Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   83 / 345
(#) karaszbandi válasza zotya93 hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Elég szomorú, hogy 380-nál meg deltában!
Nem csodálkozok, hogy melege van!
Ember! 380 CSILLAG! Rajta is van az adattáblán!
Ha egy fázisról akarod hajtani akkor kell deltába kötni és felkondizni. Gyufaszál darabolásra jó lesz, másra nem.
(#) zotya93 válasza karaszbandi hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
na mindegy akkor bekötöm 220 ra és megcsinálom köszörűnek mert 220 on nem is melegszik csak 380 on a fűrészre meg van egy sima 220 as ezt csak pótnak akartam volta megcsinálni mert most is itt van a fa és nem tudom vágni mert a 220 as a tekercselőbe van (15 éve ugyan azal a tekercsel ment) csak tavaj megfüstölt a motor amúgy ha van itt aki fűrészre akar motrot a fordulatszámra és az ékszij tárcsák méretére figyejen mert a korong 6000 res fordulatnál többet nem bír! amit én használok motrot a 220 as csak 1445 öt forog a tengejen van egy 5 ös ékszíjtárcsa a motron meg egy 8,5 ös és igy forog a korong nekem durván 1900 at
és tökéletes elég mert az ereje vetekszik egy 380 assal
(#) Bandimester hozzászólása Jún 22, 2011 /
 
Sziasztok!

Ha a villanymotoron csak annyi van, hogy 380 delta, akkor nem lehet csillag/delta indítással indítani? Egy 5,5 kw-os Evig motorról lenne szó. A linkeken látható a firma táblája. Azért érdekelne, mert 3x16 amperem van itthon és nem hiszem, hogy direktbe el bírnám indítani (még nem vettem meg, szóval nincs itthon a motor).

Előre is köszönöm a segítségeket!

motor . tabla
(#) tungsram válasza Bandimester hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Meg kell nézni a kapocstáblát, hogy van bekötve. Ha a hagyományos áthidalás van benne ami deltánál függöleges akkor lehet csillagban is indítani..
(#) VIM válasza Bandimester hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Szia! Én úgy tudom, hogy ha csak egy feszültség érték van feltüntetve és hozzá az elkötési mód (amit már a motoron belül kialakítottak), akkor azt csak azon a hálózati feszültségen és indítási móddal lehet üzemeltetni. A tábla ugyanis erre utal.
A kapocsfedél alatt csak három kivezetés található, amiről meg kellene győződnöd (bár ne lenne igazam ), mert akkor nincs lehetőség Y/D indításra. Különben az ilyen teljesítményű motor beindításához a régi L-s, vagy H-s jelű Bakony automaták megfelelnek és legalább 2.5-4mm2 keresztmetszetű vezeték kell, egészen az indítás helyéig. Az automatákat csak feltételeztem, mert hát abban a régióban csak hazait raktak talán fel. Azokat még anno lehetett átcímkézni ....
Tehát kukkantás a kapocsdekni alá és csak utána vedd fontolóra az egészet.
(#) mihailovce hozzászólása Jún 26, 2011 /
 
Sziasztok!

Szeretnék építeni egy körfűrészt, szereztem hozzá egy motort de kéne egy kis segítség. Hiányzik a motorról a biléta így azt sem tudom hogy lehetne e használni 220v -ról. Idáig 380-ról ment amúgy szivattyúmotor.
3-rom kivezetéses. Fogyasztás mérőn keresztül
probáltam elíndítani akkor 2kw-ot mért a műszer, de gondolom az csak az indulási teljesítménye.
Hány mikrós üzemi kondi kellhet hozzá? és hogy lehet bekötni 220-ra ?

Próbáltam egy 10mikróssal mert csak ilyen volt itthon de azzal se bírt kipörögni. Köszönöm előre is.

P1070368.JPG
    
(#) karaszbandi válasza mihailovce hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Szerintem ezzel a motorral ne görcsölj, mert ez belül van csillagba kötve. Egy fázisról max egy legyező ventillátort csinálhatsz belőle. Kondi meg kb kilowattonként 75uF.
(#) zoz11 válasza mihailovce hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Hello
Arról meg ne is beszéljünk, hogy 750W-os, nagyvalószínűséggel, ha azt átkötöd, akkor lesz belőle 450W kb.
Üdv: Zoltán
(#) zoz11 válasza Bandimester hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Hello
Egyértelmű, hogy lehet csillag/deltába indítani, mivel a folyamatos üzeme ennek a motornak delta, és ilyen motoroknál mindig kihozzák a 6 véget.
Üdv: Zoltán
(#) mihailovce válasza zoz11 hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Köszönöm a hozzászólásokat.

Próbálkoztam egy kicsit vele, van egy fogyasztásmérőm itthon és azzal mértem a következőket.

Találtam pár kondit, egy 10u egy 16u és egy 6 mikrós kondit. Ha a 16 mikrósat kötöm rá akkor már felpörög és mértem közben a fogysztás mérőn terhelés nélkül 0.3 Ampert 80 wattot

Ezután párhuzamosan rákötöttem a 6 mikrósat így mértem 0.5 Ampert 98 wattot hozzádobtam még 10 mikrót és úgy mértem 1.3 Ampert 180 wattot kb.

Kérdésem az lenne hogy tenne-e kárt benne ha az ő hozzá megfelelő konditól nagyobb mikrósat raknék bele? mivel nem tudom pontosan hány mikró is kellhet hozzá és szeretném a maxit kihozni belőle. Hogy ne legyen az a fejemben hogy vettem most rá egy 40 mikrósat , de lehet hogy 60 mikróssal jobban megy (gondolom érthető így).

Köszönöm
(#) zoz11 válasza mihailovce hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Hello
Ha nagyobb kondit teszel rá mint amit kéne, akkor attól nem lesz erősebb a motor csak nagyobb áramot fog felvenni, eredmény=leég a motor.

Arra a motorra 40µF ál többet nem érdemes rakni, arról el kell mennie szépen.

Amit te a fogyasztás mérőddel mértél az nem mérvadó, mivel az a felvett teljesítményt mutatja a hálózatról, nem pedig azt amit a motor valójában le is ad, léteznek veszteségek jócskán, főleg ilyen átkötéseknél…
Üdv: Zoltán
(#) mihailovce válasza zoz11 hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Szia!

Értem és köszönöm szépen. Jaj és mégvalami índító kondenzátornak mekkora kell. Kb 180u 230v ?
(#) zoz11 válasza mihailovce hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Ha elindul magától, akkor nem kell rá, ezek még fel szoktak pörögni szépen.
Ha netán kellene hozzá, akkor is 140-160µF-os elég rá.

Üdv!
(#) zotya93 hozzászólása Jún 26, 2011 /
 
sziasztok van egy 1,1kw 220 as motrom és azt akarom megkérdezni hogy mekkora kondi kell rá kb mert most 100-120 as van rajta és tavaj raktam rá egy 60 asat és azzal is ment csak mert irjátok hogy nagyobb a kondi akk leég a motor és ha kisebbet rakok rá pl egy 60 mikrosat akko nem lesz gyengébb a tejesítménye vagy az ereje?
(#) mihailovce válasza zoz11 hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Szia!

Oké köszi örök hálám.
(#) karaszbandi válasza mihailovce hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
De azért ne 230V-os kondit tegyél rá!
(#) örvájn28 hozzászólása Jún 29, 2011 /
 
Tisztelt fórumozók. Lenne egy olyan kérdésem hogy van egy 380as motorom ami egy olaj szivattyút hajt. Ezt szeretném átkötni 230voltra. A régi üzemmódja 380(400) volt. Ha valaki segítene nagyon megköszönném. Valami kapcsolási rajz kéne nekem. Sokféle rajzott láttam itt de nem szeretnék kisérletezni. Köszönöm előre is.
(#) subway hozzászólása Jún 29, 2011 /
 
Szevasztok!
Szeretném a segítésgeteket kérni. Sajnos nincs időm böngészgetni, olvasgatni, stb, mert szükségem van a gépre. Szóval adott egy 380Vos gyorsdaraboló készülék amit kölcsön kértem, amin a 4 tűs csatlakozó van. nekem a falon viszont az 5 tűs aljzat van. Na most találtam egy tartalék 4tűs aljzatot pár méter vezetékkel felszerelve. Az lenne a kérésem, hogy valaki egyszerű hülyegyereknek is érthető módon lerajzolhatná, hogy ha szerzek a talált 4pol aljzat+kábelhez egy 5pol dugót, akkor azt hogyan kössem be. Tényleg nagyon kéne a segítség. Ezekhez nem értek, de holnap aprítanom kell a géppel. Köszönöm a segítséget előre is!
(#) kadarist válasza subway hozzászólására (») Jún 29, 2011 /
 
Szia!
A nulla-csatlakozóra ne köss semmit az ötpólusúnál. Három fázis+védővezető és ennyi. Ha kétségeid vannak, akkor hívj szakembert!
(#) teodor válasza subway hozzászólására (») Jún 30, 2011 /
 
"Az lenne a kérésem, hogy valaki egyszerű hülyegyereknek is érthető módon lerajzolhatná, hogy ha szerzek a talált 4pol aljzat+kábelhez egy 5pol dugót, akkor azt hogyan kössem be. Tényleg nagyon kéne a segítség. Ezekhez nem értek, de holnap aprítanom kell a géppel. Köszönöm a segítséget előre is!"

A 4 polusu aljathoz nehez csatlakoztatni az 5 polusu dugot, a tovaiakan a tanacs az L1 jelzesut az L1 hez, az L2 jelzesut az L2-hoz, az L3 jelzesut az L3-hoz, a vedofoldet(legvastagabb) vedofoldhoz, ami elvileg kek vezeto az a nulla aztat szabadon hagyod, ennyi.

UI:a vedofold a zold-sarga szinu vezetek.
(#) szabirobi válasza örvájn28 hozzászólására (») Jún 30, 2011 /
 
szia
tudok segíteni de a mit írtál nem elég a motor adat táblája az a mi érdekel
keveset fórumozok ***
(#) Atis57 válasza örvájn28 hozzászólására (») Jún 30, 2011 /
 
Szia!
Persze be/át - lehet kötni Az Adattábla szerinti csillagba... DE; számoltál a teljesitmény csökkenéssel? Ez kb 50% lessz! fogja hajtani az olajszivattyút és lessz nyomása is?
A kapcs rajz egyszerű . ; Ahová eddig a 3 fázis ment(L -L2-L3 )most az L ,az N ,és a 350V s kondi megy -ennek a másik vége vagy az L /vagy az N -re ez határozza meg a forgásirányt.
(#) KTobi válasza teodor hozzászólására (») Jún 30, 2011 /
 
5ösből akar egy átalakítóval 4est csinálni. Megoldható, meg nincs vele semmi gond. Bekötési rajzot nem tudok adni, eddig főleg csak láttam ilyesmit elvétve, kötöznöm nem kellett. Netten rákeresve a múltkor találtam valamit, de hogy hogy azt már nem tudom.
(#) örvájn28 hozzászólása Jún 30, 2011 /
 
Igen tudom hogy csökken a teljesítmény de a tulaj nem hisz nekem. Egy csápos emelőröl van szó. Azt mondja ö szerinte úgy tervezték meg hogy annak 220rol is birni a kell.
(#) szabirobi válasza örvájn28 hozzászólására (») Júl 1, 2011 /
 
szia
elsősorban nem minden motort lehet bekötni 220-V-ra
ha eddig csillagban ment akkor ezután deltában kell kötni vagy fordítva
ha segíteni akarok ? igen
sok baromságot olvasok a válaszokban sok kamu villanyszerelőktől
én emailon keretül szeretem volna segíteni és a email címem a weboldalon van megadva
a helyes írásról:nem tanultam magyarul egyáltalán a google segít
(#) karaszbandi válasza örvájn28 hozzászólására (») Júl 1, 2011 /
 
Na akkor kellett volna otthagyni a tulajt és kösse be ahogy akarja, ha jobban tudja!
(#) taury hozzászólása Júl 1, 2011 /
 
Sziasztok
Lenne egy 3 kw-s220/380v 960 fordulatos motorom amit 220v-n szeretnék működtetni.Pontosan mekkora állandó és indító kondenzátor kellene hozzá?
Köszi a segítséget.
(#) karaszbandi válasza taury hozzászólására (») Júl 2, 2011 /
 
Tessen már venni a fáradtságot és visszaolvasni egy kicsit. Nemrég írtam le egy párszor, hogy kilowattonként kb 75 mikró.
(#) örvájn28 válasza karaszbandi hozzászólására (») Júl 2, 2011 /
 
Bekötötten neki nehogy azt mondja hogy nem akarom, Shogy elkezdett nyomást csinálni elkezdett belassulni. Majd amikor emelni kellet volna megált a motor. ÉS a végén hitt nekem.
(#) somajani hozzászólása Júl 3, 2011 /
 
Sziasztok
Mi történik, ha kisebb vagy éppen nagyobb kondit kötök a motorra
Következő: »»   83 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem