-at!

Tippek?
(#) dB_Thunder válasza SpeedTommy hozzászólására (») Márc 5, 2009 /
 
Eszem a szíveteket gk hűtő ventillátor mocija ! tudod ott elöl a hűtőradiátornál találod Némelyik akár 30 ampert is eszik !
(#) SpeedTommy válasza dB_Thunder hozzászólására (») Márc 5, 2009 /
 
Eszem a szíved, de nagyon gyenge!!! 40-50W-osak csak!
De köszi a tippet!
(#) potyo válasza SpeedTommy hozzászólására (») Márc 5, 2009 /
 
Nemhiszem, hogy lehet 40-50W-al akkora légáramot csinálni, mint amit azok csinálnak. Szerintem legalább 250W-os egy olyan motor.
(#) SpeedTommy válasza potyo hozzászólására (») Márc 5, 2009 /
 
Földfúrásra menne a dolog. Ki lett próbálva ablaktörlő motor, ami lassú, a hűtőmotor pedig gyenge!!!
A mérce az, hogy ne tudd kézzel lefogni ))
(#) svebis.zoltan válasza SpeedTommy hozzászólására (») Márc 5, 2009 /
 
üdv elektromos raklapemelö(béka)hajtómotorja vagy emelömotorja lenne a megfelelö lehet bontott is csak a gond hogy 24v os általában ,esetleg 2 db 12vakkuról üzemeltetve.
(#) SpeedTommy válasza svebis.zoltan hozzászólására (») Márc 6, 2009 /
 
Köszönöma tippet!
Közben sikerült szerezni egy ablaktörlő motort egy Scania nyergesből. Az áttételes kihajtás mellett van a tengely másik végén is egy ékelt vég, úgyhogy megoldva a gond úgy néz ki. Nagyon bika és 3000körül forog is
(#) mineral hozzászólása Márc 16, 2009 /
 
Sziasztok!

Adott egy Renult Megane önindító (vagy indítómotor ki hogy szereti). Cserére szorul a behúzó tekercse. Szervizek, Online shoppok csak egyben adnak önndítót gyárit vagy felújítottat persze horror összegért. Vannak autó villamosági szakik akik felújítják ezeket. De gondolom ők is veszik valahol az alkatrészeket... Valaki tudna nekem segíteni hogy hol kaphatnék ilyesmit?

Köszönöm előre is.

4.jpg

3.jpg
   
(#) potyo válasza mineral hozzászólására (») Márc 16, 2009 /
 
Ugyan nem segít, de ilyet se hallottam még, hogy behúzó tekercset kellene cserélni. Régebben még a kefe sem kopott el. Ez azért árulkodik az autógyártás mai színvonaláról...


Próbálj szétnézni bontókban. Nem hiszem, hogy ebből olyan sokféle létezne, szerintem bármelyik hasonló lökettérfogató Renault indítómotorja jó a helyére, sőt még szétnézhetsz a Dacia-hoz való alkatrészeknél is, ott szinte biztosan olcsóbb ugyanez (volt olyan, hogy Mondeohoz feleannyiba került valamit, mint Jaguar-hoz, pedig ugyanaz az alkatrész volt). Sőt, ha valami külső cég gyártja (Bosch és hasonlók), akkor még más autógyáraknál is előfordulhat ugyanilyen indítómotor.
(#) mineral válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 16, 2009 /
 
Köszönöm a segítséget!

Közben körül néztem a vaterán is. 6000-től vannak önindítók. De az megint zsákbamacska... Ez enyémet már többször "szervizelték". Óó de nagy meló volt De most ! most aztán tényleg jó lesz (közben prüszkölve, homlokot törölgetve...). Persze levettek mint a kalapot elkocsikáztam de a hiba újra előjött.
Gondoltam megcsinálom magam. Mert akkor biztos jó lesz. És ha már nekiállok akkor nem teszek bele használt alkatrészt...

Körülnézek a XIII.ker ben. Remélem ott találok valamit.

Köszi mégegyszer.
(#) mineral válasza mineral hozzászólására (») Márc 16, 2009 /
 
Itt biztosan találok alkatrészt. Másnak is jól jöhet: Kelle
(#) Krisz03 hozzászólása Márc 16, 2009 /
 
Hali!

Nekem is lenne egy önindítós kérdésem, mégpedig egy kb 20 éves robogó alkatrészével kapcsolatban. Elég gyakran olyat csinál indítózásnál, hogy csak pörög az önindító, de nem hajtja a főtengelyt. Viszont néha pedig rendesen működik. Van olyan, hogy 2-3 ilyen alkalom után még egyet gyorsan ráindítózok, és akkor már rendesen teker. Az akksi új, alig van 2 hetes, és a töltöttsége is kitűnő. Mi okozhatja mégis ezt a jelenséget?
Egy hasonló önindítót megpróbáltam szétszedni, de még az ütvecsavarozó (amire kalapáccsal kell ráütni, és úgy lazít, vagy húz) sem bírta megindítani a csavarokat. Emez is ugyanolyan idős, nem hinném, hogy könnyebben szét lehetne szedni...

Krisz
(#) SzervízMacska válasza mineral hozzászólására (») Márc 16, 2009 /
 
Szia! Kőbányán, az Árpa utcában szoktam alkatrészt venni. Fervill Kft.
(#) VIM válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Helló! Tipikus olajozatlansági probléma. Csak többszöri indításra tud a tengelyen elmozdulni a blendix. A csapágyakat kellene az önindítóban megkenni. Üdv.:VIM
(#) Krisz03 válasza VIM hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Ez érdekes, mert olajat bőségesen kap az önindító. Ez a robogó ugyanis nem variátoros, hanem 3 sebességes automata váltós, lánchajtás van a főtengelyen lévő röpsúlyok és a hátsó lamellás kuplung között, tehát ez az egész tér olajban fürdik, így az önindító is megkapja a váltóolajat.
Jópár hónapja volt egy felújítás a motoron, és akkor megnéztük az önindítót is, és könnyen mozgott a bendix.
Mindenesetre újra ki fogom szedni, és meg fogom nézni, mert lehet, hogy tényleg kenés baja van, ahogyan mondod, vagy valami szorul.

Köszi szépen!
Krisz
(#) VIM válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Akkor a szabadonfutó része a bibis. VIM
(#) patexati válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Hát a szabadonfutó ha olajban lenne akkor nem igen tudna elindulni A működése olyan mint a régi hagyományos (kontrás) kerékpárban lévő szabadonfutó rész!Ha bezsírozod a görgőket vagy a kapaszkodó felületet akkor bizony elcsúszik (szalaszt)!Ez persze ha kopott akkor is előfordul mind az önindítónál mind a kerékpárnál mivel a működése teljesen megegyezik!
(#) Krisz03 válasza patexati hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Na most ezt nem értem. Itt van egy fogaskoszorú (azt hiszem így hívják), ami a főtengelyhez kapcsolódik (ezen vannak aztán a röpsúlyok). Amikor behúz a bendix, akkor ehhez a koszorúhoz kapcsolódik az önindító fogaskereke.
És gondolom nagyrészt nem kapcsolódnak össze, és ezért csak önmagában forog az önindító...
(#) patexati válasza mineral hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Ha leszeded akkor javasolom,hogy keféket is cserélj benne a kefetartóval együtt!!Ez nagyon fontos mert a kefetartó bakelit és ha új kefét raksz bele nagy az esély rá,hogy el fog bent törni!(tapasztalat a saját 19-es renaultomon)A csapágyakat,áttételszerkezetet zsírozd jól meg!A kommutátort is ki kell mikázni és utánna finoman fecsiszolni!Ha ezt megteszed akkor min 10 év normál használatot kibír!
(#) patexati válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Az önindítóban van egy szabadonfutó is ami nem engedi a motornak az indítómotort visszapörgetni ha sokáig indítózol!Brendixnek hívják!Valószínű az csúszik el!Vagy a fogaskereke kopott és nem kap a helyére!
(#) Krisz03 válasza patexati hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Ja, így már értem. Az önindítók belső lelki világával még nem vagyok teljesen tisztában, de ugye ami késik, nem múlik.
Akkor majd időt szakítok a szétszedésére, addig pedig inkább nem használom.
Köszi!
(#) kacoka78 hozzászólása Márc 19, 2009 /
 
Sziasztok.Van egy problémám R19 öninditoval kapcsolatban.Öninditozáskor gyors kattogást hallani.Szét lett szedve szénkefék jok,kilett pucolva belüröl,aksi jo,gyujtáskapcsolo jo,vezetékek jok.Öniditozáskor nem esik 10V alá a feszültség.Elakadtam.Hogyan tovább?Valaki segitsen.Elöre is köszi.
(#) patexati válasza kacoka78 hozzászólására (») Márc 19, 2009 /
 
Biztos jó a gyujtáskapcsoló?? Tegyél egy próbalámpát (ne müszert) az indítómotorhz az indítószálra és testre! Ha villog a csattogás közben akkor az indító jó! Ha nem villog hanem folyamatosan világít akkor az indítómotoron behúzótekercst kell cserélni! Esetleg segíthet ha át van a forraszása melegítve! Szerintem az egyik behúzótekercs áramkör szakadt és pedíg az melyik a bentartást biztosítja így csak a kefén keresztül kap a másik behúzó tekercs áramot de ez ha a motor megindul akkor eltűnik mert egyenpotenciálra kerül a +12V-al!
(#) dcsabi válasza kacoka78 hozzászólására (») Márc 19, 2009 /
 
az önindítódban van bolygóműves áttétel?
Mert abból is jöhet hang, lehet meg van sérülve, vagy még nagyobb baja lehet...
Vagy esetleg az autó motorjának a fogaskoszorúja is megsérülhet, de ez nem gyakori dolog...
(#) akos70 válasza kacoka78 hozzászólására (») Márc 19, 2009 /
 
Ez a gyors kattogás akkor szokott előfordulni, ha nem kap rendes áramot az indító. Nem elég, hogy az aksi jó, meg kell nézni a sarukat, motortestet.
A másik, ami jóval ritkábban fordul elő, de szintén hasonló jelenséget okoz, az az, amit patexati leirt, szakadt a mágneskapcsoló benttartótekercse.
Leszedve kipróbáltad?
(#) patexati válasza kacoka78 hozzászólására (») Márc 19, 2009 /
 
Ja azt nem írtad el is indul e vele vagy csak kattog! A kattogás lehet attól is mit elöttem írtak ha indít rendesen de ha nem indít az a baj mit írtam!
(#) kacoka78 hozzászólása Márc 20, 2009 /
 
Sziasztok,renault 19 öninditó test kábele hol van,mert én nem találom sehol,vagy máshogyan kapja a testet?
(#) potyo válasza kacoka78 hozzászólására (») Márc 20, 2009 /
 
Az önindítóban belül a házára van kötve a negatív kivezetés, tehát oda direkt nem megy vezeték. Valahol viszont kell lennie egy vezetéknek a motorblokk és a karosszéria között is, azt is keresd meg és ellenőrizd le, illetve a karosszéria és az akku közöttit is.
(#) kacoka78 hozzászólása Márc 20, 2009 /
 
Köszi potyo!
Következő: »»   3 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem