Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Sajnos ez nem igaz. Csak nézd meg a vastagságát. Ráadásul minél tovább világítod annál jobban bekeményedik, a p20 meg annál jobban bomlik. Nagyon nem mindegy ám!
Használtál már dry fóliát? Mert Én használtam p20-at!
Gyakorlatilag bárkinél akinek osztottunk, vagy akár nálam, de ezt privátba.
Még egyszer elmondanám, hogy mi is a fólia "igazi" előnye.
Kezdjük a P20 -szal... - Kell némi gyakorlat, hogy egyenletes vastagságban tudd felvinni a festéket. - Kell némi tapasztalat, hogy teljes vastagságában megvilágítsd, mert hiába hívódik elő "szépen", ha egy vékony réteg még ottmarad, - mert nem volt teljes vastagságában átvilágítva, - cseszheted az egészet. A fólia... - Ha felkasíroztad, már sinen vagy. De a felkasírozás sem nehéz feladat. Ha víz alatt csinálod, (csak a panelnak és a fóliának kell a víz alatt lennie, Te lehetsz a víz fölött!) gyönyörűen kisimítható, majd hengerelhető egy laminálóval. - Ha kevéssé világítod meg, akkor is kaphatsz hibátlan eredményt, ugyanis ez negativ technikával dolgozik. Ha nem is világítottad át teljes vastagságában, akkor is az UV -t kapott felület már védi az alatta lévő rétegeket a leoldódástól. A többi pedig tökéletesen leoldódik, nem marad maratást gátló hártya. Vagyis a megvilágítás sokkal "igénytelenebb". Az esetleges sikertelenség oka a túlvilágítás, ha nem nyomdai filmmel dolgozol. (Annál pedig az sem fordulhat elő...) Még egy sikeretelenségi okot tapasztaltam. Akik a P20 után a dry fóliával kezdtek próbálkozni, az első, esetleg sikertelen példányokat fordítva értékelték. A gyenge film miatt túlvilágított panelt "rövid megvilágításnak" gondolták, és elkezdték még hosszabb időkkel világítani, mert a P20 tapasztalat ezt diktálta.
Magas a hőfok , vagy túl erősen nyomtad.
És ha nem lesz karcos a nyákod sem meglátod jó lesz.Egyébként ha mégis csiszolod tegyél próbát , mégpedig úgy, ahogy CHZ írta.Csiszold csak egy irányba szálra , és próbáld kétféleképpen a rajzot felvasalni rá. Szálra , és utána keresztbe meg fogsz lepődni , hogy mennyit számít , hogy ne legyen csiszolva nem ugyan azt az eredmény fogod kapni ahol több barázda lesz keresztbe több is lesz a hiba. És hát az alámaródás is a karcok miatt nagyobb.És tulajdonképpen nem azt mondogatom mindig , hogy fényezni kell a nyákot , hanem , hogy ne legyen karcos ez még nem azt jelenti , hogy ki kell polírozni.Nagyon sokat számít ez.
Igen, használtam már dry fóliát, de mégis maradok a p20-nál. Én nem akarok vitát nyitni, csak a kijelentésed nemileg lealacsonyító és túlzó a p20-al kapcsolatban, ami kissé kaparja a torkom.
Igen!!! Most már tudom milyen eljárást kell alkalmaznom! Ami a legjobban bejön és sikerülni fog . A sok sok ötletek alapján és,hogy ki mire esküszik ,a kép kitisztult .De ezt nekem kell vég játszanom. - Köszi a segítséget.
Szia! Én meg a gyári fotolakkos mellett voksolok.. Igaz drágább mint a többi, de mivel az idő pénz és a többinél a járulékos idő (laminálás, száradási idő, vasalás stb) nagy, így ha ezeket is beleszámoljuk az órabérrel együtt és a sok járulékos plusz munkát is, lehet olcsóbban jön ki, nem beszélve arról hogy sokkal hamarabb kész van mint bármelyik. a film elkészülte után 15 percen belül kész a nyák. akkor a laminátorral még csak a laminálás fejeződik be talán. A p20 meg még sehol se tart. (Szerintem nem mindig a legolcsóbb a legolcsóbb)
Pont a tegnapi napon próbáltam lelaminálni egy A4-es nyákot dry-al, de nem sikerült buborékmentesre ti porbáltatok már ekkora méretet telibe laminálni?
Igaz, hogy nem válaszolok az utóbbi időben a fórumon a vasalásos témába, de attól még olvasom..
Valaki szerintem félre beszél, de ne legyen vita. Minek kellene sima felület? Épp az a lényeg, hogy érdes legyen, hogy jobban tapadjon. Ezt valóban tapasztalatból mondom... Az szerintem tényleg igaz, hogy vagy sokáig vasalom, vagy túl meleg. Mert eddig kb 2x vastagabb papírral dolgoztam, ugyanennyi ideig, mint most.. Majd a héten próbálkozom, de most matekdoga meg hasonlók lesznek, az fontosabb.. Üdv!
Sok sikert hozzá bármit is választottál , és remélem viszont látjuk majd munkáid.
Majd lehet teszek fel képeket , vagy videót egy tisztítási folyamatról még nem tudom, de hidd el nekem , ha a matek doga feladatok megoldásait is felvasalnád tuti megtanulnád , és 100% , hogy ötös lenne , Egyébként meg jó tanulást akkor.
Sziasztok! Miért ne fordulhatna elő? Én is elmúltam 40. 25 évvel ezelőtt fillérekért megvettem a német P20-at és kitűnő nyákokat csináltam vele. Manapság egyszerűen nem jött össze..... Pedig akkor csak a napot használtam megvilágításra. Kínlódtam a vasalással, de a szöszök nekem is elég feladványt jelentettek. Még szerencse, hogy időközben elkészült a CNC-m ! Ezzel már tetszik a nyákgyártás, mert csak a rajz kell, egy jó gravírtű, vagy 0-s maró és kész a nyák. A szép furatokról nem is beszélve. Miért nem erőltetem a többi módszert? Mert csak néha néha kell prototípusokat csinálnom és annyi más dologgal foglalkozom mellette, hogy nem akarom még egyszer kitanulni azt - amit úgyis elfelejtek. Ha csak nyákokat gyártanék, biztos a dry fólia lenne a megoldás, vagy a P20. Így a gyors és nehezen elrontható megoldás mellett maradtam. Ha meg szép panel kell - legyártatom azzal, aki csak ezzel foglalkozik.... Ja és nem kell végre vegyszerekkel dolgoznom....
Biztos jó a CNC , de nem is olyan rég írta itt valaki , hogy neki nem tetszik a CNC vel gyártott nyák pedig neki is van CNC je.
Nálad több vegyszert én sem használok , nyák tisztítás , és maratás ennyinél van vegyszer.És mint minden technikának meg vannak az előnyei hátrányai , de az az egy biztos Dry - P20 drága ha csak otthoni felhasználásra kell . De még ha mondjuk rendelésre is csinálnám , hát meg kellene kérni a kész nyák árát , és most itt nem az időre gondolok hanem a belefektetett költségekbe , jól sikerül előhívni , nem jól sikerül , és itt jön a selejtre sikerült dry , vagy rosszul fújt p20 is.Kollégák ezzel most nem azt mondom , hogy ezek rossz technológiák , csak nagyon az ember kezében kell lenni a mozdulatoknak , hogy az mindig , és mindig elsőre tuti legyen ezeknél a technikáknál. Vagy mindig mindenkinek elsőre tutira sikerül 100% hiba mentesen ? Mert bevallom őszintén nálam sem mindig tökéletes pedig mindent megteszek érte , hogy az legyen. :peace:
Nekem nem az árral lenne gondom.Hanem azzal,hogy holnapra vagy holnap utánra vagy x időre kérnék kész panelt profi minőségben ,olyat amilyet akarok .Ez itt nem hiszem hogy lehetséges.Voltak már gondjaim ilyen téren. * de ez a meglátásom.-Ha elkészül az első panel küldök fotót.De ha tudtok megbízható céget az is jó.Köszönöm.
Sokunk munkája profi itt szerintem , vagy te nem így gondolod? Ezek szerint nem , mert azt írod
Idézet: . Én egy kicsit sértőnek veszem ezt magam részéről , és ha te most megint céges legyártásban gondolkodol , akkor minek csináltad ezt az egész cécót? Számos céget megtalálsz a neten , akik megcsinálják neked a nyákodat.„profi minőségben ,olyat amilyet akarok .Ez itt nem hiszem hogy lehetséges” Egyébiránt várom a képet a kész nyákodról , mert kezdem azt hinni , hogy életedben nem csináltál még nyákot , csak csináltattál.És apropó hová kell neked az a tuti profi minőség ,amit itt nem tudsz megcsinálni a sok sok lehetőség közül ? :duhos2:
Én dry-ozok és persze nem mindig sikerül elsőre(mondjuk kb. fél év mióta nyákozok így ez nem is mérvadó...). Ha tapasztalatot akarsz gyűjteni, nem A4-es panelekkel fogsz kísérletezni. Én mikor kísérleteztem, hogy kellene fellaminálni a dry-t terveztem pár panlet(amit később terveztem(ek) megcsinálni) és nyomdával csináltattam meg.
A kísérleti panel pár vonalból állt és egy 555-ösből . Egy fél napomba belekerült mire rájöttem, hogy kell a dryt pontosan felrakni, hogy ne gyűrődjön meg és ne is legyen buborékos. Így kb 10*30 centi dry-ból kikísérleteztem, hogy hogy kell szépen felvinni laminátorral. A dry-t gulasoft-tól vettem(utólag) és kb. 30 forintomba kerülhetett(áramot nem számolva) a kísérletezés. Jelenleg azon kísérletezek, hogy kellene 2 vezetőt átvinni egy IC két lába között... :hide:
Megdobsz egy rajzzal megpróbálom én is a két vezetőt Ic lába között .Ja nem én akarok tapasztalatot gyűjteni , illetve szerintem nem is akar Class-A- fórumozó neki van , volt szüksége rá, de már szerintem nincs.
Kösz az infót! Most akkor egy jó cég nevet kérek.Köszönöm.
Mint ahogy mondottam az utóbbi 15-20 évben le gyártattam mert igy volt egyszerű és teljesen kézenfekvő.Most csak azért kellene mert sok panelt csinálnék és a prototípust, kísérleti darabokat nekem kell megcsinálnom.A végső csiszolást, módosítást sok mindentől függ amit egy cégre bíznék. Ha nem itt legfeljebb hazaküldöm és ott csinálják meg.A végén céges legyártás lesz minden képen.Igen találtam kis ipari cégeket és mikor elkezdtem mondani akkor ...... .Úgy tűnt minden,hogy csak egy részt tudnának megcsinálni.Nálunk ez úgy megy,hogy viszem a mintát ők hozzá igazítsák az alkatrészeket ha muszáj,ha kérem akkor rányomtassák az alkatrészeket + R1 ,C6 stb,ha kérem közben,zöldes sárgával kérem az írást és a végén mond egy árat .Részletezve a, mod 80 dolcsi a szincsere semmi,a alkatrészek kijelölése 20 dolcsi stb és azt mondja ha 10 db kel akkor 1 panel 5 dolcsi ha ötven akkor 1 panel 3,50 és igy tovább .De mind ez 5 perces proszedura.
Én nem víz alatt laminálom. Egy pici egy centis részen húzd le a vékonyabb szélén, arra figyelj, hogy amerre pöndörödik, ott húzd le, ha kell vágd úgy a fóliát, hogy a rövidebb oldala felé pöndörödjön. Azt az egy centis lehúzott csíkot simítsd rá kézzel erősen a nyákra, miközben a többi részén bepöndörödve ott van az alsó takaró fólia. Tedd be a laminátorba, és ahogy húzza befelé, úgy húzd finoman hátrafelé az alsó takaró fóliát. Ezzel egyenletes lesz, és nem tud buborék lenni, mert a lamináló hengerei egyenletesen ráhengerelik a fóliát.
Nagyon fontos, ott húzd le az alsót amerre összegurul, mert ellenkező esetben gyűrés lesz a vége. csináltam egy móricka ábrát, annyira fontos! A kékkel jelzett részen kell lehúzni, és onnan laminálni.
Nem csűrném csavarnám a helyedbe, prototípus meg egyébről beszélsz, nehogy már azt mond , hogy egy nyákgyártással foglalkozó cég , csak akkor tudja legyártani a nyákot , ha te előtte csinálsz egy minta darabot.
Sajnos azt kell mondjam neked , hogy saját magadat hazudtolod meg folyamatosan .A 15-20 évben legyártattad ja , ez korábban úgy hangzott 15-20 éve csináltál utoljára panelt P20 al , és kérdezted azóta mi változott kinek milyen ötlete van.Hát bocs de azt hittem jó helyre megy a segítség , de amint látom tévedtem.Ja és az alkatrészeket nem rányomtatni szokták , hanem azt a pozíció rajznak hívják ezt csak megint segítségképpen írom le neked , nehogy kiröhögjenek az illető cégnél ahová mész.További jó nyáklegyártást kívánok neked. Nem kívánok erről többet írni valami már nekem is sok bocsi.
Félre érteted.De ebből ne csináljunk gondot.
Eyess! Ebből a hangból kicsit vegyél lejjebb. Ha hiszed, ha nem nagyon sokan hoznak úgy hozzám panelt, hogy Én legyártom, otthon beülteti, kiderül, hogy adott helyre jobb lenne egy olcsóbb más tokozású elem is, a másik helyen vastagabb vezetékezés kell, és visszakerül hozzám az új terv, amit legyártok, kiderül, hogy minden jó, de ide meg ide zavarszűrésnek és árnyékolásnak, vagy hűtésnek jobb lenne még fólia. A 3. prototípus lesz a végleges és jó, és abból nyákgyárban legyártatnak 20-300db-ot. Ha mind az előző kettő (és ez jó eset volt itt már nálam valami 5*-is) gyártási költségét kifizeted egy nyákgyárnak, az 15-20-e forintot jelent. 300db-nál elenyésző, de 20 darabnál az mindegyiket 1000Ft-al megdobja. (nyákgyára válogatja) Most képzeld ezt ezt 5*.
Csináltam Én olyan panelt, ami aznapra kellett, elhozta az ismerős a filmet, este beültette, azóta használják az egyik Tesco egyik pénztárában. A többibe legyártatták a panelt nyákgyárral, de azt majd csak most fogják kicserélni 2 év múlva, hogy egységes legyen. Átjön Class, 15-20 perc alatt leoktatom neki a dry használatot. És ebben már benne lesz a pucolás, a laminálás, és az előhívás. P20-al ennyi idő a száradásra nem elég! Gyári fényérzékeny a4-es lap ott porosodik fekete nejlonba 2 éve a szekrény alján, egyszerűen nem éri meg elővenni sem, annyival szarabb mint a dry!
Figyelj egyértelmű amit írsz nekem sem azzal van bajom , hogy ő mit akar tegye szíva joga , de akkor miért nem ezzel kezdte , és vezetett meg sok mindenkit ezzel azzal , vagy ha gond neki szóljon , és megcsináljuk neki a prototípust , és érthetőbb lett volna mit akar , de előtte teljesen másképp vázolta fel a dolgot , most meg belökte , hogy valójában mire is ment ki a játék.Ja és ha ez itt neki nem fog menni szerinte ,mert mi nem vagyunk elég profi neki , akkor milyen az az ember akin próbálnak segíteni , és a visszajelzés ilyen hm ????Class-A- Uram bocsá , ha megbántottam , de azt hiszem már kérdeztem , hogy kinek tetszik esetleg a munkája nem kaptunk választ, pedig van jó néhány kép ez ügyben.Ehelyett megkaptuk azt , hogy onnek ezek nem elég profi , és ez itt nem fog menni.Akkor kérdem én erről mi a véleményed Gulasoft ebbe a nem felel meg kategóriába te is bele tartozol nem de ?
Uraim!
Ha kérhetem, ne menjünk bele végeláthatatlan és személyeskedő vitákba! Maradjunk a tárgynál, Class-A- pedig majd megkérdezi amit tudni szeretne, aki tud, válaszol, és ennyi. Köszönöm.
Mit gondoltok? Egy 24V 1A-es 5000 fordulatú egyenáramú motor elegendő nyák fúráshoz? 0,6 0,8 1 1,5mm átmérőkhöz.
Szia!
Érdekelne te hogy csinálod cnc-vel a nyákot? Az én módszerem kissé macerás, szeretnék rajta egyszerűsíteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |