Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Háromfázisú aggregátor
 
Témaindító: tibcsi, idő: Aug 19, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   13 / 13
(#) erbe válasza Imi68 hozzászólására (») Okt 16, 2024 / 1
 
5,5 kW-hoz 3 Ohm még sok is.
(#) Imi68 válasza erbe hozzászólására (») Okt 17, 2024 /
 
Szia! Az az igazság, hogy 2 db 5,5KW-os aggregátort hozott az ismerős. A másik az Strauss márkájú de az le van égve. Annak a gerjesztő áramkörét áttettem a hondába így 7Volt váltakozó feszültséget mértem rajta . Esetleg ebből lehet valamire következtetni? Köszönöm szépen a segítséget.
(#) erbe válasza Imi68 hozzászólására (») Okt 17, 2024 /
 
Min mérted a 7 V-ot. A gerjesztésen vagy a főtekercsen?
(#) Imi68 válasza erbe hozzászólására (») Okt 17, 2024 /
 
A fő tekercsen mértem,de lehet hogy nem kompatibilis a két vezérlő mert a Straussban külön van a greatz kocka. A hondában pedig benne van vezérlőben. Ha minden igaz. Megnézem a hondához lehet-e kapni a banán alakú vezérlőt. Azután a tulaj eldönti mit akar. Köszönöm!
(#) Marty McFly válasza moltam hozzászólására (») Dec 6, 2024 /
 
Sziasztok! Elég régen jártam itt sokat pihent a projekt, viszont végül megoldódott a motor szabályzás kérdése (gyári vezérlő) de lett egy nagyobb probléma. Egyszerűen sehogy sem tudom felgerjeszteni a generátort normálisan. Labortápról adom a DC t a gerjesztő tekercsre közvetlen, és így elkezd nőlni a feszültség de 5A gerjesztőáram mellett is csak 100V ot tudok belőle kisajtolni. Fesszabályzó csere is volt, sajnos nem hozott sikert. Alapból ha gerjesztés van érezni hogy terhelődik a diesel motor de már mindent is lekötöttem és úgy is. A generátorba nincs 5 perc üzemidő az is kb 20 darabba. Egy régebbi vezérlés teszt során egy 2kW hőlégfújót kapcsoltam be róla. Először beindult, másodjára nem. Azóta rejtély mi történhetett. Egy másik érdekesség hogy a 3p 20A kismegszakítót leveri úgy hogy csak konnektor van rajta, de persze lekapcsolt kismegszakítóval sem gerjed fel. Kezdek tanácstalan lenni. 15kVA 3 fázisú szinkrongenerátorról van szó. A fő fázisok csillagponthoz szimmetrikusan 0,5 ohm, van egy plusz segédtekercselés szintén 3 fázisú, erről megy a fesszabályzó és a gerjesztés, ezeknek a csillagpontja nincs kihozva de egymás közt mindhárom verzióba 1 ohm. Hogyan tovább? Mit mérjek még?
(#) mpisti válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 7, 2024 /
 
Kösd le a generátor főáramköri kivezetéseit úgy, hogy közvetlenül a kapocslécen csak a generátor kivezetések legyenek. ha így is érezhetően terhelődik a dieselmotor a gerjesztés növelés hatására akkor menetzárlatos a generátorod.
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2024
(#) Marty McFly válasza mpisti hozzászólására (») Dec 7, 2024 /
 
Ha menetzárlatos akkor nem kellene asszimetrikus ellenállás értékeknek lennie?
(#) mpisti válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 7, 2024 /
 
Az ellenállást multiméterrel nem lehet korrekt módon kiértékelhetően mérni, mert a zárlat ritkán szokott teljes, azaz összeolvadt állapotú lenni. Sokkal inkább olyan a menetzárlat, ami egymás mellé lecsúszott akár 100-200V feszültségkülönbségű menetek között alakul ki, ezért a multiméter 9V DC feszültsége nem teszi lehetővé az értékelhető mérését. Ilyent csak felbontott csillagpont mellett 500-1000V mérőfeszültséggel lehet kétséget kizáróan kimutatni.
(#) Marty McFly válasza mpisti hozzászólására (») Dec 9, 2024 /
 
Lekötöttem mindent is róla és így is produkálja a jelenséget. A gerjesztőtekercs volt javítva mert a gyárból úgy jött ki a gép hogy a tekercsfej nagyon ki volt hajtva és belekaszált az armatúrába ezért egy szál elszakadt. Ez ki lett javítva így a folytonosság oké és ezután még működött is nem túl sokat persze mert csak próbákra volt beindítva. Ha az az egy pólus menetzárlatos az okozhat ilyen problémát?
(#) mpisti válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 9, 2024 /
 
Bármelyik állórésztekercs zárlata ilyen problémát okoz. Nemrég kellett ilyen probléma miatt egy 5 kVA-es 3 fázisú generátort megtekercseltetnem pedig nem volt túlterhelve, és amikor utolján leállítottam semmi baja nem volt. Néhány hónap pihenő után pedig azt a tünetet mutatta mint a tied. Ha gyárilag a tekercsfej nem megfelelő,akkor egészen biztos hogy csak az újratekerés segíthet.
(#) Marty McFly válasza mpisti hozzászólására (») Dec 9, 2024 /
 
Az az érdekes hogy akkor ez valószínűleg gyári hiba mivel ez a generátor nem is igazán üzemelt még. Pár próba voolt egy 2kW hőlégfújóval, de mondom összesen talán 10 percet üzemelt azt is legalább 30 darabban. Ha a gerjesztő tekercs lenne hibás még jobban megérteném mert az találkozott az armatúra vasmagjával de az állórész mitől megy tönkre?
(#) mpisti válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 9, 2024 /
 
A motor beterhelése mindig akkor következik be amikor a generátort valójában terheljük, illetve akkor, amikor a forgórész által keltett fluxus erőteljes válaszreakcióval találkozik terhelés nélküli állapotban. Az erőteljes válaszreakciót rövidrezárt menetek okozzák, és ezek a menetek az állórészben találhatók. Lehet hogy szakszerűtlennek tűnik ez a magyarázat, de azt hiszem így a legérthetőbb. Ha a forgórész lenne zárlatos, akkor a gerjesztőáram eléggé magas lenne. A gerjesztőáram nagyságát egyébként ohm törvénnyel ki tudod számolni, hiszen ismered a gerjesztőfeszültséget, a forgórész ohmos ellenállását pedig meg tudod mérni kéziműszerrel is, pár % pontossággal. A forgórész ellenállásának ismeretében adott feszültségen(pl. 10V DC)már mérni tudod a forgórész által felvett áramot is, így tudod ellenőrizni a számolás helyességét. A generátort beindítva az adott feszültség(pl.10V DC)mellett a felvett gerjesztőáram nagyobb lesz, ha zárlatos az állórész. A forgórészt akkor nem tudod ezzel a módszerrel vizsgálni, ha forgódiódás a generátor.
(#) Marty McFly válasza mpisti hozzászólására (») Dec 10, 2024 /
 
Ebben csak az a bibi hogy a forgórésznek csak a mostani ellenállás értékét ismerem, amiről nem tudom hogy jó e avagy sem. 4 pólus van amiből 1 re van gyanu hogy zárlatos és az a baj hogy a maradék 3 al még tűnhet "jónak".
(#) mpisti válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 10, 2024 /
 
Ha 4 pólusú akkor a pólusokon levő tekercs egységeknek csak van látható vége ami mérhető.... Csak szét kell szedni hozzá a generátort.
(#) Marty McFly válasza mpisti hozzászólására (») Dec 11, 2024 /
 
Meggerrel méregetem és azt találtam hogy a forgórész tekercselése ami ugyebár a gerjesztő tekercs testzárlatosnak tűnik. Ha beindítom a generátort valóban nől a gerjesztő áram az álló állapothoz képest.
(#) mpisti válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 11, 2024 /
 
Hát az eléggé ritka eset hogy a forgó zárlatos lesz. Akkor a zárlat helyének vagy a tekercssérülés nyomának látszani kell egy alaposabb szemrevételezés során, mert testzárlat a forgórészen jellemzően mechanikai sérülés miatt szokott előfordulni. Illetve akkor ha elszabadul a tekercsrögzítés, de ahhoz nagyon meg kell pörgetni a forgórészt.
(#) Marty McFly válasza mpisti hozzászólására (») Dec 11, 2024 /
 
Egyszer a diesel motor egy hiba miatt felpörgött vele 4000 ig és belevert az armatúrába. Ez még a fordulattartás fejelsztése közben történt. Be is lett határolva melyik pólus az. Meglehetősen laza a tekercsfej azon a póluson. Minden pólus tekercselése 1,9ohm, csak az egyik testzárlatos.
(#) mpisti válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 13, 2024 /
 
Akkor nem marad más mint a felújítás és centirozás. De szerintem az állórészben is lesz hiba.
Következő: »»   13 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem