Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szobabicikli áramtermelésre?
Lapozás: OK   3 / 4
(#) Hier hozzászólása Nov 6, 2013 /
 
Mi a különbség a dinamó és a generátor között?

Áttételezni így is úgy is kell, azt nem lehet megúszni. Bár lehet, hogy egy baromira jól csapágyazott kerékpárral többet el lehet érni. Gondolok itt az indukciós elvre.

Valaki kísérletezett már vele?
(#) zolika60 válasza Hier hozzászólására (») Nov 6, 2013 /
 
A fő különbség, hogy dinamó egyenáramot állít elő, a generátor váltót, amit diódákkal egyenirányítanak.
(#) Hier hozzászólása Nov 6, 2013 /
 
Ja közben én is utánaolvastam pár dolognak.

Nem is olyan nehéz annyi áramot előállítani, hogy egy akkut fel tudjak tölteni.
(#) zolika60 válasza Hier hozzászólására (») Nov 6, 2013 /
 
Nem is ez a kérdés, hanem hogy az akku élete alatt ez hányszor sikerül. No meg hogy az új akku ára nem több-e mint a megtermelt áramé.
(#) erbe válasza Hier hozzászólására (») Nov 6, 2013 /
 
Idézet:
„Gondolok itt az indukciós elvre.”

Milyen indukciós elvre gondolsz? Mert bármely mozgás által áramot termelő eszköz (ritka kivétellel) ezt használja. A dinamó és a generátor is.
(#) pucuka válasza Hier hozzászólására (») Nov 6, 2013 /
 
Meg lehet úszni az áttételezést, de akkor speciálisan erre a célra épült generátort (vagy ha úgy tetszik dinamót) kell építeni, használni. Ha pl. elegendően sok pólusú a generátor, (ki lehet számolni) akkor alacsony fordulatszámon is lehet megfelelő teljesítményt előállítani. Ehhez nagy átmérőjű, sokpólusú generátor szükséges. Léteznek ilyenek, pl. a régi vasúti kocsik tengelyén levő generátorok már 5 km/ó sebességnél is töltötték a kocsi akumlátorát. Vagy más dimenzióban a vizierőművek generátorai. Azok némelyikénél, ahol nincs nagy vízszintkülönbség, a turbina csak néhányszor tízet fordul percenként.
De meg lehet próbálkozni az elektromos kerékpár agymotorjával is.
(#) Hier válasza pucuka hozzászólására (») Nov 7, 2013 /
 
Arra célzol, hogy minél nagyobb a forgórész és a tekercsek aránya, annál nagyon lehet a termelt feszültség?

Tegnap este még végeztem egy kis kísérletet. Van itthon egy pár réztekercsem (régi motorokban volt az állórészben), ezeket körben elhelyeztem, és két mágnest forgattam köztük, amik egy falapra voltak felragasztva.

Egész aranyosan termelte a crafot nem vettem az időt, hogy kimérjem, de ma szánok rá időt.
(#) Inhouse válasza Hier hozzászólására (») Nov 7, 2013 /
 
Nincsenek csodák.
Ehhez a művelethez munkaakku kell, nem jó a sima autóakku. Természetesen a munkaakku drágább. A töltés/kisütés veszteséggel jár, itt is bukta van. Nem véletlen az, hogy az erőművek szénnel, vízzel, atommal járnak leginkább. Sajnos így nem igazán tudsz spórolni, vagy zöld lenni. Az akku előállításakor, életútja alatt és a megsemmisítése (újrahasznosítása) során több káros anyag keletkezhet, vagy szükséges, mintha az általa az élettartama alatt szolgáltatott energiát az áramszolgáltató biztosította volna neked.
Épp tegnap beszéltem megint egy napelemmel küzdővel...hát a végén arra jutottunk, hogy ez házilag csak egy költséges hobbi és talán a legokosabb lenne most, ennyi veszteséggel bebukni, mint tovább költeni rá...
(#) pucuka válasza Hier hozzászólására (») Nov 7, 2013 /
 
A termelt "kraft" (nem igazán tudom ez mit jelent) leginkább attól függ, hogy egy vezető (tekercs) mekkora sebességgel metszi a gerjesztés által létrehozott erővonalakat. Ugyanazon fordulatszámhoz nagyobb átmérő esetén nagyobb kerületi sebesség tartozik. Ha nagyobb a sebesség, nagyobb az indukált feszültség is. Ebből következik, ha alacsony a fordulatszám, akkor a nagy kerületi sebességhez nagy átmérőt kell alkalmazni.
Bővebben: Link
(#) nagym6 hozzászólása Nov 7, 2013 /
 
Villanybiciklim akkuja 36V 14Ah kb. 300 töltést-kisütést bírt, ezután eldobható, pótlása -új akku- 36000Ft. Ez a biciklis áramtermelés költsége, az akkuelhasználódás. Ennyi pénzből mennyi villanyáramot lehet venni, és tekerni sem kell.
(#) Hier válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 7, 2013 /
 
Érdekes amit írsz, kiváncsi vagyok, hogy ezt az adatot - mármint a 300 töltés kisütés - a gyártó adta meg, mert ebben az esetben egy közel 100 00 ft-os elektromos bicikli kevesebb mint egy évig jó?!

számomra ez egy kicsit fura, főleg annak tudatában, hogy napi szinten dolgozom akku-kkal, és nem tapasztaltam még soha ilyen adatot.
(#) Hier válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 7, 2013 /
 
Nem is csodát akarok, és nem "zöld" akarok lenni, de ha a nagy erőművekkel példálózol, akkor azért felsorolnék pár egyéb erőművet:

Naptorony

Szél

Ezek is mind "zöldek", ezeknél is van veszteség, és mégis csinálják.

De mint írtam, nem akarom megváltani a világot, de van egy fiam, akinek szívesen felmutatnám azt, mint követendő példát, hogy van más megoldás, mint a konnektor. Lehet, hogy az én életemben a "zöld" nem lesz olyan elérhető, de lehet neki ez már napi rutin lesz.

És nem utolsó sorban nem olyan rossz tanulás ez, hiszen mindig arra ösztönzi az embert, hogy kezdjen utánaolvasni, próbálkozni.
(#) szsrobert válasza Hier hozzászólására (») Nov 7, 2013 /
 
Milyen akkukkal dolgozol?
3-400 ciklus alatt a meghajtó savas akkuk kapacitása a 70%-ára (vagy kevesebbre) csökken, és cserére szorulnak.

Vehetsz kondenzátorokat is tárolásra.
Mint írtam, leggazdaságosabb a termeléskor felhasználni az áramot.
100W-ot termelve óránként 5Ft értékű áramot takarítanál meg vele, ha a lánc, lánckerekek, a generátor ingyen lennének.
(#) nagym6 válasza Hier hozzászólására (») Nov 7, 2013 /
 
2012 tavaszán vettem új akkukat a bicóba, 3db. 12V 14Ah. Most már csak fele kapacitásuk van, azaz fele annyit megy egy töltéssel. Hideg időszakban nem használom, kb. november eleje, március közepe között. Csak egy egy karbantartó út, akku kisütés-töltés. A fennmaradó -használati- időszakbam sincs minden nap töltés, nagyjából számolva 300 töltésig voltak teljes kapacitásúak. Még használom így, fele kapacitással, talán 400 lehet a töltésszám. Ahol vettem a bicót, szervizük is van. Ott mondták tapasztalatból, hogy 300 töltés-kisütés a jó kapacitású élettartam. Egy akku eléggé rosszabb, másik kettő jobb, de nem lehet a két jobb mellé újat venni, tehát a leggyengébb határozza meg a három akku élettartamát.
(#) Hier válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 8, 2013 /
 
Én nap szinten foglalkozom akkukkal, olyan helyen melózom, ahol nem csak forgalmazzuk, de javítjuk, és karbantartunk is elektromos targoncákat, gyalogkíséretű raklapemelőket, személyemelőket.

Látom, hogy miket bírnak ki az akkuk. És ami nem utolsó.....állandóan fokozzuk a teljesítményüket felújítással.
(#) gergo55 hozzászólása Jan 24, 2014 /
 
Üdv Hier!
Ez a teljesítmény fokozás engem érdekelne! Sziget üzemű napelemes rendszerem öregecske akksiaira nagyon ráférne egy kis felújítás. Tudnál segíteni? Előre is kössz, akár egy témába vágó topikban!
(#) syria válasza Bassmester hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Szia!
Jó régi a téma, de számomra most vált aktuálissá a szobabiciklivel termelhető áram. Szobabicikli adott, kötelező lenne tekernem rajta, de kellene plusz motiváció. Van két, nem kevés elektronikai, illetve műszaki ismerettel rendelkező ismerősöm, akik meg tudnák valósítani.
Tudnál (tudnátok) segíteni, hogy ne a nulláról kelljen elindulni?
(#) BarnaPili hozzászólása Feb 25, 2019 /
 
Tavaly Amsterdamban jártunk,ahol a reptéren voltak olyan szobabiciklinek álcázott asztalok,ahol a mobilt töltő konnektort tekeréssel lehetett aktiválni.Most ez csak parasztvakítás volt,vagy tényleg a tekerő termelte az energiát,azt nem tudom megmondani.
(#) fecameca válasza syria hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Olyan egyszerű, mint a pofon. Megfogtam egy magnómotort, természetesen olyat, amiben nincs szabályzó elektronika, egy gyerekjáték kisautó kerekét ráhúztam, kábelkötegelővel, és bilinccsel rögzítettem, hogy a kerék forgassa a motort. Tölthetem vele a kerékpárkomputer akkumulátorát, tettem a kormány közepére egy 6 Voltos skálaizzót, ami világít. Bármilyen gyerekjátékból kiszerelt motor is visszafelé is árafejlesztőként működik. (Kell fénykép? Azért kérdezem, mert fényképezőgépet elővenni, számítógépre feltölteni, átméretezni, stb dolog is van vele, de készíthetek.)
(#) sargarigo válasza syria hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Fentebb már írták páran hogy szeretnének tekerős tévét! Aztán gyorsan le is beszélték egymást róla, mert a bevitt energia nem győzi a tévét működtetni, plusz a bekerülési költség is viszonylag magas.

Ámde! Ha motivációnak kell, és nem energiát akarsz kinyerni, akkor én rákötnék egy dc motort a hajtott tengelyre, arra egy relét amit meg tud húzni, és annak a kontaktjaira meg rá a tv áramát. Természetesen a méretezéskre és az érintésvédelemre NAGYON oda kell figyelni!
Elkezded tekerni a bringát, az hajtja a motort, az behúzza a relét, az meg engedi menni a tévét. HA megállsz, akkor a relé elenged, a tévé nem kap áramot. A sorozatot buktad

Persze lehet ezt elektronikusan is, egy jeladóval, egy újraindítható monostabil multivibrátorral, és akár igbt-vel is. Az igényekhez és a lehetőségekhez kell igazítani a projektet!
(#) syria válasza fecameca hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Hol lehet magnómotort szerezni? Ha lenne egy kis időd fényképeket küldeni, megköszönném.
(#) ferci válasza syria hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Szia!
Apróhirdetés > Keres> biztos lesz 10 ajánlat is hamar.
(#) syria válasza sargarigo hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Még vasárnap végigolvastam a pro és kontra érveket, és nem tántorodtam el.
Semmilyen TVműsort nem tudok bukni a tekerés abbahagyása miatt, mert mindent IPTV-n nézek.
Az igbt minek a rövidítése? (Gondolom, inverterrel kapcsolatos.)
Csatolom a bringa képeit a további ötletelést elősegítendő.
(#) syria válasza ferci hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Köszi.
(#) erbe válasza syria hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
A magnómotor nagyon picurka erre a célra. Lehet kapni nagyobb állandó mágneses DC motorokat.
(#) Hp41C válasza syria hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Idézet:
„Az igbt minek a rövidítése?”

Insulated-gate bipolar transistor
(#) kaqkk válasza erbe hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
A bicikli dinamóról senki sem hallott ?
(#) erbe válasza kaqkk hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
LED TV üzemeltetéséhez?
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2019
(#) proba válasza kaqkk hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Az elején szerintem még az agydinamósat ajánlották is, valamint az elektromos kerékpár motorját is . A TV nézésről azt gondolom, 250W körűli elektromos bicikli tudja kb azt a sebességet, amit egy jó kondiban lévő kerékpáros elérhet. Ebből az következik számomra, jó generátorral a 100W megcélozható, az meg talán elég egy TV-nek.
(#) kaqkk válasza erbe hozzászólására (») Feb 27, 2019 /
 
Csak kapcsoláshoz (magnómotort meg ilyesmiket emlegettek)
Idézet:
„Fentebb már írták páran hogy szeretnének tekerős tévét! Aztán gyorsan le is beszélték egymást róla, mert a bevitt energia nem győzi a tévét működtetni, plusz a bekerülési költség is viszonylag magas.

Én mielőtt bármibe is belefognék megnézném a TV adattábláját , mégis mekkora a teljesítményfelvétele .
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2019
Következő: »»   3 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem