Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aggregátor feszültség szabályzó
Lapozás: OK   3 / 18
(#) dj_bundy hozzászólása Aug 12, 2013 /
 
Tiszteletem!
Sajnos nekem is jutott ebből a 3 fázisú kínai csodából, fesszabályzója a rajzra ugyanaz csak más értékkel. A forgórészre 12-18 V-ig adva kijön belőle 125 V, állórészből tekercseiből ami a fesszabályzóra mennek 29 V és 6,3V.
Végzettségemet tekintve műszerész vagyok, ezzel a területtel még nem foglalkoztam.
Fesszabályzóban az alkatrészek kimérve jónak mondhatók, 250µF/ 250V cserélve mert mérve csak 168µF volt.
Persze kínaiakhoz híven átcímkézve 220u 200V volt a másodlagos fólia alatt....
Ha valaki tud kérem segítségét mit kéne mérnem a tekercseken.
Előre is köszönöm fáradozását.
(#) dj_bundy hozzászólása Aug 13, 2013 /
 
Úgy néz ki hogy megoldódott a dolog, fesszabályzó műhelyben tesztelve 24-29Vig adva a gerjesztő feszt. 12Vról indulva 16,7-16,8 Vnál szabályzott le.
Aggregátot megbontva állórészt átnézve gyönyörű kötések vannak benne.
Szétszedés előtt mérve a három fázis tekercset 8-7-8,9 ohmot mértem ( semmi zárlat ), a gerjesztő és feszfigyelő tekercsen 3,8 és 0,8 ohm ( galvanikusan el voltak választva ). Megbontva az állórészt, csillagpontot megbontva mindhárom fázistekercset tudtam mérni egymás hoz is....
Úgy néz ki hogy zárlatos az állórész...
Mennyi lehet az ára az újratekercselésnek?
(#) levaitamas válasza dj_bundy hozzászólására (») Okt 30, 2013 /
 
Hogyan tudtad szétszedni a szabályzót? Nekem be van öntve műgyantával. Mi volt a szabályzó konkrét hibája?
(#) dj_bundy válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Szia!
Kivéstem...
Nem volt egyszerű, de sikerült. Persze volt alkatrész csere...
Aztán kiderült mi vágta haza...
Nagy táp kondi ( 250 helyett 200V volt benne, persze átcímkézve... ), érdemes átnézni a panelt...

Üdv.
(#) levaitamas válasza dj_bundy hozzászólására (») Nov 5, 2013 /
 
Csak a kondenzátort kellett cserélni?
(#) mpisti válasza dj_bundy hozzászólására (») Nov 5, 2013 /
 
Ma kíváncsiságból egy ilyen szabályzó plasztik házát lefaragtam, és ledöbbentem.
A szabályzó nyák alatt egy kávéskanálnyi konyhasót találtam, ami zárlatot csinált a fóliázaton, jól látható égésnyomok kíséretében. A sóból még a kiöntő gyantába is beleragadt néhány szem. A gazdája 1 hónapja vette valamelyik kínai piacon, és kb. 3 percet használta, mielőtt tönkrement. Ilyenkor felmerül az emberben a kérdés, vajon hány db ilyen "elősózott" szabályzót készíthettek?
A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2013
(#) erbe válasza mpisti hozzászólására (») Nov 5, 2013 /
 
Biztos, hogy konyhasó? Nem kvarchomok?
Kismoped szabályzóját szedtem szét, abban is vékony réteg műgyanta alatt fehér kyarchomok volt. A teljes SMD szerelés, SMD tirisztorok miatt számomra esélytelen és gazdaságtalan volt a javítása. Új 3500.-.
(#) dj_bundy válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 19, 2013 /
 
Szia!

Rég voltam itt sajnos...
Kondi és a zéner, Ihanzi jóvoltából itt van fent a rajza ( köszönjük neki ).
Ebből kiindulva meg lehet oldani, persze a vésést nem lehet megúszni.
Ebben is kvarc homokkal volt feltöltve a gyanta alatt.

Üdv.
(#) levaitamas válasza dj_bundy hozzászólására (») Nov 19, 2013 /
 
Sajnos nem tudtam károsodás nélkül kivésni.
(#) mpisti válasza erbe hozzászólására (») Nov 20, 2013 /
 
Biztos hogy konyhasó, mert megkóstoltam.
(#) erbe válasza mpisti hozzászólására (») Nov 20, 2013 /
 
Ez szomorú, mert bár elég magas hőfokon olvad, addig szigetel, de ott már vezet. Amúgy meg eléggé higroszkópikus, bárhol van egy kis repedés, összegyűjti a párát és kész...
Lehet, hogy aki koppintotta, csak látta, hogy valami fehér szemcse van benne, akkor jó lesz oda a só is.
(#) mpisti válasza erbe hozzászólására (») Nov 20, 2013 /
 
Áruld el,hol sikerült venni 3500-ért, mert engem érdekelne a cím. Kellene belőle pár db. Lassan nem tudok megmozdulni a javításra váró kínai aggregátoroktól, mindegyik szabályzó hibás. Ahol adnának hozzá szabályzót, ott inkább nem veszek, olyan árat mondtak.
(#) erbe válasza mpisti hozzászólására (») Nov 20, 2013 /
 
Idézet:
„Kismoped szabályzóját szedtem szét”
Az került 3500.-ba, de nem én vettem, hanem a gazdája.
(#) levaitamas válasza mpisti hozzászólására (») Nov 20, 2013 /
 
Nem sós, én is megnyaltam. Az e-bay-en 13 dollárért rendeltem és már lassan meg kellene kapnom.
(#) mpisti válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 20, 2013 /
 
Ha a postát állod, küldök belőle mintát
(#) levaitamas válasza mpisti hozzászólására (») Nov 20, 2013 /
 
Nekem nem kell
(#) mpisti válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 20, 2013 /
 
Ha megjön, légyszíves küldd el a linket, honnan rendelted , mert néhány darabra szükségem lenne.
(#) levaitamas válasza mpisti hozzászólására (») Nov 20, 2013 /
 
Ezt rendeltem, remélem jó lesz hozzá (Realm SGG2500).
(#) levaitamas válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 30, 2013 /
 
Megérkezett a szabályzó, úgy néz ki, hogy jól működik a berendezés.
(#) Rumcájsz hozzászólása Dec 13, 2013 /
 
Sziasztok!
Tervezek vásárolni egy aggregátort, de az a gondom hogy a 230V-os kimenetük ingadozik és nem bírják a kapcsolóüzemű tápok. Tudtok-e olyan elektronikát, amely megoldaná hogy ha 235V fölé megy a feszültség ezt a kimenetén megakadályozza?
Ötlet?
(#) Coupe29 hozzászólása Aug 10, 2014 /
 
Sziasztok

Megépítettem az előző oldalon található kapcsolást egy Kínai aggregátorhoz ami szépen is működik a potival szépen belehet állítani a feszültséget viszont terhelésnél leesik a feszültség. Ha megterhelem 1500W -al akkor a feszültség leesik 200V ra, ha azt akarom, hogy 230V legyen akkor terheletlenül be kell állítanom neki 260V-ot. A másik dolog terheletlenül a motor kicsit ingadozik, terhelve viszont kisimul és nagyon szépen jár. Ez természetes? De inkább a szabályzási problémára szeretnék megoldást. Még ami feltűnt a IRF630 -as FET hűtőbordával is nagyon melegszik.

Ha valakinek van ötlete vagy találkozott hasonló problémával kérem jelezze!

Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2014
(#) levaitamas válasza Coupe29 hozzászólására (») Aug 10, 2014 /
 
Hello!
Nem tudom mit értesz nagyon melegszik alatt, de szerintem egy kínai aggresztől ez a feszültség ingadozás normális jelenség.
(#) Coupe29 válasza levaitamas hozzászólására (») Aug 10, 2014 /
 
Melegedés alatt annyit értek, hogy forró és kézzel nem lehet megfogni.
(#) levaitamas válasza Coupe29 hozzászólására (») Aug 10, 2014 /
 
A gyári műgyantával beöntött elektronika is melegszik, de annak valamiféle szürkeöntvény háza van. Próbáld meg egy kisebb bordára szerelni és a gyári szabályozó helyére tenni.
(#) zosza18 hozzászólása Nov 17, 2014 /
 
Üdv Mindenkinek!
Megkeresett egy ismerősöm azzal a kéréssel, hogy készítsek neki egy feszültség szabályzót az aggregátorra. Mellékelem a típusát is. A kérdésem az lenne, hogy amit feltettek ide rajzot egy oldallal visszább, az működne-e vele? A gyári amit ajánlottak hozzá, az a fotó alapján ilyen mint a már említett kapcsolás, de mivel nem vagyok otthon ebben a témában, így megerősítést kérnék ez ügyben. Előre is Köszönöm!

Aggregátor típusa
(#) zosza18 válasza zosza18 hozzászólására (») Nov 18, 2014 /
 
Volna még egy kérdésem... mégpedig, hogy olyan generátorba amibe nincs ilyen fesz. szabályzó. abba be lehet-e építeni utólag egy ilyet?
Esetleg valami tipp, amivel ki lehetne simítani az ingadozást, hogy kapcsoló üzemű készüléket is elhajtson?
(#) fokormanyzo hozzászólása Jún 26, 2015 /
 
Üdv.: Mindenkinek

Segítséget kérnék.
Straus 3 fázisú agregátor generátorának a forgórészét szeretném kiszerelni.
Van-e valakinek tapasztalata, hogyan lehet leválasztani a motor főtengelyéről a forgórészt és a ventillátor lapátot.
Már csak a forgórész és a ventillátor lapát van a generátor házában.
A közepéből a hosszú csavart kihajtottam, viszon ugyan olyan stabilan áll mint előtte.
Köszönöm előre is.
(#) mpisti válasza fokormanyzo hozzászólására (») Jún 26, 2015 / 1
 
A hosszú csavar helyére be kell hajtani egy ugyanolyan menetű(azt hiszem M8) menetesszárat, amelyiknek a végét előtte befűrészelted,hogy csavarhúzóval be tudjad hajtani. A hossza akkora legyen,hogy a forgórész csúszógyűrű felőli végénél beljebb legyen a vége kb. 10mm-el. A forgórész csúszógyűrű felőli végében elvileg van kb. 20mm mélyen M10-es menet, ha nincs, akkor kell bele menetet fúrni mint ahogy írtam, kb. 20mm mélyen. Keresel egy 8.8 vagy 10.9 keménységű M10-es csavart, és behajtod addig, amíg az előtte behajtott M8-as menetesszárnak neki nem ütközik. Óvatosan húzod a csavart, amíg a forgórész le nem ugrik. Előfordul hogy igen jól sikerül felilleszteni a forgórészt a tengelyre, és nem akar lejönni. Ilyenkor az M10-es csavart szorosra kell húzni, és egy kalapáccsal a csavar fejét kocogtatni kell, miközben a csavart villáskulccsal befelé hajtod. Ilyenkor vigyázni kell, mert előfordul hogy a forgórész hirtelen leugrik, és a leeséstől tönkremehet akár a tekercs akár a csúszógyűrű. A csavar menetét célszerű megkenni valami kenőanyaggal hogy ne rágódjon be a menetbe az erőltetéstől. A menetesszár célszerűen szintén 8.8 minőségű, vagy keményebb legyen, mert ha puha akkor könnyen szétkenődik a csavar alatt.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2015
(#) fokormanyzo válasza mpisti hozzászólására (») Jún 27, 2015 /
 
Köszönöm a gyors választ.
A produkció sikerült.
Minden rendben van a szimering cseréje miatt kellett szétszednem.

Üdv.
(#) mpisti válasza fokormanyzo hozzászólására (») Jún 30, 2015 /
 
Ok! Örülök a sikeres javításnak.
Következő: »»   3 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem