Fórum témák
» Több friss téma |
A rádiók kód ügyében, nem tehetünk semmit, forduljatok a gyártóhoz!
Hali!
Nem tudom, eddig mit néztél meg, és mit nem, de én első körben az alaplap, és az előlap közötti kapcsolatot ellenőrizném. Levehető előlapos rádióknál gyakori hiba a kontakt. Szerintem bontsd le a burkolatot az előlapról, és úgy csatlakoztasd az alaphoz. (persze nyilván tartani kell, ehhez szükséged lesz segítségre) Szakadásvizsgálóval mérd végig, hogy az előlap és az alap között minden szálon megvan-e a kapcsolat. Nem kérdezted, hogy előtte nem produkál-e már szokatlan dolgokat, vagy nem kaphatott-e túláramot, nem babrálták-e a hangszórókat? Esetleg a hangszórók impedanciáját is ellenőrizném. (Pl. ha zárlatba vitték a végfokot, lehet hasonló jelenség)
Nos elmondom eddig mire jutottam. Szétszedtem az előlapot és kimértem a csatlakozási pontokat, azok rendben vannak. Valamint az előlapon kimértem az összes smd ledet, valamelyik nem-e ad át közvetlenül vagy nem-e szakadt, azok is rendben vannak. Ugyanígy az összes ellenállás is jó nem rövidzárak. Kimértem az összes mikrokapcsolót is azok is jól működnek, nem adnak át alapban csak megnyomáskor. Én úgy gondolom, ha nem a processzorral van gond , akkor az előlapot jónak vehetjük.
Amit még sikerült kiderítenem, hogy az előlap bekapcsoló gombjának egyik lábára is 3,3 V megy, amit megnyomáskor vissza is küld az alaplapra. Viszont hiába próbálom bekapcsolni vagy az Illumination bemenetre tápot kötni (ez az a bemenet, ami ha tápot kap, akkor az előlap háttérvilágítását bekapcsolja, ez az autó fényszórójára szokott kötve lenni, persze ahol be van kötve) akkor se kap tápot egyik smd led se, még a bekapcsoló gomb smd led-je se. Az alaplapon elkezdtem visszakövetni az smd led tápját és eddig egy tranyóig jutottam. Csak sajnos az is smd és azt se tudom mi a lábkiosztása. Amúgy végignéztem az alaplapot és a nagy elkók mind jók, nem találtam forrasztási hibát vagy elpukkant alkatrészt. Hibakeresés továbbra is folyamatban....várom a további észrevételeket vagy esetleg kapcsolási rajzot
Sajnos az autósrádió előéletéről nem tudok semmit, odaadta egy haverom, hogy annak haverjáé és egyik pillanatról a másikra tönkrement. Sztem nem matatta. De azzal a sráccal nem vagyok kapcsolatban.
Érdekes mondjuk, hogy a gari lejárta után tönkre is ment. Csak nem a Blaupunkt belerakott egy időzítőt?
Csatolom az előlap képét, hátha valakit érdekel miféle...
Ha van felirat azon az smd tranyón (már ha tranyó), utána lehetne nézni, és talán kiderülne a lábkiosztás, típus...
Tipikus 3 lábú smd tranyónak néz ki nincs ötletem mi lehetne még más. A feliratot megnézem, de nem olyan bő felirattal van ellátva mint mondjuk egy TO 220-as tokozású tranyó.
Sorry de nem előlap hiba hanem prockó ! Előfordul!
Hali!
Hangot ad a kimenetén? (gondolom nem) Próbálj meg elindulni a táp felől, hibás tranzisztorra gyanakszom. Vagy ellenőrizd le a végfokot, nem zárlatos?
én ugy szoktam megcsinál hogy egy tüvel át van böködve többszőr a fólia ahol vezet.
semmi forrasztgatás! idáig mindegyik sikült
sziasztok kaptam egy blaupunkt autórádiót elvileg működőképes csak nincs meg a gyári csatlakozója mit tegyek tud valaki segiteni?????
Abban, mi a logika, hogy
Idézet: ra keresel és autórádió téma címet, adsz a témának? „autómagnó”
Sziasztok!!
Nemrég vettek a szüleim egy új autot (Opel Agila) és van benne egy Balupunkt Car 2003 radió. Nos a radióval van baj. Akitől vettük azt mondta hogy be kell ütni beléje a kódót mivel akucsre volt nála de ö nem ütötte be. Megvan a kod is de nem jelenik meg a kijelzőn semmi. Utána olvastam hogy hogy kell beírni a kódot de ugy sem ment mivel a kijelzon meg kell jelenie egy sornak ahova a jelszót kell irni. Ez valami radió hiba lehet hogy nem jelenik meg a kijelzőn semmi?? vagy az a baj hogy másvalaki probálta beirni és sok hibast irt be és leblokált a rádió. Gözöm sincs hogy mi lehet a baja és hogy mit kezdjek vele. Valakinek valamilyen öltete van ::??? Köszi!!
Hello, a sok hibás kódra tippelek én is. Az én rádióm ilyenkor azzal büntet, hogy a következő kód beviteléhez egyre többet kell várni. Próbáld meg Te is abban az állapotban hagyni, egy idő múlva biztos lehetővé teszi a kód beütését. De a jó kódot üsd be!!
Kiprobaltam de sehol semmi!! 2 szer is egyszer vartam 2 orat utana meg tobbet de sehol semmi, valami mas otlet azon kivul hogy ujat vegyek
sziasztok
tudna valaki segiteni nekem? van egy blaupunkt-werke gmbh tipusu autó magnóm egy fiat puntoba.sajna akumlátor csere volt és igy a magnó kéri a kódot,de nincs meg hozzá a magnó száma BP937215664742 tud valaki kódot mondani? segitségeteket előre is köszönöm
Jól gondoltad, a kijelzőnek működnie kell. Első körben a biztosítékját kell megkeresni, ha szerencséd van, csak az ment ki. Ha nem, akkor ki kell húzni a helyéről, és a hátulján szintén biztit ellenőrizni ill. tápokat megmérni. Két pozitívnak ( gyújtás ráadása után ) és 1 testnek ott kell lennie a stekkerben. Esetleg a csatlakozót kihúzni, és határozottan visszadugni a helyére. Ekkor - ha minden rendben - a bekapcsológombra a kijelzőn meg kell jelennie a pálcikasornak ( esetleg előtte vagy helyette code felirat ), vagy a safe feliratnak. Első esetben ütheted a kódot, safe kijelzésnél viszont a készüléket ne piszkáld, csupán hagyd bekapcsolva. Amikor lejár a tiltási idő, magától fog átváltani code üzemmódra.
Amennyiben a tápnál és a csatlakozásoknál mindent rendben találtál mégsem jön elő a kijelzés, viheted a szervízbe. U.i.: Ha ilyen központi kijelzős cucc, akkor lehet, hogy a kijelző kábele nem jól csatlakozik a rádióhoz, vagy maga a display táphibás.
Üdv!
CDC A05 blaupunkt váltó 13 pólusú csatlakoztatásához kapcsolási rajzra volna szükségem. A csatlakozó kerek alakú. Sürgős lenne. Előre is köszönöm.
Szia!
Engem az érdekelne, hogy honnan tudnék ilyen bin fájlt olvasó programot letölteni, az igaz hogy az én gépem grundig Köszi!
Üdv.!
Van egy CDC A05-ös blaupunkt váltóm, amit be szeretném kötni, csak sajnos nem tudom, hogy melyik szálon mi megy. A csatlakozója 13 tűs, kör alakú. Kapcsolási rajzra volna szükségem. Előre is köszönöm.
sziasztok segitséget kérnék.vásároltam 1 blaupunkt car 2003-as magnós fejegységet de sajnos kód nélkül.es igy nemt tul jó csak nézegetni ha valaki tudna segiteni ebben hogy elinduljon nagyon örülnék. amit tudok róla:no.:13127012 typ.:car2003 7649200326 blaupunkt 453116246
segitségeteket előreis köszönöm.
Sziasztok! Blaupunkt St Ropez autórádióm van és a napokban "találtam" egy új gombot rajta, véletlenül megnyomva kiírta, hogy "AUX".
Na szuper- gondoltam van LINE bemenete. Kiszereltem, de nincs neki. Letöltöttem a kapcsolási rajzát, illetve a típuscsaládét. Az alaplapon van egy LINE csatlakozó (jobb+bal). Szerintetek be köthetek ide egy RCA kábelt? Hova kössem a test-et?
Mert a test nincs külön jelölve a csatlakozón.
Sziasztok!
Van egy Blaupunkt Essen CD 31 tipusú cd-és autórádióm, mostanában adódott vele kapcsolatban egy kis probléma, konkrétan nem működik a kijelzője. Szétszedtem a levehető előlapot és műszerrel kimértem a kijelzőt megvilágító két kis izzóból az egyik nem működik, szakadt benne az izzószál. Mivel egyenlőre nem sikerült vásárolnom ilyet, kiforrasztottam a helyéről és a nyákon egy huzallal rövidre zártam az izzó helyét. A lényeg, hogy működik a kijelző ! Csak azért írtam le, hátha valakinek ugyanilyen hiba adódik, az ne essen kétségbe! Gondolom, hogy a hasonló típusú Blaupunkt készülékeknél a kijelzőt működtető áramkört, ugyanolyan módon oldották meg mint az én készülékemnél. A lényeg ha valamelyikőtöknek van Blaupunkt autós rádiója és ebből a szériából való (Essen, Monte Carló stb.) annak a kijelző megvilágító áramköre mind egy kaptafára készültek.
Hali!
Tekintve, hogy miután a rosszat átkötötted, a másik jó lett, sorba van kötve a kettő. Ez arra enged következtetni, hogy 2 db 6V-os rizsszemizzóról van szó. Mivel azonban a rosszat áthidaltad, a jó most 12V-ot kap, amit hosszú távon biztos nem fog tolerálni. Én senkinek nem ajánlom ezt a fajta javítást!
Csatlakozom az előttem szólóhoz!
A helyedben lemérném, hogy 6V-on mennyi az izzó áramfelvétele, és a másik izzó helyére méreteznék egy megfelelő értékű (és teljesítményű) ellenállást.
Szia titi!
Teljesen igazad van, de nem fejeztem be a javítást, most van beszerzés alatt két db izzó, és a még működő is ki lesz cserélve így nem lesz kitéve sokáig túlterhelésnek. :yes: Tehát ez egy rövid távú hibaelhárítás volt, de köszönöm az észrevételed. |
Bejelentkezés
Hirdetés |