Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   84 / 345
(#) mugab válasza somajani hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
Egy ideális érték van, akár nagyobb akár kisebb a kondi gyengébb a motor, plusz a nagyobb kondinál nő az áramfelvétel.
(#) somajani hozzászólása Júl 3, 2011 /
 
Köszi
(#) rozsda666 hozzászólása Júl 3, 2011 /
 
Üdv Mindnkinek!
Tudna valaki segiteni abban,hogy egyfázisu villanymotorok mostanában kapható inditóreléjén mit takarnak az adatok??
Legutoljára bő 10 éve cseréltem ilyet akkor bementem a boltba vettem egyet és ráraktam meg beállitottam.Rajta volt, hogy 220volt megy hogy 6-10 vagy 16 ampert tud. Most viszont van még rajta ilyen 80/140, 100/160 stb adat is amit nem tudom mit takar, és nem is találok rólla infót sehol (vagy rosszul keresem).Igy most nem tudom melyiket vegyem meg.

Előre is köszi.
(#) VIM válasza rozsda666 hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
Szia! A számok a névleges áramerősség/meghúzási áramerősség tízszeresét jelentik. Az értékek így alakulnak Inévl/Imeghúzási-ra: 8A/14A vagy 10A/16A .
(#) zeuss7418 hozzászólása Júl 3, 2011 /
 
Van egy 1,5KW-os 220vos motorom kompesszorhoz! mennyi és milyen kondi kell hozzá!
(#) rozsda666 válasza VIM hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
Köszöntem szépen!!!
(#) karaszbandi válasza zeuss7418 hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
Hát ez jó kérdés felkiáltó jellel!

Osztán millen az a motor?
Relés volt e lánykorában, vagy állandó üzemű?
Mert ugye nem mindegy az. Mármint kondi szempontjából.
(#) zeuss7418 hozzászólása Júl 3, 2011 /
 
relés! legalábbis van a kondik mellet relé!
(#) karaszbandi válasza zeuss7418 hozzászólására (») Júl 4, 2011 /
 
Hát, ha valóban relés, akkor annak kell 120mikró körüli indító kandúr.
(#) zeuss7418 hozzászólása Júl 4, 2011 /
 
aza helyzet ,hogy van benne 3db. azeggyik150mikrós ,amásik 30mikrós ,a harmadik nem tudom le van kopva!
(#) steve25 hozzászólása Júl 4, 2011 /
 
Sziasztok.
meg oldató az hogy 380rol tudjak müködtetni egy 220as motort? az a problémám hogy van egy eszterga gépem és 380 voltrol megy van kapocs láce elosztó stb a gépben ée arrol szeretném müködtetni a hajtómüves motort ami az elütolást végzi, nem szeretma sok vezetéket hosszabitót, azért kérdem hogy lehetséges e?
(#) karaszbandi válasza steve25 hozzászólására (») Júl 4, 2011 /
 
Hát, ahol 380 van, ott van 220 is! Csak megfelelően elő kell csalogatni. Villanyszerelő alapok.
(#) steve25 válasza karaszbandi hozzászólására (») Júl 4, 2011 /
 
és mivel csalogassam elő? ))))
4 vezeték megy bele az elosztóba 2 fekete 1 barna és egy sárgászöld, ennyi,
ugy tudom a 230nál 2 vezeték jön be a házba és az óránál 3 lesz belöle. valami eggyesitett föld a nulávval, a 380 nál ha föld re meg a valamelyik fázisra csatlakozok akkor 230 volt lesz? javits ki ha nem jól tudom ))
(#) Pontzsolt hozzászólása Júl 4, 2011 /
 
Üdv Urak!

Ezt a jószágot a padláson találtam. Orosz gyártmány és vagy 10 évig állt. A mechanikus részeket kipucoltam rendbe hoztam. Idő közben az okát is megtaláltam h miért került padlásra a deknivel elcsípték a motorba futó kábeleket. Próbáltam újraköti ez lett az eredmény. A tippem: ez egy egyfázisú aszinkron motor kondenzátor nem találtam benne.
1 kérdés: bekötést illeti mit gondoltok?
2 kérdés: egyik képen amit küldtem látni lehet hogy a dekni kicsit megsértette a tekercselést kérdésem hogy ezzel mi a teendő vagy annyira nüansznyi hogy nem kell vele foglalkozni. Előre is köszi (a rozsda leette a feliratot a motorról)
(#) erbe válasza Pontzsolt hozzászólására (») Júl 4, 2011 /
 
Emlékeim szerint, amíg nyomod a piros gombot, az adja a segédfázist, mikor elengeded, akkor már csak a főfázist kapcsolja. Következő megnyomásra kikapcsol. Köszörűkön, asztali körfűrészkén láttam ilyent.
A tekercs horzsolását elég lelakkozni vagy lefesteni.
(#) Pontzsolt válasza erbe hozzászólására (») Júl 4, 2011 /
 
Emlékeid nagyon jók A fekete gombot amíg nyomva tartom addig zárja a középső áramkört. Az egyik képen látszik a tekercselés szerinted melyik a segédfázis? (2kábel indul balra 1 jobbra)
Megmértem az ellenállásokat 13 illetve 44 ohm most meg nem mondom hogy melyik volt melyik de ha jól emlékszem (a képen) a legalsó vezeték volt 44.
Egyébként köszönöm a gyors választ
(#) erbe válasza Pontzsolt hozzászólására (») Júl 4, 2011 /
 
A 44 Ohm a segédfázis. Ha méregetsz, akkor az, amelyik megszakad a gomb elengedésekor.
Ahhoz, hogy üzem közben jó legyen a hatásfok, a kisebb ellenállásúnak kell lennie a főfázisnak. Némely kondenzátorosnál nem így van, de ez a gyakori, illetve egyforma a kettő.
(#) karaszbandi válasza steve25 hozzászólására (») Júl 4, 2011 /
 
Ha hosszú életű akarsz lenni, akkor csináltasd meg egy szakképzett villanyszerelővel. A te ismereteid így látatlanban is úgyszólván nagyon hiányosak.
(#) Pontzsolt válasza karaszbandi hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
Ez a terv. Nem én fogom kipróbálni azt szakemberre bízom, én csak megpróbálom készre szerkeszteni.
Eszembe jutott még 1 aggodalmam. A földelés úgy van megoldva hogy a házon elhelyeztek egy csavart és ehhez kell rögzíteni a földet. Elég bizarr még ilyet nem láttam holnap mellékelek képet róla.
(#) mezei dávid hozzászólása Júl 5, 2011 /
 
sziasztok!
itt van egy mosogép motor.
adatok:Selni made in france
rpm 550 12000
W 330 550
A 5,4 2.5
kefés motor
a tekercs mérhető nem szakadt
szénkefék nem szakadt
220 v bekötöm
istennek sem indul
Miért??
valaki szabaditson meg a kétségektől
dávid helyett
és a gépéről akila
(#) karaszbandi válasza mezei dávid hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
A tekercsek jól vannak bekötve?
(#) Bandimester válasza VIM hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
Szia! Már itthon van a motor, 6 kivezetéses, de porcelánnal el vannak választva a kivezetések. Deltában nem indul, leveri a B16os biztit, mint a huzat. Lágyindítóban gondolkodom, abból csak 5,5kW-os jó, mert akkora a motor is, vagy erősebb, pl 15kW-os is megfelel, mert ilyet tudnék szerezni...
Köszi a segítségért!
(#) Bandimester válasza zoz11 hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
Szia!

A 6 vég kint van, de el vannak választva, fémlapok nincsenek a kapocsdobozban, lágyindítóhoz valami tanács? A B16osok nem bírják deltában...
(#) kadarist válasza Bandimester hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
Szia!
A nagyobb teljesítményű lágyindító is jó lenne hozzá, de egy frekvenciaváltó lenne az igazán üdvözítő.
(#) Bandimester válasza kadarist hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
A frekvenciaváltó árából kibővíttethetném a villanyórát is és akkor nem lenne gond az indítás... Egyébként az miért jobb, nekem csak az indítási áramot kell csökkentenem, a fordulatszámot nem akarom változtatni.
(#) kadarist válasza Bandimester hozzászólására (») Júl 5, 2011 / 1
 
A lágyindító csak a feszültséget változtatja, míg a frekiváltó a tápfrekvenciát is, így simább, egyenletesebb és még lágyabb lesz az indítási áramfelvétel és a mechanikai forgás is. Egy 5,5 kW-os frekiváltó már viszonylag mérsékelt áron megkapható, ráadásul számtalan motorvédelmi és motorfék-funkció van benne, irányváltással meg egyéb nyalánkságokkal együtt.
(#) Bandimester válasza kadarist hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
Ahh köszi, ebből több információt kaptam, mint fél óra guglizásból... :yes: Mivel egy új motort sikerült 20eFtból szereznem, igyekszem az alacsony büdzsénél maradni, körfűrészbe lesz, az nem érzékeny az indításra. Frekiváltót 61 eFt-ért találtam, 15 kW-os lágyindítót pedig 20 körül, vaterás adatok... Remélem azért a lágyindító is jó lesz...
(#) zeuss7418 hozzászólása Júl 6, 2011 /
 
tud valaki segíteni ,hogy egy 1,5kw-os 220-as motorhoz ami relés,mennyi és milyen kondi kell!
(#) karaszbandi válasza zeuss7418 hozzászólására (») Júl 6, 2011 /
 
Nem!
(#) zotya93 válasza zeuss7418 hozzászólására (») Júl 6, 2011 /
 
Legközelebb talán először sziasztok vagy valami.....
Következő: »»   84 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem