Fórum témák
» Több friss téma |
Én ma ezt találtam:Bővebben: Link
bocsi azt megtudja mondani, hogy a "A" -ként használt felület nagyság pontosan milyen felületet jelent ateljesítmény számoló képletben?
köszi.
Elnézést a közbeszólásért, de amióta mérem a szélsebességet (úgy három hónapja) még nem volt 8 m/s-os szél. Mennyit termelhet 2 - 3 m/ s - os szélben?
HI
Vigázz a beton oszlop feszített vasbeton szerkezetét egy fél kilós kalapáccsal el lehet intézni Ne hagyd felfeküdni az oszlop szélét a gödör szélénél és akkor menni fog +a lyukak a feszítési írányt mutatják rajta
20-50 W között. Ami ekkora méretben a megforgatáshoz épp elegendő.
Mindezt az indulási szélsebesség: 2,3 m/s és 3 m/s között. 2-nél még el se indul.
Emlékezz csak! Segítettetek egy PC tápot megjavítani és átalakítani. Még nincs fenn a magasban álmaim szélgépe, ezért csak kézzel forgattam meg. Szombaton hozzákapcsoltam a 220 voltos egyenáramú generátorhoz azt a PC tápot. 600 fordulatnál már a tápot elindította, még akkor is, ha egy 12 V, 21 W-os égővel volt terhelve. A billuxal már lefagyott a táp.
Végeztem még pár mérést. A fent említett dinamó 300 fordulaton, terhelés nélkül kiad 12 voltot. Rákapcsoltam egy 12 voltos akkut ampermérőn keresztül. megtekertem jól, és töltött 0,6 amperrel. Sorosan összekötöttem két 12 voltos akkut, így már 24 volttal tölthetett és az áram erőssége felment 0,8 amperre. Tekerhettem, akár 700 fordulattal is, az amperóra nem mutatott többet. Már csak azon kell elgondolkodjak, hogy hogyan lehet összehozni egy olyan kütyüt, ami a töltést egy bizonyos szélerősség után a tápon keresztül végzi. Tetszik nekem ez a dolog, mert a 220 voltos táp már 110 volton beindul, és azonnal stabil feszültséget ad. Generátor 64-nek vajon nem segítene egy átalakított PC táp?
Vannak olyan tápok,amik már 90V-on elindulnak.
Pl ceruza akksi töltőm van,amire rá is van írva! 90-240V
Ez egy régi AT-s táp és egy 12 V, 21 W- os égővel 0,19 ampert fogyaszt. Én autotrafóval próbáltam ki, hogy mekkora a legkisebb feszültség, amivel még megindul. legtöbb, amennyit tévedhettem 9 volt, mert 110 volttól 10 voltonként vannak a kivezetések.
FEMM be hogy kell szabályos sokszöget rajzolni?
Gulyi88 felhasználó a profi benne, ha esetleg ráérsz megnézhetnéd ha az autógenerátor forgorészét vesszük alapul és a tekercs helyére mágnest rakunk akkor mi a helyzet?Szenvedek a rajzolásával de ahol a körmök a tárben átfedik egymást azt nemtudom megrajzolni mert azt szaggatottal kéne vagy nemtudom.Talán ahoz 3d kéne...
Köszi szépen, így már legalább egy adat megvan abból ami fontos lehet. Komolytalan alakulat.......telefonon nem akarnak infót adni, írjak e-mailt, utána meg arra nem válaszolnak. Sok sikert kívánok nekik, részemről befejeztem az ügyet. Így szeretlek Magyarország.....
A permanentes 3kW-os 8m/s-os szélben 2,7kW-ot ad, ez a magyar csoda ami direkt alacsony szélsebességre készült, meg 1kW-ot.... rendben hogy az ár nem ugyanaz, de engem most elsősorban nem is az ár hanem az alacsony szélsebességtartományban mért termelési adatok érdekeltek.Bővebben: Link
(A legszebb az egészben hogy állítólag kisebb méretben 1 meg 5kW-os van, akkor mi ez a 2,5kW-os?)
A szélkerék, generátor, akkumulátor könnyen összeilleszthető hogy működjön, de az általad leírtakból azonnal látszik, hogy a jó megoldás az inverter használata.
A leírtakból az is kiolvasható, hogy Te a gondolkodásoddal és a meglévő szélgépeddel is közel állsz az általam favorizált megtérülő rendszerhez. Lehet hogy ebbe az irányba kellene először elmozdulnod, és ezen belül működtetni korlátozott módon az akkumulátor töltését. Ez csak tipp, tudom hogy a jó megoldást nem tőlem várod.
Tudod, én vagyok a számolós pasi. Összevetettem a két weblap adatait. Az általad felrakotton 3 m/sec átlagos szélre évi 1500 kWh energiatermelést ad meg az 5 méteres szélkerékre. Átszámolva a másik lapra, ahol szélgép ár is van, az éves szinten behoz 27500 forintot. Ez csak a szélgép oszlop és egyéb szükséges dolog nélkül, és a megtérülés 14 év. Nálam, ahol nincs szél, ez lenne a realitás
Mért adat:
Régi AT táp 90 V AC-nél elindul, de még nem ad normál stabil feszültséget. Felfelé elmegy 260V AC-ig. Feljebb nem próbáltam, érthető okokból. De ott még nem pukkant. Lefelé 70 V AC-nál szakadt le a rezgés. Újabb aktív PFC-sek tartománya ennél nagyobb lehet.
Kedves westhorses
Ne haragudj, de nagyon kíváncsi vagyok, mire haladtál a szélsebesség mérőddel? No meg egyebekkel, szeles ügyben.
Nálam egyszerű a számítás: A 2kW-os szélgenerátorom 1 év alatt termelt 600kWh-t, az 1,8kW-os napelemes rendszer meg 2050kWh-t. Majd ha egy 2kW-os szélgenerátor termel annyit mint egy ugyanakkora napelemes rendszer, akkor lesz értelme foglalkozni vele, de még akkor sem biztos, mivel a szélgenerátornak van karbantartási igénye , a napelemnek meg nincs. (Az átlagos szélsebességre megadott éves termelési adatok sajnos köszönő viszonyban sincsenek a valósággal)
Kedves pudding1!
A napelemes rendszered jól teljesített! DE: a napcellák élettartama is korlátozott (kb. 20 év!) a 2000 Kwattóra kb. 100 ezer Ft megtakarítás/ év! ez 20 év alatt 2 millió! Nos a rendszered, gondolom, nem 2 Ft volt s karbantartási igény sem ingyenes, itt gondolok az aksik, és az inverter meghibásodására és élettartamára, (ha nem feltáplálós rendszerű) Ha pedig az, akkor az EON nem fizet 50 Ft-ot a megvett áramért sem, így pedig rentábilis a dolog! A te rendszered egyetlen dologra tökéletes, mégpedig nem függsz a szolgáltatói áremelésektől és nincs ellátási bizonytalanságod! De tulajdonképpen ugyanazt fizetem mint mások valójában. Azt hiszem a szélkerék arról szólna hogy mit takarít meg!
Bocs de az információid alapvetően tévesek, légyszíves olvass utána. Ha gondolod szívesen megvitatom veled a kérdést, de nem itt hanem a napelemes fórumon.
Üdv! Örülök hogy érdekel hogy hol tartok a dologban.
Bemértem a kerékpárorát a kocsiba és beírtam a táblázatba az adatokat, mikor ezt ellenőrizni akartam egy kicsit fújt a szél és nem tudtam semmiféle szélvédett helyen kísérletezni, ezért a mérés is egy kicsit elcsúszott. kevesebbet mért furcsa mód a kerékpár kilométeróra mind a kocsié. Mindenképpen jó lesz a dolog csak még be kell állítani pontosan, csak az a baj hogy mikor ráérnék foglalkozni vele akkor mindig fúj a szél... Nem baj, nem hajt a tatár, ráérek. Ha készen lesz teszek fel képet.
Sziasztok, Szia István semmikép sem szeretnék hobbiból egy ilyet kiállítani a kert végébe de nyilván érdekel a téma és ezért kicsit hobbiból is készülne de szeretném ha képes lenne megtermelni 800 - 900 kwh-t termelésnek örülnek évente, kezdésnek elégedett lennék ennyivel.
De sok minden nyomaszt a dologgal kapcsolatban, szeretném ugyanis magam kialakítani, hogy milyen szeretnék és nem vásárolni azonban fenn akadok az elektroniaki részen különösen a generátor választáson sajnos oklveles gépszmérnék tanáraim se tudnak túl sok jó tanáccsal szolgálni ezügybe szóval nem tudom merre mehetnék [u]
Na, ez inkább lobbizás mint válasz, de hátha lesz aki elolvassa, és elindít benne egy új gondolatot.
Nagyon jó, hogy felraktad a szélgéped éves termelési adatát. Ez megerősített abban, hogy kezdésnek nem is rossz egy szélgép, igaz, egy kicsit másképp, mint amihez itt hozzászokott a társaság. Hagy kezdjem azzal, hogy nem egyforma lehetőségekkel rendelkezünk, és Te a tiedet igen jól használtad ki. Nézzük meg, én hogy gondolkodom: Te éves szinten a szélgép egy négyzetméterről 62 kWh-t veszel le. Én figyelembe véve a rossz szélviszonyt és a rossz kihasználást, óvatosan csak 21 kWh-ra számítok, ez éves szinten egy 4,5 m-es szélkeréknél 15000 Ft megtakarítást jelenthet. Négy éves megtérüléssel ez 60000 Ft. Mivel én fűtés és melegvíz rásegítésre gondolok, a szélgéphez alig kell más kiegészítés. Van egy 2000/1000 wattos fűtőtestem, és a kertemben egy elektromos vízmelegítő, természetesen hőfokszabályzóval. Mindkét berendezés 220 voltos, ezekhez jól illeszthető a szélkerék és a generátor. Ráadásul kb. 30 wattos szélkerék teljesítménynél meg akarom csapolni a generátor tekercsét 12 voltnál, hogy legyen lehetőségem egy akkumulátort életben tartani, meg egy kis villanymotorral vizet is tudjak szivattyúzni. Ez utóbbi azért érdekes, mert így az energiatermelés és a kút helye nincs egymáshoz kötve, mint a vízhúzó gépemnél. Én úgy gondolom, ha kihasználom a saját lehetőségeimet, felhasználom a meglévő lomjaim egy részét, meg nagyon sok munkát hozzáadok, a fenti tervet meg is tudnám valósítani.
Kedves westhorses
Az anemométeredet nagyszerűnek minősítem. Egy valamire azért megkérnélek, bizonyára lesz valami rajta, ami nem fog tetszeni, mert a tapasztalatok fényében másként csinálnád. Ezt már ne bontsd el, ha valami nem tetszik rajta. Készíts másat, úgy ahogy akarod, de amíg a másik nem tökéletes, ezt ne bontsd el. Azt írod, hogy a kalibrálás, szerinted nem pontos. Ej dehogynem. Mentél te a kalibrálásnál 40-50 km / h sebességgel is, ott már az a kis szellő nem százalék, csak töredék. Visszaosztol kis sebességre, és jó lesz egy darabig. Bár ez csak vélemény, nincs akkora tapasztalatom, hogy azt mondjam, kőbe van vésve. Azt sem hiszem, hogy ráérsz, mert nem hajt a tatár. A tatár tényleg nem hajt, de a kisördög állandóan piszkál. A képek kellenek a fórumon, mert ihletet ad nekem is és lehet másnak is. Kurtán furcsán csak annyit mondhatok az anemométeredhez: GRATULÁLOK, szép munka.
Szerbusz
Csináltam egy nagyon kezdetleges (nem is út, hanem inkább csak) iránymutatót a FEMM hez. teljesen nyers a dolog. De ennyi talán elég kezdésnek.
Az autók és motorok km órája gyárilag felfelé csal, általában %-os arányban - 100 km/óra helyett jellemzően 102-110-et mutatnak. Egyrészt így kisebb a gyorshajtás esélye, másrészt pedig így eladhatóbb a gép. Egy jól beállított elektronikus óra (pl. bicikli óra) sokkal pontosabb tud lenni. Persze a legjobb, ha van a kocsiban GPS is, így tudod ahhoz viszonyítani a kapott értékeket.
Bemértem a kerékpár kilóméter óráját a kocsival, digit kilóméter óra van benne, és GPS szerint is pontos. Szóval ponos lett a dolog és még 80km/h-nál is pontos volt. Már csak felkell tenni a tetöre, nameg lekell festeni és kész is. Készítek késöbb még egyet beszámolok majd arrol is és természetesen teszek fel képeket is majd. Addig is jó szelet mindenkinek!
Tisztelt hozzászólók!A segítségeteket szeretném kérni.
A lányomnak van egy telke és az áramot agregátorral és 12v-os akkuval tudjuk csak megoldani. A 400Ft os benzin nagyon drága inkább az aksit használjuk. A tiszteletteljes kérésem az lenne van e valakinek a szekrényében már nem használt motor vagy generátor eladó ami akku töltésére alkalmas 13-14volt 3-4amperral töltené az aksit. A szélkerék és a tartó oszlop már megvan. A válaszokat nagyon szépen megköszönöm.
Ahhoz, hogy bárki segíteni tudjon, szükséges, hogy tudja a szélkereked paramétereit, mint átmérő, lapátszám, lapátkinézet, de még jobb, ha egy fényképet is felteszel róla. Én követem a fórumot elejétől, és azt tudtam meg, hogy ha akkuval akarsz világítani, nem elég a szélgép, mert van, amikor napokig nem fúj a szél. Napelemek szükségesek. Valami mindig van, ha nem termel a szélgenerátor, tölt a napelem. Borúsabb időben, dolgozik a szélgép, ha van szél. Attól is függ, a szélgenerátorod, mennyi pénzt szánsz rá. Egy kicsit sokba kerül az anyag az átlag ember számára a légmagos generátorhoz, de aki tényleg áramot akar termelni, ilyet épít.
Köszönet Gulyi88 nak hogy eligazít minket a FEMM progiban.Én egyre jobban elmélyülök benne, és egyre több mindenre jövök rá.
Lassan 1 hónapja hogy fel lett állítva a generátorom Pár dologra rá is jöttem működését figyelve. Még pedig: Egy 3 fázisú villanymotorba dugtam mágneses forgórészt.( ezelég jól sikerült).Viszont az állórész maradt a gyári 6polusú tekercseléssel.És mondhatni itt van a gond.A tekercselés kb 0.8 as huzallal készülhetett, ami a motoros üzemre a 0.75kW, 2.2A hez elég is.Most hogy generátorként van munkába állítva azt tapasztalom hogy nemigazán terhelhető nagy áramfelvételű dolgokkal.Nagy fékező erö a válasz ha pl egy 6V 45W os izzót kötök rá, és nem is világít csak lefogja.És ezt nem gyenge szélben.Nagyobb széllökésben már legyüri de amint apad a szél vége.A 220 as izzó bezzeg virít rajt.Itt jön elő az amiben jó a generátorom, mégpedig a feszültség.Ez sztem a gyári motoros tekercselésnek köszönhető.Összegezve az egészet, számomra világossá vált hogy így 12V os akku töltésére is alkalmatlan.Viharban 5A volt a legtöbb amit töltöáramként tud küldeni az akksinak. Egy áttekercselés megoldhatja a dolgot talán, csak kérdés hogy van e valamilyen szabály arra hogy vasmagos tekercseléskor milyen huzal vastagsággal milyen áram kivétel érhetö el?Persze a feszültség túlzott rovására se menjünk.Ez a generátor kb 0.8 huzallal van megáldva, mivel elég nagy a horony az állórészben talán 1.5 ös huzallal meglehetne tekerni, és még fesz is marad.(vagy nem).Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.
Szevasz.
Eszedbe ne jusson szétszedni azt a genenrátort . Újratekeréssel elveszti azt az előnyét, hogy (relatív) kevés munkával és olcsón lett használható generátor. Inkább kell egy töltő, ami már modern nem hagyományos trafóval készült (tehát kapcsolóüzemű). Vagy egy PC tápot kell átalakítani akkutöltőnek (van ilyen topikunk). Ha áttekered az sem segítene sokat a problémán hiszen a fordulatszám ingadozás nagyságával azonos a feszültség ingadozás nagysága. Előjönne az a hiba, hogy kis fordulaton túl alacsony a feszültség, nagyobbon meg túl magas, sokkal jobb ha mindig magas, abból egyszerűen lehet megfelelőt csinálni.
Utána számoltál már hogy napi szinten hány fokot tudnál melegíteni a vízen? Mekkora folyamatos teljesítmény kellene hogy legyen hatása is? A saját adataim alapján ha vízmelegítésre akarnám használni a generátort akkor 5kW-alatt nem nagyon foglalkoznék vele mert különben az év nagy részében semmit sem érne. (Pár száz watt a vízmelegítésnél olyan mint halottnak a csók....) Ha gondolod elküldöm az 1 éves mentett adatokat. (Napi bontásban Watt és üzemóra, hogy lehessen vele számolni)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |