Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Bocsi de csak most jöttem haza és nem voltam net közelben. szerintem nem csinál gondot mivel normális helyzetben teljesen le van szigetelve. Ja viszont a rotort is át kéne alakítani mivel a kondik elég nagy töltést lenyúlnak a rendszerből és ha nem tudnak feltöltődni akkor csak gyengébb lesz a gyújtásod mint a gyári mivel több helyre beraktak ellenállást pl: rotor, pipa,
A fogyasztásom most úgy áll hogy a régi 9-10 (nyári város vegyes) most télen 7-8 liter a motor karakterisztikája teljesen megváltozott képes alapjáraton elindulni !! és még ~300-as fordulaton is van ereje. A vízfogyasztás ~1-1,5dl/100km a HHO ~500Km/0,5l (nem mértem csak öntöttem)
Azokat ne vedd meg ha csak nem vagy milliomos és nem számít a pénz! Nézd meg a képen közelről, olvad el más fórumokon a véleményeket! Ha mindez megvan rájössz hogy egy ISOLÁTOR típusú gyertyát vettél nagyon drágán!
Na most volt ki időm olvasgatni.
Mivel nálunk nem lehet kapni, hol tudnék 1nF 15KV-os kondit beszerezni. Valami webáruház? Valaki tud valamit?
http://www.fdh.hu/
http://hu.farnell.com/jsp/home/homepage.jsp?CMP=KNC-GHU-FHU-GEN-IBR...169504 Én az elsőt hívtam telefonon és két nap múlva megjött DE!! 1db kondi 750Ft körül mozog +posta költség!
Sziasztok!
Van közöttünk hegesztési szaki? Krupa féle gyertyát kellene készíteni!!
Sziasztok!
Kísérletezem én is plazma gyújtással, meg a többivel... Idáig jutottam ha lesz időm bedobozolni akkor megy vissza a kocsiba ja de előtte 0 ohmos gyertyával is kipróbálom. A víz tavalyi esővíz. Sok sikert Mindenkinek!
A fényjelenségen kívül sok mindent nem árul el a videó, ha egy kicsit körbeírnád akkor legalább tudnánk, hogy mit látunk!
Sziasztok,
Egyetértek, Kíváncsi vagyok rá, hogy miről szól a videófelvétel, de nem látom kiolvasni? Üdv, Robi.
Szevasz!
Bár mit meglehet hegeszteni a megfelelő eljárással.Ha adsz leírást,rajzokat,megmondom mit-mivel-hogyan.De meg is hegeszthetem,ha akarod.
Sziasztok!
A videón egy gyújtógyertya lenne és egy pár csepp víz... a gyertyára párhuzamosan van 2 mikró 2,1 kV kondi ez a 2 kondi van töltögetve pontosan nem tudom mennyivel mert 1000 voltig tudok mérni, annál többel.
és most
* Ez a hsz el lett távolítva, mert semmi köze a témához, és kisbetűvel kezdődtek a mondatok.
Megértettem!
Rövid leszek: Talán ez a plgy. akkor is fog működni ha kicsit több vizet kap a motor vagy legalább is hamarabb magukhoz térnek a gyertyák "rövidzárlatból". Mert ugyan a kondi kisülését maga a gk. gyújtó berendezése indítaná de esetleges rövidzárlatnál még ott lehet a gyertya elektródáin a töltött kondenzátor. De lehet hogy csak én jártam így én tapasztaltam hasonlót! HA nem jön össze majd szólok hogy így ne! További sok sikert Mindenkinek!
Sziasztok egy kicsit elbeszél a csapat egymás mellet. Az egyik fajta plgy amelyik az energiát csak a gyújtótrafóból veszi az kis energiájú (0,1Joule). A másik fajta csak a plazma begyújtását kapja a gyújtó trafótól, és egy külön tápegységből feltöltött kondenzátor energiája sül ki ami 1..10 Joule nagyságrendű. Az előbbi csak a szegényebb keverék üzembiztos begyújtását szolgálják, az utóbbi ami folyékony vízcseppet is kap a nagy energia sűrűséggel olyan mini plazmarobbanást csinál ami megfelelő feltételek esetén magfúziót eredményez. A Meyer féle megoldás vagy a Horvát vízautó működésének is ez az egyik titka. Én csak a legegyszerűbb az égést javító jobban hasznosító megoldással foglalkoztam.
A gyertya test elektródájához egy csövecskével bejuttatni a precízen optimális mennyiségű vizet nem egy egyszerű feladat, persze lehet hogy egy diesel adagolóval megoldható lenne, mindenesetre egy autós műhelyben elég furcsán néznének rám ha egy ilyen moddingot kérnék tőlük...( valószínüleg azt füllentenén, hogy a szelepek extra hűtése miatt kell...)
Magyar országon néznének hülyén csak, ha vizet akarnál bele tolni.
Keress rá a neten, Angliába van beszerelő műhely is. Vezérelt víz beporlasztás. Aquamyst.co.uk ha jól tudom. Nem olcsó, de van bármilyen autóba. Egyébként mai napig használják a vezérelt víz beporlasztás gyorsulási versenyeken ott ahol ennek igazi múltja van.
Tiszteletem mindenkinek.
Nem olvastam végig a témát csupán a képeket néztem végig és azt tapasztaltam,hogy mindenki minden gyújtógyertyára külön épít egy ilyen kondis cuccot ezzel csak egy a gond hogy a gyertyáknál nem lesz azonos a szikraképződés és nem beszélve a kontakthibákról és az esetleges, nem kívánatos helyeken kialakuló ívkisülésről. Én ha építenék egy ilyen cuccot, csak egy példányt építenék, és azt a gyújtótrafó kimenetére (4pont) tenném az elosztó elé, így minden gyertyán azonos lenne a szikra. Bocs hogy bele kotyogtam.
Próbáltad?
Van benne valami amit mondasz - ezen filóztam én is - csak ne lenne semmi ellenállás meg rotor, stb.... a gyertyáig. Az a nagyon kicsi energia nagyon gyorsan elvész mire elér a gyertya elektródájáig. A 4 gyertyánál a két robbanás közötti idő is nagyon kevés és ezen idő alatt kell a kondinak feltöltődni és kisülni is, de egy próbát megér!
Üdvözlök Mindenkit!
Az Elosztót nem nyírja ki inkább a trafó szekunder tekercse ellen fog dolgozni. De lehet hogy nem így van.
Ez a szikra ezért nem az a szikra mint a kondi előtt!
Én azért nem vagyok benne biztos hogy azonnal megeszi és a rotort is fel lehet tuningolni egy kicsit nem nagy ügy. Szóval egy próbát mindenképp megérne!
Szia!
Ne tedd! Semmi értelme! Itt van egy szekunder oscillogram ( 4 oldal). Ha megnézed akkor az ívtartam alatt ami egy két tűből áll, van ott polaritás váltás is! Ami ugyan feltöltené azt a kondit de ugyanakkor ki is süti és hova? a szekunder tekercsre! Ellentétben a gyertya elektródáira kötve mert ott pontosan "kisül az elektródákra" Bővebben: Link
Lehet, hogy igazad van, de a puding próbája az evés!
Én csak azt próbáltam, hogy a trafó és az elosztó közötti kábel árnyékolásával növeltem a kapacitást és a szikra sokkal kékebb lett. :yes:
Igen!
Abban igazad van! Hol is? : " tarfó és az elosztó közötti kébel árnyékolásával növeltem" Az nem ugyan az! a link 1 ábráján nézd meg! Sok sikert!
A kondenzátorral plazmásított gyújtó gyertya lényege hogy az elektródán minél nagyobb áramot (a 0.05A helyett 10...100A ! ) hozzunk létre. Ez csak 1 ohm alatti össz ellenállás esetén jön össze. Ezért van az eredeti ellenállásos plazma gyertyában ( kb. 50pF+5Kohm) is a zavarcsökkentő ellenállás a trafó felőli oldalon és nem az elektróda és a kondi között. A legjobb persze az ellenállás nélküli megoldás, de ekkor a zavarvédelem miatt is árnyékolt kábel kell és az elosztóhoz is célszerű minimum 1Kohm- (nekem az elosztó pipájában van 1K és a 0 ohmos kábelt árnyékoltam, ez kb. 50 pF + kapacitást ad ami már elég a minimális plazmásításra.) Ha a trafóhoz teszed a kondit akkor az elosztóban úgy fogy az elektróda mint egy szikraforgácsolóban.
Ok ez egy csodás tankönyvi anyag ami a megszakítós gyújtásra igaz ahol a primer körben 0.22 µF kondi szokott lenni hogy a megszakitó beégését megakadályozza. ( A mai elektronikus megoldásoknál a kapcsoló tranzisztor 1000V- ot tud így a kondi helyett kb. 600V-os zener diódával védekeznek az átütés ellen, és a negatív feszt azt egy diódával vágják le.) A gyertyára szerelt kondis megoldásnál a trafó először ezt a kondit tölti fel, és az ívkisülés a kondiból veszi az energiát ezért tud százszoros áram kialakulni. ( Persze csak század annyi ideig- így a primer rezgésnek nincs ideje kisütni tehát a megszakítós gyújtásnál is működik a kondi.) Tisztelettel VL
Üdvözlök Mindenkit!
VL köszönöm az észrevételed, ezek szerint a mostani gyújtásoknál csak egyetlen egy élesen emelkedő tüske van a szek. oszcillogrammban? Ha igen akkor igazad van! Tisztelettel: zolibacsi
Alap esetben igen, de létezik intelligensebb, kondenzátorban tárolt nagyobb feszt adó ( pl. tirisztoros), több szikrát adó, vagy sőt a gyújtás minőségét mérő elektronikus gyújtás is. Persze egy jobb gyertya is javítja az égés hatásfokát erre egy példa:
Bővebben: Link Itt az animáció és a függvények hasonlóak mint ami a plgy-nél is lejátszódik.
Köszönöm a linket!
Utána néztem és igazad van, oly annyira hogy trafóban is létezik ilyen persze méregdrágán és olyan autókba amiben hengerenkénti gyújtó berendezés van. Bővebben: Link Köszönöm a kiigazítást.
Üdv mindenkinek!
Azt szeretném megtudni,hogy Suzi 1,3 2001-be műkszik e a dolog.Ha valaki tudna vmi tapasztalatot megosztani annak örülnék.Előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek előbbre olvastam hogy házilag csináltak gyertyakapacitást. Azt rászerelték a gyertyára. Na most a motoroknál nem nagyon van hely a gyertyánál főleg nem a vízhűtéseseknél. Ha én a kondikat a trafóhoz rakom az ugyan úgy jól fog működni ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |