Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Ha mindenképpen a potenciométernél akar maradni, és csak tartaléknak kell, akkor szerintem ez a kapcsolós poti nagyon jó megoldás lenne. Alapállapotban le van tekerve (és ki is van kapcsolva). Ha elkezdi tekerni Akkor pedig biztos, hogy nulláról indul, és nem fog ordítani. Ha pedig előkerül a távirányító, akkor ki lehet kapcsolni a potit. A távirányítót addig le is lehet tiltani!
Jók ezek az ötletek, lehet, hogy van is egy kapcsolós potim valahol.
Viszont mi a különbség a kapcsolós és a sima között abban a tekintetben, hogy mindkettőt le kell tekerni, ha nem akarom, hogy egy mozdításra üvöltsön a véletlenül feltekerve hagyott poti?
Én is készítettem már digitális hangerő szabályozót, a lényeg hogy nincs szükség 255 lépésre, elég a 23 is, és hogy a hangerő változást egyenletesnek érzékeljük ezért logaritmikus léptéket kell alkalmazni, itt vannak az általam kiszámolt értékek a 0-255 tartományra:
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 13, 16, 20, 25, 32, 40, 51, 64, 80, 102, 127, 161, 202, 255 Idézet: „Mivel a potméteres szabályozás csak vésztartalék lenne arra az esetre, ha netán eltűnik a távirányító.” Ezt honnan fogja "megsejteni" az elektronika ( mármint, hogy eltűnt ! )? Ezért kell egy kapcsoló és utána már fantázia kérdése: pl. a forgatógombon van egy jelölés ( mint sok potién!) és a kapcsoló bekapcsolása után a hangerő a poti állásának megfelelő értékre "kúszik" ( a kapcsoló átváltását megelőzően célszerű ellenőrizni a poti állását ! ). Idézet: Elsősorban az, hogy a kapcsoló egyértelműen jelezni tudja, hogy nem kell figyelni a potméterre. A kapcsoló nélkülit akárhova tekered, nem derül ki, hogy "nincs szolgálatban".„Viszont mi a különbség a kapcsolós és a sima között ... ?” Nálam egyébként a TV-n/HiFi erősítőn nem potméter van tartalék hangerőszabályozónak (arra az esetre, ha nincs kéznél a távirányító), hanem a hangerőt le/fel léptető gomb. Ha már digitális a vezérlés, akkor miért is ne?
Hogy legyen analóg hangulata az erősítőnek, és ne legyen tele gombokkal meg kijelzőkkel.
Hagyományos VU méter van az előlapján, így marad a hagyományos potméter kinézet. Szerintem beszerzek egy rotary encodert, mert átgondolva a dolgot a válaszaitok alapján, nem a legszerencsésebb ezt a feladatot megoldani hagyományos potival. Már csak az a kérdés, hogy honnan szerzek ilyet, ha a rendelés nem játszik.
Én ha mindenáron potival kellene csinálnom (az inkrementális jeladó lenne a legjobb ide, csak macerás a beszerzése), akkor úgy oldanám meg, hogy a poti csak akkor kezdene el szabályozni, ha letekerném az utoljára távirányítóval beállított hangerő érték alá. Ekkor nem fordulhat elő, hogy a feltekert poti miatt elkezdene üvölteni. Az a hátránya, hogy így előbb le kell halkítani és csak utána fel a potival, az talán még bevállalható.
Van valami útmutató hozzá?
A címzés félrement, melorin-nak szántam.
És amit mondtam? A távirányítóval egy léptető motort forgatnák, ami a potit tekeri. Így lehet használni mind a két üzemmódban. Ezt a megoldást egy házimoziban láttam. Nagyon jól néz ki amikor a forgatógomb a távirányító hatására "életre kel".
Azzal tisztában vagyok. De a kérdező ragaszkodott a potihoz, a "retro" hatás miatt!
Sziasztok!
Arduino / Attiny45 kérdésem lenne. Az alábbi Arduino "dark sensor"-t szeretném attiny45-ön futtatni. Arduino-n működik, attiny-n persze nem. LDR: Attiny PB2-n (ADC1) LED: PB0 Ellenállás:50K (próbáltam már potival is) bekötés: Bővebben: Link Kód (direkt hagytam benne az arduino részeket):
Mi lehet a hiba? "google.com" válaszból most nem kérek, köszi. A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2014
Tiny45/85 NEM az Arduino része. Számos _különböző_ implementáció van - ahonnan a kód van, tudd meg melyiket használta.
Többféle szám-láb megfeleltetés is van és más-más core-val....
Melyik Core és melyik Tiny kiegészítés?
A Tiny45/85 NEM a standard Arduino része....
Feltölti a keretrendszer a programot az Attiny-re, vagy hibaüzenettel megszakítja azt?
Feltölti, a kód oké volt, csak béna voltam, bekötést néztem el.
az "int sensor = 2 " nem a pb2, hanem a pb4... De végül áttettem ADC3-PB3-ra, az a biztos Így már működik rendesen. Egyébként ezt használom:High-Low Tech
Az adatlappal, hogy egyezik-e?
Igen. Melyik IC-ről beszélünk? Nálam: +/- 5%, hőfokfüggésel... (M168)
Valóban! Rossz adatlapot néztem. 2,56V-os van benne. De eléggé pontatlannak tűnik az adatlap alapján. Olyan +-10%-ra jön ki.
Pontatlan, de megméred és azzal számolsz, remélhetőleg azután már nem sokat változik.
Ja, a bekötésekre oda kell figyelni. Amikor én próbáltam, nekem az volt a baj, hogy nem inklúdoltam a "Wire.h" könyvtárat, és ezért nem ismerte fel a port deklarálást. Ez a hiba, ahogy egy fórumon olvastam, verziófüggő. Örülök, hogy sikerült megoldanod a problémát! Sok sikert a folytatáshoz, bármin is dolgozol!
Egyébként aki komoly projektet akar írni Arduino-ra, ajánlom neki, hogy töltse le a Visual Miro plugin-t Atmel/Visual Studio-ra! Sokkal egyszerűbb vele kódot szerkeszteni, a kódszerkesztő nagyon segítőkész, és van hozzá USB debugger is. Aki kíváncsi a részletekre, nyitottam ennek a pluginnek egy külön topikot is: Bővebben: Link
Jobb port kihasználás és kevesebb járulékos hardver elem beépítést tudnék elérni ha meg tehetném azt, hogy a 2 portot felváltva használnám be/ki irányban.
Persze nem egyszerre . Arduino Nanoboard a fejlesztési felület. Egyik esetben (egyik függvényben/alprogramban) A bemenet B kimenet. Másik esetben (másik függvényben/alprogramban) B bemenet A kimenet. Az alprogramok/függvények meghívása után . Tehát valami hasonló lenne a kódban:
Ebben a formában a kód működhet ? Ennél már csak az lehet szebb ha mindezeket megszakításokkal is kezelhetném . Igaz a polling is járható út lehet. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2014
Itt találtam egy valamelyest hasonló programot, ami szintén egy IO láb funkcióját váltogatja: Bővebben: Link
Próbáld ki, kísérletezz vele! Ha nem működik, majd elmondod A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2014
Üdv!
Sikerült egy Arduino mega-t rövidre zárnom, valószínűleg a képen látható módon.(Eggyel sikerült mellédugnom breadboard-on a gnd-t így gombnyomásra rövidzárat csináltam) Valamelyik alkatrészből kijött a működtető füst is. Arduino továbbra is bekapcsol, ON és a "L" led világít, reset gombra reagál. (feltételezem fut rajt a program). PC felismeri és látja, viszont programot nem tudok rá írni. A képen látható üzenetet kapom ha felakarok tölteni rá. Vajon lehet valamit kezdeni vele, vagy kuka?
Talán körbe kellene mérni a panelt, tápfeszültségek megvannak?
Jobb esetben csak az 5voltos stabilizátor ment tönkre, igaz ha nem szakadásként akkor lehet a uC is megkapta a 5V feletti tápot akkor az is kuka ... Ha USBről tápláltad akkor talán túl élhette , feltéve ha a PCd USB portját sem rántotta maga után az arduino panelen lévő tápfesz rövidzárja. Akkor USB portjaid 1 része is felejtős lesz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |