Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv! Ránézésre ugyanaz a bele, mint a G9.02-nek. Ahhoz kapcsolási rajz itt van. 02-esemet én is javítottam, kicsit más problémával, de a te esetedben is elképzelhető zárlatos IC. Multiméterrel elég nehéz követni a jel útját, viszont egy ellenállással sorbakötött LEDdel elég egyszerűen megy. Az 1Hz-ed megvan, onnan kéne továbbkövetni, hogy a következő osztó IC kimenetén megjelenik-e még a jel. A folyamatosan világító szegmens oka valószínű a hozzá tartozó vezérlő tranzsisztor hibája.
Igen felépítésügyileg szerintem ugyanaz, az ic-k elhelyezése más csak. A tranzisztort akkor visszakeresem és ellenőrzöm. Nem igazán vagyok jártas az ilyen órákban, nem ismerem ezeket az ic-ket, de lehet, hogyha az ic-ben van a hiba akkor az helyettesíthetetlen, egyszerűbb ha új elektronikát építek alá.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Szóval ha azt a csövet bármelyik másik foglalatba átdugva is világít a szegmens, akkor tényleg csőhiba. Ha visszaolvasol, korábban kiveséztük, hogy sajnos csak egy IC helyettesíthető benne, az is csak adapterrel. (Először arra is gondoltam, hogy a reset kapcsoló zárlatos, de ha így lenne, akkor a másodperc visszajelződ sem villogna.) Ha a beállító nyomógombokat nyomod, akkor sem számol tovább 00:00-ról?
Megnéztem eléggé valószínű, hogy akkor a tranzisztor hibás, nem a cső mert kicseréltem és ugyanaz az előtte jól működő csőnél is világított, így majd megpróbálom valahogy kicserélni. Ha nyomom a gombokat természetesen működik, órák számát is tudja növelni, a percek számát is tudja növelni, sötétítés megy, reset megy, csak nem akar magától számolni.
Akkor az szinte biztos, hogy tranzisztor hiba. Majd mondom rá a megoldást, ha az óra már megy. A számolási hibára: A kapcsolási rajzot nézd: E2 és E3 jelű IC-knél van a hiba szerintem. (a rajzon balról jobbra nézve a 2. és 3.) A K176IE4 ic 4-es lába biztosan megkapja az 1Hz-et. Azt kéne megnézni, hogy a 2-es lábáról lejön-e 10 másodpercenként a jel. Ha igen, akkor ezt megkapja a következő K176IE3 ic 4-es lába, és annak a 2-es lábáról kéne lejöjjön percenként egy jel. C11-es jelű kondenzátort is le kéne ellenőrizni. Ha ez rossz, akkor a két IC hiába jó, nem fog számolni az óra. Próbából nem ártana a két elektrolit kondenzátort másikkal helyettesíteni, az oroszok gyakran nem jók.
Ok, kicserélem a kondenzátorokat, de az jeleket nem tudom megnézni, nincs ahhoz mérőműszerem, vagy ez a led-es ellenőrzést nem értem, mindenesetre akkor a kondikkal kezdem.
A 10 másodpercenkénti, és percenkénti jelet már tudod mérni digit-multival is. (csak a másodpercenkéntihez lett volna túl lassú, oda kellett volna LED) A C11 egyes rajzokon 120, másokon 220pF értékű. Ezt műszerrel lemérni max zárlatra tudod, legegyszerűbb cserélni másikra. Az elko cserék tápszűrésre kellenek. Ha nem megfelelő, csinálhat hülyeségeket az óra.
Két kondi (200 mikrosak) kicserélve, a helyzet változatlan, csak nem villog annyira a kijelző, jobban szűri a tápfeszt.
Akkor már megérte cserélni. Ha a C11 cseréje nem segít, akkor a jeleket kéne nézni, ahogy fentebb írtam. Van multimétered?
Szerk: A kijelzőnek egyáltalán nem kéne vibrálnia, szép egyenletes fénye kell legyen. Főleg a 200mikrósok cseréje után. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Van persze még C11 várat magár csak a két 200-ast cseréltem.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
C11-et könnyen ki tudod próbálni. Egyrészt még most a perceket számoltasd el 59-ig, és tovább is. Ha az óra is továbblép egyet, akkor a C12 biztos jó. Ez után cseréld meg a C11-et C12-vel, és ismételd meg ezt a perc számoltatást. Ha most is vált az óra, akkor a C11 is jó volt. Visszacserélni ekkor nem kell, mert mindkét kondi jó. Írd meg hogy mi ennek a vizsgálatnak az eredménye.
Mérd meg legalább félig kiforrasztott állapotban R6-ot is. 560 kOhm-nak kéne lennie.
Az a probléma, hogy eleve az a baja van, hogy bármeddig számolok a beállított érték marad rajta...régen is ez volt a baja, még fél óra múlva is ezt fogja mutatni, de azért megcserélgetem őket.
Értem én, hogy mi a baja, pont azt próbáljuk behatárolni, hogy pontosan hol van a hiba. A mostani csereberétől nem fog azonnal megjavulni, de közelebb kerülünk hozzá. Szóval sem mondtam, hogy magától fog számolni most, ezért léptesd kézzel, úgy ahogy írtam. Ellenállást is mindenképp mérd meg. Ha lehet azzal kezdd!
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Oké, kerámia kondikat cserélgettem mind a 4-et cserélgettem, semmit nem művelt vele, maradt minden ugyanúgy. 560K-s ellenállások annyik. Léptetni lehet továbbra is. Ellenállásokat leellenőriztem, mind megfelelő
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Oké, akkor valamelyik IC lesz a rossz, más nem maradt sajnos. Rá kéne mérni a 2es IC 2-es lábától a 3-as IC 4-es lábáig menő vezetősávra. A műszer legyen 20V-os állásban, egyik mérőcsúcs földpontra, a másik pedig a vezetősávra. 10 másodpercenként kéne ott egy jel legyen.
Légyszives be tudnád ezen a képen jelölni, hogy melyiket mérjem a földhöz képest?
Akkor legyél türelemmel, mert így nem tudom, ezt követni kell rendesen. Szétszedem az enyémet, úgy menni fog.
Oké, köszönöm, hogy szétszeded, de eleve ha olyan ic van kimenve ami helyettesíthetetlen nem érdemes szenvedni, mértem mindegyik ic 2. lábán a feszt, vagy 25 V volt vagy 33 V, azért gondolom, hogy nem ennyinek kellene lennie, valószínűleg valamit félremértem vagy rossz helyen kerestem. A - ágat a fő szűrőkondi negatívjára tettem a +-ot pedig az ic-k lábára. Egyik esetben a reset aktiválódott és lenullázta (azt hiszem a 9-es végződésű ic volt az) a többinél nem csinált semmi különlegeset.
Nem jó helyen mértél! És csak óvatosan, nehogy zárlatot csinálj és még jobban tönkretedd! Ha e kettő IC közül ment valamelyik tönkre, még meg tudjuk csinálni, érdemes hidd el! A képen bejelöltem hol mérj! A panelon az egyértelmű, hogy melyik, a másik pedig, ha az órát elölről nézed, van ott a kisebbik elkó előtt egy kerámia is. Annak a bal oldali lába a földpont, tehát amelyik a nyák széle felé esik. 5 másodpercig 0V kéne a műszeren lennie, 5másodpercig pedig 8V-nak! Hálózati feszültség ott van a trafónál, agyon ne vágasd magad!!!
[Többféle feszültség szint van az órában. Amelyiket fő szűrőkondinak nézed, az a csöveknek az anódfeszültségét szűri, hagyd. A bal oldali a logikai egység szűrője.] A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Ahogy berajzoltad, rámértem, 0 V van végig nincs 8 V, egy percig figyeltem. Léptetésnél se jelent meg jel.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Ok. Még bármelyik IC lehet rossz. Ha meg tudod csinálni, hogy azt a vezetősávot kettévágod , az most jó lenne. Valami pengével, vagy akárhogy. Elég ha egy kis rés lesz közte, nehogy felszedd az egészet. (léptetésnél ott amúgy sem kell változnia, azt felesleges volt nézni)
Szétvágás kész és most oda kellene 8 V-ot beadnom?
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Ne adj be 8V-ot! Utána megint mérünk benne egyet, azután meg majd a méréstől függ mit csinálunk.
Ja szét is vágtad. Akkor megint ugyanúgy mérni kéne: föld marad a helyén, és a 4A végű IC felé megmaradt részt mérd! A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Rendben. Akkor a 4A végű IC rossz! Kipróbálunk valamit: Bejelöltem egy vezetősávot sárgával. Azt ideiglenesen kösd össze a 3A végű IC felé megmaradt résszel, és bekapcs. Elvileg a perceknek 6 másodpercenként lépnie kéne egyet.
Igen, pontosan 6 másodpercenként léptet egyet
Szuper. Akkor venned kéne egy 4026-os IC-t és megálmodom hogy tesszük be a rossz helyére. Mára ha nem baj, jegeljük a témát, majd folyt köv! Legyen egy DIP14-es és egy DIP16-os IC foglalatod is.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Szerintem egészen január végéig mert még van 3 vizsgám köszi, hogy segítettél de ez már nagy falat lesz úgy érzem, de ha valami egyszerű dolgot kitalálsz rá akkor természetesen megcsinálom.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Oké, egy vizsgám nekem is lesz még... A rossz IC-t majd óvatosan ki kell forrasztani és bedrótozzuk valahogy a helyére a másikat. 2-vel több lába van, meg a kiosztása is más, de funkciójában jó lesz. Nem egy nagy cucc, csak oda kell figyelni majd. Na majd visszatérünk rá!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |