Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 37
(#) cln válasza baribari hozzászólására (») Jún 30, 2008 /
 
Az eredeti probléma szerintem az lehetett hogy a főáramkör kábelei és csatlakozásai szétégtek a nagy indítóáram és a karbantartás hiányosságai miatt.

Egyébként meg:
Többfajta működési elvű indítómotor létezik, de a szgk-ban a kis teljesítmény miatt, csak a bendixes indítómotorokat alkalmazzák.
A bendix nevű szerkezet egy tengelykapcsoló, aminek az a lényege hogy egyenirányítsa a forgást, azaz adott esetben csak jobbra, vagy csak balra lehessen forgatni, mert egyébként szabadon foroghat. Ez az indítómotor védelmét szolgálja a túlpörgés ellen, amikor a robbanómotor már beindult.

Egyéni tapasztalat:
Akkor amikor egy indítási kisérlet semilyen hallható kattanással nem jár, akkor elő kell venni a kalapácsot és rá kell koppintani fínoman az indítómotor házára.
Indoklás:
1. annyira elkopott a szénkefe hogy egy kis mechanikai behatásra testet ad
2. beragadt a behúzó tekercs

(#) masi1 válasza McGyver hozzászólására (») Jún 30, 2008 /
 
Na akkor pontositsunk:a bronzkeféd sajna csak szénpor,agyag és es kis brozpor.A "behozótekecsaz két darab tekercs a mostaniaknál eggyik a nagyáramo, ami a blendix-et huzza be.(Másodlagos feladata a inditómotor beforgatása).Ez mindig a testelést az armaturán keresztül kapja (még a Trabinál is igy volt-lessz!).Ehez viszont kell a szénkefe .A másik fele csak bent tudja tartani üzem közben a vasmagot(behuzni nem képes) na ez van csak lekötve testre.
(#) patexati válasza masi1 hozzászólására (») Jún 30, 2008 /
 
Igen de ez már le lett mind írva és képet is tettem fel a kapcsolásról!
(#) nemgyuri válasza cln hozzászólására (») Jún 30, 2008 /
 
Kb. ezek a legvalószinübb esetek, de nekem volt egy érdekes esetem. (sokáig szivatott) Az állórész tekercsét alu lemezcsíkból készitették és egy rézlemezkével összeszoritották. Természetesen a belső részen, hogy csak az állórésztekercsek kiszedése után lehetett hozzáférni!!!! (szocialista takarékoskodás???) Ettől úgy nézett ki mintha a kefe felakadt volna.
(#) masi1 válasza patexati hozzászólására (») Jún 30, 2008 /
 
Kösz,csak ezek szerint egy kicsit lusta voltam.Egy tegnapira válaszoltam csak.
(#) dcsabi hozzászólása Jún 30, 2008 /
 
Ha itt a variációkról meg a megoldásokról több szó esett, nagyon helyesen. Azzal egészíteném ki, hogy éppen a skodáknál használt dolog ( a szóban forgóban már valószínü nem igy van),
A bendix-ben két kapcsoló van tehát két vékony vezeték megy rá, az egyik kimenet, a megszakítóval sorba kötött
ellenállást zárja rövidre, hogy indítózás közben intenzivebb szikrát adjon, hiszen amugy is esik az akksi fesz... ha nem indítózunk akkor meg a megszakító kiméletesen kisebb árammal kapcsolgat.
(#) patexati válasza nemgyuri hozzászólására (») Jún 30, 2008 /
 
Sok probléma adódik még a kefetartó pozitív részénél hol el van szigetelve a taró a testtől itt szokott sok esetben zárlat lenni és "nyög" az indító mintha gyenge lenne az akku!Ezt minden esetben meg szoktam vizsgálni egy 500W 230V-od halogénizzóval!Ha nem fröcsög,sziporkázik és persze nem teljesen zárlatos akkor jó!Én ki szoktam mosni mosóbenzinben a tartót és hegyes kampóval megtisztítgatom a szigetelőlapka környékét!Természetesen bakelit kefetartó esetén ez nem áll fent csak az meg hajlamos a törésre öregebb korban Elektromos gerjesztésű indítómotoroknál még gyakori hiba a tekercs testzárlat ezt is az izzós módszer jól megmutatja hol található.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Júl 1, 2008 /
 
Nem semmi ....milyen jót elbeszélgetünk ahhoz képest, hogy a topicnyitó tojik az egészre

Zokni86 : ne legyünk szőrszálhasogatók!
nyilván mindenki vágja, hogy az önindító nem saját magát indítja.
Ennyi erővel a rézkábel se réz,
a legjobb minőségű tekercsréz is csak 99,95 % tisztaságú, tehát : ötvözet.
ebből megintcsak kavarodás lesz
(#) SzervízMacska válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Azt azért súgjuk meg még1x dcsabi-nak, hogy a bendix nem elektromos alkatrész > így vezeték sincsen rajta.
(#) zsoltee0001 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Behúzó tekercsre gondolt...
viszont nem teljesen értem, van benne még 1 érintkező ami indítózáskor rövidre zár egy előtét ellenállást? akkor miért nem a gyujtáskapcsoló (50es) -ról kapja közvetlenül, oszt csókolom, nem volt benne elég hibalehetőség?
(#) SzervízMacska válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Megértettem én is, lehet, hogy most már direkt így írja. Az a plusz kapcsoló tényleg jól hangzik, rátesz 1 lapáttal az üzembiztos működésre.
(#) zokni86 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Okés tiszta sor de azért nem kell kavarni nem neked irom csak valaki a ,,bendixbe" menő kábelt emlegette mai nincs...
(#) zokni86 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Jah még 1 dolog nembiztos hogy az az előtét amire tagondolsz az amit most én irok de ilyen megoldás is van hogy indítózásközben ugye esik a feszültség ezért azt az előtétet kiiktatva nagyobb gyújtási energia lehetséges..........
(#) zsoltee0001 válasza zokni86 hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Erre gondoltam pedig, és vágom is a lényegét, csak a módszert nem értem, ahogy a gyártó megoldotta.
Közbe rájöttem, hogy nyilván a nagy áramfelvétel hamar elrendezné a gyujtáskapcsoló érintkezőit, és ezért ez a módszer,de akkor is ott van a relé mint multifunkcionális eszköz, ráadásul 1 mozdulattal lehet cserélni, na mindegy, ezt talán már soha nem tudjuk meg.
Azért megismerkednék azzal a konstruktőrrel aki ezt kitalálta.
üdv
(#) SzervízMacska válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Nem volt divat a szoci autókban az indítórelé alkalmazása, ezért a gazdagok gyk. betétet cserélgettek, a szegények meg lerelézték az indítókört, amikor már félig elégett az érintkező. A relé kapcsolásához még évekig jó volt. De én úgy értettem a hozzászólás lényegét, hogy azért csökkentette le valaminek az ellenását, hogy a megszakítós gyújtás számára kompenzálja az indítózáskor fellépő tápfeszültség csökkenést.
(#) Pgabi999 hozzászólása Okt 4, 2008 /
 
Helló Tudna nekem valaki segiteni ? Volwagen Polo öninditoja hüléskedik . Ha elforditom a kulcsot ,vagy beindul vagy csak kattanik 1 et (gondolom ekkor huz be a bendix ) és olyan zajt hallok mintha menne az öninditomotor (de nem lenne a helyén ) .Van olyan 6-7 szer megcsinálja ezt . Kiszedném de nagyon cefet helyen van . Nem szivesen bontanám meg a befecskendezöt ,ami kell hogy hozzáférjek.A fö poén nem is tudom mit nézzek rajta . Még mielött nekiálnák kinlodni megkérdezem a tisztelt forumozokat , tud-e valaki tippet adni .
(#) kissanyi hozzászólása Okt 4, 2008 /
 
Nem ismerem a VW-bet.
Gondolom, nem fiatal.
Ved le a gyújtást.
Tedd sebességbe.
Tolj az autón annyit, hogy a főtengely egy kb. negyedet mozduljon.
Tedd üresbe.
Nyomd be a kuplungot.
Önidítózzál.

Ha, most az önidító forgatni kezdi a motort, hiányos a fogaskoszorún lévő "fogsor".
Jó hír!
nem kell kivenni az önindítót.
Ugyanis a fogaskoszorút kell cserélni.
Motor ki, legdkerék le. Fogaskoszorú le.
Gázpörzsölő. Fogaskoszorú melegít.
Fogaskoszorú fel.
Lendkerék fel. Motor helyére.
csak a nagyját említettem.
Nem egy hétvégi program annak, aki nem jártas benne.
Annak, a zsebbe nyúlni, de mélyen.
(#) kissanyi válasza Pgabi999 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
ja igen.
A távdiagnózist arra alapoztam, hogy érzésed szerint az önindító forog, csak a motort nem forgatja.
Ha, ez valójában nem így van a diagnózis is hibás.
(#) Pgabi999 válasza kissanyi hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
KÖSZ A TIPPET DE SZERINTEM NEM ITT VAN A KUTYA ELÁSVA . Ha 8 adszorra elindul noha a motor s igy a fogaskoszoru sem mozdult Akkor ez valoszinütlen . Én inkább ugy gondolom : a bendix behuz zárja az inditomotor áramkörét aztán a bendix idö elött vissza ugrik de számomra érthetetlen modon az inditomotor áramkörét zárva tartja . Ez elektromos problémának tünik . (kivülröl )
(#) Pgabi999 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Lehet hogy igazad van köbzoli .ilyenröl nincs tudomásom .Gyakorlatbol beszélsz ?
(#) kissanyi válasza Pgabi999 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
mint mondtam is a diagnózis, csak akkor helyes, ha tünetet pontosan írtad le.
Lehet még számtalan oka persze.
Lelazult az önindító motor.
esetleg, három vezetéknek kell menni a behúzó tekercsre és az egyi leesett.
Mondom, nem ismerem a típust.
megy egy vastag vezeték az aksiról és megy két vékony. Az egyik a behúzó tekercset a másik a tartó tekercet látja el árammal.
(#) proba válasza Pgabi999 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Volt egy ismerősöm neki az önindítóval csak annyi baja volt hogy a kábelen lévő saru oxidos volt így nem adott elég áramot a motor működtetéséhez.
(#) kissanyi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Nem kuplung, hanem egy szabadonfutó.
A kontrás bicigli agyához hasonló szerkezet.
Nény, vagy öt görgő.
Lehet persze, hogy igazad van.
Tudna "szalajtani" ez is.
(#) titi válasza Pgabi999 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Hali!
Nem tudom, milyen önindító van a Pólóban, de amikor nekem anno a Skoda ilyesmit produkált, az volt, hogy a fogaskerék nem ment ki rendesen, így nem tudott összekapcsolódni a fogaskoszorúval.
Bár a tekercs behúzott. El volt kopva az a spirál szerű "mineknevezzem", amin a fogaskerék mozog.
Ha olyan kedve volt elkapta elsőre, ha meg nem, akkor csak forgott az önindító.
Hány éves?
(#) patexati válasza kissanyi hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Szerimtem le kell venni mindenképp!Át kell nézni a behúzó lehet,hogy nem tolja előre megfelelő erővel a brendixet!Ennek lehet az oka kontakthiba,forrasztásnál a behúzótekercsnél,kefe,szakadás,ezek a motorok két behúzóáramkörösek és az állandó tekercs testeléssel lehet szerintem gond!Ha leveszed ajánlott cserélni keféket és a kommutátort kipucolni,lezsírozni a csapágyakat,esetleg cserélni ha nagyon rossz!Levenni alulról lehet szerintem legalább is az opelen is így lehet de nagy munka!Fel kell emelni az autót vagy akna!Az első kereket is le kellet venni az opelon mit múltkor csináltam ott hajtottuk ki az egyik csavart egy baszott hosszan toldott krovával!Vezetékek pedíg felűl lettek le és felrakva vakon tapogatva!Nagyon szar meló
(#) kissanyi válasza patexati hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Természetesen, úgy van ahogy írod.
Mivel, tisztázódott, hogy nem a fogaskoszú a hiba oka, akkor az önindító lehet a hibás. Mivel a behúzótekercs kap áramot, így a gyujtáskapcsolót kizárhatjuk.
Kizártuk a fogaskoszorút, akkor csak az önindító marad.
Az, pedig tényleg csak leszerelve javítható. Oly módon, ahogy írtad.
(#) Pgabi999 válasza kissanyi hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Köszönöm a tippeket uraim ezeket fogom majd megnézni . Akkor valamelyik hétvégén lessz köpködés meg szitkozodás ,ja meg szerelés .Mégegyszer köszi
(#) kissanyi válasza Pgabi999 hozzászólására (») Okt 5, 2008 /
 
Nincs mit!

Ezért a melóért, szerintem, senki nem fog irigyelni!
(#) SpeedTommy hozzászólása Márc 5, 2009 /
 
Leginkább ide való a kérdésem szerintem.
Van arra megoldás, hogy egy autó önindítót huzamos ideig üzemeltessek? Vagyis akár több órán keresztül hajtsak?
Ha nincs, akkor tippeket várnék arra, hogy honnan tudok beszerezni olyan DC 12V motort, ami hasonló nyomatékkal és fordulatszámmal bírnak, mint egy önindító???!!!

Köszönöm előre a válaszokat!
(#) potyo válasza SpeedTommy hozzászólására (») Márc 5, 2009 /
 
Erre nincs mód, mert az önindítónak nincs semmilyen hűtése, és így rövid idő alatt leégnek.

Ahol motorokat árulnak, ott próbálj utánakérdezni ilyesminek.
Következő: »»   2 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem