Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, a kapcsolási rajz szerint az is 680 R, szerintem minimum 2 W-os mert a +10 V előállításához kell, a másik a 2125 ös a -10 v hoz kell.
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2014
Ha nem mérsz rajta semmilyen értéket, akkor értelem szerűen cserélni kell.
Köszönöm szépen a válaszokat, még a válaszra vártam kerestem a googleben és az alábbi dolgot találtam : "(Ha már itt tartunk, érdemes kicserélni még az R1125 és R2125-ös 680 ohmos ellenállásokat is 470 ohm értékű, de 5 W-osakra a RIAA-panelen, mert ezek általában meg szoktak égni...)".
Ez valóban müködhet, vagy érdemesebb volna a 680ohm értékű ellenállást alkalmazni? A 680 R-ből csak 2, illetve 3W-eset találtam, a 3W-os megfelelő lehet, vagy inkább a 470 R 5W használjam? Köszönöm mégegyszer, és elnézést az amatőr kérdések miatt.
Kisebb ellenállásérték a tápfeszültség növekedését eredményezi, ugyan akkor kevesebb hőveszteség érhető el vele. De mehet a 470Ohm. 10V helyett 12 vagy 15V-ot fogsz mérni. Igazából a 12 és a 15V a "szabvány" feszültség érték. Nem lesz tőle baja, talán még előnyödre is válhat.
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2014
Köszönöm a részletes választ, akkor a 470 Ohm értékű ellenállást használom.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2014
Azért óvatosan, mert a +-10 V az UA 739 IC tápfeszültségéhez kell, az IC D típusa csak +-12 V ot bír . Mindenképpen mérj rá ha a 470 R mellett döntesz. Bár szerintem a 10 V-os zéner dióda igyekszik 10 V-on tartani a tápfeszültséget amelyet a +-37 V-os ágból állít elő egy-egy db 680 R ellenállással és egy-egy db 1000µF/16 V -os kondenzátorral.
Kicseréltem az R1125 és az R2125 ellenállásokat, 680R 3W értékűekre de nagyon melegszenek, nem tudom a pontos hőfokot, de éget.
Sajnos a 680R értékű ellenállásból nem találtam 5W-ost, csak a 470R-ből van.
UA739-ből szerintem nem volt D, legalább is az adatlapból nekem ez jön át. Volt uA739, Ua749, uA749C és uA749D, ami valóban +-12V-ot bírt maximum. De szerintem itt erre nem lesz gond. Az előerősítő panelon van 10V-os zéner? Nekem nem dereng, szerintem ott nem volt csak előtét ellenállás.
Természetesen! Baromi nagy feszültségnek kell rajta esnie! 37V-ból kell 10V-ra ejteni azon az ellenálláson. 27V esik rajta és ~40mA folyik rajta keresztül. Ez azt jelenti, hogy ~1,08W a disszipáció.
Köszönöm, akkor ismét működik az erősítő, köszönöm mégegyszer a segítséget.
Nagyon szívesen. Ha minden igaz, akkor bírnia kell a strapát. Ha nem jó, akkor szerezz 4db 1,2K-s 2-3W-os ellenállást, abból 2-2-t forrassz párhuzamosan (az úgy 600Ohm), így csak fele akkora áram folyik 1-1 ellenálláson, és csak fele annyit fűtenek el. Persze az össz hőveszteség ugyanannyi, csak megoszlik a két ellenálláson. Úgy egy ellenállás 0,5W-ot fűt el. Még ez a variáció jöhet szóba.
Nekem sajnos nincs ilyen komplett erősítőm, így nem tudom megmézni, hogy van e 10 V-os zéner az előfokban, de a kapcsolási rajz szerint lennie kellene.
Egyenlőre bírja, már használtam olyan 15-20 órát az erősítőt, de még szól
Remélem, hogy ha esetleg nem bírja, akkor csak az ellenállás megy tönkre és más baja nem lesz, mert azt már én valószínűleg nem tudnám megjavítani. Viszonylag sokat használom naponta olyan 6-10 órát is, van valami amit jó volna ellenőriznem, hogy ne legyen baja?
Sajnos itt nem igazán tudsz mit ellenőrizni. Ha szerencséd van, akkor az előerősítőnek nem lesz baja a féltápfeszültségtől.
Hello Mindenki ! Magam is tulajdonosa vagyok egy Se 260 asnak és van egy kis gondom egyik relé nem kapcsol benne vagyis nem huz be . Olvasgattam már ebben a témában de ugy döntöttem hogy Nem szeretném reszelgetni .Szeretnék egy ujjat bele . Szoval az lenne a kérdésem hogy hol tudok ijent szerezni ?? Pontosan ijen van benne` OMRON MY2-2 24V ` de ijent sehol sem találok .Esetleg ti tudjátok hol lehet ijent kapni vagy olyant ami tökéletes helyettesítése ennek ??. Válaszokat elöre is köszönöm )
Ez a relé a legritkább esetben hibásodik úgy meg, hogy nem húz be. Először nézd meg, megkapja-e a tápot.
Ez egy 2 áramkörös relé, de négyáramköröset is nyugodtan betehetsz helyette. Azt szinte minden Közértben kapsz.
Tudnál nekem egyet linkelni egy olyant ami jo ebbe az erositobe es nem kell honaponta cserélni ?. Ami meghibásodott azzal történt egy kis baleset egyik lába letört :/ kiforrasztás után szépen kijött probaltam szetszedni de nagyon feszegettem es eltort a laba
Hello! Keresek olyan személyt vagy üzletet, ahol az Orion (SE260) erősítőmet helyre tudnák pofozni. Válaszokat előre is köszönöm .
Írdd le a hibajelenséget....
Bekapcs feny vilagit vedelem nem .nemis kattan (nem huz relé)
ennek mi a pontos neve hangszoró kimenet +/- között van annyi van ráirva" j 2200 "nem tudom mi a spéci neve legyetek szivesek meg mondani mert cserélni kell mindegyik szakadt ( koszonom
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
Az egy 2,2nF-os, vagy ha úgy tetszik 2200pF-os fóliakondenzátor. Ha vezetne, az lenne ám a nagy baj
amelyik kimenet jo volt idaig azon az amper mero szakadas vizsgalo resze jelezte hogy nem szakadt de most mar nem
Szia! A hangszóró azért ugrik ki mert egyenfeszültség van a kimeneten.
és ez ellen mit lehet tenni ?
hibas vegtranyok ?? bd 249 bd 250 ?
Sziasztok minap megjottek a bd k (texas ) es beraktam oket minden okes veluk jo helyre forrasztva kabelekre figyelve van egy olyan problemam hogy ahol vannak a T2.5A es biztositekok bedugott allapot nelkul is kivágja berakom es egybol szikra csatt mitol lehet ez nagyon fontos lenne (kondik cserélve .relé is ujj vegtranyok is ujjak mielott beraktam kimértem oket tokeletes volt szoval nem itt van a gond koszonom szepen annnak aki remélem hamar tud megoldast erre
Szia! Hiába cserélted ki a végtranyókat. A panelen lévő összes kis tranyót ki kell mérni. Ha egy is hibás akkor kinyírja az új végtranyókat. Egyébként javítás után nem így élesztünk mert ahogy a te esetedben is történt bármilyen kis hiba miatt is elszállnak a végtranyók. A hálózati trafó primer körébe be kell sorosan kötni egy 60-100W-os 230V-os izzót. Ezzel lehet megakadályozni hogy túl nagy áramot vegyen fel a végfok ha valami hiba van. Bekapcsoláskor felvillan majd elalszik az izzó ha minden rendben van. Égve marad ha hiba van. Ha jó a készülék akkor meg kell mérni a végfok kimenetén a feszültséget. Ennek 0V-nak kell lennie. Ezek után ki lehet kötni az izzót. A hálózati részen nagyon óvatosan szabad csak matatni. És csak kihúzott hálózati csatlakozóval. Ha nem vagy biztos a tudásodban akkor ne nyúlj bele és vidd el hozzáértőhöz.
tranyok jok kiforrasztottam kimertem oket jok
|
Bejelentkezés
Hirdetés |