Fórum témák
» Több friss téma |
Még egy ilyen kérdés:
A villogás frekvenciáját hogyan lehet növelni vagy mitől függ? Készítek majd rajzot is a sztrobóról...
Nincs mit.
A villogás frekvenciája általában ellenállástól, vagy kondenzátortól függ.
Sziasztok!
Megint csak hozzátok fordulnék segítségül Megvettem a strobit amit korábban beszéltünk is tökéletesen működik megvagyok vele elégedve De most egy vezérlőt szeretnék hozzá fabrikálni csak nem nagyon értek az ilyen áramkörökhöz de megszeretném tanulni a dolgokat és így letudnátok egy ilyennek az elkészítését eléggé részletesen írni? vagy ilyen kezdő fejjel érdemesebb lenne inkább venni egyet? Előre is köszi
Ilyen egészen egyszerű kivitelre gondoltam egy bekapcs/kikapcs gomb meg egy forgópoti amivel a villogás sebességét tudom állítani. Esetleg ha nem olyan bonyulult pluszt jelent akkor egy beépített mikorofon amivel ütemre tudna villogni pl basszusra. De ha az utóbbit nagyon nehéz lenne megoldani akkor az hanyagolható
Ilyet csinaltam én is hozzá, de én az eredeti potit vezettem ki belőle és egészítettem ki. Hangvezérlés az nincs, de állítólag nem is nagyon érdemes foglalkozni vele, mert nem túl megbízható/pontos.
Az előző oldalon megtalálod a "bekötésemet". Elmagyarázom, ha valami nem világos...
Hello!
EztBővebben: Link tudom ajánlani. Egyszerű és nagyszerű.
Ha jól készíted el, akkor teljesen jó a hangvezérlés. Én is csináltam többet is, és szerintem az optocsatolás a kritikus pont. De nem túl bonyolult.
Hát gondolkodom rajta egyébként, esetleg megpróbálom...később.
Tudsz ajánlani valami jó kapcsolást vagy az itteniek közül választhatok magamnak? Melyik jó? Van egy katódcsöves szettem(4 cső és 1 vezérlő, 12V), amely szintén beépített mikrofonnal reagál a zenére, akkor azt is felhasználhatom? A sztrobó az 230V-ról megy, hogyan lehetne összehozni?
A beépített mikrofonnal rendelkező bonyolultabb, és több a hiba lehetőség. A legegyszerűbb, amikor leveszed a jelet a hifi kimenetéről, és azt használod fel. Igazából ide csak egy bemenet, freki szűrés, és egy optocsatoló kell. Innen is tudsz válogatni, de ha szeretsz kísérletezni, magad is összehozhatod Ha vonalszintű bemenetről szeretnéd hajtani, akkor valóban kell a 12 volt, és ha IC az optocsatolód. De találsz itt egy olyat is, amiben ferritmagra tekert tekercs az opto, és ahhoz nem kell semmi + táp, viszont elég nagy jel kell neki, pl 20w erősítő minimum. Ennek ellenére, hogy kicsit elavult, kis átalakítások után elég jól működik.
Akkor a jelet levehetem mondjuk az 50W sub erősitőről?
Az egész a laptopom fülhallgató kimenetéből kapja a jelet. Nemigazán értek ehhez, megköszönném, ha konkrét kapcsolással is kisegítenél. Vagy az minden esetben változik? Akkor viszont mit kell megcsinálnom? Az az optocsatolás mit foglal magába?
Sok esetben változtatni kell rajta, pl hogy mikor nyisson, és mikor ne. Ugye említetted, hogy nem teljesen megbízható, ezért kell mindig az adott rendszerhez egy kis igazítás. Az optocsatolás az alacsony feszültséggel működő részeket csatolja a magas feszültséggel működő részekhez. Gondolom nem akarsz 300 volttal belesokkolni a hifid kimenetébe egy szóval ezt akadályozza meg. Ebben a kapcsolásban az optocsatolást egy ferritmagos trafó végzi. Ez a legegyszerűbb, de nem igazán kalibrálhatól A 220 ohmos ellenállást és 15n fóliakondira cseréltem. Közép/magas tartományban nyit ki főleg, ennek ellenére elég jó. Igaz nálam egy plusz 20 wattos erősítő hajtja meg, és így megy vonalszintű kimenetről. Kár elfűteni rajta a hifi teljesítményét. Egyébként tervben van nálam egy egyszerű és nagyszerű tervezésre, csak még nem volt rá időm. De mind hasonlóképen működik.
Hát kössz a segítséget, rászánom magam és akkor neki látok/utánanézek. Addig talán átszerkesztem a vezérlőmet infrásra, hogy ne kelljen kábelezni
Az se rossz ötlet, nálam is sok a kábel
Ugye, és infrásan pedig már a kicsit nagyobb távolság se olyan gond...
Most keresek valami használható kapcsolást. Csak még átgondolom azért, hogy valójában mit is kell tudnia, meg persze, hogy összehozni a dolgokat.
Infrásra? És hogyan? Hangvezérlésre a legjobb megoldás egy bpm-es vezérlő lenne de ha egyszerűen csak fogsz egy basszus indikátort és a led helyére az optót kötöd, akkor jó lesz és nem kell hozzá végfok se. A trafóssal az lesz szerintem a baj, hogy nem csak mély hangra fog villogni azaz nem csak ritmusra. Bár lehet, hogy van aki megépítette már és ezt cáfolja.
Hali!
ENNÉL a rajznál muszáj a 100nF-os kondinak 400V-os nak lenni? Itthon csak 275V-os van.
Ha a 275V után van egy ilyen jel:~ akkor jó. Magyarul ekkor 275V váltófeszültséget elvisel, és ha ezt szorzod 1.41-el, akkor megkapod az egyenfeszültségű határértéket.
Igen AC kondi azaz váltó feszre van. Ha jól tudom ezt lehet alkalmazni egyen feszre is de az egyen feszre valót nem lehet váltóra. Csak fúrcsáltam, hogy miért kell 400V-os mikor a gratz előtt nincs csak 230 a másik 100n pedig a 820 ohm után van ami után megint nem lehet 275V feletti fesz.
Jóval 300V fölött van a mérhető egyenfeszültség....
230x1.41 Szóval nagyon nem árt a 400V feszültségtűrésű kondi. Az viszont igaz, hogy csak a 10µF puffer töltődik fel 300V fölé, és persze a graetz előtti 100n is a színusz csúcsértékét kell, hogy elviselje, de a 820 ohm-al soros 100n működés közben csak a glimm begyújtási feszültségére töltődik, mert ekkor a tirisztor is begyújt, és a töltése kisül.
Sziasztok!
Van egy Nikon SB-10-es vakum amit tegnap este sikeressen leejtettem.Azóta nem müködik egyszerüen nem tölt fel.Na és ebből szeretnék csinálni egy másik vakut fényképezőhoz.Amit kell hogy tudjon: 6lépésben állítható teljesítmény,4drb elemmel menjen.A fényképező ugy süti el a vakut hogy rövidrezárja a talpon található érintkezőket amibe max 8-10 V lehet.Ha ebben tud nekem valaki segítteni azt nagyon megköszönném. Előre is köszönöm !
Hello!
Azért nem volt válsz, mert általában vakut nem készítünk. Főleg nem egy ilyen "igénytelen" dolgot, hogy hat lépésben.. Vagy javítsd meg a régit, vagy vegyél újat. De ha leejtetted, akkor lehet a cső tört el, akkor meg az egészből már csak a kondi jó valamire.. üdv! proli007
Hello!Új vakura nincs pénzem és ezt meg nem akarom megjavíttani.A cső nincs el törve és egy 500µF os 340V-os ELNA kondi van benne.Akkor legyalább annyit segítsetek hogy hol kezdjem valami kapcsolást ami elemre müködik és megpróbálom ezt kicsit áttalakíttani csak hogy valahonnan el tudjak indulni.
Köszönöm
Na szóval akkor ott tartok hogy találtam EZT a kapcsolást.Csak kellene egy kis segítség hogy milyen tranyót használjak és hogyan lehetne szabályozni ennek a teljesítményét?
Köszönöm
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Az Astro által gyártott AS-500 as gép kapcsolási rajza, vagy ha valaki netán le fotózta már a belsejét. Akkor a képek érdekelnének. A segítségeteket előre is köszönöm! Üdv.
BD143-at nyugodtan. A teljesítmény különböző értékű kondenzátorokkal.
ÜDV.
Azzal a kéréssel fordulok hozzátok,hogy most akarok venni egy LED-es stroboszkópot.Igaz annak a hátulján található az intenzitását szabályozó poti.Én fel szeretném szerelni egy helyre és az elég macerás lenne,hogy mindig rohangálni kéne hozzá,hogy állítsuk az intenzitását Úgy szeretném megoldani,hogy a hátulját kicsit megbontani,és a potit kihozni belőle egy másik(hosszabb) vezetéken és egy külön dobozba azt beszerelni.Mellé berakni egy kapcsolót amivel az egészet ki/be lehetne kapcsolni ill.(ha még megoldható) egy kis LED-et,hogy lássuk milyen intenzitással villog.Ebben szeretném a segítséget kérni. UI:Erröl a strobiról lenne szó: Stroboszkóp Előre is nagyon köszönöm.
Én éppen ezt tettem! Egyszerűen kivezettem belőle a potit és beleépítettem egy kisebb, távirányító-szerű dobozba. Tettem hozzá egy kapcsolót meg egy gombot is. A kapcsolóval tudom kiválasztani, hogy automatikusan villogjon, a poti által beállított frekvencián vagy csak akkor működjön, ha megnyomom a gombot(a frekvenciát ekkor is a potival állítom). Ha a sztrobód képtelen nem villogni , akkor használj háromállású kapcsolót(I - POTI, II - OFF, III - GOMB+POTI), ha képes, akkor csak csökkentsd a frekvenciát nullára potival.
Egyszerűen vezesd ki a potenciométert és kész is vagy. |
Bejelentkezés
Hirdetés |