Fórum témák
» Több friss téma |
Ezek a Hall elemek tranzisztor kimenetűek, tehát van valamennyi maradékfeszültségük, ez nálad 1V. Vezérlője válogatja, hogy melyik hány voltnál pörgeti maximumon a motort. Ez lehet 3,7V; 4V; 4,2V de akár bármi más is. A 4,5 Voltos tápot is kicsit keveslem, jobb lenne ha meglenne az 5V. Van olyan Hall, aminek 4,5V a minimum tápfesze, tehát itt is rezeghet a léc. Esetleg próbáld megmérni, hogy potival mekkora fesznél éri el a maximum fordulatot, utána tanácskozhatunk a megoldási lehetőségekről. Esetleg azt is mér meg, hogy mekkora feszültségnél kezdi el forgatni a motort.
Na az volt hogy a kerék addig forgott amég kinem tekertem maxra a potmétert vagy is addig gyorsult (4.4-4.5V) Lemértem gps-el gázkarral 14Km/h-val sikerült menni vele max, potméterrel pedig 21-22Km/h. Tehát gyanítom a gázkarban nem oké valami.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2014
A gázkar tápjának a 4,5V-ot továbbra is keveslem kicsit, ezt jellemzően 7805-el, vagy 78L05-el állítják elő, tehát stabil 5V-nak kéne ott lennie. Esetleg cserélheted a gázkarban lévő hall-t SS495-re, ennek kisebb a maradékfeszültsége, és viszonylag tág határok között lehet a tápfesze (mondjuk ennek is kell minimum 4,5V). Mondjuk van néhány kar, ami roncsolásmentesen nem bontható, tehát nem ez az elsődleges javaslatom. Szerintem először a kereket javítsd meg, aztán jöhet a sebességtuning, már ha szükség van rá. Mintha azt írtad volna, hogy egy idősebb úrnak lesz. Nekik legtöbbször az a legfontosabb, hogy eljussanak A-ból B-be, jellemzően amúgy sem nyélgázon járnak.
Szia!
Köszi a választ! Nem pontosan fogalmaztam.Van amikor előre van amikor hátra indul el.Ha hátrafele indul el ,akkor sima kerékpárként indulva és menet közben adok gyújtást akkor már előre megy.Persze csak a következő leállításig.
Szia! Valamelyik HALL jeladó meghalt. Át kell mérni őket,a rosszat cserélni,és már megy is tovább! Üdv!
Igen egy idősebb úrnak lesz és valóban lehet nem is max gázon megy mindenhová de nem is félgázzal másrészt félgázzal egy kicsit nagyobb lejtőn fel sem megy tehát ezt mindenképpen orvosolni kell. Várni pedig mér várnék a Jeladók megérkezéséig mikor időtspórolhatok azzal hogy addig megjavítom a gázkart. Tehát akkor SS496-re cseréljem? Vagy lehet más megoldás is?
SS495-öt írtam, gyorsan adatlapot nézve nincs lényegi különbség a 496-osnál sem. Én először a vezérlőbe kukkantanék be, hogy miért nincs meg a kerek 5V táp. Rossz csatlakozásra, vagy haldokló elkóra gyanakszom.
Hello! 36 Voltos mocinál nem mindig van meg a gázkarnál az 5Volt. A 48 Voltos-nál pedig túl is szokta lépni az 5 Voltot.És azért a 3 akksisnál nem kell olyan túl nagy húzóerőre és teljesítményre számítani. A 4 akksis már sokkal erősebben megy. Üdv!
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2014
Személy szerint ahány vezérlőt láttam belülről, a táp előállítás a következő: akku - soros ellenállás - 7812 - 78(L)05. 1-2 másik típusban a 12V-ot kicsi kapcsolóüzemű táppal állították elő, de az 5V ott is áteresztő jellegű volt. Elfogadom, hogy lehet más is, de amiket mértem, azok max 0,2 Volttal tértek el (de 0,1 jellemzőbb). Itt írta Pola, hogy másik próbakerékkel (ami elvileg ugyanolyan gépből való) lassabban forog a kerék, még állványon is. A gázkartól max. 3,5V jön neki vissza, ami kevés (amely vezérlőkön fel van tüntetve, én 3,7-4,2V feszültségeket láttam feltüntetve max. "kivezérléshez"). A 3 és négy akkumulátoros gépek közti különbséget ismerem. Mondjuk úgy, hogy általában igaz. Mentem már jó 36V-ossal és gagyi 48-assal is, gyártmányfüggő.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2014
Jó látom, sarúval van megoldva?
Hú-Ha, nem ajánlom. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2014
2,5-es sodrott rézdrót és forrasztás. Sarunál nem elég jó a kontakt, el is szokott színeződni. 20-22 Ah-ás akkuknál a szemes sarus jó megoldás, de a kisebbeket mindig forrasztani szoktuk akkor is, ha nem úgy volt.
Szintén "zenész "
Csak bele kell gondolni milyen átmeneti ellenállást képvisel az a hat sarú, főleg azután ha már egyszer megmelegedtek és szorító erejük lecsökkent. Amúgy se valami nagy áram erősségre vannak tervezve , hisz csak a két visszafordított nyelvecske éle viszi át a "kraftot", idővel Egyik nagyra becsült villanyszerelő barátom mondta egyszer: -Én mindenfajta kötést láttam már szét égve, de összecsavartat és le forrasztottat még soha. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2014
Csúszósaru forrasztva,rá zsugorcső,az többet nem jön le,és kontakt hiba sem várható
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
A csúszósaru kimaradhat a buliból, ugyanis akkucserekor nem mindig olyan egyszerű leforrasztani, utána pedig újra fel az esetlegesen benne ragadt ónmaradéktól. Ráadásul egy plusz kötés, ami szerintem felesleges. Mehet a kábel forrasztva közvetlenül az akkusarura. Zsugorcsövezni ugyanúgy lehet.
Szerintem ez a biztos,_hogy nem csak a sarura hanem a sarut is,_akkucsere úgyis 2-3 évente van,_akkor meg kicserélendő a vezeték is saruval,_akkor meg nem mindegy...
Az akkucserével egyhuzamban ki akarom cserélni a hagyományos izzós világítást led világításra,_hogyan kezdjek hozzá? (36V 14Ah) hogyan számoljam ki az ellenállást,_hogy mekkora kell neki? Kb: 5-10 fehér ledet akarok előre,_egy pirosat meg hátra. A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2014
Ha már a kábelt beforrasztom a saruba, azt pedig az akkura, akkor miért nem egyszerűbb mindjárt a vezetéket a kivezetésre forrasztani? Semmivel nem lesz rosszabb, csak plusz munka van vele. Mindegy, ezen kár vitatkozni. Csináld a meglátásod szerint, én is úgy teszek. Világítás átalakításnál kérdés, hogy van-e 12V-os feszültség átalakító a gépben, vagy nincs. Ez könnyen eldönthető, olvasd el mekkora fesz van az izzókra írva. Ha nincs benne ilyesmi, akkor én 3*14=42 V-ra és max. 20, de inkább 15-18 mA-re terveznék előtétet. Itt egy számoló program, de lehet javítani/bonyolítani rajta stabilizálással, ehhez válogass a sok ledes témából.
Elektromos rollert akarok átalakítani bicikliláncosra mert az legalább beszerezhető. SZerintetek ez így jó lesz?:
A primer lánckerék jóval nagyobb mint az eredeti, a hátsó azonos méretű, használható lenne ez így vagy meg se próbáljam ráhegeszteni?
Mi lenne, ha vennétek rávaló láncot? Esetleg fogaskereket is ha kell. Minden beszerezhető, ha nem is a helyi vegyesboltban.
Ki kell számolni mekkora az eredeti áttétel és a roller kerekének méretviszonya a kerékpárkerékéhez képest kerületben. Lesz ott erő elég!
Üdv!
Van valami megoldás a 3, vagy 4 akkuból álló akksipakkok balanszeres töltésére? A tapasztalatom sajnos az, hogy a gyári töltők túltöltik egyik, másik 12V akkukat, ezáltal tönkremennek, felpuffadnak stb. Pont most mértem egy pakkot töltés közben, egy cella már fél óra után 15,1 Volt, a többi csak 13,3 Volt körüli, ez nem egészen frankó így.
Lemértem a lánckerekek legkülső kerületét, az eredeti felállás így nézett ki: 52 cm hátsó - 8,5 cm az első
Új felállás ez lenne: 54 cm hátsó, 18 cm első Nekem ez így most hogy mértem jobban szembeötlő a különbség, szerintem inkább mégse hegesztem rá.. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2014
Vettem az egyik unokámnak használtan egy elektromos autót ,6 V-os 4,5 ah-s,de nagyon gyengén muzsikál! Hogyan lehetne 12V-ra növelni az áram ellátását, magyarán mit kellene hozzá cserélni? Van már egy zselés aksim használt, de nem tudom,hogyan szereljem be-kicsi a hely és a rendszer is 6V-os!
Köszi a választ előre is.
Kérdés, hogy ez a kisautóhoz gyárilag járt e biztonsági szülői felügyeletes távirányító, ha igen akkor sajnos az is ugye a 6V-os akkuról táplálkozik, és ha beleraknál egy 12Voltost, akkor valószínű haza is vágná az egész berendezést. Amennyiben egyszerű a vezérlése, akkor lehet 12 Voltos, de a meghajtó elektro motort kell kicserélni 6-ról 12 Voltosra. Nem biztos de a 12 Voltos elektromos kézifúrók motorja jó lehet bele, persze a felfogatási pontok, a motoron a fogaskerék rögzítése biztos igényelni fog egy kis mechanikai jártasságot. Kérdés megéri e a kínlódás, és inkább hagyni gyáriba az egészet, vagy belevágsz a lecsóba, neked kell eldönteni
Hello! Hát szerintem az az akksi baja lesz! Az az akksi már kezdi feladni a melót. Fékezi,és rongálja a többit is ezáltal.Üdv!
Hello! Nem hiszem hogy kifizetődő lenne az átalakítás.Nem ér annyit az egész!Drágább lesz a leves mint a hús! Üdv!
Hát ne, fele akkora ereje lesz számítás alapján. 6,12-re jött ki az áttétel, ezt közelítőleg tartani kellene.
Helló! Van egy elektromos kerékpár,ami 4 akksis,újak az aksik,csak lassan megy.Most lett vásárolva,de az akksikat már az új gazdája tette bele.Elhozta,hogy gyorsítsam fel. Gondoltam,az nem lesz nehéz,csak széthúzom a vezérlőnél a kábelt és már szalad is gyorsan.Fenékre estem,mikor kerestem,de nem találtam,mert ennél nincs is kivezetve a vezérlőből.A motorhoz megy 8 szál, a fék karokhoz megy 2x2 szál,a gázkarhoz megy 3 szál,a pedálhoz megy 3 szál,és van még a táp.Több vezeték nem jön ki a vezérlőből. Nem, látszik,hogy babrálva lenne.Létezik,hogy nem vezették ki? A vezérlő tipusa R4812L35Z ,legalábbis ezt írja rajta a MODEL-nél.Sokat javítottam ,de ilyennel még nem találkoztam. Megköszönve várom segítségeteket! Szép napot mindenkinek!
sziasztok segitséget kérnék mi lehet a hiba ,ha a vezérlőből kijövő vastag kék szálon állandó 36 v fesz. van
Szia! Zárlatos a hozzá tartozó tápoldali FET.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |