Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlöm a fórumozókat, és a szakemberek segítségét kérem az alábbi kazánhiba elhárításához: Ferroli Domina C24-es kazánom a fűtési idény utolsó heteiben rendellenesen működött. Körülbelül 3-4 percnyi fűtés után leállt (valószínűleg túlmelegedés miatt ), majd párpercnyi szünet után újra bekapcsolt, miközben a földszinti radiátorok hidegek maradtak, és csak a tetőtériek melegedtek. Szivattyúhibára gyanakszom, de még nem tudom,hogy a vezérléssel, vagy a szivattyúval van baj. A szivattyú tipusa: UPS-50 A0 FER. Az interneten ilyen tipus nem található. Kérlek Titeket, segítsetek ötletekkel, és ha lehetséges, a vezérlőpanel rajzával. A segítséget előre is köszönöm.
Hello, érdeklődnék, hogy Vitopend 100-W ilyen típusú gázkazán paneljéhez kapcsolási rajzot tud-e valaki küldeni nekem, mert a kazán nem csinál semmit nem melegíti a vizet, a szerelő azt mondja panel hibája van, de nem akarok újat venni 90-100 ezer körül szóval megpróbálom megjavítani. Előre is köszönöm. Üdv.!
Szia! Nem sok amit írtál a meghibásodásról de ha semmit sem csinál akkor áramellátási probléma lehet. Jobb híján INNEN lehet letölteni használható információt a készülékről. (.. meg kell várni amíg alul megjelenik a "Get Manual" és rákattintva letölthető a doksija, nem magyar) A 44. oldalon lesz majd némi séma rajz az érzékelőkről és a tápellátásról. Egy biztosíték van benne amit talán ellenőrizni lehet mielőtt még jobban szétszednéd.
Nagyon szépen köszönöm a választ és amint lehetőség nyílik rá teszem amit javasoltál. A leírás pedig nagyon jó és próbálom kisilabizálni, hogy miket írnak, ha esetleg valakinek egy angol nyelvű dokumentuma is lenne hozzá azt nagyon megköszönném. (VIESSMANN VITOPEND 100-W)
Ha további fennakadások lennének akkor majd írok. Köszönöm.! Üdv.!
Sziasztok, hogy növeljem a tudásbázist: sikerült megoldani a kondenzációs Immergas kazánom problémáját (itt írtam kb egy oldallal korábban). Alkalmanként 10-es hibajelzést mutatott (alacsony nyomás) és ilyenkor nem melegítette a vizet.
A megoldás az volt, amire tippeltem. Kibontás után kiderült, hogy az áramlásérzékelő egység tele volt valami sötét színű anyaggal, mert az előző tulajdonos az új kazánt a régi fűtőkörre kötötte rá, ezek szerint komolyabb tisztítás nélkül. Az áramlásérzékelő kitisztítása óta nem jelentkezik a probléma.
Sziasztok!
Lehet, hogy már téma volt, de elkelne egy kis segítség a hozzáértőktől. Kihalt az Inka24KRK kazánom vezérlőpanelja. Ahogyan méregettem, úgy látom, hogy a trafó primer oldala nem jó. Mellékeltem fotókat, szerintetek nagy gáz, ha a trafót kiszedem és más típusú trafókat kötök be a helyére, akár többet is? Természetesen 3 különböző sec ágra, ügyelve a 10V, 9V, 9V és a teljesítményigényekre is. Az a galvanikus leválasztás az biztos, hogy a trafón belül van megoldva? Hogy lehetne megoldani a trafó cseréjét helyettesítését, hogy a biztonság ne sérüljön? (ugyanis ha 50k-ba kerül a panelcsere, akkor inkább kidobom az egész kazánt a *rancba:crazy
A télen csináltunk egy ilyent, két trafóval tudta kiváltani a műszerész kollega a bedöglött "soklábút".
Mivel csak nagy, mackós trafói voltak otthon, ezért nem fért bele a saját vezérlődobozába. Jó hosszú vezetékek kerültek a trafókra, ki lettek vezetve külön dobozba a kazán tetejére. Tudom-tudom, nem szép és nem szabályos, de lett fűtés... Gyári alkatrész beszerzése meg elég macerás.....
Ügyes és kitartó vagy! Gratula neked!
De ha vissza olvasol régebbi hozzá szólásokra, elég rendesen ki lett "vesézve" a vasiszap téma.
Tegnap estére nekem is sikerült elindítani, volt meleg vizünk. Én is két trafóval tudtam megoldani, de 10V-osat nem kaptam, így az a kör is 9V-al van kiváltva. Olyan trafókat kerestem, ami teljesítményben megfelel, és még bele tudom zsúfolni az el. dobozába. Hibát nem ír, és szépen funkcionál.
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni: van egy Buderus UO52-24T kazán. Sajnos az előző tulaj hosszú ideig nem tartotta karban, nemrégiben hívtunk egy normális szerelőt, mert az utóbbi időben sűrűbben kiírta a 6C hibakódot, aki pár napja kijött és szétkapta és kitakarított rendesen az egész kazánt. De kiderült EC hibakód volt már előtte is időszakosan... Takarítás után viszont 6C hibakódot ír ki napi rendszerességgel, ami resetelés után eltűnik. Van esetleg valami ötletetek, hogy mi lehet a baj? Nem szeretnék alaplapot cserélni, mert 92e+áfa a panel.... Köszönöm előre is a segítséget. A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2013
A "6C" jelentése: A gáz lekapcsolás után a láng kigyulladt. (buderusul írva)
Ez azért van, mert az ionikus vezeték "begyűjt" valamilyen kóbor áramot!
Köszönöm először is a gyors választ.
Ezt hogyan lehet (buderusul) gyógyítani?
Láng mentes állapotban mérj rá ellenállás mérésben a test és az elektróda végére.
Az elektródának is tisztának kell lennie. Ha láng kialakulásakor szeretnél mérni, akkor szét kell az ionikus vezetéket húzni és 2-25 mikróampert lehet mérni.
Sziasztok!
Renova C24E kombikazánom van (kb. 10 éves) a következő jelenségeket tapasztaltam: Zuhanyzásnál előfordul, hogy ha nem eléggé van kinyitva a melegvíz, akkor elkezdi a kazán "nem termelni a melegvizet", csak hidegre vált, nem "fűt". Ezt már megszoktam, hogy rendesen be kell állítani, de sajnos el kell találni az egyensúlyt, hogy ne legyen túl forró a víz és még a kazán is termelje a melegvizet! Ebben az esetben, amikor a "melegvíz termelése" leáll, akkor sajnos nem indul be újra, hanem várni kell perceket elég hosszan, amíg a kazán újra elkezd dolgozni, vagy roszabb esetben F1-re megy. Mi lehet ennek az oka? Már rengeteg minden ki lett cserélve a kazánon, de ez az 1 dolog nem változott sohasem! Előre is köszi a segítséget! Becist
[quotMár rengeteg minden ki lett cserélve a kazánon, de ez az 1 dolog nem változott sohasem!e][/quote] no látod, ez a baj!
Az "F1" jelentése=nincs láng! Ez adódhat 1. az ionikus elektróda oxidációja-, kontakt hibája, 2. magas a kazánkör hőfoka 3. nem megfelelő a gáznyomás az égőnél, 4. kicsi az átfolyási mennyiség a bitermikus hőcserélőjű kazánon, esetleg vizköves Orvosolható tisztítással, az átfolyó víz teljes keresztmetszetben való vizfolyatással. Ha jól van beállítva a hőmérséklet és tiszta a kazán folyamatos lángmodulációval hőmérsékéleten tartja a kifolyó HMV-t. A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
Segítséget kérnék!Van egy Buderus u 12-24 es kombi gázkazánom.Kiszereltem belőle a hőcserélőt,mert nagyon koszosnak találtam.Tisztára letakarítottam,de belülről is szeretném kitakarítani.Megpróbáltam feltölteni.citrom savval,de nem tudom bele tölteni,hogy az összes bordán át menjen a sav.Kérem aki tudja, adjon tanácsot,köszönettel.
Gondolj a közlekedő edényekre!
Beleöntöd a savat, majd megdöntöd, hogy átfolyjon és így tovább. De jobban jársz, ja valamilyen savszivattyúval járatod meg. A vastagabb ág a fűtőkör - ebből fekete "trutyis lé" jön ki, a vékonyabb a HMV, ez egy kicsit jobban pezseg a calciumcarbonát miatt. A visszaszerelésnél figyelj a tömítésekre.
Toro köszönöm a segítségedet.Igazán rendes vagy.Ugyanis szóltam egy szerelőnek,hogy tegye nekem rendben a fűtés idényre a kazánt.De ennek már kettő hónapja,akkor megigérte,hogy hamarosan jön.Így ahogy mondjuk,magad uram ha nincs szolgád.Úgy látom,már a pénzem sem kell!Még egyszer köszi.
Nagyon szivesen!
Ha időm engedi és a gép közelében vagyok, megosztom amit 40 év alatt tapasztaltam.
Van egy Buderus GB 022-es kondenzációs kazán ami egy külső indirekt tárolóval állítja elő a használati meleg vizet. Ez a kazán most olyant csinál, hogy bekapcsoláskor elindítja a ventilátort teljes fordulattal, majd egy kis idő után lejjebb veszi a ventilátor fordulatszámát és begyújt. Begyújtás után a kijelzőn meg is jeleneik, hogy érzékelte, a begyújtást, megjelenik a kis láng jele a kijelzőn. Viszont amikor már kezdene modulálni tehát emelni kellene a venti fordulatszámát akkor simán leáll az egész folyamat és pár másodperc után elkezdi járatni a keringetőszivattyút és más nem történik. Kikapcsolásig ez nem is változik. Ha kikapcsolom és utána vissza akkor ugyanez játszódik le újra. Elektronika hibára gyanakszom, de hátha valaki már találkozott ezzel, és más hiba volt. A panel nem olyan olcsó ehhez a típushoz sem, így alaposan meg kell nézni, mire kimondom az "ítéletet". A ventilátor beindulás után a megfelelő nyomást előállítja azt már megmértem, ezért gyanakszom a panelra.
Nem az én kazánom, hanem kihívtak hozzá, hogy nem jó. Ki lett takarítva az az savazva, talán három napja, de nem változott meg semmi, sőt az NTC-ket is kicseréltem próbára, de akkor is ugyanaz maradt.
Milyen koszos (oxidos) a spirális cső?
Tiszta-e az ionikus elektróda? Mennyi a gáznyomás és levegőnyomás különbsége? Tiszta-e a kondenz edény ill az alsó füstjárat?
A kazánt nem én tisztítottam, hanem egy szakszervizes, Azt mondta, hogy kitisztított mindent a kazánon, és ki is savazta, de nem oldotta meg a problémát. Ekkor szólt nekem. Viszont száz bekapcsolásból kétszer-háromszor elindul rendesen, akkor fel is fűti a tárolóban a vizet, de csak egyszer, ha megáll utána a következő fűtési igénynél már újra rosszalkodik.
Egy kérdés, mit takar a savazás?, mivel ennek a hőcserélő csöve aluminium-szilicium öntvény.
Ez a kazán a GB112-esek után a buderus legjobb kazánja!
Igaz ez is a holland nefit cég gyártásában készült. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Még mi sem találkoztunk ilyen hibával, sőt ilyen kazán semmilyen hibájával sem, most meg hírtelen két hasonló hibánk is van. Bár nincs olyan sok példány felénk ebből a kazánból. A savazást most nem tudom megmondani, de a kolléga igazából kimosást említett, én gondoltam, hogy ez savazás volt, mert a legtöbb esetben ezt jelenti nála. Ha el tudom érni telefonon, akkor rákérdezek erre, de ma délután strandolni mentek a családdal, telefon nélkül.
Ok, hívhatsz telefonon is.
Ha szétszeded, vigyázz az izzítóval, mert könnyen törik. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Sziasztok!
Régen jártam a Fórumon, sajnos nem volt időm gépezni. Szeretnék mindenkinek még a nyár hátralevő részére jó pihenést és kikapcsolódást kívánni!!! Üdv. Mindenkinek!!!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |