Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözletem!
Van egy 9 éves, Electrolux 2 független kompresszoros hűtőm. Először is köszönet a fórum aktív tagjainak a hozzászólásaikért. Ezeket felhasználva nagyjából jó eséllyel feltételezem hogy a folyton jegesedő (egész hátfalon) hűtőm lyukas, és nem javítható. Azt hittem először hogy termoszáthiba, de leírásotokból (kösz StMiklós) rájöttem hogy igazából ki se kapcsol, megfigyeltem - és tényleg. Gondoltam csak nem lyukas, mert akkor kiment volna az összes gáz. De valaki írta hogy a hűtőlap porózus lesz, és egy bizonyos nyomást még tud tartani ezért marad némi gáz csak kevésbé hűt. Ezt tesztelendő kikapcsoltam több órára (gondolván akkor a nyomás megnő, és még több gáz távozik el ha tényleg lyukas). Visszaindítva kb csak 2 óra után deresedik ami határozott romlás azelőtti állapothoz képest. Rejtett elpárologtatós/hűtőlapos vagymi ami ahogy látom rá van gyógyítva a hátára, ergo nem javítható. Ami bosszant, mert a második (fagyasztó kör) meg megy rendesen. (legalább a fagyós kaja nem ment tönkre). 9 éves készülék. Ami nekem még újnak számít, de ahogy írjátok, ma 10 év a normális. Kezdek aggódni mert kb akkor vettem az összes háztartási gépemet.... Lenne néhány kérdésem: 1) Feladat adott, venni kell egy hűtőt. De, van-e a normál ártartományban 100-150e mozgó hűtők között ami jobban szervizelhető? Pl márka mint pl Samsung. Vagy, valamilyen felépítés típus. Alapvetően egy fagyasztós / normálhűtős kombi kellene. Bementem az osanba végignéztem mi van, csak lesek hogy ventillátoros, meg nofrost, meg inverter, kutyafüle. Gugliztam párat, és azt látom hogy pl Samsungra elég jó tartalékalkatrész ellátás avan, de van olyan márka amire semmi nincs. Szóval, szervizelhetőség szempontjából mi a mai tétetek? Ami már szétszedhető, az jó alap. (mondjuk mert csavar van benne és nem popszegecs. Főleg nem pur hab az egész... Ami az Elektroluxban felbosszantott de nagyon hogy kb a második leggyakrabb hibaok a lyukas hűtőlap, egyszerű konstrukciós ok miatt nem javítható, és ez kukába teszi a gépet. (vagy inkább direkt ez okból így csinálják) 2) Sok időm nincs a mostani hűtőre, de ha később lesz és veszek egy elpárologtató lapot, berakom a hátfal elé valahogy, kivezetem a kompresszorhoz akkor van rá esély hogy méretezést kompresszor típus (Embarco valami) alapján el is találjam? Meg a töltőanyag mennyiséget? Mármint anélkül hogy az eredeti hátfalat kikaparnám... 3)dugulásnak mik a jelei? Ez nálam kizárt a fentiek alapján ugye? Köszönet előre is, A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2013
Szevasz!
"Azt hittem először hogy termoszáthiba, de leírásotokból (kösz StMiklós) rájöttem hogy igazából ki se kapcsol, megfigyeltem - és tényleg." Próbáltam megkeresni korábbi hozzászólásomat (hogy mit is írtam, talán félreérthető volt, de nem találtam), mert abból amit most írsz pont nem következik, hogy gázhiányos. (Persze lehet, de írásodból van ami ellentmond ennek) Persze, hogy jegesedik a szerencsétlen, hisz nem jut el a kikapcsolásig, mert kikapcsolást követően történik meg a leolvadás. És ha jegesedik, nem is hűt jól! Kérdezz egy eszkimót, hogy jól szigetel-e jég, Bólogatni fog. (Műszaki adatok között automata LEOLVASZTÁSnak mondják, de az csak sima LEOLVADÁS, azaz semmi aktív dolog nincs benne, csak az idő és a termosztát adataiból származó hőmérsékleti érték.) Én megnézném azt a termosztátot, hogy valóban jó-e. Mert ezzel függ össze a jegesedés és az, hogy sose kapcsol ki! (Persze más is lehet, de mint mondod jól hűt.) Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Tegyél már be egy hőmérőt, mondjuk a felső polcra! Mit mutat? Tedd a fagyasztóba! Mit mutat? (Legalább fél órát hagyd mindegyik helyen, persze nekem van fél perces pillanathőmérőm is.) Ha ez megvan, jelentkezz.... Üdv: StMiklos Hogy mi normális? Az én hűtőm 35 éves, és nem panaszkodtam tavaly, amikor 35 fok volt! A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2013
Szia!
Ez 2 külön kompresszoros kombihűtő, alul van fagysztó saját kompreszorral, ez üzemel rendesen, normális ciklusidővel -20C. Ezzel semmi gond. Ami rossz az a felső, normál hűtőtér, ami elkezdett jegesedni, teliben. 3nap/1cm. Korábban azt hittem hogy a termosztát, az a levegő hőmérsékletére kapcsogat, meg pluszban van benne valami mechanikus okosság ami egy darabig hagyja olvadni. Aztán gondoltam kicserélem egy 10eFt-os, 3 digites digitálisra, amiket egyéb kereskedelmi hűtőkhöz gyártanak. Csak vásárlás előtt éppen elolvastam egyik többéves hozzászólásod (most én se találom), miszerint a passzív önleolvasztó, az tulképp az elpárologtatóra szabályoz, baromi nagy hiszterézissel, aminek a felső vége mindig +3.5C-nál van, és ezért olvad le minden ciklus után. Egyből értelmet kapott elmémben a hűtő saját Danfoss termosztátjának adatlapja, amiben addig nem tudtam értelmezni a cold-in/cold-out/warm-in/warm-out értékeket. Na itt esett le hogy azért jegesedik, mert bár 0 fok alatt van a hátulja, de a elpárologtató a kikapcsolási értéket még minimumra tekerve se éri el. Ez -12C az termosztát adatlap szerint. Figyeltem a kompresszort pár órán át, ki se kapcsolt. Megtapogattam, kb nem tudtam rajta tartani a kezem 2mpnél tovább, miközben a hűtőrács csak az első kanyarig volt valamelyest meleg, de közelében sem volt a mélyhűtő rácsának melegséghez amikor az megy. Beraktam a hőmérőt, ez a folyamatos motorüzem +7fokot produkált a hűtőtérben. Ami még jó lehet, na de folyamatos kompresszorüzemmel?? Beraktam egy időrelét ami 2 óránként kikapcsolja 0.5 órára a kompresszort, na így már felment a hőmérséklet 9-10C-ra. Ez már kevéssé jó, de arra elég volt hogy kiegyük a kaját. A gázszivárgást először kizártam, mert hogy akkor elmenne az összes gáz és nem hűtene semennyire. De valaki írta hogy lassan is mehet el a gáz a porózussá vált elpárologtatón keresztül. Ezt tesztelendő hagytam kikapcsolva az egészet jópár órán át hogy akkor a nagyobb nyomás miatt több gáz megy el ha tényleg az a baj. Aztán újra bekapcsoltam. Na ez után már a beltér hátfala el sem deresedett, csak egy jó tenyérnyi helyen ahol egyébként tippem szerint a kompresszorcső találkozik a párologtatólappal. Ezt persze nem látom, csak azon az oldalon van ahol felmegy a kompresszorból a cső. Szóval nem, sajnos nem hűt jól. Ma már nem is használtuk, de hogy hazajövet olvastam írásod visszakapcsoltam. 1.5 órája megy folyamatosan és még nem deres a hátfal. Ami új hűtő vásárlást illeti: Bár alapvetően nem szeretem a koreai cuccokat, a Samu egyre szimpatikusabb. Az alkatrészellátáson felül hogy az hogy manuálba benne van a kapcsolási rajz az engem nosztalgikus tranyós videotonos tévés időkre emlékeztet. Mégha csak annyi is van hogy main PCB, meg control PCB. Legalább a drótokat nem kell azonosítgatni. Bár ez a sok kütyü sok hibaforrást is hordoz, ami kissé aggaszt. De ha fizikailag hozzáférhető a hibás elem akkor az legalább bütykölésre adhat lehetőséget. Ez a bepurhabozott rejtett elpárologtatón még mindig ki vagyok bukva. A Lehelen ez egy 10eFt-os tétel meg a feltöltés, nálam ez az egészet viszi a kukába. A jó fagyóval együtt. A fenti kérdéseim még élnek. Üdv' Fricc bocsi, én nem tudok lényegretörően írni.. A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2013
Egy kis update: eltelt még 24 óra kikapcsolva, most azt vettem észre hogy a hűtő beltéri műanyag hátlapján van egy kb A4 lap méretű dudor. A műanyag el van válva a hűtőlaptól 5-7mm-re. Ha benyomom még ragadósan ott marat 1-2 másodpercig, de aztán kirug. Ezt egy hete még biztos nem igy volt, de szerintem csak mióta észrevettem hogy folyton megy és már kikapcsolgatom az egészet. Lehet a felmelegedéstől lett ilyen, de nekem ez is a gázszivárgás feltéltelezést erősíti. Már csak ki kéne szúrni a hátlapot, ha ég akkor megvan a gáz is....
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2013
sziasztok
LG gr 399-sq no frost - os hütőnk elkezdett nem no frostos lenni . a probléma abban nyilvánul meg hogy a fagyasztó rész alján el kezdett jegesedni ,olyan mértékben hogy az alsó polcot nehezen lehet ki húzni a jég miatt. az ajton elenöriztem a mágneses gumit ,látszolag szigetel ,zár. utána leszereltem a hátuljárol az alsó burkolatot , kiporszivoztam a ventilátor környékét ( 8 év szöszmie volt benne) ,lejebb vettem 3-rol 2 -esre a fagyasztás mértékét , de a gond nem szünt meg , talán kicsitt kevésbé jegesedik ugyan annyi idő alatt . valakinek ötlete ,tapasztalata van e ilyen meghibásodásal ? A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2013
Sziasztok! Van egy beépített kis Zanussi hűtőm, ami nem hűt egyáltalán, de a kis mélyhűtő része működik. A környéken csak egy szerelő van, aki telefonon azt mondta dobjam ki. Közben valakivel ki akartam bányásztatni a helyéről, és felmerült a kérdés, hol van a hőérzékelő drótja. Akkor kezdett derengeni, hogy nemrégiben kapírgáltam benne a jeget, és valami beazonosítatlan tárgyat
kidobtam ( a drótot ). Lehet ezt pótolni szerintetek ? Új hűtő vásárlása úgy hiányzik nekem mint mókusnak az erdőtűz. köszi A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2013
Ledugult a mélyhűtő rész kondenzvíz tálcájának a kifolyó csöve. Régebbi hozzászólásban megtalálod a probléma okát és a megoldást is.
Sziasztok.segitséget kérnék.van egy ariston mtm 1911f no frost hűtőm .el volt dugulva a kifolyocsöve+ le volt fagyva a kifolyoluk.kitakaritottam de en hülye hajszáritoval olvastottam ki a jeget a fagyaszto mögött a kifolyònál.összeraktam elindul de most nagyon sokat megy a kompresszor a normal hűtőtérben 0 -2 fokot csinal legkisebb fokozaton.beleneztem ujra es A fagyaszto mögött a bordak jegesek.mit sikerult tonkretennem?
Köszi Zsolt A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2013
Üdv! Nekem az a problémám, hogy elkezdett csöpögni az egymotoros GeneralFrost FF 360-asom majd lecsökkent a hőmérséklet a normál hűtőtérben. Leeresztettem, mert jegesedés volt a normál és fagyasztótérben, majd utána bekapcsolás után bár jól hűt a fagyasztótér, ellenben a normál hűtőtér nem. Nem is megy +18 C alá. Ugyanakkor olyan hangot ad a készülék, mintha víz folyna egy csőben.
Lehetséges, hogy nekem is ugyanaz a problémám, mint bonnitának, miszerint "Ledugult a mélyhűtő rész kondenzvíz tálcájának a kifolyó csöve"? Mit tehetnék ? Kérlek priviben vagy ide mondjátok el mit tegyek, mert nem találtam meg a probléma megoldását a régebbi részekben. Köszi. A szerelő szerint dobjam ki
Szia mindenkinek egy samsung hűtőről szeretnék érdeklődni mégpedig a kompresszorról a száma MK4A5QR1U E10 teljesen zárt kompi. Nekem is sikerült egy ügyes szerelőt kifogni. Mondván hogy hegeszteni kell az új kompiból kihúzgálta a dugókat, majd addig forgatta mint mókus a mogyorót míg kinem öntött 1dl olajat a földre utána mondta hogy valahogy szedjük fel és öntsük vissza. Megköszöntem a segítséget és elköszöntem tőle. Az a kérdésem milyen és menyi olaj kell bele. A segítséget előre is köszönöm.
A leírtak alapján lyukas, valószínűleg eldobós. Nézesd meg a egy szerelővel.
Szevasz!
Neten kotorásztam fél órát, de mindent találtam róla, csak olajtöltetet nem, pedig az európaiaknál mindig megadják. Hadd ne tippeljek, 0,4 és 0,5dl között lehet a hasonlókat alapul véve. Mindenesetre mérd meg a maradékot kiöntve. De most már az egészet ki kell önteni és lecserélni, mert sok levegőt kaphatott, azt meg nagyon nem szereti. Hosszú élettartam reményében cserélendő. De az odavaló észterolajat nem kapni minden boltban, speciális hűtős olaj az. Csak ott árulják. SEZ32, RL32-t keress, persze más is jelzésű is jó lehet. Üdv: StMiklos
StMiklós köszönöm a tájékoztatást, és ha már voltál kedves és foglalkoztál a problémámmal had kérdezzek még egy-két dolgot R600a hűtőközeget hol lehet kapni Pest közelben. Még valami, lokring fogót lehet-e kölcsönözni vagy meg kell vásárolni mert elég húzós az ára? Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv mindenkinek!
Szintén Lehel 300/115 két kompresszoros kombihűtő gondom lenne. A fagyasztója hibátlan, a normál hűtőmmel van probléma. Először azt gondoltam, hogy a hőfokszabályzó, de épp ebben a fórumban leírt barna-fekete kábelösszekötés sem oldotta meg. A tünetek a következők: kattanás (mint egy relénél), kompresszor bekapcsol. Ez alatt a hűtő belsejében érezni áramlást, majd 5 másodperc múlva szintén kattanás, kompresszor leáll. Meglepő módon ekkor lehet a gép belsejében néhány másodpercig hideget érezni a hűtőbordán, de ezt csak a kompresszor üzemidejének megfelelő mértékig (tehát 4-5 mp). Egyébként elég sűrűn próbálkozik, nagyjából öt percenként. Nem szeretném kidobni, valahogy a szívemhez nőtt. Ha valaki tud tanácsot adni, kérem segítsen. Köszönöm előre is.
Igazából nem is figyeltem fel a 600-as közegre, de oda nem kell észterolaj, pontosabban az kell, ami rá van írva.
R600-as az vásárolható, de kell egy szelep is, amivel ki lehet "ereszteni", aztán kell vákuumszivattyú, soroljam....? Lokring készlete nyilván egy hűtőszerelőnek van, kölcsönzőhelyet nem tudok, de szerintem keményforrasztással a dolog gyorsabb és egyszerűbb. Üdv: StMiklos
Szia kösz az eddigieket . Arra gondolsz hogy a kompira rá van írva az olaj típusa? Bocs lehet hogy nem vettem észre. Mindjárt megnézem.
Kicsi a valószínűsége, hogy rá lesz írva. Amúgy R600a -val csak óvatosan. Robbanás veszélyes bizonyos levegő mennyiséggel keveredve. Nem tudom nálad mi a helyzet.
Egy kis infó, ha ennyire próbálkozol: Bővebben: Link
Szevasz!
Itt azért kompresszor keresés közben olyan adatokat találtam, amelyet eddig még nem láttam: újraindításnál megengedett max. nyomáskülönbség és időzítés. Nem gondoltam volna, hogy ilyen magas értékek lehetségesek. http://samsung-compressors.com/index_htm_files/application%20guide.pdf Olajról semmi..... (A keményforrasztás járható út, de nagyon oda kell figyelni és talán kiderült, hogy nem gondolnám, hogy a kérdező csinálja) Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2013
Szia!
Ha szerencséd van, csak a kompresszoron lévő indítórelé rossz, de erre kicsi az esély. Valószínű a kompresszor szorul vagy menetzárlatos. Ez viszont sokba kerül. Egy szerelő tudná pontosan megmondani/kimérni.
Szia Tomi!
Úgy tűnik igazad volt, nekem pedig nincs malacom. Hívtam szerelőt, kiderült, hogy a kompresszor szorul és ezért a túlmelegedés védelem lekapcsolja. Azt mondta az ember, hogy cirka 30ezer Ft lenne egy új.. így inkább veszek egy új hűtőt. Köszönöm szépen a segítő szándékot!
Adott egy abszorpciós hűtőgép amely hűtés helyett melegít. Egy 3-as üzemű (gáz, 12V, 220V) kemping hűtőgépről lenne szó de hálózatra csatlakozás után elkezd fortyogni meg belül melegíteni, a fagyasztórésze is teljesen felmelegszik. De hátul is meleg. Akkor gondolom gázhiányos és kuka?
Egyáltalán abszorpciós hűtőgépet javít még valaki?
Nem gázhiányos, hanem dugult! Egy módon javítható , fejre fordítod és jó erősen a földhöz vered , ha szerencséd van sikerül megmozdítani a dugulást és beindul (ez a trükk többször ismételhető, de ha nincs eredmény akkor KUKA)
Köszi a választ, kipróbálom!
De akkor ez már nem lesz hosszú életű sajnos ugye?
Újra és újra el fog dugulni mindaddig amíg a végén már nem fog megjavulni. Tapasztalat, nekem is volt ilyen.
Van egy Electrolux ER3660BN Frost Free hűtő-fagyasztó kombó aminél a motor/kompresszor folyamatosan megy. A hűtő ill. a fagyasztótérben kellően hideg van (sőt túl hideg). Kb. két hete kezdte azzal, hogy néha elkezdett csipogni, hogy nincs elég hideg a hűtőtérben, pedig kellően hideg volt; hidegebbre állítva a szabályzót még hidegebb lett. A csipogás ettől még előjött véletlenszerűen (akár az éjjel kellős közepén, mikor is órák óta nem volt nyitogatva) és a kompresszor csak ment és ment. A ki-bekapcs nem oldotta meg; az alsó rész (condensor) valóban poros volt, azt kiporszívóztam; azóta nincs csipogás, de a kompresszor folyamatos megy tovább.
Mi lehet a baja? Hőfok-érzékelő probléma? köszönettel, Atticus
Kipróbáltam, forgattam össze-vissza aztán egyszercsak elindult, hűtött egy kicsit majd újra eldugult.
Most megint forgattam, csapkodtam, bekapcsolt állapotban de semmi eredménye. Egészen 38 fokig fűt a fagyasztótérben 21 fokos szobahőmérséklet mellett. Pontosan fejre kell állítani vagy oldalára vagy mi a legjobb? Mert csörgedezik, néha puffog, folydogál, fortyog stb mikor forgatom minden oldalára de hűteni csak nem akar. Egyáltalán mitől dugul el, mi az ami a dugulást okozza? A csövek faláról leváló korrodált anyag vagy mi? A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2013
Az ammónia valamennyire oldja a vasat és vízben oldhatatlan csapadék válik ki ez ha összetapad egy szűkebb csőszakaszban dugulást okoz . Teljesen fordítsd fejre, és erőből verd a földhöz (én ezt egy vastagabb pokrócon vagy rosszabb szőnyegen szoktam végezni .
Földhöz vertem, többször is. Még mindig nem működik, csak fűt belülről. Pontosan megtudnád mutatni a képen hogy hol szoktak ezek eldugulni? Mert másnem erős mágnessel vagy konkrétan oda célzott ütéssel stb megpróbálnám kidugítani. SZerintem ezer éve nem volt használva aztán az okozza a problémát.
Azért látnok én sem vagyok , a vascsövön nem látok át , főleg ha csak fotón látom a delikvenst! Sajnos ha még mindig nem működik, akkor már csak a lomtalanításban bízhatsz (az megszabadít tőle)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |