Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanyszerelés
 
Témaindító: kumpl, idő: Júl 16, 2008
Témakörök:
  1. A témában tilos, a villamosenergia termelésének, elosztásának, nagyipari alkalmazásának kitárgyalása! A mélyreható szakmai kérdések, magyarázatok kitárgyalása: Szakmai.
  2. A forrasztott / rossz a wago / jó a wago kötés témakörök többször kitárgyalásra kerültek, ezért arról kérjük ne nyissatok új vitákat. Műszaki tény, hogy gyári vezetékösszekötők (pl. rugós/csavaros kapcsok, stb) a szabvány megfelelősség miatt kerülnek alkalmazásra (MSZ EN 60204-1:1995 15.1 szakasza, illetve MSZ HD 60364-5-52:2011 szabvány 526.2. pontjának 1. megjegyzésében felsorolt követelmények/indokok a forrasztott kötés elkerülésére épületvillamosság esetében) mert tanusítottak, míg a forrasztott kötés alapesetben nem tanusított, csak és kizárólag akkor ha külön bevizsgáltatod az adott forrasztott kötést. Ide kapcsolódó általatok írt hozzászólások: #1, #2, #3, #4, #5
Lapozás: OK   209 / 978
(#) zoli_varga válasza dumboo hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Ezt te kitől hallottad?
Idézet:
„h) a kivitelezés befejezésével a szükséges kivitelezői nyilatkozatok, mérési jegyzőkönyvek kiállítása, az alkalmazott építési termékek megfelelősségét igazoló tanúsítványok rendelkezésre bocsátása,”


Vonatkozó trv.

De ha nem csinálsz 0 s jegyzőkönyvet akkor a felülvizsgálat mi alapján fog történni mondjuk 6 év múlva?
Attól mert új a rendszer nem biztos hogy jó is.
(#) zoli_varga válasza karaszbandi hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Valena.
1 javítás " a fürdőben a lámpa hunyorog": a vezetéket rosszul vezették be csatlakozóba és a lemez eldeformálódott kontakthiba keletkezett.

2 javítás: 2db dugaljat kellett vennem mert a szorítólemez csavarja eltört a nyaknál. 50 dbnál nem volt gond.
(#) karaszbandi válasza zoli_varga hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Azért a hülyeség ellen semmi sincs levédve.
(#) dumboo válasza zoli_varga hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Ne haragudj, de a hatályos jogszabályok szerint nincs családi házakra vonatkozólag olyan írás mi szerint kötelező ÉV mérés! Átadáshoz szükséges: Építési napoló, minőségi tanúsítványok és szerelői igazolás (ellenőrzés)
"szerelői ellenőrzés: az érintésvédelem alapvető hibáinak kimutatása céljából, különleges szakképzettséget, méréseket, illetve azok kiértékelését nem igénylő ellenőrzés"
(#) zohlih válasza Amarton hozzászólására (») Ápr 15, 2012 /
 
A valenánál máshogy néz ki a dugalj?
Ott már nem 2 kis meghajtott lemez közé ékelődik be a dugó?
(#) antikzsolt hozzászólása Ápr 15, 2012 /
 
Esetleg tudnŕtok mondani egy olyan trafot ami jó lenne nekem? Mert sajnos nem talŕltam megfelelôt. Link is jô lesz.
(#) ötfelezős válasza antikzsolt hozzászólására (») Ápr 15, 2012 /
 
Világért se vedd kioktatásnak, de azért a váltakozóáram ennél bonyolultabb. Motornál a wattokat kevés figyelembevenni. Nézzük csak meg, hogy az 1000 W-os motor mennyi hatásos áramot vesz föl elvileg 48V-on. 20,8 A-t. Ezzel szemben az általad idézett adattáblán akkora áram van, amekkora a 20,8 és a kívánt 20%-odnál (összesen 25 A ) is nagyobb. tehát egyrészt a hatásos teljesítményt is elő kell állítani áramfejlesztővel és átvinni trafóval, másrészt a fellépő áramokat is ki kell bírnia a szerkezeteknek.
(#) dobo válasza ötfelezős hozzászólására (») Ápr 15, 2012 /
 
Saját tapasztalat!
Adott volt egy telephely és egy előre bejelentett áramszünet (több napos több 100000Ft kiesés stb.).
Atelephelyre kidolgoztunk egy tervet hogy egyszerre a lehető legkevesebb fogyasztó menjen és így a legnagyobb fogyasztó 2 db 7,5kW-os motor volt úgy hogy amikor az indult nem volt más fogyasztó a rendszerben.
A motorok külön indultak 10s késleltetéssel.
Az áramfejlesztő névleges teljesítménye 25kW volt de sajnos egy motort sem bírt elindítani nemhogy 2 darabot.
A megoldás egy katonai 63kVA-es agregátor volt ez kényelmesen elvitte az egéssz telephelyet zökkenőmentesen akár az összes fogyasztóval eggyütt!
Egéssz nap bírt menni a harckocsimotor nem fulladozott a terhelések rákapcsolásakor és a frekvencia és feszültség is meglepően stabil volt.
Ezzel azt akarom mondani hogy a jelentősen tulméretezett agregátor sokkal stabilabb üzemet tesz lehetővé.
A mig mag co hegesztő topikban van egy trafó 13kVA-es és 3x80 voltos azt hiszem ha azt letekered 3x48 voltosra az lehet neked megfelelő mert a trafó rövid időre jelentősen tulterhelhető az indítási áramok idejére.
A trafó és a motorok működéséhez szükséges meddő energiát előállíthatod kondenzátorokkal is ekkor marad egy kis biztonsági tartalékod .
(#) zoli_varga válasza dumboo hozzászólására (») Ápr 15, 2012 /
 
KLÉSZben benne van. (22 es pont)
(#) karaszbandi válasza dumboo hozzászólására (») Ápr 15, 2012 /
 
ÉV-t is adni kell meg EBF -et is. Csak szeret mindenki nagy ívban **arni rája!
(#) karaszbandi válasza ötfelezős hozzászólására (») Ápr 15, 2012 /
 
Tapasztalat: két 5,5kW benzines áramfejlesztő, két féle tipus. Az egyikkel lehet inverteres hegesztővel dolgozni 110A árammal, a másik már a szikráztatásnál megdöglött! Motoros üzemre elég rendesen tül kell méretezni az áramfejlesztőt, mert az indulási árammal nem bírnak!

A MOL-nál a kétezres átálláskor voltak bereccsentve és vettek egy csomó áramfejlesztőt. Be lettek kötve, próba is volt. 3-4szeresen túl voltak méretezve teljesítmény ügyileg.
(#) antikzsolt hozzászólása Ápr 16, 2012 /
 
Igazatok van. Lemaradt egy adat.
Efficiency > 78 %
Igy mâr remélem teljes a tŕblázat.
A jelentős inditőáramit nem lehetne megoldani akksival meg mit tudom én egy inverter segitsčgével?
Vagy esetleg mŕssal?
(#) dobo válasza antikzsolt hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Meglehetne oldani aksi és inverter párossal de horror áron!
A legolcsóbb az agregátor trafó páros vagy alapból 48 voltos agregátor kellene.
Szűk vezetőképes helyeken használnak törpefeszültségü gépeket pl fúrógép vagy sarokcsiszoló 48 voltos kivitelben .
Vaterán lehet néha találni ilyen gyári trafókat de amit én láttam az csak 1000VA-es volt.
Mire is kell ez pontosan neked?
A motorok 1 fázisuak vagy 3 fázisuak?
A kialakításuk milyen aszinkron vagy kefés motorok?
(#) antikzsolt hozzászólása Ápr 16, 2012 /
 
Dc-s motor ami kefés.
(#) karaszbandi válasza (») Ápr 16, 2012 /
 
Ne haragudj már, de senki se politizált! Az érintésvédelmi vizsgálatokat vitattuk meg!

És az nem tiltott, ha minden igaz!

De ha nem lehet, akkor bocs, nem fogunk válaszolni a kérdésekre.
(#) karaszbandi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Akkor tessék a kérdéseket is cenzúrázni.
(#) dobo válasza antikzsolt hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Ha DC mototok lesznek akkor megoldható a dolog sima ólomaksival létezik 24 voltos is .
Abból 2 db sorosan és kész meg van oldva.
Hol kell üzemelnie a cuccnak és van mód az utántöltésre?
A motorok időben egyszerre működnek?
Mekkora az össz teljesítményük?
Mekkora ideig kell üzemelnie a cucnak ilyen szükség megoldásról?
Váltóáram kell a vezérlésnek vagy az is DC?
(#) karaszbandi válasza dobo hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Azért akkuról nem szivesen indítanék akkora motorokat, mint amiről kérdezett! Még Hobby szinten sem!
(#) dobo válasza karaszbandi hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Remélem leírja mire kellenek ezek a motorok és akkor okosabbak leszünk.
Pl : Lada önindító azt hiszem 1,2 Kw 12V
48 Volton már elég baráti az áramfelvétele egy 1 Kw-os mocinak.
Kombájn önindító 24V 3,5-4KW és piszok nagy áramot vesz fel laza kötésnél fröccsen a saru
De megvárom amig leírja hová kell ez a spéci cucc!
(#) karaszbandi válasza dobo hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Csak egy önindító és egy egyenáramú motor üzemi körülményei közt óriási külömbségek lehetnek. Nem beszélve az akkumulátorok igénybevételéről!
Azért akkuből több ezer kW-ot kivenni nem kis feladat. Volttól függetlenül. Ez már meghaladja a hobby szintet.
(#) karaszbandi válasza karaszbandi hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Több ezer W akart lenni.
(#) antikzsolt hozzászólása Ápr 17, 2012 /
 
Na sok kérdés érkezett. Sajnos a motor már adott. Nem lehetséges cserélni. Az aksi időközben ki lett huzva a listáról. 4 darab motor mindenkép kell hogy folyamat üzemeljen legalŕbb 5 órán átt. A maradék 2 meg elvétve de akkor előfordulhat hogy 2-3 ňráig is.
A motorok adatai megegyeznek.
Fentebb meg is található de sajnos nem tudom másolni mert telefonrol vagyok.
A vezérlést is meg kell majd oldani. Mind a 6 motor külön kell majd üzemeltetni manuŕlisan 0-1000 fordulat között.
(#) elektrocad válasza karaszbandi hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Üdv Karaszbandi!

Nem hadititok, talán valakik érdekeit sértették.
Csak azt nem értem a moderátorban, ha a mi beszélgetésünket kiszűrte, az életveszélyes kérdéseket és válaszokat miért nem. Szerintem azok sokkal veszélyesebbek. Ezzel befejeztem ezt a témát. Mindenki okuljon a saját kárából.
(#) dobo válasza antikzsolt hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Akkor nem marad más megoldás mint az agregátor és trafó kombináció.
Persze diódahid és egy pwm szabályzó minden motorra.
(#) proba válasza antikzsolt hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Az akut ,ha teheted írd vissza a listára.A generátor teljesítményét csökkentheted a kimenetre tett akupackkal. Így a pillanatnyi maximális áramokkal nem a generátort "rángatod" hanem az akkuból ki tudod nyerni,amit a generátor majd visszatölt ,ha lesz szabad kapacitása.Hamár az egész úgyis 48V-os nem hiszem hogy egy kisebb 48V akucsoport töltése gondot jelentene.
(#) antikzsolt válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Elnézést ezt a figyelmeztetést nekem szántad? Mert páran kérdeztek egy két dolgot és csak arra válaszoltam. És amit kérdeztem az a hobbimhoz tartozik amit nem akarok részletezni.
(#) dobo válasza proba hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Jó ötlet amit írsz .
Az indítási áramokat az akuból fedezné a rendszer és az üzemi áramokat pedig az agregátor fedezné így men kell olyan nagy kapacitású asi.
Én még olyanban is gondolkodnék hogy egy benzinmotor hajtana egy állandómágneses generátort ami akár egy aszinkronmotorból kialakítható lenne.
A forgórészt kell megcsinálni állandó mágnesesre az állórész tekercset pedig áttekercselni 48 voltra.
Mondjuk ez nem kis munka de a trafó akkor kihagyható a buliból.
Egy 7,5KW-os motort kell venni a Méh ből ami vas árban is komoly összeg lehet kb 50kg!
(#) antikzsolt hozzászólása Ápr 17, 2012 /
 
Ki tudná nekenm valaki számolni hogy mekkora generátor kell mekkora trafó akku stb.
Mert én ezekhez egy kicsit dinka vagyok. Még azt sem tudom mi az a diodahíd. Szerencsčre a pmw rôl mär hallotam
Köbzoli tudom ez a dolgod
(#) llaci56 válasza antikzsolt hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Hallottál róla, de rosszul.
Nem pmw hanem pwm. A "Pulse-width modulation" rövidítése.
(Magyarul: impulzusszélesség moduláció.)
(#) dobo válasza antikzsolt hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Nos a 6 motor ugye alapból 6x1000W
Ez 6Kw de mivel a motorok indításkor a névleges áramuk többszörösét is felveszik ezért az agregátort és a trafót is túl kell méretezni jelentősen.
Szerintem ember nincs itt az oldalon aki azt fogja mondani hogy tuti jó neked egy xy teljesítményű agregátor!
Csak próba után fog kiderülni hogy bírja -e a terhelést.
Szerintem a trafóból és az agregátorból egy olyan 10kw-os megfelel .
Próbára kikölcsönzöl egyet valamelyik kölcsönzőstől.
Következő: »»   209 / 978
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem