Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt te kitől hallottad?
Idézet: „h) a kivitelezés befejezésével a szükséges kivitelezői nyilatkozatok, mérési jegyzőkönyvek kiállítása, az alkalmazott építési termékek megfelelősségét igazoló tanúsítványok rendelkezésre bocsátása,” Vonatkozó trv. De ha nem csinálsz 0 s jegyzőkönyvet akkor a felülvizsgálat mi alapján fog történni mondjuk 6 év múlva? Attól mert új a rendszer nem biztos hogy jó is.
Valena.
1 javítás " a fürdőben a lámpa hunyorog": a vezetéket rosszul vezették be csatlakozóba és a lemez eldeformálódott kontakthiba keletkezett. 2 javítás: 2db dugaljat kellett vennem mert a szorítólemez csavarja eltört a nyaknál. 50 dbnál nem volt gond.
Azért a hülyeség ellen semmi sincs levédve.
Ne haragudj, de a hatályos jogszabályok szerint nincs családi házakra vonatkozólag olyan írás mi szerint kötelező ÉV mérés! Átadáshoz szükséges: Építési napoló, minőségi tanúsítványok és szerelői igazolás (ellenőrzés)
"szerelői ellenőrzés: az érintésvédelem alapvető hibáinak kimutatása céljából, különleges szakképzettséget, méréseket, illetve azok kiértékelését nem igénylő ellenőrzés"
A valenánál máshogy néz ki a dugalj?
Ott már nem 2 kis meghajtott lemez közé ékelődik be a dugó?
Esetleg tudnŕtok mondani egy olyan trafot ami jó lenne nekem? Mert sajnos nem talŕltam megfelelôt. Link is jô lesz.
Világért se vedd kioktatásnak, de azért a váltakozóáram ennél bonyolultabb. Motornál a wattokat kevés figyelembevenni. Nézzük csak meg, hogy az 1000 W-os motor mennyi hatásos áramot vesz föl elvileg 48V-on. 20,8 A-t. Ezzel szemben az általad idézett adattáblán akkora áram van, amekkora a 20,8 és a kívánt 20%-odnál (összesen 25 A ) is nagyobb. tehát egyrészt a hatásos teljesítményt is elő kell állítani áramfejlesztővel és átvinni trafóval, másrészt a fellépő áramokat is ki kell bírnia a szerkezeteknek.
Saját tapasztalat!
Adott volt egy telephely és egy előre bejelentett áramszünet (több napos több 100000Ft kiesés stb.). Atelephelyre kidolgoztunk egy tervet hogy egyszerre a lehető legkevesebb fogyasztó menjen és így a legnagyobb fogyasztó 2 db 7,5kW-os motor volt úgy hogy amikor az indult nem volt más fogyasztó a rendszerben. A motorok külön indultak 10s késleltetéssel. Az áramfejlesztő névleges teljesítménye 25kW volt de sajnos egy motort sem bírt elindítani nemhogy 2 darabot. A megoldás egy katonai 63kVA-es agregátor volt ez kényelmesen elvitte az egéssz telephelyet zökkenőmentesen akár az összes fogyasztóval eggyütt! Egéssz nap bírt menni a harckocsimotor nem fulladozott a terhelések rákapcsolásakor és a frekvencia és feszültség is meglepően stabil volt. Ezzel azt akarom mondani hogy a jelentősen tulméretezett agregátor sokkal stabilabb üzemet tesz lehetővé. A mig mag co hegesztő topikban van egy trafó 13kVA-es és 3x80 voltos azt hiszem ha azt letekered 3x48 voltosra az lehet neked megfelelő mert a trafó rövid időre jelentősen tulterhelhető az indítási áramok idejére. A trafó és a motorok működéséhez szükséges meddő energiát előállíthatod kondenzátorokkal is ekkor marad egy kis biztonsági tartalékod .
KLÉSZben benne van. (22 es pont)
ÉV-t is adni kell meg EBF -et is. Csak szeret mindenki nagy ívban **arni rája!
Tapasztalat: két 5,5kW benzines áramfejlesztő, két féle tipus. Az egyikkel lehet inverteres hegesztővel dolgozni 110A árammal, a másik már a szikráztatásnál megdöglött! Motoros üzemre elég rendesen tül kell méretezni az áramfejlesztőt, mert az indulási árammal nem bírnak!
A MOL-nál a kétezres átálláskor voltak bereccsentve és vettek egy csomó áramfejlesztőt. Be lettek kötve, próba is volt. 3-4szeresen túl voltak méretezve teljesítmény ügyileg.
Igazatok van. Lemaradt egy adat.
Efficiency > 78 % Igy mâr remélem teljes a tŕblázat. A jelentős inditőáramit nem lehetne megoldani akksival meg mit tudom én egy inverter segitsčgével? Vagy esetleg mŕssal?
Meglehetne oldani aksi és inverter párossal de horror áron!
A legolcsóbb az agregátor trafó páros vagy alapból 48 voltos agregátor kellene. Szűk vezetőképes helyeken használnak törpefeszültségü gépeket pl fúrógép vagy sarokcsiszoló 48 voltos kivitelben . Vaterán lehet néha találni ilyen gyári trafókat de amit én láttam az csak 1000VA-es volt. Mire is kell ez pontosan neked? A motorok 1 fázisuak vagy 3 fázisuak? A kialakításuk milyen aszinkron vagy kefés motorok?
Dc-s motor ami kefés.
Ne haragudj már, de senki se politizált! Az érintésvédelmi vizsgálatokat vitattuk meg!
És az nem tiltott, ha minden igaz! De ha nem lehet, akkor bocs, nem fogunk válaszolni a kérdésekre.
Akkor tessék a kérdéseket is cenzúrázni.
Ha DC mototok lesznek akkor megoldható a dolog sima ólomaksival létezik 24 voltos is .
Abból 2 db sorosan és kész meg van oldva. Hol kell üzemelnie a cuccnak és van mód az utántöltésre? A motorok időben egyszerre működnek? Mekkora az össz teljesítményük? Mekkora ideig kell üzemelnie a cucnak ilyen szükség megoldásról? Váltóáram kell a vezérlésnek vagy az is DC?
Azért akkuról nem szivesen indítanék akkora motorokat, mint amiről kérdezett! Még Hobby szinten sem!
Remélem leírja mire kellenek ezek a motorok és akkor okosabbak leszünk.
Pl : Lada önindító azt hiszem 1,2 Kw 12V 48 Volton már elég baráti az áramfelvétele egy 1 Kw-os mocinak. Kombájn önindító 24V 3,5-4KW és piszok nagy áramot vesz fel laza kötésnél fröccsen a saru De megvárom amig leírja hová kell ez a spéci cucc!
Csak egy önindító és egy egyenáramú motor üzemi körülményei közt óriási külömbségek lehetnek. Nem beszélve az akkumulátorok igénybevételéről!
Azért akkuből több ezer kW-ot kivenni nem kis feladat. Volttól függetlenül. Ez már meghaladja a hobby szintet.
Több ezer W akart lenni.
Na sok kérdés érkezett. Sajnos a motor már adott. Nem lehetséges cserélni. Az aksi időközben ki lett huzva a listáról. 4 darab motor mindenkép kell hogy folyamat üzemeljen legalŕbb 5 órán átt. A maradék 2 meg elvétve de akkor előfordulhat hogy 2-3 ňráig is.
A motorok adatai megegyeznek. Fentebb meg is található de sajnos nem tudom másolni mert telefonrol vagyok. A vezérlést is meg kell majd oldani. Mind a 6 motor külön kell majd üzemeltetni manuŕlisan 0-1000 fordulat között.
Üdv Karaszbandi!
Nem hadititok, talán valakik érdekeit sértették. Csak azt nem értem a moderátorban, ha a mi beszélgetésünket kiszűrte, az életveszélyes kérdéseket és válaszokat miért nem. Szerintem azok sokkal veszélyesebbek. Ezzel befejeztem ezt a témát. Mindenki okuljon a saját kárából.
Akkor nem marad más megoldás mint az agregátor és trafó kombináció.
Persze diódahid és egy pwm szabályzó minden motorra.
Az akut ,ha teheted írd vissza a listára.A generátor teljesítményét csökkentheted a kimenetre tett akupackkal. Így a pillanatnyi maximális áramokkal nem a generátort "rángatod" hanem az akkuból ki tudod nyerni,amit a generátor majd visszatölt ,ha lesz szabad kapacitása.Hamár az egész úgyis 48V-os nem hiszem hogy egy kisebb 48V akucsoport töltése gondot jelentene.
Elnézést ezt a figyelmeztetést nekem szántad? Mert páran kérdeztek egy két dolgot és csak arra válaszoltam. És amit kérdeztem az a hobbimhoz tartozik amit nem akarok részletezni.
Jó ötlet amit írsz .
Az indítási áramokat az akuból fedezné a rendszer és az üzemi áramokat pedig az agregátor fedezné így men kell olyan nagy kapacitású asi. Én még olyanban is gondolkodnék hogy egy benzinmotor hajtana egy állandómágneses generátort ami akár egy aszinkronmotorból kialakítható lenne. A forgórészt kell megcsinálni állandó mágnesesre az állórész tekercset pedig áttekercselni 48 voltra. Mondjuk ez nem kis munka de a trafó akkor kihagyható a buliból. Egy 7,5KW-os motort kell venni a Méh ből ami vas árban is komoly összeg lehet kb 50kg!
Ki tudná nekenm valaki számolni hogy mekkora generátor kell mekkora trafó akku stb.
Mert én ezekhez egy kicsit dinka vagyok. Még azt sem tudom mi az a diodahíd. Szerencsčre a pmw rôl mär hallotam Köbzoli tudom ez a dolgod
Hallottál róla, de rosszul.
Nem pmw hanem pwm. A "Pulse-width modulation" rövidítése. (Magyarul: impulzusszélesség moduláció.)
Nos a 6 motor ugye alapból 6x1000W
Ez 6Kw de mivel a motorok indításkor a névleges áramuk többszörösét is felveszik ezért az agregátort és a trafót is túl kell méretezni jelentősen. Szerintem ember nincs itt az oldalon aki azt fogja mondani hogy tuti jó neked egy xy teljesítményű agregátor! Csak próba után fog kiderülni hogy bírja -e a terhelést. Szerintem a trafóból és az agregátorból egy olyan 10kw-os megfelel . Próbára kikölcsönzöl egyet valamelyik kölcsönzőstől. |
Bejelentkezés
Hirdetés |