Fórum témák
» Több friss téma |
Tiszteletem!
Sajnos nekem is jutott ebből a 3 fázisú kínai csodából, fesszabályzója a rajzra ugyanaz csak más értékkel. A forgórészre 12-18 V-ig adva kijön belőle 125 V, állórészből tekercseiből ami a fesszabályzóra mennek 29 V és 6,3V. Végzettségemet tekintve műszerész vagyok, ezzel a területtel még nem foglalkoztam. Fesszabályzóban az alkatrészek kimérve jónak mondhatók, 250µF/ 250V cserélve mert mérve csak 168µF volt. Persze kínaiakhoz híven átcímkézve 220u 200V volt a másodlagos fólia alatt.... Ha valaki tud kérem segítségét mit kéne mérnem a tekercseken. Előre is köszönöm fáradozását.
Úgy néz ki hogy megoldódott a dolog, fesszabályzó műhelyben tesztelve 24-29Vig adva a gerjesztő feszt. 12Vról indulva 16,7-16,8 Vnál szabályzott le.
Aggregátot megbontva állórészt átnézve gyönyörű kötések vannak benne. Szétszedés előtt mérve a három fázis tekercset 8-7-8,9 ohmot mértem ( semmi zárlat ), a gerjesztő és feszfigyelő tekercsen 3,8 és 0,8 ohm ( galvanikusan el voltak választva ). Megbontva az állórészt, csillagpontot megbontva mindhárom fázistekercset tudtam mérni egymás hoz is.... Úgy néz ki hogy zárlatos az állórész... Mennyi lehet az ára az újratekercselésnek?
Hogyan tudtad szétszedni a szabályzót? Nekem be van öntve műgyantával. Mi volt a szabályzó konkrét hibája?
Szia!
Kivéstem... Nem volt egyszerű, de sikerült. Persze volt alkatrész csere... Aztán kiderült mi vágta haza... Nagy táp kondi ( 250 helyett 200V volt benne, persze átcímkézve... ), érdemes átnézni a panelt... Üdv.
Csak a kondenzátort kellett cserélni?
Ma kíváncsiságból egy ilyen szabályzó plasztik házát lefaragtam, és ledöbbentem.
A szabályzó nyák alatt egy kávéskanálnyi konyhasót találtam, ami zárlatot csinált a fóliázaton, jól látható égésnyomok kíséretében. A sóból még a kiöntő gyantába is beleragadt néhány szem. A gazdája 1 hónapja vette valamelyik kínai piacon, és kb. 3 percet használta, mielőtt tönkrement. Ilyenkor felmerül az emberben a kérdés, vajon hány db ilyen "elősózott" szabályzót készíthettek? A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2013
Biztos, hogy konyhasó? Nem kvarchomok?
Kismoped szabályzóját szedtem szét, abban is vékony réteg műgyanta alatt fehér kyarchomok volt. A teljes SMD szerelés, SMD tirisztorok miatt számomra esélytelen és gazdaságtalan volt a javítása. Új 3500.-.
Szia!
Rég voltam itt sajnos... Kondi és a zéner, Ihanzi jóvoltából itt van fent a rajza ( köszönjük neki ). Ebből kiindulva meg lehet oldani, persze a vésést nem lehet megúszni. Ebben is kvarc homokkal volt feltöltve a gyanta alatt. Üdv.
Sajnos nem tudtam károsodás nélkül kivésni.
Ez szomorú, mert bár elég magas hőfokon olvad, addig szigetel, de ott már vezet. Amúgy meg eléggé higroszkópikus, bárhol van egy kis repedés, összegyűjti a párát és kész...
Lehet, hogy aki koppintotta, csak látta, hogy valami fehér szemcse van benne, akkor jó lesz oda a só is.
Áruld el,hol sikerült venni 3500-ért, mert engem érdekelne a cím. Kellene belőle pár db. Lassan nem tudok megmozdulni a javításra váró kínai aggregátoroktól, mindegyik szabályzó hibás. Ahol adnának hozzá szabályzót, ott inkább nem veszek, olyan árat mondtak.
Idézet: Az került 3500.-ba, de nem én vettem, hanem a gazdája. „Kismoped szabályzóját szedtem szét”
Nem sós, én is megnyaltam. Az e-bay-en 13 dollárért rendeltem és már lassan meg kellene kapnom.
Ha a postát állod, küldök belőle mintát
Nekem nem kell
Ha megjön, légyszíves küldd el a linket, honnan rendelted , mert néhány darabra szükségem lenne.
Ezt rendeltem, remélem jó lesz hozzá (Realm SGG2500).
Megérkezett a szabályzó, úgy néz ki, hogy jól működik a berendezés.
Sziasztok!
Tervezek vásárolni egy aggregátort, de az a gondom hogy a 230V-os kimenetük ingadozik és nem bírják a kapcsolóüzemű tápok. Tudtok-e olyan elektronikát, amely megoldaná hogy ha 235V fölé megy a feszültség ezt a kimenetén megakadályozza? Ötlet?
Sziasztok
Megépítettem az előző oldalon található kapcsolást egy Kínai aggregátorhoz ami szépen is működik a potival szépen belehet állítani a feszültséget viszont terhelésnél leesik a feszültség. Ha megterhelem 1500W -al akkor a feszültség leesik 200V ra, ha azt akarom, hogy 230V legyen akkor terheletlenül be kell állítanom neki 260V-ot. A másik dolog terheletlenül a motor kicsit ingadozik, terhelve viszont kisimul és nagyon szépen jár. Ez természetes? De inkább a szabályzási problémára szeretnék megoldást. Még ami feltűnt a IRF630 -as FET hűtőbordával is nagyon melegszik. Ha valakinek van ötlete vagy találkozott hasonló problémával kérem jelezze! Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2014
Hello!
Nem tudom mit értesz nagyon melegszik alatt, de szerintem egy kínai aggresztől ez a feszültség ingadozás normális jelenség.
Melegedés alatt annyit értek, hogy forró és kézzel nem lehet megfogni.
A gyári műgyantával beöntött elektronika is melegszik, de annak valamiféle szürkeöntvény háza van. Próbáld meg egy kisebb bordára szerelni és a gyári szabályozó helyére tenni.
Üdv Mindenkinek!
Megkeresett egy ismerősöm azzal a kéréssel, hogy készítsek neki egy feszültség szabályzót az aggregátorra. Mellékelem a típusát is. A kérdésem az lenne, hogy amit feltettek ide rajzot egy oldallal visszább, az működne-e vele? A gyári amit ajánlottak hozzá, az a fotó alapján ilyen mint a már említett kapcsolás, de mivel nem vagyok otthon ebben a témában, így megerősítést kérnék ez ügyben. Előre is Köszönöm! Aggregátor típusa
Volna még egy kérdésem... mégpedig, hogy olyan generátorba amibe nincs ilyen fesz. szabályzó. abba be lehet-e építeni utólag egy ilyet?
Esetleg valami tipp, amivel ki lehetne simítani az ingadozást, hogy kapcsoló üzemű készüléket is elhajtson?
Üdv.: Mindenkinek
Segítséget kérnék. Straus 3 fázisú agregátor generátorának a forgórészét szeretném kiszerelni. Van-e valakinek tapasztalata, hogyan lehet leválasztani a motor főtengelyéről a forgórészt és a ventillátor lapátot. Már csak a forgórész és a ventillátor lapát van a generátor házában. A közepéből a hosszú csavart kihajtottam, viszon ugyan olyan stabilan áll mint előtte. Köszönöm előre is.
A hosszú csavar helyére be kell hajtani egy ugyanolyan menetű(azt hiszem M8) menetesszárat, amelyiknek a végét előtte befűrészelted,hogy csavarhúzóval be tudjad hajtani. A hossza akkora legyen,hogy a forgórész csúszógyűrű felőli végénél beljebb legyen a vége kb. 10mm-el. A forgórész csúszógyűrű felőli végében elvileg van kb. 20mm mélyen M10-es menet, ha nincs, akkor kell bele menetet fúrni mint ahogy írtam, kb. 20mm mélyen. Keresel egy 8.8 vagy 10.9 keménységű M10-es csavart, és behajtod addig, amíg az előtte behajtott M8-as menetesszárnak neki nem ütközik. Óvatosan húzod a csavart, amíg a forgórész le nem ugrik. Előfordul hogy igen jól sikerül felilleszteni a forgórészt a tengelyre, és nem akar lejönni. Ilyenkor az M10-es csavart szorosra kell húzni, és egy kalapáccsal a csavar fejét kocogtatni kell, miközben a csavart villáskulccsal befelé hajtod. Ilyenkor vigyázni kell, mert előfordul hogy a forgórész hirtelen leugrik, és a leeséstől tönkremehet akár a tekercs akár a csúszógyűrű. A csavar menetét célszerű megkenni valami kenőanyaggal hogy ne rágódjon be a menetbe az erőltetéstől. A menetesszár célszerűen szintén 8.8 minőségű, vagy keményebb legyen, mert ha puha akkor könnyen szétkenődik a csavar alatt.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2015
Köszönöm a gyors választ.
A produkció sikerült. Minden rendben van a szimering cseréje miatt kellett szétszednem. Üdv.
Ok! Örülök a sikeres javításnak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |