Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Üdv a bekarikázott részek mire jok ja és a pirosak karikázót kondik kerámia vagy másik mert láttam van a tetején egy pozitív jel
Szia!
Idézet: „.... a bekarikázott részek .......” Hol? Idézet: „....kondik kerámia vagy másik.....” Az elektrolitkondenzatora gondolsz? Idézet: „a tetején egy pozitív jel...” Hat akkor nagyon valoszinunek tartom, meg igy lattatlanba is. esetleg ha a VALASZ gombot hasznalod, akkor tudjuk kinek valaszolsz, illetve elsodlegesen kinek szol kerdesed.
Elnézést a képet lefelejtetem
Semmi gond, csak igy azert konnyebb nekunk is
A pirossal bekarikazott alkatreszek ELEKTROLIT kondenzatorok. A kekkel bekarikazott egy csatlakozo, ami a vezerlo es a teljesitmeny fokozatot koti ossze. Az ernyembe sima vezetekkel van osszekotve -tehat nincs be epitve- A zold karika pedig egy hoszenzort(hokapcsolo) hivatott jelolni, amit erdemes a hutobordara tenni. Ha a homerseklet meghaladja a hatarerteket(itt 80 fok Celsius) az elem megszakitja az IGBT vezerleset, igy az lezar. remelem nem irtam butasagot
Egy pici kis kiegészítést tennék az előttem szólóhoz.
A pirossal bekarikázott kondik NEM elkók. Már az értékük se indokolja ezt. Szerintem azért van ott a + jel, mert azért ennek is pozitívabb az egyik lába mint a másik, és ezt akarta Proli007 hangsúlyozni. C3, 4 , 8, 10 100nF célszerűen MKT, de akár stiroflex, kerámia, vagy multiláyer is lehet. C6, 7 1nf inkább kerámia legyen.
Valoban Alkoto!
A C1, C2, C5, C9, pozicio szamokkal jelzettek, az ELKOk Valaszom elott sajnos elitelendo modon, nem nezztem meg a beultetesi rajzot.
Hello!
Akkor had egészítsem én is ki. Az eredetileg nem egy plusz jelölés, hanem csak egy pötty. Az áramkör tervezésnél egy nem polarizált kétlábú alkatrészt teljesen mindegy, hogyan kötünk az áramkörbe. Viszont az összekötés listában már nem mindegy ki hova van kötve. Tehát minden alkatrésznek van lábszáma. Itt a pötty az 1-es lábat jelöli. De ha megnézitek, az ellenállások mellett is ott a pötty. Egyszóval ez a jelzés egy külön rétegen van, csak én elfelejtettem kikapcsolni (hogy ne látsszon). De mostanában megteszem, hogy ne legyen zavaró.. (Általában úgy teszem le az alkatrészt, hogy az 1-es láb fenn, vagy a baloldalon legyen. Így könnyebb a helyes alkatrész elhelyezése a nyákon. Bár mivel gumivonalazást használok, ez is felesleges, mert látszik, ki kivel van összekötve.) üdv! proli007
Bővebben: Link itt van.
Én is kigondoltam hozzá egy paneltervet, ami már kicsivel eltér az eredeti rajztól. Idő közben a teljesítményfokozat (szerintem lényegesen) biztonságosabb lett -szintén Proli007- tervei alapján-.
Bővebben: Link
Kösz bár alkotó terveit nem tudom megnyitni
Egy egyszeru PDF olvaso kell hozza, pl acrobat reader
Sziasztok.
Az alkotó féle 2.7.2-es labortápot építem mostanában és a dc-off kapcsolót kéne helyettesíteni egy nyomógombbal elég kevés a hely így kisméretű alkatrészekből kéne összerakni valamit. Ahogy kerestem az alap ki-be kapcsolókat nyomógombbal még azok is elég sok alkatrészt tartalmaztak. Valaki nem tud segíteni hogy valami tényleg egyszerű és pici kapcsolást tudjak alkalmazni? Ki hogy oldotta meg a dc off-ot?
Hello!
Szerintem ebben a kapcsolásban nem sok alkatrész van. A Q1 tranyó bázisát lehene a negatív tápra húzni. Akkor lezár. Vagy ahogy a pótlólagosan beépített T6 is teszi, a poti feszültségét. De ez csak tipp.. üdv! proli007
A nyomógomb az miért jobb mint egy kis karos kapcsoló? Attól semmi sem kisebb, és az állásából jól látszik éppen milyen "állapotban" van.
Ha hagyod magad, akkor én célszerűbb és jobb alapon visszatérítenélek a pici kis karos kapcsolóhoz (ez nem kapcsol áramot, csak nagyon picikét)
Nekem nem tetszik a kis karos kapcsoló eléggé gagyira sikerülnek ma már ezek kis vékony karocska hát nem egy nagy strapabíró valami.
Na de melyik a HE-n több is van az alap kék nekem nem jön be alig billen egy kicsit a karja épp hogy látni melyik állásba van. A lapított végű az még egész jó lenne de én csak 3 állásút találtam.
Nem akarom az eredeti gondolatodat megváltoztatni, csak azért szóltam bele, nehogy tévedősből rossz nyomon indulj el.
A HEStore készletét nem ismerem. A billenés szerintem elég egyértelmű, de persze gondolhatunk mást erről. Eddig használtam kéket is és feketét is, de a színükön kívül nem vettem észre különbséget. Megbízható, kicsi, olcsó és szerintem tetszetős a sok fényes fémrész rajta. Én kimondottan szeretem őket.
Esetleg ez a fajta? Határozottan látszik hol áll, bár nehezebb beépíteni kicsit, láttam piros, zöld,kék LED-del, ízlés szerint, feszültséggenerátoros üzemet kijeleztetni pont jó, szerintem
Igazából a karossal sincs semmi bajom csak 1db van itthon de az alig billen valamit és elég vékonyka a karja. Te például milyet használsz? Még esetleg a retről tudnék rendelni olcsón.
Bcslaci az a gond hogy azok a kapcsolók elég nagyok. Kicsit szűk a hely a kijelzőn én úgy tervezem hogy lesz 2-2 fesz és árammérő amik mellett lesz 4-4 poti finom-durva beállítás a fesznek és az áramnak, a potik alatt a banándugós csatlakozók és a kijelzők alatt lenne az áramkorlát led a dc-off és a venti ledje. (Függőlegesen lenne "elválasztva" a 2 táp egymástól szimmetrikusan nagyjából.) A segítségeket köszönöm örülök hogy több dolgot is javasoltok és még várok ötleteket kinek mi válik be. Először még a nyomókapcsoló ötlete volt meg csak az sok helyet foglal el így áttértem a nyomógombosra ami viszont tényleg jó lenne valami nagyon egyszerű csak külön tápot levenni neki meg hasonlók miatt macerás.
Még ez elég jó is lenne ha nem lenne ennyire drága és nem 3 állású lenne 2 állásúba gondolom olcsóbb lenne csak ilyen nincs.
Lefényképeztem a kapcsolót, amiket rendszeresen használok. Ebből két méret létezik, és ez a nagyobb. Hálózati kapcsolónak is használom, még eddig nem volt vele soha gondom. Ennek 100-as körül van darabja, ami elég méltányos. Ebben egyetlen morze van, kétállású. Igyekeztem olyan szöget találni, ami mutatja a billenés mértékét.
Kösz. Még nem tudom hogy mit választok talán a nyomógombos megoldás kicsit előnyösebb mert az még kisebb helyet foglal el főleg a kapcsoló mélysége a kritikus kb 8-10mm szabad hely van. (Még azon is gondolkodtam talán smd-ben lehet jobb lenne összerakni egy flip-floppot csak annak gondolom külön tápot kéne keresni valahonnan.)
Nekem 2 éve bírja. De ha gomb akkor van benntartó is, lehet azzal jobban jársz.
Bővebben: Link Bővebben: Link
Ugyan ez a nyomógomb nem egy olcsó de örök darab. Az új tápomra a be/ki kapcsolónak én mindenképpen egy ilyet teszek: Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |