Fórum témák
» Több friss téma |
Az egy áramkörben levő kb. azonos keresztmetszetű/hosszúságú kábeleknél nem lehet ekkora (10-szeres) eltérés a 2 ág között. A pozitívnál kell lennie valami bibinek. Sajnos a látható része a csupasz réznek nem vesz részt a vezetésben, a nem láthatóval pedig még lehet baj. Valami okozza ezt a nagyságrendi eltérést.
Ha a kefe beragad, akkor sem fog indulni, vagy nehezen, hiszen nem érintkezik rendesen, vagy semennyire. Ezek a "kis" hibák összeadódva simán okoznak indítási elégtelenséget.
Szia!
Nem cseréltem és nem is szedtem szét lévén felújított volt az önindító és a behúzó újnak tűnt.
Üdv!
Sikerült néhány mérést elvégezni -igaz hideg motorral- a pozitív ágon. A végeredmény: - akku pozitív- fotón 1 pont kb. 1,5V veszteség - akku pozitív- fotón 2 pont kb. 1,5V veszteség - akku pozitív- önindító fő áram becsatlakozás kb. 2,2V veszteség. Nem tudom hogy az akku pozitív és az egyes pont között valahol útközben még el van-e a vágva a kábel, mert bemegy a műszerfal alá és onnan jut el valahol a vezető ülés alá az akkuhoz. A fotón a 2 pont már direktben az önindítóra csatlakozik. Még egy dolog, aminek nem tudtam utána járni. A könyv szerint az akku mögött van egy elő biztosíték amely 350A-es és a könyv szerint a generátort és az indító motort biztosítja. ( Fuse No1 - 350A - Starter motor and alternator) Ez még érdekes lehet... A biztosító dobozban az egyes számú biztosíték a második képen. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2021
Á, szóval hátul van az akku? Ott mindig több egy kicsit, a hosszabb vezeték miatt.
Az akku pozitív sarkához képest mértél? Hova lett a 3,5V esés? A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2021
Egész pontosan a pozitív akkusarun mértem, a fém részén. Nem a vezetéken.
Idézet: „Hova lett a 3,5V esés?” Pontosan mire gondolsz? A szivargyújtós feszmérőre? Az 10,2- 10,5V-ig ment le most hideg motorral, de nem figyeltem csak oda pillantgattam. Kb hatszor mértem minden ponton kétszer. Ha kell tudok képet feltenni, mert lőttem párat. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2021
Idézet: „A pozítívnál a fesz esés az akkusaru pozitív és az önindító pozitív között 2 - 3,5V között mozgott, attól függően hogy el sikerült -e csípni a hibát.”
Igen, ez történik meleg motornál. Emiatt kezdtem átmérni a kábeleket, hátha valami előbukkan. Hidegen 2Volt körül megáll. Indul is rendesen. Még eddig sose futottam problémába.
Most azért mértem hidegen, mert azt gondoltam, hogy ha a kábel gázos, akkor annak itt is jelentkeznie kellene valamilyen formában. Meg mert nem volt lehetőségem menni vele 20-30km-t. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2021
Ugyanígy jártam mint Te.
Hideg motor, -5, -6 fok hideg, a motor indul. Felmelegedett motor kb. 0 fok a levegő, csak többszöri(gyorsan ismételt) gyújtásra indult. Gyújtás ismétlések száma kb. 6 míg elindult. Meguntam, meg féltem is, hogy otthagy valahol ezért, többszöri"javítás" után vásároltam egy újat. Azóta, kb. másfél hete, úgy indul mint új korában. Hidegen, melegen könnyen indul. Az autó egy Dacia Logan Diesel 14.-k éves.
Üdv!
Mármint önindítót cseréltél?
Igen. Komplett. Vadi uj.
Úgy tűnik, hogy még sincs vezeték gondod, az 1,5V áganként reális az indítózás alatt (12-3V=9V). Amikor viszont több az esés, akkor valószínűleg túl nagy áramot vesz fel az önindítód. Ez meg a kopásból/szorulásból adódhat. Eddig a rekorder egy dízel személyautó volt, ahol a szerelő esküdözött, hogy az akku a rossz, mert az önindítót nemrég ő újította fel. Rábikáztunk (a mi bikakábelünk házi készítésű, nem a boltban kapható) egy 100Ah-s akkut pluszban és akkor sem indult be. Közben viszont a lakatfogó kiakadt, 1000A-es állásban.
Ha tudnál mérni lakatfogóval, akkor látható lenne, hogy nagyon ingadozó az áramfelvétel, egyszer ennyi, máskor annyi. Egy jó önindítónál ez eléggé állandó érték. Végülis a vezetéken mért esés is ez, azt használod söntnek. Ha jó a vezeték, de túl nagy az áramfelvétel, akkor a feszültségesés is nagy lesz. Valószínűleg melegben ezt az önindítód okozza. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2021
A behúzómágnes az kívülről mindig ilyen fényes de belül nem látszik, hogy a fő érintkezők milyen állapotban vannak. Ha nem indul vagy csak lassan teker akkor a két fő érintkező csavart rövidre kell zárni és ha így megfelelő fordulattal forgat akkor a fő érintkező be van égve.
Majd szétszedem és meg fogom nézni meg szerintem szerzek egy másik önindítót is ha sikerül. Addig is köszönöm az infókat!
Egyébként szerintetek az elő fordulhat, hogy maga a dízel motor szorul kicsit melegen? Motor felújítás volt meg önindító csere, mivel az eredeti önindítója össze volt égetve. Alig tekert. (Gondolom próbálták indítgatni hátha beindul, de motor baj volt...) Egyébként semmi rendellenes hangot nem ad a motor sem melegen, sem hidegen, de mostmár mindent számba kell vennem. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2021
Sziasztok, Egy pofon egyszerű dolog az önindító és lehetnek értetlennek tűnő jelenségek.
Dizel autó, hidegen általában elsőre indul. 10-20km megtétele után ha leállítom,az újraindítás nehézkessé válik. Jelenség, a bendixet kidobálja az indulni akaró motor, egy -két fordulat után. az önindító terheletlenül pörög... Az önindító nem új, de újszerű, nemrég volt kefeblokk csere... Van rá elméletem, de nem biztos,hogy helyénvaló. A fogaskoszorú kopott és kidobja a kis fogaskereket magából(?) Emiatt néha úgy indítok, hogy 2-s sebességbe teszem, és kuplunggal csúsztatom, indítózáskor, hogy valamicskét terhelődjön. Ez néha beválik, vagy csak babona? Vélemény,(?) Dizel motor már 400e-t elhagyta....
Szia! Szerintem (behúzó mágnes) a tartó tekercs le van égve vagy szakadt vagy kontakt hibás a behúzó tekercs közös pontjával ahol az el van törve. Így amikor behúz nincs ami benn tartsa a bendixet, az kilökődik és csak forog a motor de nem záródik a fő érintkező ami a nagy áramokat szolgáltatná az induláshoz.
Ha nincs ami benntartsa a bendixet, akkor a motor sem forog, mert nem kapcsolja be a behúzómágnes.
Ez nekem úgy rémlik, hogy a behúzó mágnes behúzó tekercse és a tartó az ugye egyszerre kapja meg a gyk.-tól a pozitívot indításra fordításkor. A behúzó tekercs az soros az önindító motorral ezért induláskor már forgatja is a motort, hogy az fogközé tudjon kapni a bendixel. Mihelyt behúzza ütközésig a fegyverzetet a fő érintkezőtől megkapja a direkt pozitívot így megszűnik a hatása, ekkor kellene benntartania a tartó tekercsnek aminek a másik kivezetése a test. Ha ugye nincs ami benntartsa a fegyverzetet és a fő érintkező vissza nyit emiatt a bendix kilökődik és csak forog az önindító motor de már nagy fordulattal, nem tud belekapni a fogaskoszorúba.
Biztosan van olyan is, mi is tanultunk annakidején többféle indítómotor fajtáról, -de valójában csak azt az egy fajtát láttam még én is, amelyik először a behúzótekercs és villa segítségével betolja a bendix fogaskerekét (egy csigameneten elfordulva közben) a fogaskoszorúba, majd csak a végállásánál zárja a villanymotor áramkörét.
Idézet: „a bendixet kidobálja az indulni akaró motor, egy -két fordulat után. az önindító terheletlenül pörög...” Nem kidobálja, egyszerűen: a bendixben van egy kis szabadonfutó, hogy indítás után (míg el nem engedted a kulcsot), kicsit tudjon túlfutni, Ez a szabadonfutó előbb-utóbb elfárad. Eleint csak néha, majd később egyre sűrűbben fogja ezt tenni, amit most tesz veled, majd véglegessé válik. Bendixet cserélsz, és jó lesz. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2021
Jó, attól még, hogy többfélét is tudsz mutatni, (és én linkelés nélkül is kapásból el tudok mondani háromfélét), attól még a legtöbb kocsiban az a csúszófogaskerekes (amit nem pontosan bendixnek kéne hívni, de rajtaragadt), amit te 40 éves lada önindítónak hívsz, no olyan van.
Köszi a sok válasz illetve hozzászólást... Ha kimaradt, volna egy számomra is figyelemre métó jelenség a dologhoz, hogy általában hideg motornál rendben elindul, elsőre. a ha meleg a motor, akkor szinte indíthatatlan...
Nem maradt ki, olvastam. Ez a kompresszióvesztett belsőégésű motor sajátja. Volt olyan kocsim, ami hidegen mindig indult, melegen hosszú percekig nem. De annak jó volt a "bendix", mert nem is bendix, hanem mechanikus rátolás volt a kis fogaskeréknek.
Most képzeld magad a kis szabadonfutó helyébe, aki még picit jó, de már nem nagyon. Hidegen csak fordulatszám kell, -a jól beállított "szívató, diesel-motornál a jó izzítás (főleg ha "lángizzító") ellensúlyozza némiképp a kevesebb kompressziót,- tehát azt kibírja (még!). Melegen már nemcsak fordulatszám, hanem (a kis kompresszió miatt) több fordulat is kéne. Addigra viszont a gyenge szabadonfutó átugrik... Minél tovább halogatod a "bendix" vseréjét, annál valószínűbb, hogy végleg cserbenhagy. A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2021
Nekem az a véleményem, hogy a bendix hibának van egy jellegzetes kerepelő hangja amikor is nem tudnak a görgők belekapaszkodni a szabadonfutó palástjába és megcsúsznak. Ezt nem lehet összetéveszteni az elpörgő indítómotor hangjával ami nem tud belekapni a fogaskoszorúba. Persze egy 400 ezret futott kocsinál a fogaskoszorú is szépen nézhet ki ha még nem volt cserélve, pláne azon a helyen ahol azt a motor mindig megállítja a bendixnek az indításhoz. Talán azért dobódik ki, mert nagyon kopott azon a részen.
Köszönöm, "ott a két pont"...Megoldódott... Új bendix, szabadonfutóval, az egész 4e
Ft volt, egész télen szi..am vele. Érthető, mert ha kopottak a görők, ha felmelegszik, akkor az a minimális ráfeszítő méret hiányzik. Mindenhez a megfelelő ember, mondták nekem valaha... Azt hittem értek hozzá, most már igen. Köszönöm, kb 10 emberrel osztottam meg, mindenki mást mondott. Még egyszer köszönöm! A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2021
Sziasztok,
A következő öninditós problémám van : Renault Megane2 1.6 benzines az autó, 290000km -nál nehezen inditott gyári öninditóval, volt hogy csúfúl szólt inditáskor.Autószerelö azt mondta , ennyi km után sok minden elkopott , a felujitása /alkatrészek ára/ munkadij annyiba kerül mint egy gyárilag felujitott és arra van 6 hónap garancia. Végül ezt az öninditót szerelte be :A L Meisterteile AZMT-53-010-1327 az un*x -tól.Minden OK volt szuperul inditotta az autót , aztán pár hét után mind lassabban aztán néha megtörtént hogy ha hideg volt a motor az öninditó csak forgott vagy kinlodva indult az auto. Ki lett cserélve garanciálisan, eltelt a 6 honap , ugyanugy mind az elsővel ha nem használtam az autót 1 napig vagy ha hideg a motor csak forog az öninditó a lendkerék fogaskoszorúja nem forog(ha meleg a motor vagy mar elindult nem volt gond). Kiszereltem gondoltam rajövők valamire, teszteltem akkuval ha az inditó tekercsre (50)adom az Uakku=12.6V-ot kiugrik a bendix de nem forog a motor (vagy egy par fordulatot tesz es leáll) .Én úgy értettem az inditótekercs sorba van a motorral nem kéne akkor forogjon lassan még mielőtt behúz a tekercs ? Ha a 30 pontra +akkut kötök és összeérintem az 50 pontal kiugrik nagy erővel es forog az öninditó fogaskereke. Mértem Voltmérővel az öninditó ház és a kapcsoló kimenetén megjelenik a 12.6V tehát a kapcsoló OK. A testkábelt megdupláztam. Kontaktok nem oxidáltak. Készitettem fotókat a lendkerék fogaskoszorujáról. Vajon miért nem kapcsolódik össze a 2 fogaskerék vagy összekapcsolodnak és a bendix terhelés alatt forog magába? Az autóban az olaj és az olajszűrő több mint 1 éve volt cserélve de friss olajjal is ugyanez volt a gond. Feltöltöttem a youtube-ra ahogy teszteltem és mikor probál indulni filmeztem a lendkereket . felvetel teszteles Kifogytam az ötletekből ezért kérném a segitségeteket. Köszönöm.
Nem sokkal előbbre nekem is volt hasonló problémám. Azt gondoltam mindent tudok már, egyszerű mint a faék keress vissza leírtam, egy fórumtárs hívta fel a figyelmemet előtte egy két hsz-al, azóta újszerű mindössze 3800ft-ba került és egy kis csavarozgatásba... Mondhatom, az önindítő örök, két-három kulcs...! Kefék (blokkba kapható. 5eFt, bendix, behuzó tekercs jó kontaktusok, meg egy "normális akku..."
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2021
Szia,
Köszi a választ , nálam forditva van vagyis ha hideg a motor nem indul az első kulcsra, csak a 2-3-4 iditásra indul.Ha már elindult/meleg a motor akkor indul elsőre. Nagyon bosszantó . Kibontottam az öninditót és minden újnak néz ki benne.Szénkefék,tekercs stb.Nem látok benne semmi gyanús alkatrészt. Kiprobáltam egy ujabb akkuval azzal is csinálta az eszét. Hétfőn vásárolok egy új bendixet szabadonfutóval remélem megoldódik a probléma. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |