Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Egy ideális érték van, akár nagyobb akár kisebb a kondi gyengébb a motor, plusz a nagyobb kondinál nő az áramfelvétel.
Üdv Mindnkinek!
Tudna valaki segiteni abban,hogy egyfázisu villanymotorok mostanában kapható inditóreléjén mit takarnak az adatok?? Legutoljára bő 10 éve cseréltem ilyet akkor bementem a boltba vettem egyet és ráraktam meg beállitottam.Rajta volt, hogy 220volt megy hogy 6-10 vagy 16 ampert tud. Most viszont van még rajta ilyen 80/140, 100/160 stb adat is amit nem tudom mit takar, és nem is találok rólla infót sehol (vagy rosszul keresem).Igy most nem tudom melyiket vegyem meg. Előre is köszi.
Szia! A számok a névleges áramerősség/meghúzási áramerősség tízszeresét jelentik. Az értékek így alakulnak Inévl/Imeghúzási-ra: 8A/14A vagy 10A/16A .
Van egy 1,5KW-os 220vos motorom kompesszorhoz! mennyi és milyen kondi kell hozzá!
Hát ez jó kérdés felkiáltó jellel!
Osztán millen az a motor? Relés volt e lánykorában, vagy állandó üzemű? Mert ugye nem mindegy az. Mármint kondi szempontjából.
Hát, ha valóban relés, akkor annak kell 120mikró körüli indító kandúr.
aza helyzet ,hogy van benne 3db. azeggyik150mikrós ,amásik 30mikrós ,a harmadik nem tudom le van kopva!
Sziasztok.
meg oldató az hogy 380rol tudjak müködtetni egy 220as motort? az a problémám hogy van egy eszterga gépem és 380 voltrol megy van kapocs láce elosztó stb a gépben ée arrol szeretném müködtetni a hajtómüves motort ami az elütolást végzi, nem szeretma sok vezetéket hosszabitót, azért kérdem hogy lehetséges e?
Hát, ahol 380 van, ott van 220 is! Csak megfelelően elő kell csalogatni. Villanyszerelő alapok.
és mivel csalogassam elő? ))))
4 vezeték megy bele az elosztóba 2 fekete 1 barna és egy sárgászöld, ennyi, ugy tudom a 230nál 2 vezeték jön be a házba és az óránál 3 lesz belöle. valami eggyesitett föld a nulávval, a 380 nál ha föld re meg a valamelyik fázisra csatlakozok akkor 230 volt lesz? javits ki ha nem jól tudom ))
Üdv Urak!
Ezt a jószágot a padláson találtam. Orosz gyártmány és vagy 10 évig állt. A mechanikus részeket kipucoltam rendbe hoztam. Idő közben az okát is megtaláltam h miért került padlásra a deknivel elcsípték a motorba futó kábeleket. Próbáltam újraköti ez lett az eredmény. A tippem: ez egy egyfázisú aszinkron motor kondenzátor nem találtam benne. 1 kérdés: bekötést illeti mit gondoltok? 2 kérdés: egyik képen amit küldtem látni lehet hogy a dekni kicsit megsértette a tekercselést kérdésem hogy ezzel mi a teendő vagy annyira nüansznyi hogy nem kell vele foglalkozni. Előre is köszi (a rozsda leette a feliratot a motorról)
Emlékeim szerint, amíg nyomod a piros gombot, az adja a segédfázist, mikor elengeded, akkor már csak a főfázist kapcsolja. Következő megnyomásra kikapcsol. Köszörűkön, asztali körfűrészkén láttam ilyent.
A tekercs horzsolását elég lelakkozni vagy lefesteni.
Emlékeid nagyon jók A fekete gombot amíg nyomva tartom addig zárja a középső áramkört. Az egyik képen látszik a tekercselés szerinted melyik a segédfázis? (2kábel indul balra 1 jobbra)
Megmértem az ellenállásokat 13 illetve 44 ohm most meg nem mondom hogy melyik volt melyik de ha jól emlékszem (a képen) a legalsó vezeték volt 44. Egyébként köszönöm a gyors választ
A 44 Ohm a segédfázis. Ha méregetsz, akkor az, amelyik megszakad a gomb elengedésekor.
Ahhoz, hogy üzem közben jó legyen a hatásfok, a kisebb ellenállásúnak kell lennie a főfázisnak. Némely kondenzátorosnál nem így van, de ez a gyakori, illetve egyforma a kettő.
Ha hosszú életű akarsz lenni, akkor csináltasd meg egy szakképzett villanyszerelővel. A te ismereteid így látatlanban is úgyszólván nagyon hiányosak.
Ez a terv. Nem én fogom kipróbálni azt szakemberre bízom, én csak megpróbálom készre szerkeszteni.
Eszembe jutott még 1 aggodalmam. A földelés úgy van megoldva hogy a házon elhelyeztek egy csavart és ehhez kell rögzíteni a földet. Elég bizarr még ilyet nem láttam holnap mellékelek képet róla.
sziasztok!
itt van egy mosogép motor. adatok:Selni made in france rpm 550 12000 W 330 550 A 5,4 2.5 kefés motor a tekercs mérhető nem szakadt szénkefék nem szakadt 220 v bekötöm istennek sem indul Miért?? valaki szabaditson meg a kétségektől dávid helyett és a gépéről akila
A tekercsek jól vannak bekötve?
Szia! Már itthon van a motor, 6 kivezetéses, de porcelánnal el vannak választva a kivezetések. Deltában nem indul, leveri a B16os biztit, mint a huzat. Lágyindítóban gondolkodom, abból csak 5,5kW-os jó, mert akkora a motor is, vagy erősebb, pl 15kW-os is megfelel, mert ilyet tudnék szerezni...
Köszi a segítségért!
Szia!
A 6 vég kint van, de el vannak választva, fémlapok nincsenek a kapocsdobozban, lágyindítóhoz valami tanács? A B16osok nem bírják deltában...
Szia!
A nagyobb teljesítményű lágyindító is jó lenne hozzá, de egy frekvenciaváltó lenne az igazán üdvözítő.
A frekvenciaváltó árából kibővíttethetném a villanyórát is és akkor nem lenne gond az indítás... Egyébként az miért jobb, nekem csak az indítási áramot kell csökkentenem, a fordulatszámot nem akarom változtatni.
A lágyindító csak a feszültséget változtatja, míg a frekiváltó a tápfrekvenciát is, így simább, egyenletesebb és még lágyabb lesz az indítási áramfelvétel és a mechanikai forgás is. Egy 5,5 kW-os frekiváltó már viszonylag mérsékelt áron megkapható, ráadásul számtalan motorvédelmi és motorfék-funkció van benne, irányváltással meg egyéb nyalánkságokkal együtt.
Ahh köszi, ebből több információt kaptam, mint fél óra guglizásból... :yes: Mivel egy új motort sikerült 20eFtból szereznem, igyekszem az alacsony büdzsénél maradni, körfűrészbe lesz, az nem érzékeny az indításra. Frekiváltót 61 eFt-ért találtam, 15 kW-os lágyindítót pedig 20 körül, vaterás adatok... Remélem azért a lágyindító is jó lesz...
tud valaki segíteni ,hogy egy 1,5kw-os 220-as motorhoz ami relés,mennyi és milyen kondi kell!
Nem!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |