Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
Van valami leírás hozzá, hogyan kell átalakítani?
Ezt a rajzot nézegettem. Akkor a feszültséget az 3-as lábon lehet beállítani? Viszont az áram korlátot azt nem értem.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2014
Rosszul írtam. Az egyes lábon lévő feszültség osztót kell változtatnom, igaz?
Ezen az oldalon külön említi a 3 IC-t. Most akkor mégsem a KA7500 a 2003!
Félreértettél, a (TL494=KA7500)<>2003.
Vigyázzál ezzel a rajzzal! Nézd meg, hogy milyen furcsaság van ott a 3. képen (Codegen -es táp kapcsolási rajz) Q6, Q5 -nél! Ilyen mellélövés után én nem bíznék meg ebben a forrásban. Hiszen a tranzisztorok PÉLDÁUL a holtidő alatt teljesen egymásra nyitnak a rajz alapján
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2014
Hát lenne vele munka. Most nem azt mondom,hogy a következő alkatrészek mindegyikét ki kell szedni, de én ezeket biztosan kiszedném, már csak azért is hogy több helyem és vezetősávom legyen az átkötögetéshez:
Q211 R211 R212 C211 R213 C213 L211* L611 D611 C611 C313 R611 Q611 R612 D613 Q511 jajj, és bele is keveredtem, mert még van egy pár Ezen kívül a trafó kivezetéseit meg kell mérni, hogy ki kivel van (mint említettem), majd ettől függően elszeparálni a két tekercs kivezetését, és máshogy összekötni őket egymással. + 1-2 ellenállás értékét kicserélni, trimmert betenni szükség szerint. Hát ennyi így "röviden". És akkor még nincs is áramkorlátod. Biztos van olyan ember, aki szívesen elszórakozik vele. Ha belekezdesz, akkor segítünk. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2014
Hát kapcsolási rajz nélkül még a javítás is elég macerás. Elég speciális a szabályzója, mert elvileg az intézi a PFC szabályzást is, és iszonyatosan össze van zsúfolva az egész táp. Tehát ebbe nem kéne belefognod.
TDK2020 -as IC -t nem ismerem. Ha a TDA2020 -ra gondolsz, annak meg egyáltalán nem érdemes építeni semmilyen tápot.
Köszönöm ezt tényleg jó munka.
Szeretem a kihívásokat de nem ér annyit hogy szét kapjam aztán ha készen vagyok van egy kis teljesítményű labortápom. De mint írtam tanulásnak nagyon jó kis project Lehet nem most de egyszer neki fogok vágni addig is köszönöm.
Sziasztok!
Szeretnék én is átalakítani egy tápot (KA75008). Ha minden igaz, ezzel az IC-vel nagyjából 15V-ig tudnám a feszültséget szabályozni, de ha jól értem, akkor ezáltal elveszteném a stabil 12V és az 5V-os ágakat. A másik megoldás, amivel guglizás közgben találkoztam, az a +-12V összekapcolása, majd eme feszültség visszaszabályozása LM317(LM350)-el ((így ni)). Így a -12V-os ág terhelhetősége lesz a mérvadó (az én esetemben 500mA), vagy az IC maximális terhelhetősége?
Minden cask rajtad múlik!
A 12V és 5V ágak stabilitását -természetesen- elveszted, ha belenyúlsz a tápba! Negatív tápfesz terhelhetőségét tönnynire az egyenirányító dióda, és kisebb mértékben a folytótekercs huzalátmérője korlátozza (meg természetesen a stabilitási szempontból a pufferkondenzátor a -12V ágon, de ez már szóra sem érdemes) A +- 12V ágakat össze tudod kapcsolni sorosan*, de itt is a -12V ág terhelhetősége lesz a szűk keresztemttszet. (Ahogy írtad is, persze 2db diódát bármikor kicserélhetsz a -12V ágban, és onnantól büntetlenül lehet terhelgetni súlyos amperekkel! ) Az IC alatt ha az LM350 -re gondoltál, akkor az nem számít. Sőt, nem is kell olyan naked, hacsaknem speciális szuper-érzékeny ák-t akarasz táplálni. De egy dolgot mindenképp tarts szem előtt: Ha a +-12V ágakat összekötöd, akkor ugyan úgy földfüggő lesz a tápod! Tehát a kettő között fél úton lesz a GND! Másik: érdemesebb lenne minden sallangot kiírtani, és csak a +12V ágat felszabályozni 20V köré. Ha utána raksz egy buck-boost konvertert, akkor nyert ügyed van. De az átalakítást semmiképp nem úszod meg!
KA75008=>KA7500B
Sziasztok!
Egy számítógép tápegységet hogy tudnám úgy bekapcsolni,hogy leadja azt a teljesítményt ami rá van írta.... pl:.12V 15A vagy amekkora Amper van ráírva.. A pin kivezetésnél a szürke, és a zöld kábelt összekötöttem, így megy a 12V, és 5V-is. Csak nem vagyok biztos benne, hogy a maximális teljesítményt leadná azzal az összekötéssel! Előre is köszönöm! További szép napot!
Szia !
Terheld meg a tápot 12V 15A az 180 W kapcsolj erre az ágra 180 W-nak megfelelő 12 V-os autóizzót. A többi ágat is hasonlóan terheld. Mérd meg a kimenetek kapocs feszültségét, ha megvan a névleges érték a táp leadja a feltüntetett teljesítményt.
Sziasztok. Egy ATX tápegységhez készítek AT átalakító adaptert.
Az egész madzagolás világos két vezeték kivételével. A rajzom azt mutatja hogy az AT P8 csati első - Pin1 (pwr good) narancssárga vezetékét kössem a 20 pines atx csati 8. szürke vezetékes tüskéjéhez (PWR OK). Az AT P8 pin1-nek +5v kell, miért kell azt atx 8. szürke vezetékéhez kötnöm? Az is +5v-ot ad, vagy más oka van. Vagy nyugodtan köthetem a szürke helyett egy piros vezetékhez, ami 5v-ot ad? Az AT P8 csati pin2 - (key) már úgy van jelölve hogy az atx piros vezetékes 5v-os pin6-ra kell kötni - pedig ez is jelölt vezeték - key. Szóval az a szürke pin6 inkább a problémám, hogy miért oda stb ... Esetleg van másféle bekötés is? Elég zavarosnak tűnhet az írás, de jó lenne ha valaki kisegítene.
Szia!
Köszönöm hogy írtál! Mindent összeszedtem,már csak azt kellene megtudnom hogy pontosan milyen vezetékeket kell összekötni,hogy 100%-an dolgozzon a táp.... Valamit, egy pillanatra kell összeérinteni őket,vagy kapcsolót is rátehetek?
Nem hinném, hogy ez így működni fog. A tápok az 5 és 3,3V-ra vannak inkább kihegyezve. Pusztán a +12V-ot terhelve le fog esni a feszültség.
Az ATX táp a hálózat bekapcsolása után készenlétben várakozik. Felépítését tekintve tartalmaz
egy 5V készenléti kis teljesítményű részt és egy több szekunder feszültséget adó nagy teljesítményű részt. Mindkettő kapcsoló üzemű 100 KHZ körüli frekvenciákon dolgozik. A két táp külön egységet képez, a készenléti hivatott a PC parancsára a fő tápot elindítani. A kapcsoló jel a zöld vezetéken érkezik. Te is elindíthatod a zöld vezeték testre / GND fekete vezetékek / kapcsolásával. A táp addig működik amíg a két vezeték össze van kötve. A táp PC-n kívüli elindítását csak terhelt szekunder körrel tedd ami lehet pár wattos izzó a 12 V-os ágon. A két vezetéket tartósan is összekötheted, akkor a hálózati kapcsoló bekapcsolása után azonnal elindul. A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2014
Ohh,köszönöm! ez az amit szerettem volna tudni!!
Tehát ha a GND és a Zöld kábelt összekapcsolom,akkor a fő, nagy teljesítmény 12V-os rész is elindul? Mert én a zöld és szürke kábelt kötöttem össze,rákötöttem egy okos akkumulátor töltőt és 3A-es/12V-os töltésnek kiírta hogy "low voltage" és itt gondoltam hogy csak készenléti állapotban megy...
1. Egy okos akkumulátortöltőhöz minek kell külső táp?
2. Mit töltenél az okos töltőddel? Mert ha 12 V-os akkut, ahhoz valóban kevés a táp által adott pontosan 12 V. Idézet: „...ha a GND és a Zöld kábelt összekapcsolom,akkor a fő, nagy teljesítmény 12V-os rész is elindul?” Igen. De már írták korábban, hogy az 5 V-os ágat mindenképpen terhelni kell valamivel, elég egy 12 V 5 W-os égő is.
Azért kell külső táp mert NINCS hozzá! 11-18V-ig lehet adni neki a feszt... 3 Amperrel szerettem volna tölteni de arra már kiírta hogy "low voltage"..
5V-os ágat leterhelem egy 12v/5w-os égővel, a 3,3v-os ágat nem kell leterhelni?
A többit már nem kell.
Sziasztok!
Bármennyire hangzik hihetetlenül, de nincs itthon 12V-os égő. Na majd veszek holnap,legalább új lesz! Köszönöm mindenkinek aki segített nekem, és elmagyarázta a dolgokat! És ment a
Égő helyett combosabb ellenállás is megteszi, pl. 10 Ohm 5 W vagy 5 Ohm 10 W, ...
Égőt azért szokás ajánlani, mert ritka, ahol ne lenne autóhoz vagy motorhoz tartalék égő. A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2014
Sziasztok!
Van egy sg6105 ic vezérelt tápegységem ezt át lehet alakítani állítható feszültségűre?
Azóta már jobban utána jártam a témának, nagyjából kivilágosodott minden. A diódákat cseréltem (jócskán túlmértezve, 6A-ra), a -5 és -12V-os ágakban a kimeneti induktivitásokat is. A -12V-os ágat legfeljebb 3A-es terhelésnek akarom kitenni, úgy néztem hogy a folytótekercs huzalának is el kell bírnia ekkora terhelést. Még várok néhány alkatrészt eBay-ről, utána ha időm engedi, gyorsan össze is rakom. LM350-el lesz szabályozható a kiemenete (a +-12V közti feszültséget szabályozva), feszültség+árammérő, a stabilizált feszültségek is ki lesznek vezetve, és ráadásként automatikusan vezérelt ventilátor (mindhárom borda hőmérsékletét fogom mikrovezérlővel mérni és a legmagasabb értékhez álítom majd a fordulatot).
Más: IC2003-al szerelt tápot is át lehet alakítani ilyenné?
Szia!
Elvi akadálya nem nagyon van. Viszont egyáltalán nem könnyű, és nem is nagyon éri meg.
Hát nem tudom, hogy a kimeneti (?) induktivitásokkal mit csináltál, viszont jó ha tudod: azok a tekercsek nem csak anyagspórolási szempontból vannak 1 közös magra tekerve.
AZ IC2003-t nem ismerem. A földpotenciál kérdését pedig látható módon ignoráltad. (Ezt később még megbánod!) Más: az LM350 az egy pozitív stabilizátor (te pedig +-12V ról írtál, ami egyrészt érthető...)
Nem ignoráltam, azt hiszem kicsit elbeszélünk egymás mellett. Én erre a megoldásra gondoltam: Link
Természetesen az új 0V-ot elszigetelve a táp GND-től. A közös magos gyűrűt nem bántottam, hanem az az utánit cseréltem vastagabb keresztmetszetűre. (L9, JP19) Egyébként az jár még a fejemben, hogy azoknál a tápoknál, ahol az IC segítségével van a feszültség változtatva, gondot jelent a ventilátor/kijelző/egyébb fogyasztó táplálása. Viszont ahogy látom, a legtöbb tápban az STB 7805-el van stabilizálva. Ezt egy step-up átalakítóval 12V-ra transzformálva már meg is oldható a dolog, nem? (Nyilván a ventillátor teljesítményére odafigyelve.) Például az én esetemben a Ventillátor teljesítménye nagyjából 1,3W, ehhez még jön a mikrovezérlő+kijelző, de még így is elégnek kellene lennie. Feltételként meg lenne szabva, hogy csak 40°C felett induljon a venti és akkor nem kapcsolna be sem, amíg nincs terhelve. A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2014
A közös magos gyűrűn is vastagabbra kell cserélni az érintett "-" ág vezetékét azonos menetszámmal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |