Fórum témák
» Több friss téma |
Ha újak és kenve vannak, azoknak hasonló hangja nem lehet. Találkoztam viszont olyan porvédős csapággyal amiben nem volt gyárilag kenőanyag.
A műanyag tömítőtárcsa megbízhatóbb, még a légnedvességtől is megvédi, és hő hatására sem folyik ki. A legjobb megoldás persze az lenne, hogy alulra kúpgörgőset tenni, de ahhoz meg szimmering... macerás.
Ha egy megragadt csapágy (itt a fölső sanszos, gondolom a fej súlya az alsón van) belső gyűrűje szárazon megfordul a csövön annak viszont ilyen hangja van.
Szia!
Nem a nyikorgás a gond, hanem az, hogy a függőleges tengelyen ide-oda forog. Mintha az oszlopvég nem lenne függőleges, vagy egész egyszerűen szétcsúszott volna a függőleges csapágyazás. Ebből a rövid videóból így látom.
(kb 12-es szél volt és be volt fékezve a generátor, ezért hintázott jobbra balra.)
Enyémen a negativ csúszóérintkező nyikorog
Mer' itt sokan mondták hogy az amper megöli a talpcsapágyat,hát tettem rá segéd érintkezőt Itt is volt tegnap szél,(szelecske)de ha négyszer felpörgette,akkor sokat mondok...
Te ez ilyen hangos? Nekem furcsa,enyémnek semmi hangja nincs.(vagy nagy a forgalom az utcán?)
És azt a farokkialakítást el tudja valaki magyarázni? Nem értem mitől fordítja ki a szélből.
Mi hangos? A nyikorgós videó, vagy amin termelés közben látható? (Az utóbbin nem annak a szélgenerátornak a hangját hallod, hanem az 5 db kicsinek ami mellett álltam.) A farok nem téríti ki, az csak próbálja a szélben tartani. Maga a generátor a függőleges forgóponttól 15 centivel jobbra van felfogatva, így minél nagyobb szél nyomja a lapátokat, annál inkább elfordul (a szélirányhoz képest)
Akkor már értem a működését
A rotor fogja a farkot elfordítani,hogy gyorsan kitérjen szélirányból.
Hali! Ma voltam a lomisoknál.
szereztem egy akksis fűnyírót.(1500 ft-ért) akksi nincs. 36 V-os 3 fázisú motorja van. Össze van építve a vezérlővel,20-as tengelye van a motornak.Rendesen rángat az erős mágnesek miatt. Sajnos ki van öntve műgyantával Talán menthető . A gép típusa: rotak 43 li Nézzétek meg az árát!!!Ez rablás.
Ha valakinek rendelkezésére áll egy viharvédelmi rendszerről rajz és elküldené nekem azt nagyon megköszönném. Vagy leírná nekem pár sorba. Köszi!
Heló!
Azt kérdezném tőled, hogy az a 15cm-es eltolási méret miböl adódik, tehát elég-e ennyi? Mert én is a viharvédelem megoldásán dolgozom. Válaszod előre is köszönöm. Axnix Géza
Szia!
Pudding gépe gyári gép. Módosítatlan formában biztos elég az a 15 cm. Azért írom ezt,mert neki saját gyártmányú rotor van felszerelve.
15-20cm eltolás már elég (Minél nagyobb annál hamarabb kitér.) Ezen kívül hogy mekkora szélsebességnél kezdjen kitérni, azt a farokrúd hosszával és a faroklapát méretével is lehet befolyásolni. (Minél nagyobb a faroklapát és minél hosszabb rúdon van, annál nagyobb szélsebesség kell hogy kitérjen. ) Azért nincs az enyémen fixre rögzítve a faroklapát (kb 40 fokos tengelyen csapágyazva foroghat) mert így kevésbé viseli meg a szerkezetet a szélből kitérés és visszaállás, ill. szinte állandó fordulatszámot tud tartani félig kifordult állapotban is. Ilyenkor a faroklapát is felfekszik a szélre, míg egy függőlegesen fixre rögzített lapát miatt amúgy szinte egyből visszavágódna. [/OFF] Nálunk két napja baromi jól fúj a szél, az én gépem meg pihen, nincs még összerakva.. :no:
Most állítottad fel! már szétszedted?
Mi hibádzik rajta? A nyikorgás,vagy lapátot javítasz?
Nem voltak egyforma vastagok a lapáttövek, így hiába húztam meg az összes csavart, az egyik lapát elkezdte kijárni magát. (Két fémtárcsa között van az összes lapát) Az 1-2mm-es elmozdulástól kiegyensúlyozatlan lett és rázta a tornyot. Ezt korrigálom most, ill. a nyikorgást is megnézem. (pillanatnyilag úgy néz ki hogy nem a csapágy a hunyó)
Csúszógyűrű van?
Ha igen,akkor az lesz az... Én ilyen kisebb méreteltéréseket autó belsőből kivágott gumilappal szoktam korrigálni.Két kör alakú tárcsa (kívül belül),és az életben nem kell többet hozzányúlnod
Szereléskor műgyantával (vagy műgyanta alapú ragasztóval, például Uverapid) átitatott, 2-3 réteg textilt is lehet hézagoláshoz használni, mindenhol épp a megfelelő vastagságúra tömörödik, és kikeményedés után tökéletesen rögzít.
Mind a két megoldás jó amit írtatok. (Én műgyantával javítottam ki.)Azért hogy ne tudjon semerre se elmozdulni a lapát, U szelvényeket hegesztettem rá az alsó korongra és abba tettem a lapáttöveket, a maradék hézag szintén műgyantával lett kiöntve. Úgy beleragadt az U szelvénybe hogy csavar nélkül is fel lehetett emelni az egészet a lapátoknál fogva. Nálam estére állt meg teljesen a szél úgy hogy holnap talán meg tudom csinálni a kiegyensúlyozást.(ismét..... )
Kedves uraim
Gazdagabb lettem egy tapasztalattal. Ami megy kicsibe, nem biztos, hogy működik nagyban. Pillepalackforgó mintájára készítettem bádoghordóforgót. Mellékelek képeket is. A pillepalackforgó forog mint Ventilátor Józsi a Pokolban, míg a bádoghordóforgó békésen pihen, pedig tegnap jó szél fújt. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy csak kb. 2 m magasra tettem, de a napokban készítek egy 5,2 m-es állványt és arra teszem. Ha az eredmény nem változik, megpróbálom a félbe vágott hordó módszert.
Üdv István!
Ami megy kicsibe, az megy nagyban is. Ezért szoktak kismintával kísérletezni, csak tudni kell átszámolni a kicsin mért adatokat a nagyra. A két szerkezeted nem azonos! A félbe vágott pillepalack légellenállás tényezője az egyik irányból 0,34-re, a másik irányból 1,33-ra vehető. Tehát szinte a teljes szélerő forgatja az egyik oldalt. A kihajlított lemezek légellenállás tényezőjét én mindkét irányból közel 1,1-nek venném. Persze így utólag könnyű okosnak lennem. Engem is meglepett ez a légellenállás tényező figura, mikor megnéztem, miért nem forog a hordó. Én is tanultam belőle. Írd meg a hordó méretét, és küldök egy adatsort a várható fordulatról és teljesítményről a szélsebesség függvényében.
A hordó mérete: magassága 90 cm, átmérője 60 cm. Szabvány 220 literes hordó. Ismát mellékelek egy forgóképet, ami nagyon szépen forog és róla mintáztam. Meglep, hogy még csak igyekezet sincs benne, hogy forogjon. Feltettem a hordóforgó tetejére a mellékelt képen lévő forgót, ami szintén szépen forog, amíg a nagytestvére pihen.
Üdv István. Szerintem próbáld meg a lapátokat kicsit beljebb csukni ugyan is, az én tapasztalatom szerint amit már egyszer le is rajzoltam így nem működhet, szerintem azért, mert túl nagy a légellenállása a lapátok hátuljának. Ha beljebb zárod ez csökken. Szerintem úgy kell működnie.
Szia! Rendesen be van az a hordó csapágyazva?
Nehezen hiszem el hogy meg sem mozdul!
Szia István.
Látom te szereted a "nagy" kihívásokat. Ezt már láttad? Önmagát módosítja erős szél esetén így nem kell külön viharvédelem.
Már látom a pillepalackot rendesen. Ez tényleg csak szélforgó. A hordónál is biztos elérhető a forgás, de hogy levehető teljesítményt miből ad le, azt el sem tudom képzelni.
Így néz ki a klasszikus Savonius működési elve. Eszerint szokták elrendezni a félhordókat. A szél rángatásának csökkentése érdekében legalább kettőt szoktak egymás alá tenni, 90 fokban eltolva.
Hatékonyság házilag ebben a kivitelben megközelítheti a 10 %-ot. Elvi maximum 23 % körül. Legnagyobb előnye, rendkívül egyszerű és potom olcsó. Nem szükséges semmi viharvédelem, nem tud túlpörögni.
Helló! Ha a 6lapátos szélgenerátor kisebb szélsebességnél már elindul akkor mért nem alkalmaznak több helyen olyat? MI a hátránya? Esetleg tudna nekem valaki segíteni rajzal vagy akármivel hogy hogy tudnék építeni 6 lapátos rotort....??
Az a hátránya hogy a forgó rotor még nem feltétlen termel áramot is!
Az én gépem 6 lapátos,mégsem forog üresben! Akkor indul el,ha már van értelme Ha elég erős a szél,(kivehető teljesítmény) Akkor már a 3 lapátos is elindul! És a 3 lapátos sokkal nagyobb fordulatszámot produkál,mert a 6 lapátos hamar leszabályozza magát...Örvények keletkeznek a lapát mögött,és a következő lapát belefut... |
Bejelentkezés
Hirdetés |