Fórum témák
» Több friss téma |
Az eredeti probléma szerintem az lehetett hogy a főáramkör kábelei és csatlakozásai szétégtek a nagy indítóáram és a karbantartás hiányosságai miatt.
Egyébként meg: Többfajta működési elvű indítómotor létezik, de a szgk-ban a kis teljesítmény miatt, csak a bendixes indítómotorokat alkalmazzák. A bendix nevű szerkezet egy tengelykapcsoló, aminek az a lényege hogy egyenirányítsa a forgást, azaz adott esetben csak jobbra, vagy csak balra lehessen forgatni, mert egyébként szabadon foroghat. Ez az indítómotor védelmét szolgálja a túlpörgés ellen, amikor a robbanómotor már beindult. Egyéni tapasztalat: Akkor amikor egy indítási kisérlet semilyen hallható kattanással nem jár, akkor elő kell venni a kalapácsot és rá kell koppintani fínoman az indítómotor házára. Indoklás: 1. annyira elkopott a szénkefe hogy egy kis mechanikai behatásra testet ad 2. beragadt a behúzó tekercs
Na akkor pontositsunk:a bronzkeféd sajna csak szénpor,agyag és es kis brozpor.A "behozótekecsaz két darab tekercs a mostaniaknál eggyik a nagyáramo, ami a blendix-et huzza be.(Másodlagos feladata a inditómotor beforgatása).Ez mindig a testelést az armaturán keresztül kapja (még a Trabinál is igy volt-lessz!).Ehez viszont kell a szénkefe .A másik fele csak bent tudja tartani üzem közben a vasmagot(behuzni nem képes) na ez van csak lekötve testre.
Igen de ez már le lett mind írva és képet is tettem fel a kapcsolásról!
Kb. ezek a legvalószinübb esetek, de nekem volt egy érdekes esetem. (sokáig szivatott) Az állórész tekercsét alu lemezcsíkból készitették és egy rézlemezkével összeszoritották. Természetesen a belső részen, hogy csak az állórésztekercsek kiszedése után lehetett hozzáférni!!!! (szocialista takarékoskodás???) Ettől úgy nézett ki mintha a kefe felakadt volna.
Kösz,csak ezek szerint egy kicsit lusta voltam.Egy tegnapira válaszoltam csak.
Ha itt a variációkról meg a megoldásokról több szó esett, nagyon helyesen. Azzal egészíteném ki, hogy éppen a skodáknál használt dolog ( a szóban forgóban már valószínü nem igy van),
A bendix-ben két kapcsoló van tehát két vékony vezeték megy rá, az egyik kimenet, a megszakítóval sorba kötött ellenállást zárja rövidre, hogy indítózás közben intenzivebb szikrát adjon, hiszen amugy is esik az akksi fesz... ha nem indítózunk akkor meg a megszakító kiméletesen kisebb árammal kapcsolgat.
Sok probléma adódik még a kefetartó pozitív részénél hol el van szigetelve a taró a testtől itt szokott sok esetben zárlat lenni és "nyög" az indító mintha gyenge lenne az akku!Ezt minden esetben meg szoktam vizsgálni egy 500W 230V-od halogénizzóval!Ha nem fröcsög,sziporkázik és persze nem teljesen zárlatos akkor jó!Én ki szoktam mosni mosóbenzinben a tartót és hegyes kampóval megtisztítgatom a szigetelőlapka környékét!Természetesen bakelit kefetartó esetén ez nem áll fent csak az meg hajlamos a törésre öregebb korban Elektromos gerjesztésű indítómotoroknál még gyakori hiba a tekercs testzárlat ezt is az izzós módszer jól megmutatja hol található.
Nem semmi ....milyen jót elbeszélgetünk ahhoz képest, hogy a topicnyitó tojik az egészre
Zokni86 : ne legyünk szőrszálhasogatók! nyilván mindenki vágja, hogy az önindító nem saját magát indítja. Ennyi erővel a rézkábel se réz, a legjobb minőségű tekercsréz is csak 99,95 % tisztaságú, tehát : ötvözet. ebből megintcsak kavarodás lesz
Azt azért súgjuk meg még1x dcsabi-nak, hogy a bendix nem elektromos alkatrész > így vezeték sincsen rajta.
Behúzó tekercsre gondolt...
viszont nem teljesen értem, van benne még 1 érintkező ami indítózáskor rövidre zár egy előtét ellenállást? akkor miért nem a gyujtáskapcsoló (50es) -ról kapja közvetlenül, oszt csókolom, nem volt benne elég hibalehetőség?
Megértettem én is, lehet, hogy most már direkt így írja. Az a plusz kapcsoló tényleg jól hangzik, rátesz 1 lapáttal az üzembiztos működésre.
Okés tiszta sor de azért nem kell kavarni nem neked irom csak valaki a ,,bendixbe" menő kábelt emlegette mai nincs...
Jah még 1 dolog nembiztos hogy az az előtét amire tagondolsz az amit most én irok de ilyen megoldás is van hogy indítózásközben ugye esik a feszültség ezért azt az előtétet kiiktatva nagyobb gyújtási energia lehetséges..........
Erre gondoltam pedig, és vágom is a lényegét, csak a módszert nem értem, ahogy a gyártó megoldotta.
Közbe rájöttem, hogy nyilván a nagy áramfelvétel hamar elrendezné a gyujtáskapcsoló érintkezőit, és ezért ez a módszer,de akkor is ott van a relé mint multifunkcionális eszköz, ráadásul 1 mozdulattal lehet cserélni, na mindegy, ezt talán már soha nem tudjuk meg. Azért megismerkednék azzal a konstruktőrrel aki ezt kitalálta. üdv
Nem volt divat a szoci autókban az indítórelé alkalmazása, ezért a gazdagok gyk. betétet cserélgettek, a szegények meg lerelézték az indítókört, amikor már félig elégett az érintkező. A relé kapcsolásához még évekig jó volt. De én úgy értettem a hozzászólás lényegét, hogy azért csökkentette le valaminek az ellenását, hogy a megszakítós gyújtás számára kompenzálja az indítózáskor fellépő tápfeszültség csökkenést.
Helló Tudna nekem valaki segiteni ? Volwagen Polo öninditoja hüléskedik . Ha elforditom a kulcsot ,vagy beindul vagy csak kattanik 1 et (gondolom ekkor huz be a bendix ) és olyan zajt hallok mintha menne az öninditomotor (de nem lenne a helyén ) .Van olyan 6-7 szer megcsinálja ezt . Kiszedném de nagyon cefet helyen van . Nem szivesen bontanám meg a befecskendezöt ,ami kell hogy hozzáférjek.A fö poén nem is tudom mit nézzek rajta . Még mielött nekiálnák kinlodni megkérdezem a tisztelt forumozokat , tud-e valaki tippet adni .
Nem ismerem a VW-bet.
Gondolom, nem fiatal. Ved le a gyújtást. Tedd sebességbe. Tolj az autón annyit, hogy a főtengely egy kb. negyedet mozduljon. Tedd üresbe. Nyomd be a kuplungot. Önidítózzál. Ha, most az önidító forgatni kezdi a motort, hiányos a fogaskoszorún lévő "fogsor". Jó hír! nem kell kivenni az önindítót. Ugyanis a fogaskoszorút kell cserélni. Motor ki, legdkerék le. Fogaskoszorú le. Gázpörzsölő. Fogaskoszorú melegít. Fogaskoszorú fel. Lendkerék fel. Motor helyére. csak a nagyját említettem. Nem egy hétvégi program annak, aki nem jártas benne. Annak, a zsebbe nyúlni, de mélyen.
ja igen.
A távdiagnózist arra alapoztam, hogy érzésed szerint az önindító forog, csak a motort nem forgatja. Ha, ez valójában nem így van a diagnózis is hibás.
KÖSZ A TIPPET DE SZERINTEM NEM ITT VAN A KUTYA ELÁSVA . Ha 8 adszorra elindul noha a motor s igy a fogaskoszoru sem mozdult Akkor ez valoszinütlen . Én inkább ugy gondolom : a bendix behuz zárja az inditomotor áramkörét aztán a bendix idö elött vissza ugrik de számomra érthetetlen modon az inditomotor áramkörét zárva tartja . Ez elektromos problémának tünik . (kivülröl )
Lehet hogy igazad van köbzoli .ilyenröl nincs tudomásom .Gyakorlatbol beszélsz ?
mint mondtam is a diagnózis, csak akkor helyes, ha tünetet pontosan írtad le.
Lehet még számtalan oka persze. Lelazult az önindító motor. esetleg, három vezetéknek kell menni a behúzó tekercsre és az egyi leesett. Mondom, nem ismerem a típust. megy egy vastag vezeték az aksiról és megy két vékony. Az egyik a behúzó tekercset a másik a tartó tekercet látja el árammal.
Volt egy ismerősöm neki az önindítóval csak annyi baja volt hogy a kábelen lévő saru oxidos volt így nem adott elég áramot a motor működtetéséhez.
Nem kuplung, hanem egy szabadonfutó.
A kontrás bicigli agyához hasonló szerkezet. Nény, vagy öt görgő. Lehet persze, hogy igazad van. Tudna "szalajtani" ez is.
Hali!
Nem tudom, milyen önindító van a Pólóban, de amikor nekem anno a Skoda ilyesmit produkált, az volt, hogy a fogaskerék nem ment ki rendesen, így nem tudott összekapcsolódni a fogaskoszorúval. Bár a tekercs behúzott. El volt kopva az a spirál szerű "mineknevezzem", amin a fogaskerék mozog. Ha olyan kedve volt elkapta elsőre, ha meg nem, akkor csak forgott az önindító. Hány éves?
Szerimtem le kell venni mindenképp!Át kell nézni a behúzó lehet,hogy nem tolja előre megfelelő erővel a brendixet!Ennek lehet az oka kontakthiba,forrasztásnál a behúzótekercsnél,kefe,szakadás,ezek a motorok két behúzóáramkörösek és az állandó tekercs testeléssel lehet szerintem gond!Ha leveszed ajánlott cserélni keféket és a kommutátort kipucolni,lezsírozni a csapágyakat,esetleg cserélni ha nagyon rossz!Levenni alulról lehet szerintem legalább is az opelen is így lehet de nagy munka!Fel kell emelni az autót vagy akna!Az első kereket is le kellet venni az opelon mit múltkor csináltam ott hajtottuk ki az egyik csavart egy baszott hosszan toldott krovával!Vezetékek pedíg felűl lettek le és felrakva vakon tapogatva!Nagyon szar meló
Természetesen, úgy van ahogy írod.
Mivel, tisztázódott, hogy nem a fogaskoszú a hiba oka, akkor az önindító lehet a hibás. Mivel a behúzótekercs kap áramot, így a gyujtáskapcsolót kizárhatjuk. Kizártuk a fogaskoszorút, akkor csak az önindító marad. Az, pedig tényleg csak leszerelve javítható. Oly módon, ahogy írtad.
Köszönöm a tippeket uraim ezeket fogom majd megnézni . Akkor valamelyik hétvégén lessz köpködés meg szitkozodás ,ja meg szerelés .Mégegyszer köszi
Nincs mit!
Ezért a melóért, szerintem, senki nem fog irigyelni!
Leginkább ide való a kérdésem szerintem.
Van arra megoldás, hogy egy autó önindítót huzamos ideig üzemeltessek? Vagyis akár több órán keresztül hajtsak? Ha nincs, akkor tippeket várnék arra, hogy honnan tudok beszerezni olyan DC 12V motort, ami hasonló nyomatékkal és fordulatszámmal bírnak, mint egy önindító???!!! Köszönöm előre a válaszokat!
Erre nincs mód, mert az önindítónak nincs semmilyen hűtése, és így rövid idő alatt leégnek.
Ahol motorokat árulnak, ott próbálj utánakérdezni ilyesminek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |