Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   107 / 195
(#) VIM válasza kalper hozzászólására (») Jan 30, 2014 /
 
Szia! Egy pontos motorkód is sokat segítene a kutakodásban de úgy néz ki a dolog, hogy kevés olaj lehet a kórmányszervóban és ezért jobban igénybe van véve a szivattyúja ami kihatással van a motorra is. Talán az alapjárattal is összefüggésben van de ennek valami olajnyomás kapcsolója szokott lenni ami meghibásodik. Már volt róla szó ITT és gyorsan válaszoltak is rá alatta, megerősítve ezt a tényt. A leállás utáni indítási probléma nem ebből eredhet, inkább az akkumulátor kapacitásából kifolyólag.
(#) kissi hozzászólása Jan 30, 2014 /
 
Sziasztok!

2005-ös évvégi, 1,9 PD TDI OCTAVIA 2 az "alany", kiolvasás szerint rossz a "víz melegítő gyertya" ( elnézést a hülye megfogalmazásért, de valami izzítógyertyával melegítik a vizet a radiátorkörben, hogy az ablakot gyorsan és hatékonyan tudja párátlanítani !), de nem igazán találtuk az eddigi leírásokban a fizikai helyét, ennek cseréjéről, helyéről, áráról kérnék valami ismertetőt, tapasztalatot, ha lehet ! Motorkód BKC !

Előre is köszönöm!
Steve
(#) kicsimamut válasza VIM hozzászólására (») Jan 30, 2014 /
 
Köszönöm a kiegészítést "VIM" kolléga. "sufni-tuning" kérdése is válaszra talált. Ma reggel munkába induláskor néztem a fordulat mérőt, de az addig meg sem moccan még a motor be nem indul. Reggel az első fordulatra elkapta. Délután 3-4 forgatásra. Ez idő alatt meredten néztem a fordulat mérőt. Egyébként az létezhet hogy a főtengely jeladó ilyen ritkán okozzon hibát? Jelen esetben kiszereltem a műszerfal alatt a védőrácsot, és ki vettem hátulról a gyerekülést ha ismét jelentkezik a hiba tudjam ellenőrizni az üzemanyag vonalat. Abban viszont ismét kérdést teszek fel ha a szikra képzéssel van probléma az az gyújtás kimaradást hogyan tudom biztonságosan ellenőrizni?
Köszönettel.: Mamut
(#) VIM válasza kicsimamut hozzászólására (») Jan 31, 2014 /
 
Az lenne a legjobb ha ki tudnád olvastatni a hibatárolóját, hogy mit naplózott el erre a jelenségre, mert így csak találgatás lesz belőle. Ráadásul azzal nem oldódik meg a hiba, hogy majd kicserélsz valamit ami meghibásodott, mert előtte törölni kell a tárolóból a rossz értékeket.
(#) kicsimamut válasza VIM hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
"Örömömre" de inkább sajnálatomra sikerült a hibát feltárni! Az autó tegnap este ismét nem indult, így neki álltam hogy felderítsem a hibát. 2 dolog jöhetett szóba, a gyújtás és az üzemanyag. Az üzemanyag vonalon indultam el, hamar fény derült az ACpumpa a hibás. Végig ellenőriztem. A relével kezdtem itt a kapcsolt feszültség megjelent mindkét helyen a biztosítéktáblán baloldalt alulról felfelé a harmadik biztosíték az acpumpa védője ez is rendben volt ezután jött hogy felnyitottam az ülés alatt lévő fedelet a gyorscsatlakozón a két szélső póluson megmértem a feszültséget, itt is rendben megjelent de az ac ekkor sem volt hajlandó megmozdulni. Egy Youtubos videón találtam egy primitív, de annál hasznosabb amolyan oroszos megoldást megütögettem a csavarhúzó nyelével a házat és láss csodát elindult az AC. Autó pöcc röff. 7750Ft-ba fog kerülni az ac pumpa. De legalább nem kell szervizbe vinnem
(#) VIM válasza kicsimamut hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Azt ugye nem mondtad, hogy ha kinyitottad az ajtót akkor az AC-nek fel kellene húznia a megadott nyomásra, ami nem történt meg ezek szerint. Erről csak Te tudhattál. A videóban is utalnak a szivattyú jellegzetes hangjára, amit hallani kell gyújtásra kapcsoláskor. Most az a fő, hogy sikerült meglelned a hibát, gratulálok.
(#) guttenberg1 hozzászólása Feb 3, 2014 /
 
Sziasztok! 06" BFQ motorkódos 1,6B Octavia-hoz kérnék segítséget...a tünet:
Dadogós kb 600-700-as alapjárat indításkor.
Első indítás után szinte azonnal leáll a motor.
"Meleg" motornál normálisabban működik azonban néha annyira leejti a fordulatszámot, hogy leáll a motor.
Diagnosztikai lámpa ég, hibakód olvasás után katalizátor utáni vezérlő lambdaszonda hibát jelez.
A kérdésem, hogy más okozhatja e ezt a jelenséget, mert a szonda mindenféle kedvezménnyel is min.35.000 Ft. a B..i-nál.
Sajnos próbálgatni meg nem szeretnék ekkora összegnél....inkább megnézetnék minden lehetséges hibaforrást előtte.
Köszi előre is....
(#) sufni-tunning válasza guttenberg1 hozzászólására (») Feb 3, 2014 /
 
Esélyes lehet a dolog, én egyet megpróbálnék. Mit csinál(na) akkor az autó ha lehúzod a kérdéses szondát? Szerintem be kellene állnia a beprogramozott értékekre (vészprogram).
Ekkor megemelheti az alapjáratot. Természetesen hibát le fog tárolni, amit később ki kell törölni. Másik variáció egy ismerőstől kérni egy ugyanolyan szondát és arra kicserélni, ha megjavul az volt a hibás.
Alapjárat ingadozás leállás lehet fals levegő miatt is, érdemes átnézni a levegős gumicsöveket.
Volt egy harmadik hibalehetőség is. Az akkumulátor tálca alatti kábelkorbácsban lévő vezeték törése volt (hol indult hol nem). Olvass vissza.
Hirtelen ez jutott eszembe
(#) VIM válasza guttenberg1 hozzászólására (») Feb 3, 2014 /
 
Szia! Talán még annyit megtehetsz, hogy a szondát kiméred a leírtak szerint és a csatlakozóját szorosabbra veszed az érintkezőknél a jobb kontaktus érdekében.
(#) guttenberg1 hozzászólása Feb 3, 2014 /
 
sufi! VIM!
köszönöm az infókat.
sajna csere szondát nem tudok kérni, azért nem is akartam gyorsan venni egyet. a levegős résznek utána nézetek, a csatikat meg VIM javaslatára kiméretem.
KÖSZI. jelzem, hogy mik történtek majd
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2014
(#) BD249 hozzászólása Feb 4, 2014 /
 
Sziasztok!
Nekem is van egy Octáviám 2002-es AEE-es motorkódú.
Már olvastam valahol itt a fórumon, hogy hogyan kell a műszerekhez hozzáférni azt hiszem a műszerfal lebontásával. (nekem is időnként halottak a műszerek)
Ha valaki tudja a hozzászólás számát kérem írja meg.
Köszönöm.
(#) guttenberg1 válasza BD249 hozzászólására (») Feb 4, 2014 /
 
Itt a válasz!

Egy régebbi hozzászólást nem másolni kell, hanem linkelni, javítottam!
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2014
(#) VIM válasza kissi hozzászólására (») Feb 5, 2014 /
 
Szia! Látom most itt vagy de nem nagyon tudok mit mondani az esetedre, mert ritkaság számba megy ez a fajta megoldása a fűtési komfortnak. Az izzító gyertyát a fűtési radiátor bemenő csőcsatlakozási oldalánál lévő "váltó" szerkezetbe építik be és elég nagy áramfelvétele miatt vastagabb vezeték csatlakozásairól ismerhető fel leginkább. Rendszerint három szokott egymás mellé beépítve lenni a hatásosság miatt. Az "etos"-ban is alig van róla valami de a gyertyáiról semmi, hogy milyen típus való bele. Csak feltételezhető, hogy az izzítókkal azonos típus, ha már nem tesz róla említést a progi. A gyertyák vége beleér a víztérbe és úgy fejti ki a megfelelő hatását a előmelegítésnél de, hogy mi kapcsolja be-ki azt nem tudom.
(#) kissi válasza VIM hozzászólására (») Feb 5, 2014 /
 
Szia!

Köszönöm, hogy egyáltalán foglalkoztál vele ! A kollégám, aki autóvillamossági szerelőként is dolgozik, azt mondja, hogy ezek a motortérben szoktak lenni a vízcsövek utastérbe történő belépésénél, de ott nem láttunk semmit ( holott tuti, hogy vastag vezetéknek kellene odamenni és maguk a gyertyák sem lehetnek rizsszemizzó méretűek !). A diagnosztikai műszer hozta hibaként, de nem sikerült rajzot/infót találnunk, hogy egyáltalán merre van ! Én már azt mondtam, hogy biztos nincs is benne, de azt mondja, hogy amennyiben egy diagnosztikai műszer hozza, akkor annak lennie kell! Nem volt ezzel kapcsolatban még ellenkező tapasztalatotok ?!
Ha van valakinek ilyen jellegű infója, akkor segítsen már!
(#) zolika60 válasza kissi hozzászólására (») Feb 5, 2014 /
 
Ha hasonlóan van mint audin vagy vw-n akkor a hengerfej végén lévő vízcsonkban van három darab normál izzító gyertya. Szép vastag, ha jól emlékszem piros fehér drótok mennek rá.
(#) kissi válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 5, 2014 /
 
Ránézek majd, köszönöm az instrukciót !
(#) sufni-tunning válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 5, 2014 /
 
Én ezt találtam, talán segít.
Talán ez?
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2014
(#) kissi válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 6, 2014 /
 
Köszönöm a segítséget Neked is, megpróbálom majd megkeresni ! Igazából a kollégám, mint írtam autóvillamosságiként is dolgozik egy helyi, "jólmenő" autóvillamossági szervízben ( azaz látott már ilyet, csak az "szőrös" volt, ahogy szokták mondani !), de skodában még nem találkozott ezzel a hibával! Ő nem látta a motortérben ezt az egységet ( ahol szokta látni más típusoknál! ), szoftverben nem találtuk a rajzát, ezért kérdezem / keresem a konkrét helyét !
(#) zolika60 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 6, 2014 /
 
Igen erre gondoltam. Azért ismerem, mert ilyet építettem be a 81-es dízel Passatomba, hogy kicsit hamarabb melegedjen.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2014
(#) sufni-tunning válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 6, 2014 /
 
Én is gondolkozok rajta, nekem audi 80 van, szívódízelben.
(#) zolika60 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 6, 2014 /
 
Ugyan az. Jó dolog, csak igen sok áramot eszik. Még a teljesítményen és a lámpákon is észreveszed, úgy visszafogja a generátort. Egy benzines karburátor talpfűtés hőkapcsolóját tettem a vízcsőbe, hogy meleg víznél már ne fűtsön és az is fontos, hogy csak járó motornál üzemeljen, mert pillanatok alatt lefárasztja az akkut. Legalább 70A-es generátor kell, hogy a visszatöltésre is legyen egy kis áram. Körülbelül két-három kilométer alatt felfűt, még kemény mínuszokban is. Az előtt kellett ehhez öt-tíz is.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2014
(#) sufni-tunning válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 6, 2014 /
 
Nem mérted mennyi áramot vesz fel?
Gondolkodnék egy relés megoldáson, amíg nem lesz megépítve az elektronika.
Esetleg át kellene gondolnom az izzítás relé működését, és egy ugyanolyat berakni.
Az is kikapcsol megfelelő hőmérsékletre.
(#) zolika60 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 6, 2014 /
 
Olyan 45-50A között. Nekem is relé kapcsolja. Egy ilyesmi, csak olcsóbban vettem. Ezt kapcsolja a karburátortalp fűtés kapcsolója, ami előtt van egy kapcsoló a műszerfalon, hogy letudjam kapcsolni a rendszert ha nem kell. Az egész az adagolóról kapja a gyújtás pluszt. A relére a fő áram közvetlenül az akkuról megy, egy izzító biztosíték 70A van csak közben. Még jobb lenne a rendszer, ha csak járó motornál indulna, de ezt csak a műszerfalról kapcsolgatom. Az izzító relé nem jó, mert az időzítve kapcsol és neked sokkal hosszabb ideig kell hogy menjen a dolog. Olcsóbban.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2014
(#) sufni-tunning válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 7, 2014 /
 
Az én audimba már van hőmérséklet kapcsolás, melegen egyáltalán nem izzít.
Relé nem gond, a hőmérséklet kapcsoláshoz kellene az izzítórelé.
(#) zolika60 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 7, 2014 /
 
Persze, hogy van, de az más hőfokon kapcsol. Már 20-25C°-on sem izzít. Ezt meg 50-60C° környékén érdemes lekapcsolni. Ráadásul az izzító relé időzítve is van. Akármennyi a hőmérséklet 15-20mp után abbahagyja az izzítást.
(#) Stecker hozzászólása Feb 8, 2014 /
 
Skoda octavia elegance 1.6 2001

Vezető oldali elektromos ablak nem működik csak kattan a motor ha nyomom a gombot. Se fel se le nem megy. Lebontottam a kárpitot a mechanika nem szorul a bovdenek jók a motort leszedtem külön kipróbáltam az is jo működik. Nem vagyok egy nagy zseni ezekben a dolgokban . Minden ötletnek örülnék....köszönöm.
(#) karikaon válasza Stecker hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Szia!
Szóról szóra ugyan ez volt a problémám, amit leírtál. Csak kattant ha megnyomtam a gombot a motor külön működött, nem szorult semmi mechanikailag. Budapesten találtam egy nagyon korrekt áron dolgozó ablakos specialistát, akihez elvittem és ha jól emlékszem 3500 forintért megcsinálta. A csatlakozóban volt érintkezési probléma valamelyik lábon vagy lábakon. Viccesen mondhatnám azt is, hogy ott a baj, ami a Nick neved (stecker-ben) Tudok oldal linket is küldeni.
http://www.ablakemelokjavitasa.hu/ablakemelok_terkep.html
(#) Csontdaralo hozzászólása Feb 9, 2014 /
 
Üdv mindenkinek!

A következő problémákra keresek megoldást. 2003-as Octaviam (1.4 benzin, 55 kW, BCA motorkód) egyik gondja, hogy a szellőző rendszer tekerőinél rendszeresen eltűnik a világítás. Aztán néha ha változtatok a ventillátor sebességén, akkor visszajön, majd újra kialszik. Mitől lehet ez? Hogyan tudom kibontani a konzolt?

A második gond, hogy negyed tank alatt elkezd a motor kihagyni. Random lefullad menetközben és 5-6 másodperc motorfék után újra beindul, mint ha mi sem történt volna. Negyed tank felett ezt nem csinálja. Gyertyák, sortrafó nemrég lett cserélve, de nem oldotta meg a problémát. AC kb. 2 éve volt cserélve az előző tulajnál. A kocsiban 155.OOO km van, semmiféle kontrollámpa nem gyullad ki. Kísérleteztem már 100-as benzinnel, etanollal, a jelenség ugyanúgy megmarad. Én benzin visszafolyó ág eltömődésre gyanakodnék. Valakinek volt már ilyen? A Válaszokat előre is köszönöm!
(#) Kajla007 hozzászólása Feb 9, 2014 /
 
Sziasztok!
Új fórumozó vagyok olvasgattam már az előzményeket de konkrétumokat nem igazán találtam az én problémámra! A gépkocsi egy 2003-as BCA motorkódú 1.4 16V Octavia Combi. A hibajelenség pedig menet közben teljesen váratlanul gondol egyet és leáll, teljesen változó időközönként csinálja majd amíg félre nem állok addig nem lehet visszaindítani csak miután megállt mind a 4 kerék és vártam 3-5mp-et, akkor viszont pöcc-röffre indul és megy tovább! Van hogy csak egyszer csinálja egy nap van úgy hogy 3km-enként! A válaszokat előre is köszönöm!
(#) VIM válasza Csontdaralo hozzászólására (») Feb 9, 2014 /
 
Szia! Csak tippelni tudnék erre a dologra ha nem vitted még el hibakód kiolvasásra: tankszellőztető mágnesszelep.
Következő: »»   107 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem