Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Hello! Az a baj, hogy csak angolul van meg
Idézet: „Enhanced Other Networks (EON) Most RDS tuners are now fitted with the EON facility, which offers the ability for local stations to 'break into' a national station's broadcast for the duration of a Traffic Announcement. When listening to a BBC national station, such as BBC Radio 3, EON will tell the radio about any traffic bulletins being broadcast by BBC stations in the local area. The radio would switch to the local BBC radio station for the travel bulletin, then back to the national station when the bulletin had finished. For example, when travelling through Oxford whilst BBC Radio 2 is tuned-in, the radio will switch to BBC Radio Oxford for any travel bulletins, with the TA function switched on. This feature is not usually implemented on commercial radio stations, such as Classic FM. While a proportion of the RDS datastream is used to provide programme and contact information for Classic FM, a small amount is classed as an "Additional Services Licence". This spare capacity on the RDS is used by Itis Holdings to provide a RDS-TMC (Radio Data System-Traffic Message Channel) service, using Classic FM's RDS. Cars fitted with the necessary electronics are able to decode this information and it is used to provide navigational and traffic information. The EON feature will work even if a cassette or CD is being played; the CD or tape will be interrupted by a local or national travel bulletin if 'EON' is lit in the radio's display.” Idézet: „szabi83 írta: „Segíte vajon, ha az akksitól közvetlenül hoznám a +12 V-t?” IGEN!!” Hali! Tegnap kábeleztem az kocsit. A testet és a +12v-t is áthúztam. A cd bírja a max hangerőt. Kösz a tanácsot! Az akku után betettem 10A biztosítékot. Kédésem: ez megfelelő érték, vagy cseréljem kisebbre? Idézet: „... már azt is értem, hogy miért fordult elő az hogy néha egy pittyenést lehetett hallani a rádión. Gondolom akkor rakta át magát másik rádióra...” Igen, általában ilyenkor így szokták jelezni ezek a modern rádiók. Menet közben előfordulhat, hogy egy-egy másodpercre elhallgat, amikor vált.
Nagyon nyers fordításban:
"Továbbfejlesztett Egyéb Hálózatok (EON) A legtöbb RDS hangolóhoz könnyedén illeszkedik az EON, ami átkapcsol a helyi rádióállomásra egy nemzeti rádióadóról arra az időtartama, amíg egy forgalmi közlemény hangzik el. Amikor hallgatsz egy nemzeti (országosan fogható) állomást, (pl.: BBC Rádió 3) az EON automatikusan arra az adásra áll rá, amelyiken éppen forgalmi közleményt mondanak a helyi területen. A rádió arra az időre áll rá erre az adásra amíg a közlekedési információkat mondják. (Itt egy angol példa, szerintem felelsleges lefordítani.) Ez a tulajdonság rendszerint nem működik a kereskedelmi rádióállomásoknál, és a klasszikus FM adók esetében. (Itt egy részletes magyarázat az RDS rendszerről, nem fordítom.) Az EON még akkor is működik (értsd: átkapcsol rádióra), ha egy kazettát vagy CD-t hallgatsz. Ilyenkor a kazettát/CD-t megállítja addig, míg az EON érzékeli a közlekedési információ-adást, majd visszaáll a kazettára/CD-re." A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2012
Az ilyen gyárilag berakott rádiókon van valami bemenet? RCA vagy ilyesmi? Csak mert kazettás (Philips) és ugyan van olyan kazettaadapterünk, de az nagyon silány minőségű hangzást ad, és szívesen hallgatnék mp3 lejátszót picit jobb minőségben.
Hello!
A kazetta adapter szerintem CD minőségben működik. De legalábbis nagyságrendekkel jobb, mintha kazettáról hallgatnám a zenét. Attól, hogy magnó részen megy át a hang még jó, a szalag miatt nincs olyan magas frekvenciátvitel. (asszem talán 13-15 khz lehet a max, amit átvisz, ezt nem tudom)
Autórádiója válogatja. Az enyémen van egy 3,5-es jack bemenet, amin át tudja vezérelni a rádió a CD lejátszót is, ergo 4 pólusú a dugó, ami belevaló.
De ez nem minden rádiónál van így...
Feltéve, hogy a gyártó megoldotta a magnószalag-szerű átvitelt. Mert hát a lejátszási karakterisztikát azt a kazettán található rések állítják be (FE,CrO,metal) szalagokhoz. (többnyire)
Hello mindenkinek!
Dx-es célokra vettem egy ELTA 7173N1 autórádiót 5000-ért. Igen jól bevált piszok jo az érzékenysége de a szelektivitása ramaty. Ha mondjuk van egy erős adó 96.4-en akkor még a 96.8on is zavar. A nagyobbik baj az hogy sikerült hazavágni azzal hogy használat közben a sárga "power antenna"-drót amiről amúgy nemtom mire való, összeért a készülék fémházával, ami egyben a hangszóró leveztése. Amikor összeért a két érintkező teljesen elhallgatott a készülék. Azthittem van valami elő-biztosíték a cuccban, de nincs. Vajon valamelyik tranyó szállhatott el? Gondolom tranzisztorok mérésvel lehetne megtaláni a hibát.
Hali!
Van egy BMW-ből származó autórádióm, típusa: BP0273 (róla van szó), aminek ha tápfesz adok, akkor csak annyit ír ki, hogy DISABLED. Működésre lehet ezt valahogy még bírni? Egyáltalán mi ez a letiltva szöveg? Valaki talán sokszor elrontotta a kódját? (Lehet, hogy nekem sincs meg a kód... ) Krisz
Sziasztok!
Van egy VDO Dayton CD4403-as fejegységem. Azt a hibát produkálja: ha növelem a hangerőt akkor a hozzá kötött erősítő ben bekapcsol a védelem. Kisebb hangerőn viszont minden teljesen jól működik és ezt egyik napről a másikra kezdte el csinálni!Már mindent megnéztem van 1 kevés fogalmam az autóhifiről meg az elektronikáról de nem jutok előbbre hátha valakinek eszébejut olyan ami nekem nem! Előre is köszönöm! Üdv: Smileyking
És iztos a fejegység a rossz? Kipróbáltad már másikkal?
Szerintem inkább az erőlködő a hibás, de ez csak egy tipp. u.i.: Nem rossz kis cucc.
Hello, nem tudom eddig mit csináltál, de szerintem próbáld ki az erősítőt más hangforrással is, azért hogy kizárjuk, hogy az erősítőben van valami gubanc.
Nem lehet hogy gerjedés van nem halhato freki tartományban? Vagy esetleg még azt tudnám elképzelni hogy egyen fesz jelent meg az autorádio kimenetén.
raktunk már rás másik erősítőt de azzal is ezt csinálta! próbáltuk másik mélyládát az erősítőhöz de ugyanazt csinálta!
A rendszerem a következőkből áll: -VDO Dayton CD4403 -78aH-s Exide zselés akksi -Soundstream 1 farádos kondi -DLD Acustik RCA és tápkábel -Rockford Fosgate t112D4 600/1200 W -Audison vrx 1.500 ex 1080 W RMS -Audison vrx 4.300 ex 4x110 RMS -Soundstream rf.6c elöl-hátul - igazából nem akarok másik fejegységet venni mert nagyon megszerettem a hangját és a gatyám is ráment a rendszerre! gari meg nincs már köszi Üdv: Smileyking
és kisebb jelszintnél mégis müködik ha van egyenáram a kimeneten?
lehet, hogy leesik az aksi feszültsége és azért kapcsol a védelem.
Sziasztok,
mint többen tudjátok, egy lakásfelújító cégben nyomulok, és hát a munkaterületen szeretünk rádiót hallgatni. Ennek a felelőse, mint "elektronikában legjártasabb személy " a cégnél, én vagyok. Unom már, hogy két-három havonta leamortizálunk egy rádiót, letörik az antenna, vagy valami kezelőszerv, volt már, hogy agyoncsapta egy tégla, stb., nem győzök a sittes telepen guberálni "újat"... . Arra gondoltam, hogy van egy mp3-as Kenwood fejegység a cégnél elfekvőben(ha már lúd... ), nekem meg egy pár autós hangszóró kihasználatlanul (130 mm SAL Boxxer koaxiális 2x50W/4ohm), és ezeket beleapplikálom valami bombabiztos, rácsos dobozba, és megoldódna a dolog. Na most a probléma az lenne, hogy mivel ez full digitális fejegység, van neki ugye egy memória-szál vezetéke, amin keresztül mindig kell, hogy kapjon áramot, hogy ne felejtse el a beállításokat. De viszont a munkaterület nem maradhat éjszakára áram alatt. A kérdésem az lenne, hogy nem tudja-e valaki véletlenül, hogy ennek a memória szálnak minimálisan hány voltot kell kapnia, hogy megtartsa a beállításokat? És vajon hány mA-t emészt ez fel? Mert esetleg elemekkel megoldható lenne, bár nem tudom, mennyi ideig bírná. Vagy ha kell neki 12VDC mindenképpen, akkor vajon a távirányítókba való kicsi 12 voltos elem medig bírná? Mondjuk ha elég 5-6 volt, akkor az még elmegy, mert 4 góliát vagy baby elem gondolom sokáig elég neki, de 8 elemet (12VDC) már nem akarok belepakolni. Akinek van lövése, az ossza meg velem. Köszönöm. TaTa
Hali!
Azt a bemenetet álltalában 0,5A-es biztivel szokták védeni. Tehát a fogyasztása biztos 500mA alatt van. Egyébként elég típusfüggő a dolog. Pl. van ahol egy 5V-os stab ic-n keresztül kapja a feszt a memóriarész, viszont a stabic előtt még lehet egy elektronika, ami a "lopásgátló ledet" hajtja. Szóval lehet, ha belepiszkálsz, a megfelelő helyre elég lehet 5V is. Persze ennek jobban utánna kellene nézni, pl egy kapcsirajzban. De ha az a bombabiztos doboz elég nagy, esetleg egy kissebb, pl SLA aksi mehetne bele.
Szia titi,
oké, megnézem. Holnap veszem magamhoz a rádiót, majd keresek hozzá valamit. Amúgy ezen is van egy "lopásgátló LED", de az csak akkor villog, ha leveszem az előlapot. Az meg ugye nem fog előfordulni gyakran. Köszi az ötleteket... TaTa Idézet: „Amúgy ezen is van egy "lopásgátló LED", de az csak akkor villog, ha leveszem az előlapot.” Ez így igaz, csak arra utaltam, hogy az a rész is onnan kapja az áramot. (valószínű!) Esetleg egy pontos típusszámot majd megoszthatsz, hátha tudok segíteni a keresésben. Szívesen! Üdv.
Szia titi,
ma megkaparintottam a fejegységet. Ez egy Kenwood KDC-W4527. 4x50W mosfet végfok, RDS, EMC, MP3, WMA, szóval elég jó kis ketyere. Jó lenne hozzá egy user manual is, használtam egy fél évet, de elég sokmindennel nem vagyok tisztában. Pl. SRC gomb, SCRL, ATT, PTY+ meg ilyenek. Nem vagyok egy nagy autóhifi-guru, úgyhogy nem tudom hirtelen, ezek mire is jók,de gondolom nem véletlenül vannak beépítve... Ha tudsz valami infót, akkor azt megköszönném. TaTa
Hali!
Lekértem a használati utasítását, és a kapcsi rajzát. Sajna csak angol. (magyart nem találtam) Email-ba küldik, ha minden igaz. Egyébként szerintem ezek a gombok az RDS-hez vannak. (de, hogy melyik mi?) Nekem is van Rds a rádiómon (Sony), de nem igazán foglalkozok vele. Esetleg megnézhetnéd a vezérlő típusát, annak az adatlapján megnézhetnénk a memóriarész tápellátását. Egyébként valóban jó kis ketyere! (Figyelem a mail-t, amint jön, jelzek.)
Szia titi,
köszi, jó fej vagy... Ez a vezérlőizé, amit írtál, hogy nézzem meg a típusát, az hol van? Mert akkor megnézem. TaTa
Hali!
Szedd le az alját, és valószínűleg ott találsz egy soklábú IC-t. (kb 40-80 láb) Remélhetőleg leszedhető az alja. (a nyáklap felőli old.) Vannak olyan magnók, amik csak felülről bonthatóak, azoknál macerásabb, sokkal jobban szét kell szedni. Ha több Ic-t is látsz, valószínüleg ez lessz a helyzet, akkor a legnagyobb a vezérlő. (De esetleg a többiét is megnézheted) Sajna rajz még nem jött, remélem csak idő kérdése.
Szia titi,
na, még nem sikerült leszednem a rádió alját, lusta vagyok, vagy csak fáradt... egész héten este esek haza... de hétvégén már akarom csinálni a dolgot. Eszembe jutott még valami. Kellő teljesítményű tápom olyan vagyon csak, ami egyenrángatás és pufferelés után 16VDC terheletlenül. Szerinted az sok a rádiónak? Arra gondoltam, hogy ha rákötöm a rádiót, akkor elméletileg leesik a fesz olyan 14VDC környékére terhelt állapotban, az meg már jó. Szerinted? Egy 150W-os trafóról akarom megtáplálni, puffernek meg 2x70.000 UF/25 VDC lesz. Nem tudom, hogyan számolják ezeknek a fejegységeknek a kimenő teljesítményét, ami ugye nálam 4x50W, viszont a fejegység saját biztije csak 10A-os, ami ugye 12VDC-nél 120-130W-ot jelent. Na mindegy, nekem úgyse kell 4x50W, de azért érdekes... TaTa
Sziasztok,
még fenáll a dilemmám, hogy 16VDC-t elbír-e az autórádió szerintetek? Megfelelő teljesítményű tápot ilyen feszültségre sikerült kreálni... (12VAC+egyen+puffer). TaTa
Próbáld meg leterhelni egy 12V 55-60W-os izzóval, hogy akkor mekkora a fesz.
Eléggé határeset a 16V. Már én is hajtottam közel 16V-ról autómagnót, de az egy noname nemkárérte tipus volt. A végfok valószínű elbírja, de a többi rész már kitudja hogy viselkedne. Bár pl egy régebbi cd-s rádiómnál a vezérlő egy stab ic-n keresztül kapta az áramot. Szóval elég típusfüggő szerintem. Én nem kockáztatnék. (Persze kézikönyvben esetleg lehet róla több infó, de sajna még mindig nem kaptam semmit. Megpróbálom máshonnan beszerezni.)
Szia titi,
már azt hittem elvesztél valahol a jó borok között... Én találtam egyik nap valami doksit a vacakról, megpróbálom megkeresni megint, hátha kiderül valami belőle.... TaTa |
Bejelentkezés
Hirdetés |